Results overview: Found 113 records in 0.01 seconds.
Articles, 40 records found
Books and collections, 1 records found
Research literature, 15 records found
Course materials, 57 records found
Articles 40 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
23 p, 270.1 KB Pau i resolució del conflicte : pobles indígenes, antropologia i mediació / Ventura i Oller, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Martínez Mauri, Mònica (Universitat de Barcelona) ; Oliver-Grasiot, Esther (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Naucke, Philipp (Philipps-Universität Marburg) ; Naranjo Peña, Edgar Ricardo (Universitat Autònoma de Barcelona)
Pau, justícia, conflicte i violència són nocions relacionades amb els drets humans sovint pensades com a categories universals. Tanmateix, diferents recerques actuals mostren com aquestes categories són una construcció occidental que sovint entren en contradicció amb altres perspectives, com les dels pobles indígenes. [...]
Peace, justice, conflict and violence are notions related to human rights that are often thought of as universal categories. However, different current research shows how these categories are a Western construction that often contradicts other perspectives, such as those of indigenous peoples. [...]

2019 - 10.5565/rev/periferia.708
Perifèria : revista de recerca i formació en antropologia, Vol. 24 Núm. 2 (2019) , p. 121-143 (Artículos)  
2.
12 p, 177.3 KB Pastoral commons/ICCAs in the northeastern mountains of Andalusia and processes of heritagization / Domínguez Gregorio, Pablo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Ventura i Oller, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social)
There is a growing scientific awareness that pastoral commons are a positive management regime. Nevertheless, these are undergoing swift degradation processes. Our main Hypothesis is that participative processes of Heritagization have important assets that can contribute to solving key problems faced by Mediterranean pastoral commons. [...]
Existe una creciente conciencia científica de que los comunales pastoriles son un régimen de gestión positivo. Sin embargo, estos están experimentando rápidos procesos de degradación. Nuestra hipótesis principal es que los procesos de Patrimonialización participativa tienen activos importantes que pueden contribuir a resolver problemas clave que enfrentan los comunales pastoriles mediterráneos. [...]

2019 - 10.5565/rev/periferia.705
Perifèria : revista de recerca i formació en antropologia, Vol. 24 Núm. 2 (2019) , p. 277-288 (Grupos de investigación)  
3.
5 p, 1.0 MB El desenvolupament de les competències ciutadanes a l'educació secundària mitjançant el debat sobre temes controvertits / Oller, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Salinas Valdés, Juan José (Universidad de Antofagasta (Antofagasta, Xile))
L'experiència didàctica presentada en aquest article es va dur a terme en un centre educatiu de la ciutat de San Pedro de la Paz (Xile). Hi van participar setanta-quatre adolescents de primer mitjà -equivalent a 3r d'ESO-, amb un elevat índex de vulnerabilitat socioeconòmica.
2019
Perspectiva escolar, Núm. 408 (2019) , p. 25-29  
4.
19 p, 800.7 KB Métissages : étude comparative des systèmes de classification sociale et politique / Ventura i Oller, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Surrallés, Alexandre (Centre National de la Recherche Scientifique) ; Ojeda Mata, Maite (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Mateo Dieste, Josep Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Martínez Mauri, Mònica (Universitat de Barcelona) ; Kradolfer, Sabine (Université de Lausanne) ; Domínguez, Pablo (University of Kent) ; Coello de la Rosa, Alexandre (Universitat Pompeu Fabra) ; Clua i Fainé, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Van den Bogaert, Alice (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Stolcke, Verena (Universitat Autònoma de Barcelona)
Dans cet article, nous montrons que si les populations humaines se sont toujoursdéplacées et mélangées, les transgressions des frontières socioculturelles n'ont pasnécessairement engendré de nouvelles catégories relevant du mélange. [...]
In this article we will argue that although humans always migrated and mated, transgressions of socio-cultural group boundaries not necessarily engendered new categories of classification for mixed offspring. [...]
En este artículo mostramos que aunque las poblaciones humanas siempre se han desplazado y mezclado, las transgresiones de las fronteras socioculturales no han engendrado necesariamente nuevas categorías relacionadas con la mezcla. [...]

2014 - 10.7202/1026173ar
Anthropologie et Sociétés, Vol. 38 Núm. 2 (2014) , p. 229-246  
5.
17 p, 305.7 KB Los problemas medioambientales en la formación del profesorado de educación primaria / López Fernández, José Antonio (Universidad de Córdoba) ; Oller, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona)
Los problemas medioambientales constituyen un reto para la sociedad actual; de ahí que sea un área de interés en el ámbito educativo en los diferentes niveles de formación. Planteamos una investigación desde la didáctica de las ciencias sociales, en la formación del profesorado, para analizar la representación social de esta problemática y el modo en el que se incluirían los retos ambientales en las aulas de educación primaria por las y los futuros docentes. [...]
Environmental problems are a challenge for today's society; hence, it is an area of interest in the educational field at different levels of education. We propose an investigation from the didactics of the social sciences, in the teacher training, to analyze the social representation of this problem and the way in which the environmental challenges in the classrooms of primary education by the future teachers would be included. [...]

2019 - 10.17398/2531-0968.04.93
REIDICS. Revista de Investigación en Didáctica de las Ciencias Sociales., Núm. 4 (2019) , p. 93-109  
6.
25 p, 210.1 KB La Geografia a les aules : quin és el seu espai? / Royo Climent, Jordi ; Calabuig i Serra, Salvador ; Manzano, Àngel ; Expósito, David ; Giner, Xavier ; Oller, Montserrat
L'ensenyament de la geografia a les aules, tant a primària com a secundària, topa amb una sèrie de contradiccions que en fan necessari un profund replantejament. La formació del professorat i els màsters de formació, la predominança dels historiadors entre els professors de geografia, el seguiment dels llibres de text, la visió de la geografia com a ciència descriptiva, la pèrdua de continguts de la matèria al batxillerat i de pes específic a les PAU, el propi examen de les PAU, la lluita de les universitats per no perdre estudiants dels graus de geografia, els currículums i el nou model competencial. [...]
2018 - 10.2436/20.3002.01.165
Treballs de la Societat Catalana de Geografia, Núm. 86 (2018) , p. 119-143  
7.
9 p, 779.2 KB Debatiendo temas controversiales para formar ciudadanos. Una experiencia con alumnos de secundaria / Salinas Valdés, Juan José ; Oller, Montserrat (Universitat de Barcelona. Departament de Didàctica de les Ciències Socials)
El presente artículo recoge los resultados de una investigación-acción realizada en Chile durante 2015, en la cual se ha indagado respecto al uso del debate de temas controversiales para el desarrollo de competencias en ciudadanía. [...]
This paper presents the results of an action-research project conducted in Chile, in 2015, which has inquired about the potential of controversial issues debate for the development of citizenship skills. [...]

2017 - 10.19137/praxiseducativa-2017-210305
Praxis educativa, Vol. 12, núm. 3 (2017) , p. 40-48  
8.
7 p, 1.4 MB El paisatge com element integrador de les diferents ciències socials / Oller, Montserrat
2007
Perspectiva escolar, Núm. 311 (2007) , p. 10-16  
9.
5 p, 843.8 KB El camí de casa a l'escola : una proposta d'educació per la mobilitat / Oller, Montserrat (Universitat de Barcelona. Departament de Didàctica de les Ciències Socials)
2002
Perspectiva escolar, Núm. 267 (Sep 2002) , p. 2-11  
10.
6 p, 154.9 KB La justificación y la argumentación en la enseñanza de las ciencias sociales / Benejam, Pilar, 1937- (Universitat de Barcelona. Departament de Didàctica de les Ciències Socials) ; Cases, Montserrat (Universitat de Barcelona. Departament de Didàctica de les Ciències Socials) ; Llobet Roig, Cecilia (Universitat de Barcelona. Departament de Didàctica de les Ciències Socials) ; Oller, Montserrat (Universitat de Barcelona. Departament de Didàctica de les Ciències Socials)
El trabajo que se expone en este artículo ha sido realizado en el marco del curso experimental de Formación del Profesorado de Secundaria organizado por la Universidad Autónoma de Barcelona por encargo de la Generalitat de Cataluña. [...]
2001
Iber. Didáctica de las ciencias sociales, geografía e historia, Núm. 28 (2001) , p. 57-68  

Articles : 40 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Books and collections 1 records found  
1.
231 p, 3.1 MB La Construcció de les identitats i l'ensenyament de les ciències socials, de la geografia i de la història / Pagès, Joan (Pagès Blanch) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; González Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Hassani Idrissi, Mostafa ; Sandoval Casilimas, Carlos Arturo ; Dosil Mancilla, Francisco Javier ; Fink, Nadine ; Éthier, Marc-André ; Lefrançois, David ; Demers, Stéphanie ; Batllori i Obiols, Roser ; del Carmen Martín, Lluís ; Falgàs, Margarida ; Romero Diaz, Alfons ; Oller, Montserrat ; Santisteban, Antoni ; Fondevila, Josefina ; Sánchez, Ferran ; Nomen Recio, Jordi ; Ortega, Josep ; Palou Díez, Montserrat ; Moreno, Anna ; Obiols, Maria Rosa ; González Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Henríquez Vásquez, Rodrigo ; González Valencia, Gustavo A. ; Vallejo Rubinstein, Claudia ; Dooly, Melinda ; de Souza Barcelar, Lucicleide ; Miró i Fuentes, Xavier ; García Coca, Lluís ; Ibàñez Mir, Núria ; Sala Torres, M. Dolors ; Grau, Ferran ; Almuni, Victòria ; Pulgarín Silva, Raquel ; Quiroz Posada, Ruth Elena ; Jornades de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials (6es : 2009 : Bellaterra, Catalunya)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2010. (Documents (Universitat Autònoma de Barcelona) ; 93.)  

Research literature 15 records found  1 - 10next  jump to record:
1.
225 p, 2.5 MB Aprender la subjetividad política mediante temas controversiales : una reflexión sobre la formación universitaria y su relación con la propia práctica / Calderón Jaramillo, Ana María, autor. ; Oller, Montserrat, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials.
La presente investigación aborda los procesos de configuración de la subjetividad política en estudiantes de educación superior que analizaron temas controversiales de la realidad social chilena. [...]
This research deals with the processes of configuration of political subjectivity in higher education students that analyzed controversial issues of the Chilean social reality. A non-traditional vision was assumed about what it means to teach and learn in context to investigate the phenomena of culture, society, and education through their subjectivity (González-Rey, 2007a). [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
2.
64 p, 6.3 MB Com es viu una guerra civil? Què sabia i què ha après l'alumnat de 4t d'ESO de l'Institut Escola Trinitat Nova sobre la segona República española i la Guerra Civil. / Picas Rodoreda, Núria ; Oller i Freixa, Montserrat ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest treball és fruit de la investigació realitzada en l'aula de 4t d'ESO de l'Institut Escola Trinitat Nova, un centre d'educació secundària ubicat al districte de Nou Barris. La recerca posa el focus en l'anàlisi de l'evolució de l'aprenentatge de la classe abans i després de la realització d'una unitat didàctica sobre la Segona República Espanyola i la Guerra Civil. [...]
2019  
3.
337 p, 4.2 MB La frontera en l'ensenyament i aprenentatge de les ciències socials : la construcció de conceptes en l'alumnat de secundària des d'una anàlisi i interpretació d'entorns geogràfics i històrics / Call Casadesús, M. Teresa, autor. ; Oller, Montserrat, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials.
Pensar en un ensenyament de les ciències socials que apropi l'alumnat a temes de l'actualitat i a la pròpia realitat demanda un plantejament que incorpori situacions rellevants i significatives que li permeti interpretar el present i participar en la construcció del futur. [...]
To think in a Social Studies teaching that approaches the students to topical issues and the current reality, an approach which includes relevant and significant situations that allows to the students to interpret the present and to participate in the construction of the future is necessary. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
4.
592 p, 10.9 MB La Nación Aymara existe : narración, vivencia e identidad aymara en el Departamento de Puno, Perú / Branca, Domenico, autor. ; Clua i Fainé, Montserrat, supervisor acadèmic. ; Ventura i Oller, Montserrat, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural.
Esta tesis analiza los conceptos de 'identidad' y 'nación' aymara en el departamento peruano de Puno. El texto se fundamenta en una investigación etnográfica de una duración total de un año, llevada a cabo principalmente en la ciudad de Puno y en dos comunidades campesinas del sur del departamento, Ancasaya y Alpaccollo, en el distrito de Ilave (Puno, Perú). [...]
This thesis analyses the concept of 'identity' and Aymara 'nation' in the Peruvian department of Puno. The text is based on an ethnographic study of a total duration of one year, carried out mainly in the town of Puno and in two rural comunidades in the south of the department, Ancasaya and Alpaccollo, in the district of Ilave (Puno, Peru). [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.  
5.
347 p, 3.3 MB Transformando las representaciones sociales de la participación ciudadana mediante la acción sobre problemas sociales de la comunidad : una investigación-acción con estudiantes de secundaria / Salinas Valdés, Juan José, autor. ; Oller, Montserrat, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials.
Las personas poseen diversas representaciones sociales de la participación ciudadana y ello tiene un gran impacto en la calidad de una democracia. Al respecto, la formación ciudadana posee un importante rol en el fortalecimiento de dicho sistema político, ya que una de sus principales metas es que el alumnado integre a sus ideas una amplia gama de formas de participación social y política. [...]
People have different social representations of citizen participation and this has a great impact on the quality of a democracy. In this regard, citizen education plays an important role in strengthening this political system, since one of its main goals is for students to integrate a wide range of forms of social and political participation into their ideas. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
6.
337 p, 8.7 MB Una Proposta d'innovació curricular per treballar la justícia social a l'aula de secundària : una reflexió sobre la pròpia pràctica / Haro Pérez, Maria R., autor. ; Oller, Montserrat, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials.
El concepte de justícia social és tan antic com els éssers humans. Durant el segle XX teòrics com Rawls, Sen, Nussbaum, Frazer i Young han intentat assentar les bases del que ha de ser una societat justa des de diferents perspectives: la redistribució, el reconeixement i la participació. [...]
El concepto de justicia social es tan antiguo como los seres humanos. Durante el siglo XX teóricos como Rawls, Sen, Nussbaum, Frazer y Young han intentado sentar las bases de lo que debe ser una sociedad justa desde diferentes perspectivas: la redistribución, el reconocimiento y la participación. [...]
The concept of social justice is as old as human beings. In the 20th century, theorists like Rawls, Sen, Nussbaum, Frazer and Young have tried to lay the foundations of what should be a fair society from different points of view: redistribution, recognition and participation. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
7.
354 p, 4.7 MB L'empatia i l'ensenyament-aprenentatge de les ciències socials a l'educació primària a Catalunya : un estudi de cas / Yuste Munté, Montserrat, autor ; Oller, Montserrat, supervisor acadèmic ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials
L'empatia és un indicador de pensament social i crític, i una de les capacitats que no sols condicionarà la representació i comprensió social de l'alumnat sinó que també facilitarà el seu desenvolupament en el món. [...]
Empathy is an indicator of social and critical thinking, and a capacity that not only conditions the social representation and understanding of the students but which also facilitates their development in the world. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017
2 documents
8.
473 p, 6.7 MB Societat i cosmologia en l'Himalaia indi : persona, impuresa i sistema de castes avui / Van den Bogaert, Alice ; Ventura i Oller, Montserrat, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural
Aquesta tesi d'antropologia simbòlica té per objectiu analitzar la noció de persona a la vall del Jalori, situada a la vall de Kullu, a Himachal Pradesh (Índia) i és fruit d'un treball de camp de llarga durada entre els anys 2005 i 2013. [...]
This PhD thesis, pertaining to Social and Symbolic Anthropology, aims to analyse the notion of the people in the Jalori Pass, situated in the Kullu Valley, State of Himachal Pradesh (India), and it is a result of a long fieldwork conducted between 2005 and 2013. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
9.
481 p, 5.9 MB La Unitat dels catalans : un estudi sobre la gènesi del significat en un ritual d'identitat col·lectiva: el cas de la invenció de les "foguerades patriòtiques" de Sant Joan / Castellví i Girbau, Jordi ; Ventura i Oller, Montserrat, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural
El dia 2 de juny de 1906, el periòdic local La Veu de Capellades publica una entusiasta crida sota el títol "Salutació Germanívola a tots els Catalans" amb la qual es convida a encendre fogueres als cims més enlairats de cada municipi la Nit de Sant Joan. [...]
On 2 June 1906, the local newspaper La Veu de Capellades published an enthusiastic summons under the title "Salutació Germanívola a tots els Catalans" ("Brotherhood salute to all Catalans") in which it invited all Catalans to light bonfires on the highest peaks of each county for Saint John's night. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
10.
588 p, 3.3 MB La Circulación entre mundos en la tradición oral y ritual y las categorías del pensamiento quechua : hanansaya ccullana ch'isikata (Cusco, Perú) / Carlos Ríos, Eugenia ; Ventura i Oller, Montserrat, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural
Esta tesis se ubica en el campo de la antropología auto-etnográfica. En ella se estudian las posibilidades que ofrece la lengua quechua para realizar la auto-etnografía sin tener que limitarse al problema de la objetivación y la subjetivación. [...]
This thesis pertains to the field of auto-ethnolographical anthropology. It studies the possibilities offered by the Quechua language to carry out auto-ethnography without being limited to the problems of objectivation and subjectivation. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  

Research literature : 15 records found   1 - 10next  jump to record:
Course materials 57 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
8 p, 120.3 KB Recerques Comparatives [43149] / Grau Rebollo, Jorge ; González Echevarria, Aurora ; Piella Vila, Anna Maria ; Ventura Oller, Montserrat ; Molina González, José Luis ; Clua Fainé, Maria Montserrat ; Fons Renaudón, Virginia ; Mateo Dieste, Josep Lluís ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquest mòdul forma part de l'Especialitat E1 ("Investigació etnogràfica i transcultural") i es desenvolupa al llarg de tot el curs. Objectius: Conèixer la dialèctica entre particularisme i comparació que reflecteixi tot el desenvolupament de la història de l'Antropologia. [...]
Este módulo forma parte de la Especialidad E1 "Investigación etnogràfica y transcultural" y se desarrolla a lo largo de todo el curso. Objetivos: Conocer la dialéctica entre particularismo y comparación que refleje todo el desarrollo de la historia de la Antropología. [...]

2019-20
Màster Universitari en Antropologia: Recerca Avançada i Intervenció Social [1175]
3 documents
2.
16 p, 148.8 KB Perspectives de Recerca i Intervenció Socioantropològica [43141] / Lubbers, Miranda Jessica ; González Echevarria, Aurora ; Tapada Berteli, Maria Teresa ; Ventura Oller, Montserrat ; Soto Marata, Pepi ; Clua Fainé, Maria Montserrat ; Grau Rebollo, Jorge ; Stolcke, Verena ; Marre, Diana ; Mateo Dieste, Josep Lluís ; Valenzuela García, Hugo ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquest mòdul forma part dels mòduls comuns que han de cursar tot(e)s els/les estudiants del màster, independentment de l'especialitat que estiguin cursant. S'imparteix el primer semestre i la major part dels blocs que el componen s'imparteixen al principi del màster. [...]
Este módulo forma parte de los módulos comunes que han de cursar todos/as los/as estudiantes del máster, independientemente de la especialidad que esten cursando. Por ello se imparte el primer semestre y la mayor parte de los bloques que lo componen se imparten al principio del máster. [...]

2019-20
Màster Universitari en Antropologia: Recerca Avançada i Intervenció Social [1175]
3 documents
3.
6 p, 111.5 KB La Recerca en l'Àmbit de l'Educació per a una Ciutadania Democràtica [43226] / Gonzalez Valencia, Gustavo ; Oller Freixa, Montserrat ; Pagès Blanch, Joan ; González Monfort, Neus ; Gil Carmona, Francisco ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
- Establir les bases per a la recerca sobre l'educació per a la ciutadania, l'educació política, l'estudi dels drets de segona generació, visibilitzar el sexisme i i les desigualtats. . . - Analitzar les investigacions sobre l'ensenyament i l'estudi del patrimoni a partir de recursos digitals. [...]
- Establecer las bases para la investigación sobre la educación para la ciudadanía, la educación política, el estudio de los derechos de segunda generación, visibilizar el sexismo y las desigualdades. [...]

2019-20
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]
3 documents
4.
10 p, 127.2 KB Aproximació etnogràfica a la diversitat cultural [101279] / Ventura Oller, Montserrat ; Mateo Dieste, Josep Lluís ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
CONTEXTUALITZACIÓ I OBJECTIUS FORMATIUS DE L'ASSIGNATURA Assignatura de Primer curs que desenvolupa la formació bàsica per cursar els estudis d'Antropologia Social i Cultural i que correspon a la matèria bàsica 'Conceptes i camps bàsics de l'Antropologia'. [...]
CONTEXTUALIZACIÓN Y OBJETIVOS FORMATIVOS DE LA ASIGNATURA Asignatura de Primer curso que desarrolla la formación básica para cursar los estudios de Antropología Social y Cultural y que corresponde a la materia básica "Conceptos y campos básicos de la Antropología". [...]

2019-20
Grau en Antropologia Social i Cultural [821]
3 documents
5.
6 p, 82.6 KB La Recerca en l'Àmbit de l'Educació per a una Ciutadania Democràtica [43226] / Santisteban Fernández, Antoni ; Oller Freixa, Montserrat ; Pagès Blanch, Joan ; González Monfort, Neus ; Gil Carmona, Francisco ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
- Establir les bases per a la recerca sobre l'educació per a la ciutadania, l'educació política, l'estudi dels drets de segona generació, visibilitzar el sexisme i i les desigualtats. . . - Analitzar les investigacions sobre l'ensenyament i l'estudi del patrimoni a partir de recursos digitals. [...]
- Establishing the basis for citizenship education research, political education, the study of second generation rights, visibilisation of sexism and inequalities. . . - Analyzing research on teaching and the study of heritage from digital resources. [...]
- Establecer las bases para la investigación sobre la educación para la ciudadanía, la educación política, el estudio de los derechos de segunda generación, visibilizar el sexismo y las desigualdades. [...]

2018-19
3 documents
6.
6 p, 84.5 KB Treball de Fi de Màster [43665] / Margallo Gonzalez, Ana Maria ; Escobar Urmeneta, Cristina ; Márquez Bargalló, Conxita ; Oller Valls, Montserrat ; Masats Viladoms, Maria Dolors ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'estructura del mòdul és comuna a totes les especialitats, encara que el seu contingut i desenvolupament està relacionat amb el mòdul de pràctiques de cada especialitat. El Treball de Fi de Màster (TFM) és un treball d'indagació a l'aula, d'aprofundiment i reflexió teòrica o de projecte d'innovació concebut com una activitat d'autoformació. [...]
The structure of this module is common to all specializations. Yet, each specialization sets specific research topics and procedures, closely related to students' performance during the internships that are part of the practicum module. [...]
La estructura del módulo es común a todas las especialidades, aunque su contenido y desarrollo se relaciona con el módulo de prácticas de cada especialidad. El Trabajo Final de Máster (TFM) constituye un trabajo de indagación en el aula o de profundización y reflexión teórica, y se concibe como una actividad autoformativa. [...]

2018-19
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]
3 documents
7.
6 p, 83.6 KB Pràcticum [43664] / Margallo Gonzalez, Ana Maria ; Escobar Urmeneta, Cristina ; Márquez Bargalló, Conxita ; Oller Freixa, Montserrat ; Masats Viladoms, Maria Dolors ; Pallarés Monge, Oriol ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'estructura del mòdul és comuna a totes les especialitats, encara que el seu contingut i desenvolupament està relacionat tant amb el mòdul comú (formació psicopedagògica i social) com amb el mòdul específic corresponent a la seva especialitat. [...]
This module is compulsory for the various specializations offered in this masters programme. The module structure and the contents linked to the areas of psychology, pedagogy and social education are common to all specialization. [...]
La estructura del módulo es la misma en todas las especialidades. Los contenidos se desarrollan en relación con el módulo común (formación psicopedagógica y social) y con el módulo específico correspondiente a cada especialidad. [...]

2018-19
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]
3 documents
8.
6 p, 83.5 KB Perspectives i Tendències en la Recerca sobre la Construcció del Coneixement Social [43211] / Santisteban Fernández, Antoni ; Oller Freixa, Montserrat ; Pagès Blanch, Joan ; Canals Cabau, Maria Roser ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
- Analitzar com es construeix el coneixement social, des de la formació de conceptes socials i de valors socials. - Interpretar aspectes teòrics d'aquest procés, com les representacions socials de la realitat o les relacions i les diferències entre sabers científics i sabers escolars. [...]
- Analyzing how social knowledge is constructed, from the formation of social concepts and social values. - Interpreting theoretical aspects of this process, such as social representations or relationships and differences between scientific knowledge and academic knowledge. [...]
- Analizar cómo se construye el conocimiento social, desde la formación de conceptos sociales y de valores sociales. - Interpretar aspectos teóricos de este proceso, como las representaciones sociales de la realidad o las relaciones y las diferencias entre saberes científicos y saberes escolares. [...]

2018-19
3 documents
9.
8 p, 97.0 KB Recerques Comparatives [43149] / Grau Rebollo, Jorge ; González Echevarria, Aurora ; Piella Vila, Anna Maria ; Ventura Oller, Montserrat ; Molina González, José Luis ; Fons Renaudón, Virginia ; Dominguez Gregorio, Pablo ; Lubbers, Miranda Jessica ; Valenzuela García, Hugo ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquest mòdul forma part de l'Especialitat E1 ("Investigació etnogràfica i transcultural") i es desenvolupa al llarg de tot el curs. Objectius: Conèixer la dialèctica entre particularisme i comparació que reflecteixi tot el desenvolupament de la història de l'Antropologia. [...]
This module is part of the specialization E1 "Ethnographic and Transcultural Research" and it comprises both semesters. Goals: To understand the dialectics between particularism and comparison that reflects the development of the history of Anthropology To identify the most relevant theoretical debates concerning the concepts of personhood, body and identity, both from the perspective of a group (collective ethnic identities) as from the person's viewpoint, in order to apply them to specific ethnographic studies and delimited comparisons. [...]
Este módulo forma parte de la Especialidad E1 "Investigación etnogràfica y transcultural" y se desarrolla a lo largo de todo el curso. Objetivos: Conocer la dialéctica entre particularismo y comparación que refleje todo el desarrollo de la historia de la Antropología. [...]

2018-19
Màster Universitari en Antropologia: Recerca Avançada i Intervenció Social [1175]
3 documents
10.
10 p, 104.4 KB Geografia i Història i la seva Didàctica [42085] / Oller Freixa, Montserrat ; Puigsech Farràs, Josep ; González Monfort, Neus ; Andreu Roses, Mercè ; Enjuanes Puyol, Sol ; Blanco Romero, María Asunción ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
1. Comprendre el conjunt de coneixement adquirits en el Mòdul específic de didàctica de les ciències socials per poder iniciar-se en l'exercici de la docència a l'educació secundària. 2. Complementar la formació dels graduats en Geografia, Història, Història de l'Art i altres ciències socials perquè puguin disposar dels coneixements bàsics i imprescindibles que estimulin la capacitat crítica i els facin comprendre el món que els envolta. [...]
1. Understand the set of knowledge acquired in the module-specific teaching of the social sciences to begin the exercise of teaching in secondary education. 2. Complement the training of graduates in geography, history, art history and other social sciences so that they have the basic knowledge necessary to stimulate critical and make them understand the world around them. [...]
1. Comprender el conjunto de conocimientos adquiridos en el Módulo específico de didáctica de las ciencias sociales para poder iniciarse en el ejercicio de la docencia en la educación secundaria. [...]

2018-19
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]
3 documents

Course materials : 57 records found   1 - 10nextend  jump to record:
See also: similar author names
1 Oller, M
1 Oller, M.
1 Oller, Maite
19 Oller, Marta
5 Oller, Montserrat,
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.