Results overview: Found 1 records in 0.02 seconds.
Articles, 1 records found
Articles 1 records found  
1.
20 p, 1.2 MB Trayectorias de aprendizaje del concepto de recta tangente en alumnos de Bachillerato / Orts Muñoz, Abilio (IES Tavernes Blanques (València)) ; Llinares Ciscar, Salvador (Universidad de Alicante. Departamento de Innovación y Formación Didáctica) ; Boigues Planes, Francisco José (Universidad Politécnica de Valencia. Departamento de Matemática Aplicada)
El objetivo de esta investigación es caracterizar trayectorias de aprendizaje del concepto de recta tangente en estudiantes de Bachillerato en un experimento de enseñanza. Se considera un modelo de progresión del aprendizaje del concepto de recta tangente que usa la idea de linealidad local (concepción leibniziana) para apoyar la transición desde la concepción euclídea hasta la concepción cartesiana. [...]
The goal of this research is to characterize high school students’ learning trajectories of the concept of tangent line in a teaching experiment. The experiment considers a model of learning progression of the concept of tangent line using the local linearity of a function (Leibnizian model) to support the transition from the Euclidean conception to the Cartesian one. [...]

2018 - 10.5565/rev/ensciencias.2252
Enseñanza de las ciencias, Vol. 36 Núm. 3 (2018) , p. 121-140 (Investigaciones Didácticas)  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.