Resultados globales: 3 registros encontrados en 0.02 segundos.
Artículos, Encontrados 3 registros
Artículos Encontrados 3 registros  
1.
21 p, 2.3 MB Evaluation of STEAM Project-Based Learning (STEAM PBL) Instructional Designs from the STEM Practices Perspective / Pérez-Torres, Miquel (University of Groningen) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona)
Currently, there is a wide diversity of project-based learning instructional designs presented as "STEAM projects". However, it is essential to evaluate if all these STEAM projects align their learning objectives and activities with the intended STEAM competences. [...]
2024 - 10.3390/educsci14010053
Education sciences, Vol. 14 Núm. 1 (january 2024) , p. 53  
2.
21 p, 595.6 KB ¿Cómo diseñar un buen proyecto STEM? Identificación de tensiones en la co-construcción de una rúbrica para su mejora / Pérez-Torres, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En un contexto donde la enseñanza de las ciencias en educación secundaria frecuentemente se realiza a través de la metodología ABP, aparece la necesidad de disponer de instrumentos que permitan mejorar la calidad de los proyectos STEM que se implementan. [...]
Regarding the growing use of PBL for teaching and learning high school Science, there appears the necessity of instruments that make STEM projects evaluation feasible. For that purpose, based on a cognitive model of Science Education that focuses on how scientist work, think and communicate, it was developed a coconstruction and validation process of a rubric instrument. [...]

2021 - 10.25267/Rev_Eureka_ensen_divulg_cienc.2021.v18.i1.1301
Revista eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias, Vol. 18 Núm. 1 (Enero 2021) , p. 1301-2-1301-21  
3.
9 p, 275.3 KB Enfocant el disseny de projectes per fomentar una activitat científica escolar a secundària a través de l'ABP / Pérez-Torres, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona)
Donada la importància actual de l'ús de projectes escolars per l'ensenyament de Ciències, en aquest article es vol reflexionar sobre les implicacions que té el seu disseny per fomentar unes pràctiques que siguin científiques. [...]
Considering the spreading use of school projects to Science teaching, this article wants to reflect upon the implications of project design so as to foster scientific practices. For that purpose, three current project-based learning approaches for Science teaching and learning are discussed regarding the available literature. [...]

2019 - 10.5565/rev/ciencies.409
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 38 (2019) , p. 18-26 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)  

Vea también: autores con nombres similares
1 Perez-Torres, M. A.
2 Perez-Torres, M.A.
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.