Resultados globales: 19 registros encontrados en 0.01 segundos.
Artículos, Encontrados 15 registros
Libros y colecciones, Encontrados 3 registros
Documentos de investigación, Encontrados 1 registros
Artículos Encontrados 15 registros  1 - 10siguiente  ir al registro:
1.
24 p, 434.1 KB Can educational engagement prevent Early School Leaving? Unpacking the school's effect on educational success / Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Curran, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Parcerisa, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Montes Ruiz, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Globalització, Educació i Politiques Socials
There is growing evidence that school engagement, or more specifically disengagement, is a key indicator for predicting Early School Leaving. The aim of this article is to explore the impact of secondary schools in student (dis)engagement and subsequent opportunities to succeed in school. [...]
2019 - 10.1080/03055698.2018.1446327
Educational Studies, Vol. 45 Núm. 2 (2019) , p. 226-241  
2.
24 p, 416.6 KB The politics of educational success : a realist evaluation of early school leaving policies in Catalonia (Spain) / Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Parcerisa, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Curran, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Montes Ruiz, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
The objective of the article is to examine what is 'taken for granted' in the policies designed to combat Early School Leaving (ESL) in Catalonia, identifying their implicit ontologies, causal assumptions and logics of action. [...]
2018 - 10.1080/17508487.2016.1197842
Critical Studies in Education, Vol. 59 (2018) , p. 364-381  
3.
24 p, 266.9 KB Teaching as affective labour in a datafied world : a scoping review of the relationship between performance-based accountability and teachers' emotions / Camphuijsen, Marjolein (Vrije Universiteit Amsterdam) ; Levatino, Antonina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Mentini, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Parcerisa, Lluís (Universitat de Barcelona)
Research has shown that in many contexts, the transformation of the public sector associated with new public management (NPM) reforms and performance-based accountability (PBA) has had profound implications for public sector workers' practices, identities and emotional experiences. [...]
La investigación han demostrado que, en muchos contextos, la transformación del sector público asociada con las reformas de la nueva gestión pública (NPM) y la rendición de cuentas basada en el desempeño (PBA) ha tenido profundas implicaciones para las prácticas, identidades y experiencias emocionales de los trabajadores del sector público. [...]

2022 - 10.14516/fde.1023
Foro de educación, Vol. 20 Núm. 2 (2022) , p. 61-84  
4.
18 p, 687.2 KB Survey data on the impact of COVID-19 on parental engagement across 23 countries / Osorio-Saez, Eliana Maria (University of Bath) ; Eryilmaz, Nurullah (University of Bath) ; Sandoval-Hernandez, Andres (University of Bath) ; Lau, Yui-yip (The Hong Kong Polytechnic University) ; Barahona, Elma (Universidad Pedagógica Nacional Francisco Morazán (Honduras)) ; Bhatti, Adil Anwar (University of Karachi (Pakistan)) ; Ofoe, Godfried Caesar (Ghana Education Service) ; Ordóñez, Leví Astul Castro (Universidad Pedagógica Nacional Francisco Morazán (Honduras)) ; Ochoa, Artemio Arturo Cortez (University of Bristol) ; Espinoza Pizarro, Rafael Ángel (Universidad Nacional de Costa Rica) ; Fonseca Aguilar, Esther (Universidad Pedagógica Nacional Francisco Morazán (Honduras)) ; Isac, Maria Magdalena (KU Leuven) ; Dhanapala, K. V. (University of Colombo (Sri Lanka)) ; Kameshwara, Kalyan Kumar (University of Bath) ; Contreras, Ysrael Alberto Martínez (Pontificia Universidad Católica del Perú) ; Mekonnen, Geberew Tulu (University of Tasmania (Austràlia)) ; Mejía, José Fernando (Universidad de los Andes (Colòmbia)) ; Miranda, Catalina (Pontificia Universidad Católica de Chile) ; Moh'd, Shehe Abdalla (State University of Zanzibar (Tanzània)) ; Ulloa, Ricardo Morales (Universidad Pedagógica Nacional Francisco Morazán (Honduras)) ; Morgan, K. Kayon (University of Hartford (Estats Units d'Amèrica)) ; Morgan, Thomas Lee (Sacred Heart University (Estats Units d'Amèrica)) ; Mori, Sara (Università Telematica degli Studi-IUL (Itàlia)) ; Nde, Forti Ebenezah (University of Yaounde (Camerun)) ; Panzavolta, Silvia (Università Telematica degli Studi-IUL (Itàlia)) ; Parcerisa, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Paz, Carla Leticia (Universidad Pedagógica Nacional Francisco Morazán (Honduras)) ; Picardo, Oscar (Arizona State University) ; Piñeros, Carolina (Corporación Colombiana de Padres y Madres-Red PaPaz) ; Rivera-Vargas, Pablo (Universitat de Barcelona) ; Rosa, Alessia (Università Telematica degli Studi-IUL (Itàlia)) ; Saldarriaga, Lina Maria (Universidad de los Andes (Colòmbia)) ; Aberastury, Adrián Silveira (Universidad de la República (Uruguai)) ; Tang, Y. M. (The Hong Kong Polytechnic University) ; Taniguchi, Kyoko (Hiroshima University) ; Treviño, Ernesto (Pontificia Universidad Católica de Chile) ; Celis, Carolina Valladares (University of Bristol) ; Villalobos, Cristóbal (Pontificia Universidad Católica de Chile) ; Zhao, Dan (University of Bath) ; Zionts, Allison (Goldsmiths, University of London)
This data article describes the dataset of the International COVID-19 Impact on Parental Engagement Study (ICIPES). ICIPES is a collaborative effort of more than 20 institutions to investigate the ways in which, parents and caregivers built capacity engaged with children's learning during the period of social distancing arising from global COVID-19 pandemic. [...]
2021 - 10.1016/j.dib.2021.106813
Data in brief, Vol. 35 (february 2021)  
5.
29 p, 365.3 KB Movimientos sociales y resistencia al accountability en Chile : estrategias discursivas, identidad y acciones de la campaña Alto al SIMCE / Parcerisa, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Villalobos, Cristóbal (Universidad de Chile) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Globalització, Educació i Politiques Socials
El artículo busca analizar la campaña Alto al SIMCE en Chile, mediante un marco analítico que combina distintas herramientas heurísticas de las teorías de movimientos sociales. Específicamente, el artículo explora los marcos discursivos presentes en las narrativas del movimiento, así como también aspectos vinculados a la formación y trayectoria de la campaña, la identidad colectiva, las alianzas y los repertorios de acción colectiva empleados por los actores para tratar de incidir en las políticas educativas. [...]
The main objective of the article is to analyze the Alto al SIMCE (Stop the SIMCE) campaign in Chile through an analytical framework that combines different heuristic tools from social movement theories. [...]

2020
Revista Izquierdas, Vol. 49, Núm, 115 (Marzo 2020) , p. 2427-2455  
6.
23 p, 879.7 KB Crescimento e disseminação de avaliações em larga escala e de responsabilizações baseadas em testes : uma sociologia política das reformas educacionais globais / Verger, Antoni ; Parcerisa, Lluís ; Fontdevila, Clara
O Movimento de Reforma Educacional Global (Global Education Reform Movement -GERM) está se expandindo internacionalmente e alcançando países que aparentavam ser imunes a essa abordagem de reforma educacional até muito recentemente. [...]
The Global Education Reform Movement (GERM) is expanding internationally and reaching countries that seemed to be immune to this education reform approach until quite recently. Accordingly, more and more educational systems in the world are articulated around three main policy principles: accountability, standards and decentralisation. [...]
El movimiento de reforma de la Educación Mundial (GERM) se está expandiendo internacionalmente y llegando a países que parecen ser inmunes a este enfoque de reforma educativa hasta hace muy poco. Así, los sistemas educativos del mundo se han articulado cada vez más en torno a tres principios políticos principales, a saber: rendición de cuentas, normas y descentralización. [...]

2018 - 10.21879/faeeba2358-0194.2018.v27.n53.p60-82
Revista da FAEEBA. Educação e Contemporaneidade, Vol. 27, Núm. 53 (2018) , p. 60-82  
7.
15 p, 481.6 KB Globalización, rendición de cuentas y gobernanza educativa : análisis de un fenómeno en expansión / Verger, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Parcerisa, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona)
El artículo analiza los factores y condicionantes que han favorecido la difusión de las práctica de rendición de cuentas en el ámbito educativo a escala global en base a las principales teorías sobre difusión de políticas educativas. [...]
The article analyses the factors and conditions that have favored the dissemination of accountability policies in the educational field on a global scale on the basis of the main theories of policy diffusion. [...]

2018
Con-Ciencia Social (segunda época), Vol. 1 (2018) , p. 59-73  
8.
20 p, 598.9 KB «Contra la imposició, defensem l'educació» : crònica de la mobilització educativa a les Illes Balears (2013-2015) / Parcerisa, Lluís ; Verger, Antoni
Durant la legislatura 2011-2015, el sector educatiu de les Illes Balears va estar immers en un profund procés de canvi que combinà l'aplicació de mesures severes d'austeritat (reducció de plantilles, precarització de les condicions laborals dels docents, retallades en atenció a la diversitat, beques menjador, etc. [...]
Durante la legislatura 2011-2015, el sector educativo de las Islas Baleares estuvo inmerso en un profundo proceso de cambio que combinó la aplicación de severas medidas de austeridad (reducción de plantillas, precarización de las condiciones laborales de los docentes, recortes en atención a la diversidad, becas comedor, etc. [...]

2016
Anuari de l'educació de les Illes Balears, 2016, p. 354-373  
9.
22 p, 392.2 KB El rol de los centros educativos en la prevención del abandono escolar : una aproximación desde la perspectiva micropolítica / Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Curran, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Montes Ruiz, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Parcerisa, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Globalització, Educació i Politiques Socials
España y Cataluña presentan unos niveles muy elevados de abandono escolar prematuro (AEP) que se sitúan muy lejos de los objetivos establecidos por la estrategia europea Education and Training 2020. [...]
Spain and Catalonia register high percentages of early school leaving (ESL), remarkably far from the targets set by the European Strategy Education and Training 2020. Given the relevance of this phenomenon, many policies have been developed in order to tackle ESL, both focusing in its prevention and reduction. [...]
Espanha e Catalunha têm níveis muito elevados de abandono escolar precoce (AEP) que estão localizados notoriamente aquém das metas estabelecidas pela Estratégia Europeia Education and Training 2020. [...]

2015
Educação, sociedade & culturas, Vol. 45 Núm. 1. Special Issue (2015) , p. 121-141  
10.
18 p, 271.4 KB La PAH : un moviment social contrahegemònic? / Parcerisa, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona)
D'ençà de l'esclat de la crisi han emergit diferents moviments que han posat en qüestió l'actual statu quo. En al present investigació s'analitza quin impacte ha tingut la PAH i quines són les raons que l'expliquen. [...]
Since the outbreak of the crisis, different social movements have emerged challenging the current status quo. The present research analyzes the impact of the PAH and which are the reasons that explain it. [...]

2014
Oxímora : revista internacional de ética y política, Núm. 4 (Primavera 2014) , p. 23-40  

Artículos : Encontrados 15 registros   1 - 10siguiente  ir al registro:
Libros y colecciones Encontrados 3 registros  
1.
Las políticas contra el abandono escolar en Cataluña : un análisis comparado del concepto de éxito escolar / Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Parcerisa, Lluís ; Curran, Marta ; Montes Ruiz, Alejandro
Síntesis 2015
Políticas de lucha contra el abandono escolar en España, 2015, p.25-44  
2.
The Professionalism, Accountability and Work of Teachers in Different Regulatory Regimes / Parcerisa, Lluís (Universitat de Barcelona) ; Browes, Natalie (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Verger, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pagès, Marcel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Maestripieri, Lara, ed. (Universitat Autònoma de Barcelona)
This chapter explores the processes of differentiation "between" teachers who work in countries with different professional regulatory models. It provides a novel approach to analysing the influence of different performance-based accountability (PBA) policy approaches on the professionalism and work of teachers. [...]
Palgrave Macmillan Cham, 2023 - 10.1007/978-3-031-31278-6_9
Professionalism and Social Change. Processes of Differentiation Within, Between and Beyond Professions, 2023, p. 187-208  
3.
48 p, 611.1 KB ¿Continuidad o abandono escolar? : el efecto de los centros educativos en las decisiones de continuidad formativa de los jóvenes / Tarabini-Castellani, Aina, (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Fontdevila, Clara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Curran, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Montes Ruiz, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Parcerisa, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Rambla, Xavier 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Globalització, Educació i Politiques Socials
Madrid : Centro Reina Sofía sobre Adolescencia y Juventud, 2015  

Documentos de investigación Encontrados 1 registros  
1.
215 p, 1.8 MB The trajectories and enactment of accountability policies in education. A focus on Chile / Parcerisa, Lluís ; Verger, Antoni, dir. ; Falabella Ambrosio, Alejandra, dir.
La rendició de comptes (RdC) en educació es pot concretar en models i opcions de disseny molt variats. No obstant això, la RdC basada en el rendiment (o PBA per les seves sigles en anglès) és el model de RdC que s'ha estès a nivell mundial de forma més intensiva en els últims anys. [...]
La rendición de cuentas (RdC) en educación se puede concretar en modelos y opciones de diseño muy variados. Sin embargo, la RdC basada en el desempeño (o PBA por sus siglas en inglés) es el modelo de RdC que se ha extendido a nivel mundial de forma más intensiva en los últimos años. [...]

2020  

Vea también: autores con nombres similares
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.