Results overview: Found 26 records in 0.02 seconds.
Articles, 5 records found
Contributions to meetings and congresses, 2 records found
Books and collections, 1 records found
Research literature, 1 records found
Learning materials, 3 records found
Course materials, 14 records found
Articles 5 records found  
1.
18 p, 1.8 MB El artista residente en la escuela como agente de cambio en las estrategias de aprendizaje / París Romia, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona)
El objetivo principal de esta investigación es mostrar las influencias que aporta un artista cuando realiza una residencia durante un curso en una escuela de educación primaria, en el proyecto Espacio C. [...]
The main goal of this research is to show the influences that an artist contributes when he makes a residency during a year in a primary school, in the Espace C project. In this program the artist has an artistic workshop inside the school, which he shares and manages with the children. [...]

2019 - 10.5209/aris.62384
Arte, individuo y sociedad, Vol. 31, núm. 4 (2019) , p. 951-968  
2.
11 p, 565.0 KB Espacios de creación artística en la escuela / Morón, Mar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; París Romia, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
A lo largo de la historia han existido diversos modelos de educación artística, pero únicamente en algunos se ha dado importancia en defender espacios de creación en el ámbito educativo que permitan al individuo crear de forma libre y autónoma, entendiendo el arte como manera de comprender el mundo y de construir la propia experiencia. [...]
Along the history there have existed diverse models of artistic education, but only in some one has given importance in defending spaces of creation in the educational area that they allow to the individual to create of free and autonomous form, understanding the art as way of understanding the world and of constructing the own experience. [...]

2013
Arte y Movimiento, Num. 9 (2013) , p. 53-63  
3.
25 p, 441.2 KB Jeff Wall, pintor de la vida posmoderna / París Romia, Gemma
Through the work of Jeff Wall (Vancouver, 1946), we will see the rich relationships that the Canadian artist establish between photographic media and other art forms such as painting, theatre and cinema. [...]
2016 - 10.17583/brac.2016.1761
Barcelona, Research, Art, Creation, Vol. 4, Num. 3 (2016) , p. 300-323  
4.
4 p, 977.0 KB Tallers d'art en família a l'escola / París Romia, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
2015
Infància, Vol. 203 (2015) , p. 21-24  
5.
18 p, 7.3 MB Els meus desitjos. La fotografia contemporània com a medi expressiu en la formació del professorat / París Romia, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Aquest article pretén reflexionar sobre la presència de la fotografia contemporània en els centres educatius per potenciar-ne els seu ús com a estratègia per a la recerca. Considerem que la fotografia és un llenguatge interessant perquè desencadena processos creatius en contextos educatius poc habituats a la creació artística, ajudant a preguntar-nos sobre la realitat que ens envolta. [...]
2015
Temps d'educació, Vol. 48 (2015) , p. 215-232  

Contributions to meetings and congresses 2 records found  
1.
11 p, 123.6 KB Multimèdia i educació artística. un model metodològic dels estudis de magisteri en el marc de l'espai europeu d'educació superior / París Romia, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Font, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Morón, Mar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Torres, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
El projecte "Multimèdia i Educació Artística" consisteix en l'elaboració d'un material digital d'ampliació i suport a la docència presencial de l'assignatura Didàctica de les Plàstiques de la Diplomatura de Mestre. [...]
2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
2.
10 p, 67.7 KB Multimèdia i educació artística. Un model metodològic dels estudis de magisteri en el marc de l'espai europeu d'educació superior" / Torres i Tarrés, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Font i Solà, Montserrat ; Morón, Mar ; París Romia, Gemma
El projecte Multimèdia i Educació Artística consisteix en l'elaboració d'un material digital i interactiu d'ampliació i suport a la docència presencial. Es tracta de fer una aportació metodològica per facilitar el treball autònom de l'alumnat en l'adquisició de les seves competències professionals, en el sentit dels crèdits europeus ETCS.
Aquest material és per a l'assignatura: Didàctica de les Plàstiques. Es una assignatura troncal de 6-8 crèdits del primer curs de la diplomatura de mestre de la Facultat de Ciències de l'Educació.

2006
Jornada de Campus d'Innovació Docent, 3a : 2006  

Books and collections 1 records found  
1.
10 p, 80.6 KB Multimèdia i educació artística : un model metodològic dels estudis de Magisteri en el marc de l'espai europeu d'educació superior / Torres, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Font, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Morón, Mar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; París Romia, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
Aquest projecte consisteix en l'elaboració d'un arxiu amb material digital d'ampliació i suport a la docència presencial. Amb aquest material, es pretén fer una aportació metodològica per facilitar el treball autònom dels estudiants en l'adquisició de les seves competències professionals, en el sentit dels crèdits europeus ECTS. [...]
Este proyecto consiste en la elaboración de un archivo con material digital de ampliación y apoyo a la docencia presencial. Con este material, se pretende hacer una aportación metodológica por facilitar el trabajo autónomo de los estudiantes en la adquisición de sus competencias profesionales, en el sentido de los créditos europeos ECTS. [...]
This project consists of developing an archive of digital material to expand on and support classroom teaching. With this material, the goal is to make a methodological contribution to facilitate students' independent learning in acquiring their professional competences within the framework of the European ECTS credits. [...]

IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències socials i en ciències humanes: cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 173-182
5 documents

Research literature 1 records found  
1.
19 p, 786.6 KB Project Handbook : INTERSTICE, encounters between artists, children and educators / París Romia, Gemma ; Blanch Gelabert, Silvia ; Ciraso Calí, Anna ; INTERSTICE Project
This is the INTERSTICE project's Handbook. The INTERSTICE project aims to influence the learning outcomes of university students of the Early Childhood and Primary Education degree, by incorporating innovative experiences that intertwine art and education through collaborative learning between students, artists, teachers and children. [...]
Bellaterra, 2021  

Learning materials 3 records found  
1.
17 p, 158.8 KB Rúbrica de autoevaluación de competencias y habilidades personales y prosociales / París Romia, Gemma ; Blanch, Sílvia ; Comes, Pilar ; Edo, Mequè ; Estrada Aguilar, Joan ; Gimeno Soria, Xavier ; Morón, Mar ; Peire, Tomás ; Equip de Recerca Sumant Compromís Educatiu (ERSCE)
Las competencias y habilidades personales y prosociales de los estudiantes son centrales para la formación docente y a menudo son complejas de evaluar en el marco de la formación universitaria. Con la intención de promover estas competencias y su evaluación, el Equip de Recerca Sumant Compromís Educatiu ha elaborado una rúbrica de evaluación para evidenciar el desarrollo de las competencias personales y prosociales para facilitar la reflexión de alumnos, profesores y maestros. [...]
2017  
2.
17 p, 156.1 KB Rúbrica d'autoavaluació de competències i habilitats personals i prosocials / París Romia, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Blanch, Sílvia ; Comes, Pilar ; Edo, Mequè ; Estrada Aguilar, Joan ; Gimeno Soria, Xavier ; Morón, Mar ; Peire, Tomás ; Equip de Recerca Sumant Compromís Educatiu (ERSCE)
Les competències i habilitats personals i prosocials dels estudiants són centrals per a la formació docent i sovint són complexes d'avaluar en el marc de la formació universitària. Amb la intenció de promoure aquestes competències i la seva avaluació, l'Equip de Recerca Sumant Compromís Educatiu ha elaborat una rubríca d'avaluació per evidenciar el desenvolupament de les competències personals i prosocials per facilitar la reflexió d'alumnes, professors i mestres. [...]
2017 (ARPA-Aula de Recursos per a l'Avaluació)  
3.
10 p, 1.0 MB Qüestionari d'avaluació del desenvolupament de les competències personals i prosocials / Equip de Recerca Sumant Compromís Educatiu (ERSCE) ; Blanch Gelabert, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Comes, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Edo, Mequè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Estrada Aguilar, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Gimeno Soria, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Morón, Mar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; París Romia, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Peire Fernández, Tomàs (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Les competències personals i prosocials dels estudiants són centrals per a la formació docent i sovint són complexes d'avaluar en el marc de la formació universitària. Amb la intenció de promoure aquestes competències i la seva avaluació, l'Equip de Recerca Ʃ Compromís Educatiu ha elaborat un qüestionari d'avaluació per evidenciar el desenvolupament de les competències personals i prosocials per facilitar la reflexió d'alumnes, professors i mestres. [...]
Bellaterra 2016 (ARPA-Aula de Recursos per a l'Avaluació)  

Course materials 14 records found  1 - 10next  jump to record:
1.
5 p, 106.4 KB Territoris de l'Art Contemporani com a Espais d'Aprenentatge [106074] / Paris Romia, Gemma ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aprendre les potencialitats educatives de diferents tipologies de les institucions culturals: museus, centres d'art, galeries, etc. Accedir a recursos per la intervenció educativa des dels contextos culturals. [...]
Learn the educational potential of different types of cultural institutions: museums, art centers, galleries, etc. Access resources for educational intervention from arts education. Create synergies between educational institutions and cultural institutions.
Aprender las potencialidades educativas del arte a través de experiencias de diferentes tipologías de las instituciones culturale Acceder a recursos para la intervención educativa desde la educación artística. [...]

2021-22
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació infantil [847]
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
2.
8 p, 118.2 KB Educació musical i visual [102036] / Gonzalez Martin, Cristina ; Morón Velasco, Mar ; Paris Romia, Gemma ; Roca Amengual, Maria Lluisa ; Menen Ortin, Berta ; Dosaiguas Canal, Marta ; Mora Romagosa, Oriol ; Cepria Honorato, Joan Lluís ; Ortin Lozano, Ruth ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Comprendre la naturalesa dels processos artístics (performativa de les arts i música) i els seus recursos per a ser formalitzats. Conèixer intervencions educatives en l'àmbit de: imatge, objecte i espai. [...]
To understand the nature of artistic processes (performation fo the arts and music) and resources to be executed. To be sensible of educational interventions in the field of: image, object and space. [...]
Comprender la naturaleza de los procesos artísticos (performativa de las artes y música) y sus recursos para ser formalizados. Conocer intervenciones educativas en el ámbito de: imagen, objeto y espacio. [...]

2021-22
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1283]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
3.
7 p, 118.4 KB Valors i Diversitat a l'Escola: Investigar des de l'Art i l'Educació Física [43216] / Rifà Valls, Maria Montserrat ; Prat Grau, Maria ; Paris Romia, Gemma ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
En aquest mòdul s'estudiaran les epistemologies, metodologies i processos d'investigació sobre diversitat i valors en l'educació de les arts visuals i l'educació física a l'escola. Es considerarà els contextos escolars de les investigacions que abarquen els diferents nivells dels sistemes educatius i també la formació docent, plantejant la idea de comunitat i canvi social des de les nostres àrees en relació amb la diversitat de participants (nens, joves, adults, dones, persones migrades, amb capacitats diverses) i les oportunitats d'aprenentatge Els objectius del mòdul són: a) promoure la reflexió i el debat per a repensar les arts i l'activitat física en la societat actual i en l'educació; b) analitzar críticament les desigualtats i formes d'exclusió en els discursos de l'escola i dels mitjans de comunicació; i c) promoure projectes i models d'investigació que incorporin la diversitat social, cultural i de gènere, i es basin en la intervenció educativa a través i per a les arts i l'activitat física. [...]
En este módulo se estudiarán las epistemologías, metodologías y procesos de investigación sobre diversidad y valores en la educación de las artes visuales y la educación física en la escuela. [...]

2020-21
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]
3 documents
4.
6 p, 110.9 KB Territoris de l'Art Contemporani com a Espais d'Aprenentatge [106074] / Paris Romia, Gemma ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aprendre les potencialitats educatives de diferents tipologies de les institucions culturals: museus, centres d'art, galeries, etc. Accedir a recursos per la intervenció educativa des de l'educació artística. [...]
Aprender las potencialidades educativas de diferentes tipologías de las instituciones culturales: museos, centros de arte, gale Acceder a recursos para la intervención educativa desde la educación artística. [...]

2020-21
3 documents
5.
7 p, 116.4 KB Educació musical i visual [102036] / Getino Díez, Julia ; Paris Romia, Gemma ; Menen Ortin, Berta ; Dosaiguas Canal, Marta ; Martin Martinez, Almudena ; Mora Romagosa, Oriol ; Farres Llobet, Anna ; Ortin Lozano, Ruth ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Comprendre la naturalesa dels processos artístics (performativa de les arts i música) i els seus recursos per a ser formalitzats. Conèixer intervencions educatives en l'àmbit de: imatge, objecte i espai. [...]
Comprender la naturaleza de los procesos artísticos (performativa de las artes y música) y sus recursos para ser formalizados. Conocer intervenciones educativas en el ámbito de: imagen, objeto y espacio. [...]

2020-21
Grau en Educació Primària [1140]
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1283]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
6.
6 p, 109.9 KB Investigar en Educació I: Epistemologia, Fonamentació i Disseny [43199] / Arnau Sabates, Laura ; Escobar Urmeneta, Cristina ; Espinet, Mariona ; Santisteban Fernández, Antoni ; Rifà Valls, Maria Montserrat ; Paris Romia, Gemma ; Martínez Mínguez, Lurdes ; Castro Ceacero, Diego ; Albarracín Gordo, Lluís ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul pretén introduir l'alumnat en les bases epistemològiques, els fonaments i el disseny en investigació en educació.
Este módulo pretende introducir al alumnado a las bases epistemológicas, los fundamentos y el diseño de la investigación en educación.

2020-21
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]
3 documents
7.
7 p, 116.6 KB Valors i Diversitat a l'Escola: Investigar des de l'Art i l'Educació Física [43216] / Rifà Valls, Maria Montserrat ; Prat Grau, Maria ; Paris Romia, Gemma ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
En aquest mòdul s'estudiaran les epistemologies, metodologies i processos d'investigació sobre diversitat i valors en l'educació de les arts visuals i l'educació física a l'escola. Es considerarà els contextos escolars de les investigacions que abarquen els diferents nivells dels sistemes educatius i també la formació docent, plantejant la idea de comunitat i canvi social des de les nostres àrees en relació amb la diversitat de participants (nens, joves, adults, dones, persones migrades, amb capacitats diverses) i les oportunitats d'aprenentatge Els objectius del mòdul són: a) promoure la reflexió i el debat per a repensar les arts i l'activitat física en la societat actual i en l'educació; b) analitzar críticament les desigualtats i formes d'exclusió en els discursos de l'escola i dels mitjans de comunicació; i c) promoure projectes i models d'investigació que incorporin la diversitat social, cultural i de gènere, i es basin en la intervenció educativa a través i per a les arts i l'activitat física. [...]
En este módulo se estudiarán las epistemologías, metodologías y procesos de investigación sobre diversidad y valores en la educación de las artes visuales y la educación física en la escuela. [...]

2019-20
3 documents
8.
4 p, 102.3 KB Llenguatges Audiovisuals i Expressió Artística [102031] / Paris Romia, Gemma ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
1- Utilitzar els llenguatges audiovisuals com element de comunicació fonamental en el decurs de l'assignatura. 2- Lligar la pràctica artística, la pràctica instrumental, la pràctica didàctica i la teoria. [...]
1- Utilizar los lenguajes audiovisuales como elemento de comunicación fundamental en el transcurso de la asignatura. 2- Ligar la práctica artística, la práctica instrumental, la práctica didáctica y la teoría. [...]

2019-20
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
9.
6 p, 110.3 KB Investigar en Educació I: Epistemologia, Fonamentació i Disseny [43199] / Espinet, Mariona ; Escobar Urmeneta, Cristina ; Gairín Sallán, Joaquín ; Sala Roca, Josefina ; Santisteban Fernández, Antoni ; Paris Romia, Gemma ; Martínez Mínguez, Lurdes ; Albarracín Gordo, Lluís ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul pretén introduir l'alumnat en les bases epistemològiques, els fonaments i el disseny en investigació en educació.
Este módulo pretende introducir al alumnado a las bases epistemológicas, los fundamentos y el diseño de la investigación en educación.

2019-20
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]
3 documents
10.
7 p, 115.0 KB Educació musical i visual [102036] / Gonzalez Martin, Cristina ; Paris Romia, Gemma ; Menen Ortin, Berta ; Dosaiguas Canal, Marta ; Getino Díez, Julia ; González Martín, Cristina ; Martin Martinez, Almudena ; Mora Romagosa, Oriol ; Ortin Lozano, Ruth ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Comprendre la naturalesa dels processos artístics (performativa de les arts i música) i els seus recursos per a ser formalitzats. Conèixer intervencions educatives en l'àmbit de: imatge, objecte i espai. [...]
Comprender la naturaleza de los procesos artísticos (performativa de las artes y música) y sus recursos para ser formalizados. Conocer intervenciones educativas en el ámbito de: imagen, objeto y espacio. [...]

2019-20
Grau en Educació Primària [896]
3 documents

Course materials : 14 records found   1 - 10next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.