1.
|
11 p, 800.6 KB |
El rol del color en la preferencia estética
/
González Ariza, Sergio ;
Parraga, Carlos Alejandro, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
Actualmente, existen varios estudios sobre el papel del color en un aspecto estético, pero la mayoría tienen resultados muy confusos. En este trabajo realizaremos una investigación a cerca del rol que tiene el color sobre la percepción estética de una imagen. [...] Currently, there are several studies on the role of color in an aesthetic aspect, but most of them have very confusing results. In this work we will do an investigation on the role that color has in the aesthetic perception of an image. [...] Actualment, hi ha diversos estudis sobre el paper del color en un aspecte estètic, però la majoria tenen resultats molt confusos. En aquest treball farem una investigació sobre el rol que té el color sobre la percepció estètica d'una imatge. [...]
2022 Enginyeria Informàtica [958]
|
|
2.
|
11 p, 529.7 KB |
Balanç de blancs en fotografia quan hi ha més d'una il·luminació
/
Alonso Pérez, Daniel ;
Parraga, Carlos Alejandro, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
La constància de color és el fenomen que permet que puguis veure el color real dels objectes independentment de si estan siguent afectats per un il·luminant. En aquest article proposem un algorisme que funciona amb múltiples il·luminants. [...] Color constancy is the phenomenon that allows you to see the true color of the objects regardless of whether they are being affected by an illuminant. In this paper, we propose an algorithm that works with multiple illuminants. [...] La constancia de color es el fenómeno que permite que puedas ver el color real de los objetos independientemente de si están siendo afectados por un iluminante. En este artículo proponemos un algoritmo que funciona con múltiples iluminantes. [...]
2022 Enginyeria Informàtica [958]
|
|
3.
|
14 p, 3.9 MB |
Aprenentatge computacional de nous colors amb molt pocs exemples
/
Peña de Pedro, Carlos ;
Parraga, Carlos Alejandro, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
El projecte consisteix en implementar la classificació de nous colors en un model existent de machine learning basat en la generació d'el·lipsoides per representar colors. La premissa és utilitzar pocs exemples de color, per tant, no es podran utilitzar una gran quantitat d'imatges per entrenar el model. [...] The project consists of implementing the classification of new colours in an existing machine learning model based on the generation of ellipsoids to represent colours, the premise is to use few colour examples, therefore, it will not be possible to use a large amount of images to train the model. [...] El proyecto consiste en implementar la clasificación de nuevos colores en un modelo existente de machine learning basado en la generación de elipsoides para representar colores. La premisa es utilizar pocos ejemplos de color, por lo tanto, no se podrán utilizar una gran cantidad de imágenes para entrenar el modelo. [...]
2022 Enginyeria Informàtica [958]
|
|
4.
|
|
5.
|
13 p, 5.5 MB |
Cursed Images (Manipulación computacional de las características estéticas de imágenes naturales)
/
Pozo Valderrama, Ismael ;
Parraga, Carlos Alejandro, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
En el mundo del arte y la fotografía existen los conceptos de "belleza" y "fealdad", los cuales son muy subjetivos dependiendo del punto de vista del sujeto. Con el paso del tiempo, ha predominado una tendencia a enfocarse en las características que hacen a un objeto "bello" por encima de las que hacen a un objeto "feo" y, por lo tanto, se han realizado obras visuales que son consideradas "bonitas" en la sociedad, ya sean esculturas, cuadros o fotografías. [...] In the world of art and photography there are the concepts of "beauty" and "ugliness", which are very subjective and specific from the point of view of the subject. With the passage of time, a trend focused on the characteristics that make an object "beautiful" has predominated over those that make an object "ugly" and, therefore, visual works have been made that are considered "beautiful" in society, whether they are sculptures, paintings or photographs. [...] En el món de l'art i la fotografia existeixen els conceptes de "bellesa" i "lletjor", els quals són molt subjectius depenent del punt de vista del subjecte. Amb el pas del temps, ha predominat una tendència a enfocar-se en les característiques que fan a un objecte "bell" per sobre de les que fan a un objecte "lleig" i, per tant, s'han realitzat obres visuals que són considerades "boniques" en la societat, ja siguin escultures, quadres o fotografies. [...]
2020 Enginyeria Informàtica [958]
|
|
6.
|
|
7.
|
9 p, 1.1 MB |
CoKit : Control d'estoc de la nostra cuina
/
Miralles Alsina, Francesc ;
Parraga, Carlos Alejandro, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
El projecte es basa en la creació d'una eina per controlar l'estoc alimentari que tenim a la nostra cuina i l'ajuda a realitzar compres futures a diferents supermercats. L'eina està formada per la part hardware, on controlem, mitjançant un lector de codi de barres amb una Raspberry Pi Zero, els productes que afegim i eliminem, i l'aplicació per a Android, on podem observar els productes que disposem en aquell moment, llistes de compres que podem realitzar amb el supermercat més econòmic per aquella compra, comparador de preus de diferents supermercats, i altres configuracions en l'apartat hardware. [...] The project is focused in creating a tool to control the food stock we have in our kitchen and help you to make future purchases in different supermarkets. The tool is made up of the hardware part, where we will control, by means of a bar code reader with a Raspberry Pi Zero, the products we add and eliminate, and the Android application, where we can observe the products we have in that one, shopping lists we can do with the most economical supermarket for that purchase, price comparison of different supermarkets, and other configurations in the hardware section. [...] El proyecto se basa en la creación de una herramienta para controlar el stock alimentario que tenemos en nuestra cocina y nos ayuda a realizar compras futuras a diferentes supermercados. La herramienta está formada por la parte hardware, donde controlamos, mediante un lector de código de barras con una Raspberry Pi Zero, los productos que añadimos y eliminamos, y la aplicación para Android, donde podemos observar los productos que disponemos en aquel momento, listas de compras que podemos realizar comparando el supermercado más económico para esa compra, comparador de precios de diferentes supermercados, y otras configuraciones en el apartado hardware. [...]
2018-07-17 Enginyeria Informàtica [958]
|
|
8.
|
|
9.
|
10 p, 900.1 KB |
Aplicació mòbil que utilitza l'algoritme ASM per resoldre la constància de color
/
Garcia Altimiras, Jordi ;
Parraga, Carlos Alejandro, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
El cervell humà és capaç de mantenir el color dels objectes encara que variï la il·luminació. Aquest procés s'anomena constància de color (Colour constancy). En aquest treball s'ha agafat un algoritme que intenta emular el cervell humà per resoldre la constància de color de manera senzilla i automàtica, anomenat "Adoptive Surround Modulation" o "ASM" i s'ha adaptat, prèviament en Matlab, a Android amb l'ajuda de la llibreria OpenCV perquè es pogui utilitzar en dispositius mòbils com ara un telèfon mòbil o un "tablet", sempre hi quan tingui Android de sistema operatiu. The human brain is capable of maintining the colour of objects even if the illumination changes. This procces is called Colour constancy. In this project we choose and algorithm, named Adapative Surround Modulation or ASM, that tries to emulate the human brain to solve colour constancy easly and automatic and we adapted it to Android, previously in Matlab, with hellp of OpenCV library so it could be used in portable devices such as mobile devices or tablets if they have Android as operating system. El cerebro humano es capaz de mantener el color de los objectos aunque se cambie la iluminación. Este proceso se llama constancia de color (Colour constancy). En este proyecto hemos cogido un algoritmo que intenta emular el cerebro humano para resolver la constancia de color de manera senzilla y automática, llamado "Adaptative Surround Modulation" o "ASM" y se ha adaptado, previamente en Matlab, en Android con la ayuda de la librería OpenCv para que se pueda utilizar en dispositivos móviles como un teléfono móvil o una "tablet", siempre que su sistema operativo sea Android.
2017-06-28 Enginyeria Informàtica [958]
|
|