Resultados globales: 2 registros encontrados en 0.01 segundos.
Artículos, Encontrados 2 registros
Artículos Encontrados 2 registros  
1.
7 p, 440.4 KB Catastrofismo versus actualismo : implicaciones didácticas / Pedrinaci Rodríguez, Emilio (Instituto Andaluz de Formación del Profesorado (Sevilla, Andalusia))
This paper analises the historic evolution of the «actualist» and "catastrophist" geologic interpretations, describes posible epistemologic obstacles and considers their treatment in the Secondary School.
1992
Enseñanza de las ciencias, V. 10 n. 2 (1992) p. 216-222  
2.
9 p, 554.3 KB La construcción histórica del concepto de tiempo geológico / Pedrinaci Rodríguez, Emilio (Instituto Andaluz de Formación del Profesorado (Sevilla, Andalusia))
In this work different subconcepts that integrate the concept of geological time are analized from a historical and epistemological point of view. Some of the obstacles that they have historically had in their construction and their didactic implications are shown.
1993
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 3 (1993) p. 315-323  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.