Resultats globals: 110 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 49 registres trobats
Documents de recerca, 6 registres trobats
Materials didàctics, 2 registres trobats
Materials acadèmics, 53 registres trobats
Articles 49 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
Co-developmental Trajectories of Defiant/Headstrong, Irritability, and Prosocial Emotions from Preschool Age to Early Adolescence / Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Navarro, J. B (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Trepat, Esther (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
This study ascertains how the proposed subtypes and specifiers of oppositional defiant disorder (ODD) based on irritability and prosocial emotions co-develop and describes the clinical characteristics of the resultant classes. [...]
2021 - 10.1007/s10578-021-01180-z
Child psychiatry and human development, Abril 2021  
2.
33 p, 226.3 KB Prospective association of parental and child internalizing symptoms : mediation of parenting practices and irritability / Valencia-Agudo, Fátima (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Navarro, J. B. (José Blas) (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament)
Maternal internalizing symptoms have been linked with child internalizing symptoms, but paternal internalizing difficulties have received little attention. Our aims were to prospectively analyse the simultaneous effect of maternal and paternal internalizing symptoms on child internalizing difficulties, examining gender differences, and to verify the mediating effect of parenting practices and child irritability. [...]
2021 - 10.1111/bjdp.12367
British journal of developmental psychology, 2021, p. 1-33  
3.
23 p, 431.4 KB Developmental trajectories of social cognition from preschool to adolescence / Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Navarro, J. B. (José Blas) (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Trepat, Esther (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament)
This longitudinal study aims to define the developmental trajectories of social cognition (SC) in a community sample (N = 378) assessed from preschool (3 years old) to preadolescence (12 years old). [...]
2021 - 10.1007/s00787-021-01719-4
European child and adolescent psychiatry, 2021
2 documents
4.
11 p, 2.2 MB Life conditions during COVID-19 lockdown and mental health in Spanish adolescents / Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Navarro, J. B. (José Blas) (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Trepat, Esther (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament)
Spanish children were locked down for 72 days due to COVID-19, causing severe disruption to their normal life. The threat posed by COVID-19 continues and clinicians, administrators, and families need to know the life conditions associated with more psychological problems to modify them and minimize their effect on mental health. [...]
2020 - 10.3390/ijerph17197327
International journal of environmental research and public health, Vol. 17, núm. 19 (2020) , p. e17197327  
5.
37 p, 230.8 KB Transdiagnostic trajectories of irritability and oppositional, depression and anxiety problems from preschool to early adolescence / Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Navarro, J. B. (José Blas) (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Trepat, Esther (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament)
Irritability is a transdiagnostic symptom in oppositional defiant disorder, depression, and anxiety, all highly comorbid disorders but with unknown simultaneous evolution. The aim was to obtain the developmental trajectories of simultaneous irritability and oppositional, depression, and anxiety problems from preschool age to early adolescence. [...]
2020 - 10.1016/j.brat.2020.103727
Behaviour research and therapy, Vol. 134 (november 2020) , p. e103727  
6.
36 p, 309.8 KB How the Affective Reactivity Index (ARI) works for teachers as informants / Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Navarro, J. B. (José Blas) (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Trepat, Esther (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament)
Background: The Affective Reactivity Index (ARI) is a brief instrument originally designed as a self- and parent report. However, the view of teachers, who can observe social situations that may give rise to irritability, is relevant. [...]
2020 - 10.1016/j.jad.2019.09.080
Journal of affective disorders, Vol. 261 (2020) , p. 40-48  
7.
19 p, 1.3 MB Warning signs of preschool victimization using the strengths and difficulties questionnaire : prevalence and individual and family risk factors / Navarro, J. B. (José Blas) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Fernández, Meritxell (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament)
Introduction: School victimization by peers is an important social problem with serious short- and longterm consequences poorly studied at preschool ages, which can lead to school bullying without timely intervention. [...]
2019 - 10.1371/journal.pone.0221580
PloS one, Vol. 14, núm. 8 (2019) , p. e0221580  
8.
32 p, 380.8 KB Irritability and parenting practices as mediational variables between temperament and affective, anxiety, and oppositional defiant problems / Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Navarro, J. B. (José Blas) (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Trepat, Esther (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament)
Irritability and parenting are potential targets for transdiagnostic studies to identify the common and core dysfunctional characteristics underlying several diagnostic pictures with the goal of addressing these issues in treatment. [...]
2019 - 10.1002/ab.21850
Aggressive behavior, Vol. 45, núm. 5 (2019) , p. 550-560  
9.
39 p, 388.8 KB Association of OXTR rs53576 with the developmental trajectories of callous-unemotional traits and life events in 3- to 9-year-old community children / Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Navarro, J. B. (José Blas) (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Fañanás Saura, Lourdes (Universitat de Barcelona. Departament de Biologia Evolutiva, Ecologia i Ciències Ambientals) ; Fatjó-Vilas, Mar (Universitat de Barcelona. Departament de Biologia Evolutiva, Ecologia i Ciències Ambientals)
The objective was to obtain developmental trajectories combining callous-unemotional traits and the number of stressful life-events between ages 3 and 9 years and to ascertain their association with the polymorphism rs53576 at the Oxytocin Receptor gene (OXTR). [...]
2019 - 10.1007/s10802-019-00548-z
Journal of abnormal child psychology, 2019  
10.
8 p, 494.7 KB First-incidence, age of onset outcomes and risk factors of onset of DSM-5 oppositional defiant disorder from ages 3 to 9 / Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Navarro, J. B. (José Blas) (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Doménech Massons, José M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament)
Objective: To examine the 1-year first incidence and prevalence of oppositional defiant disorder (ODD), the outcomes on psychopathology and functioning by age of onset and the risk factors of onset of ODD from ages 3 to 9 in children from the Spanish general population. [...]
2019 - 10.1136/bmjopen-2018-022493
BMJ open, Vol. 9, núm. 3 (2019) , p. e022493  

Articles : 49 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Documents de recerca 6 registres trobats  
1.
269 p, 3.8 MB Prevalencia de problemas emocionales y conductuales en niños y adolescentes de 6 a 18 años de la ciudad de Quito-Ecuador / Romo Barriga, María Gabriela ; Ezpeleta, Lourdes, dir. ; Penelo Werner, Eva, dir.
Objectiu: Estimar la prevalença de problemes psicològics en nens i adolescents de 6 a 18 anys de Quito utilitzant els qüestionaris de l'Achenbach System of Empirically Based Assessment (ASEBA) i estudiar la seva associació amb variables sociodemogràfiques. [...]
Objetivo: Estimar la prevalencia de problemas psicológicos en niños y adolescentes de 6 a 18 años de Quito utilizando los cuestionarios del Achenbach System of Empirically Based Assessment (ASEBA) y estudiar su asociación con variables sociodemográficas. [...]
Objectives: To estimate the prevalence of psychological problems in children and adolescents from 6 to 18 years of age in Quito applying Achenbach's System of Empirically Based Assessment (ASEBA), and to study its association with sociodemographic variables. [...]

2020  
2.
156 p, 2.4 MB Dificultades específicas de la regulación emocional en los adolescentes con TDAH: utilidad clínica de la escala DERS / Gómez Simón, Isabel ; Osa, Nuria de la, dir. ; Penelo Werner, Eva, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut
El objetivo principal de esta tesis es ampliar el conocimiento sobre las dificultades específicas de regulación emocional del adolescente con Trastorno de Déficit de Atención e Hiperactividad (TDAH). [...]
The main goal of this thesis is to expand our knowledge of the specific emotion regulation difficulties of adolescents with Attention Deficit and Hyperactivity Disorder (ADHD). For this purpose, firstly, we adapted and validated the Difficulties in Emotion Regulation Scale (DERS) in a sample of Spanish adolescents (n = 642). [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
3.
208 p, 1.9 MB Estudio epidemiológico de los trastornos de la conducta alimentaria en población escolarizada en el estado de Nayarit, México / Negrete Castellano, María América ; Raich, Rosa M., (Rosa Maria) dir. ; Penelo Werner, Eva, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
Objetivo: Investigar los problemas de la conducta alimentaria mediante un estudio epidemiológico de dos fases en la población adolescente escolarizada del estado de Nayarit, México. Método: Se consideraron 13 de los 20 municipios que conforman el estado, 9 de ellos urbanos y 4 rurales. [...]
Objective: To investigate eating behavior problems using a two-phase epidemiological study in the adolescent school population of the state of Nayarit, Mexico. Method: 13 of the 20 municipalities that conforms the state were considered, 9 of them urban and 4 rural. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
4.
154 p, 1.3 MB Estudio del duelo perinatal: interrupciones médicas del embarazo, muertes prenatales y muertes postnatales / Ridaura Pastor, Isabel ; Raich, Rosa M., (Rosa Maria) dir. ; Penelo Werner, Eva, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut
El objetivo principal del estudio fue describir la evolución del proceso de duelo y la sintomatología depresiva a lo largo de un año después de haber sufrido una pérdida perinatal y estudiar qué factores se asocian a unos peores/mejores resultados a largo plazo. [...]
The main objective of the study was to describe the evolution of the grieving process and the depressive symptomatology over one year, after having suffered a perinatal loss and to determine factors associated with the best/worst long-term results. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
5.
132 p, 1.5 MB Los estilos educativos y su relación con la psicopatología en niños y adolescentes con discapacidad intelectual: un estudio comparativo entre Chile y España / Fuenzalida Ríos, Irma ; Brun i Gasca, Carme, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Penelo Werner, Eva, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut
Objetivos: El objetivo principal de esta tesis fue evaluar los estilos de crianza, contextos culturales, niveles socioeconómicos y la psicopatología en diferentes grupos de niños y adolescentes (población clínica con discapacidad intelectual y población sin discapacidad). [...]
Objectives: The main goal of this thesis was to assess parenting styles, cultural contexts, socioeconomic levels and psychopathology in different groups of children and adolescents (with and without intellectual disabilities). [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  
6.
160 p, 1.5 MB Cuestionarios de estilo educativo percibido por niños (EMBU-C), adolescentes (EMBU-A) y progenitores (EMBU-P) : : propiedades psicométricas en muestra clínica española / Penelo Werner, Eva ; Viladrich, Carme, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Doménech Massons, José M., dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut
El EMBU (64 ítems) es un cuestionario de autoinforme que evalúa el recuerdo de las personas adultas sobre el estilo educativo con que fueron criadas. Consta de cuatro escalas: Rechazo, Calidez Emocional, Sobreprotección/Control y Favoritismo y ha sido adaptado en un amplio número de países e idiomas. [...]
The EMBU (64 items) is a self-report questionnaire that assesses adults' memories of their upbringing. It comprises four scales: Rejection, Emotional Warmth, Overprotection/Control Attempts and Favouring Subjects, and has been adapted in a large number of countries and languages. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2009  

Materials didàctics 2 registres trobats  
1.
8 p, 348.4 KB Writing Psychology at University / Feliu, Joel ; Verdaguer, Maria, col. ; Penelo, Eva, col. ; Gil-Juárez, Adriana, col. ; Hitchen, Emma, trad.
User guide to written communication in academic disciplines (in this case psychology) for teachers and students.
2021 (Guides for writing in specific disciplines)  
2.
8 p, 324.6 KB Escriure Psicologia a la Universitat / Feliu, Joel ; Verdaguer, Maria, col. ; Penelo, Eva, col. ; Gil-Juárez, Adriana, col.
Guia que ajuda els destinataris (professorat i alumnat) a comunicar-se, sobretot per escrit, en la seva disciplina acadèmica; psicologia en aquest cas.
2021 (Guies per escriure en disciplines específiques)  

Materials acadèmics 53 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
2 p, 1.3 MB Dissenys d'Investigació [21133] / Riba, M. Dolors ; Portell, Mariona ; Formieles, Albert ; Penelo, Eva ; Valero, Sergi ; Vall-llovera, Montse ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1997-98
Llicenciat en Psicologia [444]  
2.
3 p, 2.1 MB Psicometria [21127] / Viladrich, M. Carmen ; Doval, Eduardo ; Aliaga, Joan ; Penelo, Eva ; Vall-llovera, Montse ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1997-98
Llicenciat en Psicologia [444]  
3.
5 p, 111.5 KB Models Estadístics i Psicomètrics [104881] / Navarro Pastor, José Blas ; Doval Diéguez, Eduardo ; Aliaga Ugarte, Juan Martín ; Angulo Brunet, Ariadna ; Morata Serrano, Jennifer ; Bosque Prous, Marina ; Penelo Werner, Eva ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
"Models estadístics i psicomètrics" pertany a la matèria "Mètodes d'investigació i psicometria". S'imparteix en el segon semestre de segon curs, una vegada realitzades les dues assignatures prèvies de l'àrea de metodologia, amb les quals s'han adquirit els fonaments de la metodologia d'investigació i de l'anàlisi de dades. [...]
"Statistical and psychometric models" is taught in the second semester of the second year, after having completed the two previous subjects on methodology, through which the students must have acquired the foundations of research methodology and data analysis. [...]
"Modelos estadísticos y psicométricos" pertenece a la materia "Métodos de investigación y psicometría". Se imparte en el segundo semestre de segundo curso, una vez realizadas las dos asignaturas previas del área de metodología, con las que se han adquirido los fundamentos de la metodología de investigación y del análisis de datos. [...]

2021-22
Grau en Estadística Aplicada [1424]
Grau en Estadística Aplicada i Grau en Sociologia [1440]
3 documents
4.
9 p, 126.8 KB Treball de Final de Grau [102608] / Feliu i Samuel-Lajeunesse, Joel ; Peralta Serrano, Alicia ; Penelo Werner, Eva ; Gelabert Arbiol, Estel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu principal del Treball de Final de Grau (TFG) és que l'estudiant demostri que té capacitat per establir relacions entre diverses matèries del grau, i té un caràcter eminentment professionalitzador. [...]
The main goal is that students show that they have the capacity to establish relationships between different subjects of the degree. It has an eminently professional character. This implies that it must be an original work in which students develop their ability to address current psychological problems with the appropriate disciplinary methodologies. [...]
El objetivo principal del Trabajo de Final de Grado (TFG) es que el estudiantado demuestre que tiene capacidad para establecer relaciones entre diversas materias del grado, y tiene un carácter eminentemente profesionalizador. [...]

2021-22
Grau en Psicologia [1485]
Grau en Psicologia [954]
3 documents
5.
6 p, 112.7 KB Models Estadístics i Psicomètrics [102570] / Navarro Pastor, José Blas ; Doval Diéguez, Eduardo ; Aliaga Ugarte, Juan Martín ; Angulo Brunet, Ariadna ; Morata Serrano, Jennifer ; Espelt Hernandez, Albert ; Bosque Prous, Marina ; Penelo Werner, Eva ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
"Models estadístics i psicomètrics" pertany a la matèria "Mètodes d'investigació i psicometria". S'imparteix en el segon semestre de segon curs, una vegada realitzades les dues assignatures prèvies de l'àrea de metodologia, amb les quals s'han adquirit els fonaments de la metodologia d'investigació i de l'anàlisi de dades. [...]
"Statistical and psychometric models" is taught in the second semester of the second year, after having completed the two previous subjects on methodology, through which the students must have acquired the foundations of research methodology and data analysis. [...]
"Modelos estadísticos y psicométricos" pertenece a la materia "Métodos de investigación y psicometría". Se imparte en el segundo semestre de segundo curso, una vez realizadas las dos asignaturas previas del área de metodología, con las que se han adquirido los fundamentos de la metodología de investigación y del análisis de datos. [...]

2021-22
Grau en Psicologia [1485]
Grau en Psicologia [954]
3 documents
6.
8 p, 118.1 KB Psicometria [102569] / Viladrich Segués, Maria Carme ; Doval Diéguez, Eduardo ; Vall-Llovera Llovet, Montserrat ; Aliaga Ugarte, Juan Martín ; Angulo Brunet, Ariadna ; Morata Serrano, Jennifer ; Espelt Hernandez, Albert ; Bosque Prous, Marina ; Penelo Werner, Eva ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'assignatura "Psicometria" forma part de la matèria "Mètodes d'investigació i psicometria". S'imparteix en el primer semestre del tercer curs del Grau en Psicologia. És l'última assignatura de la matèria obligatòria que es cursa. [...]
The subject Psychometry is part of the broader subject Methods of research and psychometrics. It is taught in the first semester of the third year of the Degree in Psychology. It is the last subject to be studied in the subject Methods of research and psychometrics. [...]
La asignatura "Psicometría" forma parte de la materia "Métodos de investigación y psicometría". Se imparte en el primer semestre del tercer curso del Grado en Psicología. Es la última asignatura de la materia obligatoria que se cursa. [...]

2021-22
Grau en Psicologia [1485]
Grau en Psicologia [954]
3 documents
7.
5 p, 106.4 KB Models d'Anàlisi en Recerca en Psicologia Clínica i de la Salut [43881] / Penelo Werner, Eva ; Navarro Pastor, José Blas ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Proporcionar les habilitats necessàries (teòriques i instrumentals) perquè l'alumnat sigui capaç de: - Analitzar les propietats psicomètriques d'un qüestionari relatives a estructura interna i fiabilitat - Realitzar l'anàlisi de dades d'una investigació mitjançant models de regressió lineal o logística, tant amb la finalitat de predir la resposta com d'estudiar la influència d'una exposició sobre la resposta - Incorporar en el procés de modelatge estadístic els fenòmens de la interacció i la confusió - Realitzar el diagnòstic de les condicions d'aplicació dels models de regressió lineal i logística - Distingir una variable moderadora d'una variable mediadora i estimar models d'equacions estructurals (SEM) per a l'anàlisi de models de mediació - Interpretar els resultats dels models de regressió i SEM, sabent seleccionar aquells més adequats per a ser inclosos a l'informe d'investigació.
Provide the necessary skills (theoretical and instrumental) so that the student is able to: - Analyze the psychometric properties of a questionnaire relative to internal structure and reliability - Analyze the data of a research using linear or logistic regression models, both in order to predict the response and to study the influence of an exposure on the response - Incorporate the phenomena of interaction and confusion into the statistical modeling process - Perform the diagnosis of the conditions of application of linear and logistic regression models - Distinguish a moderator variable from a mediator variable and to estimate structural equation models (SEM) for the analysis of mediation models - Interpret the results of the regression models and SEM, being able to select those most suitable to be included in the research report.
Proporcionar las habilidades necesarias (teóricas e instrumentales) para que el estudiante sea capaz de: - Analizar las propiedades psicométricas de un cuestionario relativas a estructura interna y fiabilidad - Analizar los datos de una investigación mediante modelos de regresión lineal o logística, tanto con la finalidad de predecir la respuesta como de estudiar la influencia de una exposición sobre la respuesta - Incorporar en el proceso de modelado estadístico los fenómenos de la interacción y la confusión - Realizar el diagnóstico de las condiciones de aplicación de los modelos de regresión lineal y logística - Distinguir una variable moderadora de una variable mediadora y estimar modelos de ecuaciones estructurales (SEM) para el análisis de modelos de mediación - Interpretar los resultados de los modelos de regresión y SEM, sabiendo seleccionar aquellos más adecuados para ser incluidos en el informe de investigación.

2021-22
Màster Universitari en Recerca en Psicologia Clínica i de la Salut [1379]
3 documents
8.
5 p, 106.1 KB Models d'Anàlisi en Recerca en Psicologia Clínica i de la Salut [43881] / Penelo Werner, Eva ; Bonillo Martín, Albert ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Proporcionar les habilitats necessàries (teòriques i instrumentals) perquè l'alumnat sigui capaç de: - Analitzar les propietats psicomètriques d'un qüestionari relatives a estructura interna i fiabilitat. [...]
Proporcionar las habilidades necesarias (teóricas e instrumentales) para que el estudiante sea capaz de: - Analizar las propiedades psicométricas de un cuestionario relativas a estructura interna y fiabilidad. [...]

2020-21
Màster Universitari en Recerca en Psicologia Clínica i de la Salut [1379]
3 documents
9.
8 p, 131.4 KB Treball de Final de Grau [102608] / Feliu i Samuel-Lajeunesse, Joel ; Peralta Serrano, Alicia ; Penelo Werner, Eva ; Gelabert Arbiol, Estel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu principal del Treball de Fi de Grau (TFG) és que l'alumnat demostri que té capacitat per establir relacions entre diverses matèries del grau, i té un caràcter eminentment professionalitzador. [...]
El objetivo principal del Trabajo de Fin de Grado (TFG) es que el estudiantado demuestre que tiene capacidad para establecer relaciones entre diversas materias del grado, y tiene un carácter eminentemente profesionalizador. [...]

2020-21
3 documents
10.
7 p, 115.7 KB Models Estadístics i Psicomètrics [102570] / Doval, Eduardo ; Aliága Ugarte, Juan Martín ; Angulo Brunet, Ariadna ; Morata Serrano, Jennifer ; Espelt, Albert ; Prat Ortega, Genis ; Bosque Prous, Marina ; Penelo Werner, Eva ; Bonillo Martín, Albert ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
"Models estadístics i psicomètrics" pertany a la matèria "Mètodes d'investigació i psicometria". S'imparteix en el segon semestre de segon curs, una vegada realitzades les dues assignatures prèvies de l'àrea de metodologia, amb les quals s'han adquirit els fonaments de la metodologia d'investigació i de l'anàlisi de dades. [...]
"Modelos estadísticos y psicométricos" pertenece a la materia "Métodos de investigación y psicometría". Se imparte en el segundo semestre de segundo curso, una vez realizadas las dos asignaturas previas del área de metodología, con las que se han adquirido los fundamentos de la metodología de investigación y del análisis de datos. [...]

2020-21
Màster Universitari en Recerca en Psicologia Clínica i de la Salut [1379]
Màster Universitari en Psicologia de l'Esport i de l'Activitat Física [1380]
Grau en Psicologia [954]
3 documents

Materials acadèmics : 53 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Vegeu també: autors amb noms similars
3 Penelo, E.
2 Penelo, Eva,
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.