Resultados globales: 89 registros encontrados en 0.02 segundos.
Artículos, Encontrados 43 registros
Documentos de investigación, Encontrados 5 registros
Materiales académicos, Encontrados 41 registros
Artículos Encontrados 43 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
19 p, 1.3 MB Warning signs of preschool victimization using the strengths and difficulties questionnaire : prevalence and individual and family risk factors / Navarro, J. B. (José Blas) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut) ; Fernández, Meritxell (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut) ; Ezpeleta, L. (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament)
Introduction: School victimization by peers is an important social problem with serious short- and longterm consequences poorly studied at preschool ages, which can lead to school bullying without timely intervention. [...]
2019 - 10.1371/journal.pone.0221580
PLoS ONE, Vol. 14, núm. 8 (2019) , p. e0221580  
2.
Irritability and parenting practices as mediational variables between temperament and affective, anxiety, and oppositional defiant problems / Ezpeleta, L. (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Navarro, J. B. (José Blas) (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Trepat de Ancos, Esther (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament)
Irritability and parenting are potential targets for transdiagnostic studies to identify the common and core dysfunctional characteristics underlying several diagnostic pictures with the goal of addressing these issues in treatment. [...]
2019 - 10.1002/ab.21850
Aggressive behavior, Vol. 45, núm. 5 (2019) , p. 550-560  
3.
38 p, 246.4 KB Association of OXTR rs53576 with the developmental trajectories of callous-unemotional traits and life events in 3- to 9-year-old community children / Ezpeleta, L. (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Navarro, J. B. (José Blas) (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Fañanás Saura, Lourdes (Universitat de Barcelona. Departament de Biologia Evolutiva, Ecologia i Ciències Ambientals) ; Fatjó-Vilas, Mar (Universitat de Barcelona. Departament de Biologia Evolutiva, Ecologia i Ciències Ambientals)
The objective was to obtain developmental trajectories combining callous-unemotional traits and the number of stressful life-events between ages 3 and 9 years and to ascertain their association with the polymorphism rs53576 at the Oxytocin Receptor gene (OXTR). [...]
2019 - 10.1007/s10802-019-00548-z
Journal of abnormal child psychology, 2019  
4.
8 p, 494.7 KB First-incidence, age of onset outcomes and risk factors of onset of DSM-5 oppositional defiant disorder from ages 3 to 9 / Ezpeleta, L. (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Navarro, J. B. (José Blas) (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Doménech Massons, José M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament)
Objective: To examine the 1-year first incidence and prevalence of oppositional defiant disorder (ODD), the outcomes on psychopathology and functioning by age of onset and the risk factors of onset of ODD from ages 3 to 9 in children from the Spanish general population. [...]
2019 - 10.1136/bmjopen-2018-022493
BMJ Open, Vol. 9, núm. 3 (2019) , p. e022493  
5.
23 p, 265.8 KB Prevalence, comorbidity, functioning and long-term effects of subthreshold oppositional defiant disorder in a community sample of preschoolers / Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut) ; Navarro, J. B. (José Blas) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut) ; Trepat de Ancos, Esther (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Ezpeleta, L. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
To study the prevalence of subthreshold oppositional defiant disorder (ST ODD)—less than 4 symptoms, but nonetheless an impairing form of oppositional defiant disorder (ODD)—its coexistence with other homotypic externalizing and heterotypical internalizing problems in children and associated impairment, as well as the long-term effect of this condition. [...]
2019 - 10.1007/s00787-019-01300-0
European child & adolescent psychiatry, 2019  
6.
19 p, 390.0 KB The meaning of aggression varies across culture : testing the measurement invariance of the Refined Aggression Questionnaire in samples from Spain, the US, and Hong Kong / Gallardo Pujol, David (Universitat de Barcelona. Departament de Personalitat) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut) ; Sit, Cindy (Chinese University of Hong Kong) ; Jornet Gibert, Montsant (Universitat de Barcelona. Departament de Personalitat) ; Suso, Carlos (Universitat Jaume I) ; Buades Rotger, Macià (Universität zu Lübeck) ; Maydeu Olivares, Alberto (Universitat de Barcelona. Departament de Personalitat) ; Andrés Pueyo, Antonio (Universitat de Barcelona. Departament de Personalitat) ; Bryant, Fred B. (Loyola University Chicago)
Cultural differences in aggression are still poorly understood. The purpose of this article is to assess whether a tool for measuring aggression has the same meaning across cultures. Analyzing samples from Spain (n=262), US (n=344) and Hong-Kong (n=645), we used confirmatory factor analysis to investigate measurement invariance of the refined version of the Aggression-Questionnaire (Bryant & Smith, 2001). [...]
2018 - 10.31234/osf.io/a7zg4
Journal of personality assessment, 2018  
7.
26 p, 172.5 KB Joint hypermobility classes in 9-year-old children from the general population and anxiety symptoms / Ezpeleta, L. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Navarro, J. B. (José Blas) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut) ; Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut) ; Bulbena Vilarrasa, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psiquiatria i de Medicina Legal)
Objective: To obtain joint hypermobility classes in children from the general population and to study their characteristics in relation to anxiety measures. Methods: A total of 336 nine-year-old children from the general population were clinically assessed through 9 items of hypermobility, and their parents reported about the severity of anxiety symptoms. [...]
2018 - 10.1097/DBP.0000000000000577
Journal of developmental and behavioral pediatrics, Vol. 39, núm. 6 (2018) , p. 481-488  
8.
9 p, 180.2 KB Spanish adaptation and validation of the Child Food Security Survey Module (CFSSM-S) / Shankar Krishnan, Nithya (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut) ; Fornieles Deu, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut) ; Sánchez Carracedo, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
Objective: The present study aimed to assess the: (i) internal structure of the Spanish Child Food Security Survey Module (CFSSM-S) with exploratory and confirmatory factor analysis (EFA and CFA); (ii) measurement invariance by gender, grade, weight status, socio-economic status (SES) and family affluence; and (iii) relationships with these external variables. [...]
2018 - 10.1017/S1368980018001672
Public Health Nutrition, Vol. 21, núm. 15 (2018) , p. 2753-2761  
9.
6 p, 292.9 KB Oppositional Defiant Disorder dimensions and aggression : The moderating role of hostile bias and sex / Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut) ; Navarro, J. B. (José Blas) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut) ; Trepat de Ancos, Esther (Fundació Institut de Psicologia (Barcelona)) ; Doménech Massons, José M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut) ; Ezpeleta, L. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
Background: Hostile Attributional Bias (HAB) has been related to conduct problems. The common and unique associations between the different dimensions of Oppositional Defiant Disorder (ODD) symptoms, specific components of HAB, sex and types of aggression (overt and relational) in a community sample of 491 7-year-old children are investigated. [...]
Antecedentes: el sesgo hostil atribucional (SHA) se ha relacionado con los problemas de conducta. Método: este trabajo investiga asociaciones comunes y específicas entre las diferentes dimensiones del Trastorno Negativista Desafiante (TND), el sexo y diferentes tipos de agresividad (abierta y relacional) en una muestra comunitaria de 491 participantes de 7 años de edad. [...]

2018 - 10.7334/psicothema2017.363
Psicothema, Vol. 30, núm. 3 (2018) , p. 264-269  
10.
11 p, 160.0 KB Explaining the relationship between temperament and symptoms of psychiatric disorders from preschool to middle childhood : hybrid fixed and random effects models of Norwegian and Spanish children / Wichstrøm, Lars (Norges Teknisk-Naturvitenskapelige Universitet) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Viddal, Kristine Rensvik (Norges Teknisk-Naturvitenskapelige Universitet) ; Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Ezpeleta, L. (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament)
Background: Four explanations for the concurrent and prospective associations between temperament and psychopathology in children have been suggested: predisposition, complication/scar, common cause/continuity, and pathoplasty/exacerbation. [...]
2018 - 10.1111/jcpp.12772
The Journal of child psychology and psychiatry, Vol. 59, núm. 3 (2018) , p. 285-295  

Artículos : Encontrados 43 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Documentos de investigación Encontrados 5 registros  
1.
156 p, 2.4 MB Dificultades específicas de la regulación emocional en los adolescentes con TDAH: utilidad clínica de la escala DERS / Gómez Simón, Isabel ; Osa, Nuria de la, dir. ; Penelo Werner, Eva, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut
El objetivo principal de esta tesis es ampliar el conocimiento sobre las dificultades específicas de regulación emocional del adolescente con Trastorno de Déficit de Atención e Hiperactividad (TDAH). [...]
The main goal of this thesis is to expand our knowledge of the specific emotion regulation difficulties of adolescents with Attention Deficit and Hyperactivity Disorder (ADHD). For this purpose, firstly, we adapted and validated the Difficulties in Emotion Regulation Scale (DERS) in a sample of Spanish adolescents (n = 642). [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
2.
208 p, 1.9 MB Estudio epidemiológico de los trastornos de la conducta alimentaria en población escolarizada en el estado de Nayarit, México / Negrete Castellano, María América ; Raich, Rosa M., (Rosa Maria), dir. ; Penelo Werner, Eva, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
Objetivo: Investigar los problemas de la conducta alimentaria mediante un estudio epidemiológico de dos fases en la población adolescente escolarizada del estado de Nayarit, México. Método: Se consideraron 13 de los 20 municipios que conforman el estado, 9 de ellos urbanos y 4 rurales. [...]
Objective: To investigate eating behavior problems using a two-phase epidemiological study in the adolescent school population of the state of Nayarit, Mexico. Method: 13 of the 20 municipalities that conforms the state were considered, 9 of them urban and 4 rural. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
3.
154 p, 1.3 MB Estudio del duelo perinatal: interrupciones médicas del embarazo, muertes prenatales y muertes postnatales / Ridaura Pastor, Isabel ; Raich, Rosa M., (Rosa Maria), dir. ; Penelo Werner, Eva, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut
El objetivo principal del estudio fue describir la evolución del proceso de duelo y la sintomatología depresiva a lo largo de un año después de haber sufrido una pérdida perinatal y estudiar qué factores se asocian a unos peores/mejores resultados a largo plazo. [...]
The main objective of the study was to describe the evolution of the grieving process and the depressive symptomatology over one year, after having suffered a perinatal loss and to determine factors associated with the best/worst long-term results. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
4.
132 p, 1.5 MB Los estilos educativos y su relación con la psicopatología en niños y adolescentes con discapacidad intelectual: un estudio comparativo entre Chile y España / Fuenzalida Ríos, Irma ; Brun i Gasca, Carme, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Penelo Werner, Eva, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut
Objetivos: El objetivo principal de esta tesis fue evaluar los estilos de crianza, contextos culturales, niveles socioeconómicos y la psicopatología en diferentes grupos de niños y adolescentes (población clínica con discapacidad intelectual y población sin discapacidad). [...]
Objectives: The main goal of this thesis was to assess parenting styles, cultural contexts, socioeconomic levels and psychopathology in different groups of children and adolescents (with and without intellectual disabilities). [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  
5.
160 p, 1.5 MB Cuestionarios de estilo educativo percibido por niños (EMBU-C), adolescentes (EMBU-A) y progenitores (EMBU-P) : propiedades psicométricas en muestra clínica española / Penelo Werner, Eva ; Viladrich, Carme, (dir.) ; Doménech Massons, José M., dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i Metodologia de les Ciencies de la Salut
El EMBU (64 ítems) es un cuestionario de autoinforme que evalúa el recuerdo de las personas adultas sobre el estilo educativo con que fueron criadas. Consta de cuatro escalas: Rechazo, Calidez Emocional, Sobreprotección/Control y Favoritismo y ha sido adaptado en un amplio número de países e idiomas. [...]
The EMBU (64 items) is a self-report questionnaire that assesses adults' memories of their upbringing. It comprises four scales: Rejection, Emotional Warmth, Overprotection/Control Attempts and Favouring Subjects, and has been adapted in a large number of countries and languages. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2009  

Materiales académicos Encontrados 41 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
4 p, 2.8 MB Dissenys d'Investigació [21133] / Riba, M. Dolors ; Prat, Remei ; Fornieles, Albert ; Penelo, Eva ; Prat, Remei ; Vall-Llovera, Montse ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1999-00
Llicenciat en Psicologia [444]  
2.
2 p, 1.3 MB Psicometria [21127] / Viladrich, M. Carme ; Doval, Eduardo ; Aliaga, Joan ; Penelo, Eva ; Vall-llovera, Montse ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1999-00
Llicenciat en Psicologia [444]  
3.
5 p, 104.8 KB Models d'Anàlisi en Recerca en Psicologia Clínica i de la Salut [43881] / Navarro Pastor, José Blas ; Riba Lloret, M. Dolors ; Penelo Werner, Eva ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Proporcionar les habilitats necessàries (teòriques i instrumentals) perquè l'alumne sigui capaç de: - Analitzar les propietats psicomètriques d'un qüestionari relatives a estructura interna i fiabilitat. [...]
Proporcionar las habilidades necesarias (teóricas e instrumentales) para que el alumno sea capaz de: - Analizar las propiedades psicométricas de un cuestionario relativas a estructura interna y fiabilidad. [...]

2019-20
Màster Universitari en Recerca en Psicologia Clínica i de la Salut [1379]
3 documentos
4.
6 p, 115.3 KB Models Estadístics i Psicomètrics [102570] / Riba Lloret, M. Dolors ; Doval Diéguez, Eduardo ; Aliága Ugarte, Juan Martín ; Navarro Pastor, José Blas ; Espelt Hernandez, Albert ; Penelo Werner, Eva ; Bonillo Martín, Albert ; Garcia Rueda, Rebeca Pilar ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
"Models estadístics i psicomètrics" pertany a la matèria "Mètodes d'investigació i psicometria". S'imparteix en el segon semestre de segon curs, una vegada realitzades les dues assignatures prèvies de l'àrea de metodologia, amb les quals s'han adquirit els fonaments de la metodologia d'investigació i de l'anàlisi de dades. [...]
"Modelos estadísticos y psicométricos" pertenece a la materia "Métodos de investigación y psicometría". Se imparte en el segundo semestre de segundo curso, una vez realizadas las dos asignaturas previas del área de metodología, con las que se han adquirido los fundamentos de la metodología de investigación y del análisis de datos. [...]

2019-20
Grau en Psicologia [954]
3 documentos
5.
7 p, 116.0 KB Psicometria [102569] / Doval Diéguez, Eduardo ; Viladrich Segués, Maria Carme ; Aliága Ugarte, Juan Martín ; Angulo Brunet, Ariadna ; Espelt Hernandez, Albert ; Penelo Werner, Eva ; Garcia Rueda, Rebeca Pilar ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'assignatura "Psicometria" forma part de la matèria "Mètodes d'investigació i psicometria". S'imparteix en el primer semestre del tercer curs del Grau en Psicologia. És l'última assignatura de la matèria que es cursa. [...]
La asignatura "Psicometría" forma parte de la materia "Métodos de investigación y psicometría". Se imparte en el primer semestre del tercer curso del Grado de Psicología. Es la última asignatura de la materia que se cursa. [...]

2019-20
Grau en Psicologia [954]
3 documentos
6.
8 p, 129.4 KB Treball de Fi de Grau [102608] / Feliu Samuel Lajeunesse, Joel ; Peralta Serrano, Alicia ; Penelo Werner, Eva ; Gelabert Arbiol, Estel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu principal del Treball de Fi de Grau (TFG) és que l'alumnat demostri que té capacitat per establir relacions entre diverses matèries del grau, i té un caràcter eminentment professionalitzador. [...]
El objetivo principal del Trabajo de Fin de Grado (TFG) es que el estudiantado demuestre que tiene capacidad para establecer relaciones entre diversas materias del grado, y tiene un carácter eminentemente profesionalizador. [...]

2019-20
Grau en Psicologia [954]
3 documentos
7.
6 p, 88.3 KB Models Estadístics i Psicomètrics [102570] / Riba Lloret, M. Dolors ; Doval Diéguez, Eduardo ; Aliága Ugarte, Juan Martín ; Navarro Pastor, José Blas ; Espelt Hernandez, Albert ; Penelo Werner, Eva ; Bonillo Martín, Albert ; Garcia Rueda, Rebeca Pilar ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
"Models estadístics i psicomètrics" pertany a la matèria "Mètodes d'investigació i psicometria". S'imparteix en el segon semestre de segon curs, una vegada realitzades les dues assignatures prèvies de l'àrea de metodologia, amb les quals s'han adquirit els fonaments de la metodologia d'investigació i de l'anàlisi de dades. [...]
2018-19
Grau en Psicologia [954]  
8.
5 p, 79.9 KB Anàlisi i Adaptació de Qüestionaris [43882] / Doval Diéguez, Eduardo ; Penelo Werner, Eva ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu d'aquest mòdul és que l'alumnat sigui capaç de seleccionar, adaptar o crear, els instruments de mesura que millor s'adeqüin als seus interessos d'investigació i que posseeixin unes propietats psicomètriques adequades El mòdul comença amb l'exposició dels conceptes de fiabilitat i validesa, com a principals propietats psicomètriques de les puntuacions obtingudes amb instruments de mesura. [...]
El objetivo de este módulo es que el estudiante sea capaz de seleccionar, adaptar o crear, los instrumentos de medida que mejor se adecúen a sus intereses de investigación y que posean unas propiedades psicométricas adecuadas El módulo comienza con la exposición de los conceptos de fiabilidad y validez, como principales propiedades psicométricas de las puntuaciones obtenidas con instrumentos de medida. [...]

2018-19
Màster Universitari en Recerca en Psicologia Clínica i de la Salut [1379]
3 documentos
9.
8 p, 100.0 KB Treball de Fi de Grau [102608] / Feliu Samuel Lajeunesse, Joel ; Badia Martín, Maria del Mar ; Penelo Werner, Eva ; Gelabert Arbiol, Estel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu principal del Treball de Fi de Grau (TFG) és que l'alumnat demostri que té capacitat per establir relacions entre diverses matèries del grau, i té un caràcter eminentment professionalitzador. [...]
2018-19
Grau en Psicologia [954]
3 documentos
10.
7 p, 90.1 KB Psicometria [102569] / Viladrich, Carme ; Doval Diéguez, Eduardo ; Aliága Ugarte, Juan Martín ; Espelt Hernandez, Albert ; Penelo Werner, Eva ; Garcia Rueda, Rebeca Pilar ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'assignatura "Psicometria" forma part de la matèria "Mètodes d'investigació i psicometria". S'imparteix en el primer semestre del tercer curs del Grau en Psicologia. És l'última assignatura de la matèria que es cursa. [...]
2018-19
Grau en Psicologia [954]  

Materiales académicos : Encontrados 41 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Vea también: autores con nombres similares
1 Penelo, E.
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.