Results overview: Found 2 records in 0.01 seconds.
Articles, 2 records found
Articles 2 records found  
1.
10 p, 317.2 KB ¿Puede hablarse de consenso constructivista en la educación científica? / Gil Pérez, Daniel ; Carrascosa Alís, Jaime ; Dumas Carré, Andrée ; Furió Mas, Carles ; Gallego, Rómulo ; Gené Duch, Anna ; González, Eduardo ; Guisasola, Jenaro ; Martínez-Torregrosa, Joaquín ; Pessoa de Carvalho, Anna M. ; Salinas, Julia ; Tricárico, Hugo ; Valdés, Pablo
In this paper we analyse some of the criticisms that are being made to the «constructivist paradigm» and their implications on the development of the didactic of the sciences as a theoretical body knowledge.
1999
Enseñanza de las ciencias, V. 17 N. 3 (1999) , p. 503-512  
2.
10 p, 108.1 KB ¿Tiene sentido seguir distinguiendo entre aprendizaje de conceptos, resolución de problemas de lápiz y papel y realización de prácticas de laboratorio? / Gil Pérez, Daniel (Universitat de València) ; Furió-Más, Carles (Universitat de València) ; Valdés, Pablo (Instituto Superior Pedagógico EJ Varona (La Habana, Cuba)) ; Salinas, Julia (Universidad de Tucumán (Argentina)) ; Martínez Torregrosa, Joaquín (Universidad de Alicante) ; Guisasola Aranzabal, Jenaro (Universidad del País Vasco. Departamento de Física Aplicada) ; González, Eduardo (Universidad de Córdoba (Argentina)) ; Dumas Carré, Andrée (Université París 7) ; Goffard, Monique (Université París 7) ; Pessoa de Carvalho, Anna M. (Universidade de São Paulo)
Nuestra pretensión en este trabajo es cuestionar la distinción clásica entre «teoría», «prácticas de laboratorio» y «problemas». Intentaremos mostrar qué investigaciones realizadas en los tres campos privan de sentido a esta separación que, conviene notar, no guarda paralelismo alguno con la actividad científica real.
Our aim with this paper is to question the typical distinction between «theory», «lab» and «paper and pencil problemsolving» activities. We intend to show that research done on these domains does not support their separation in the teaching/learning process. [...]

1999
Enseñanza de las ciencias, V. 17 N. 2 (1999) , p. 311-320  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.