Resultats globals: 5 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 3 registres trobats
Documents de recerca, 2 registres trobats
Articles 3 registres trobats  
1.
17 p, 338.1 KB Qüestions terminològiques en l'ensenyament de la gramàtica catalana : els verbs transitius i la distinció argument/adjunt / Paradís, Anna (University of Oxford) ; Pineda i Cirera, Anna (Sorbonne Université)
Aquest article presenta una prospecció d'un seguit de qüestions terminològiques rellevants referides a l'ensenyament de la gramàtica de la llengua catalana. En concret, en el primer apartat s'indaga la dicotomia transitiu/intransitiu i s'examina les implicacions que tenen les definicions d'aquests termes a l'hora de comprendre el funcionament de la gramàtica. [...]
Este artículo presenta una prospección de una serie de cuestiones terminológicas relevantes referidas a la enseñanza de la gramática de la lengua catalana. En concreto, en el primer apartado se indaga la dicotomía transitivo / intransitivo y examina las implicaciones que tienen las definiciones de estos términos a la hora de comprender el funcionamiento de la gramática. [...]
This article presents a series of relevant terminological issues related to the teaching of Catalan grammar. Specifically, the first section investigates the transitive / intransitive dichotomy and examines the implications of the definitions of these terms in understanding the workings of grammar. [...]

2020 - 10.5565/rev/regroc.49
ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias, Vol. 3 Núm. 1 (2020) , p. 147-163 (Gramática en el aula)  
2.
28 p, 721.9 KB Surgimiento y expansión del marcado diferencial de objeto en la diacronía del catalán / Pineda i Cirera, Anna (Sorbonne Université)
La existencia del marcaje diferencial de objeto (MDO) es un fenómeno bien conocido en muchas lenguas y variedades románicas, como el español o el rumano, donde este fenómeno aparece con distintos tipos de objetos directos (OD). [...]
The existence of differential object marking (DOM) is well established for several Romance languages and varieties, like Spanish and Romanian, where its use extends to several types of direct objects (DOs). [...]

2020
Scriptum digital, Núm. 9 (2020) , p. 117-144 (Articles)  
3.
22 p, 4.9 MB Gramàtica comparada a l'aula : una proposta per als llibres de text / Llop Naya, Ares (Cardiff University) ; Paradís Pérez, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pineda i Cirera, Anna (Universitat Pompeu Fabra)
Aquest article presenta l'experiència de Gramàtica com parada a l'aula, que constitueix una iniciativa per introduir als llibres de text de llengua catalana de l'educació secundària obligatòria un enfocament de l'ensenyament gramatical a partir de la comparació del català amb altres llengües. [...]
This paper presents an experience entitled Gramàtica comparada a l'aula, an initiative aiming to provide obligatory secondary school (Educació Secundària Obligatòria) Catalan language textbooks with an approach to grammar teaching based on the comparison between Catalan and other languages. [...]

2019 - 10.5565/rev/regroc.43
ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias, Vol. 2 Núm. 1 (2019) , p. 67-88 (Articles)  

Documents de recerca 2 registres trobats  
1.
444 p, 3.3 MB Les fronteres de la (in)transitivitat. Estudi dels aplicatius en llengües romàniques i basc / Pineda i Cirera, Anna ; Rigau, Gemma, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana
La tesi que presentem té per objectiu l'estudi de diversos fenòmens que se situen en la frontera que separa la intransitivitat i la transitivitat. Ens centrem, en concret, en les alternances datiu/acusatiu, que ens condueixen, de retruc, a l'estudi de les construccions ditransitives i, particularment, de les construccions de doble objecte. [...]
The present dissertation aims to explore different phenomena at the border between intransivity and transitivity. More precisely, we focus on dative/accusative alternation, which leads us to study ditransitive structures and, in particular, double-object structures. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  
2.
63 p, 420.4 KB Estructures diferents, interpretacions convergents : estudi bascoromànic de les alternances acusatiu / datiu / Pineda i Cirera, Anna ; Rigau, Gemma, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Lletres ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
L'objectiu d'aquest treball és donar compte d'un fenomen de microvariació sintàctica present en l'àmbit romànic i en basc. Es tracta de l'alternança de dues estructures sintàctiques diferents amb un significat paral·lel. [...]
2010  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.