Resultats globals: 61 registres trobats en 0.04 segons.
Materials de curs, 13 registres trobats
Llibres i col·leccions, 2 registres trobats
Documents de recerca, 12 registres trobats
Articles, 32 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 2 registres trobats
Materials de curs 13 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
30 p, 2.5 MB Electromagnetic properties of materials / Pintó, R. (Roser) ; Couso, Digna ; Hernández Rodríguez, María Isabel ; Armengol, Montserrat ; Cortijo, Celsa ; Martos, Raül ; Padilla, Miquel ; Rios, Consol ; Simón, Marta ; Sunyer, Carme ; Tortosa, Montserrat ; Constantinou, Constantinos P. ; Livitziis, Michalis ; Hadjilouca, Rodothea ; Scholinaki, Argyro ; Papaevripidou, Marios ; Papadouris, Nikos ; Hadjidemetriou, Giannis
2009-2010
4 documents
2.
93 p, 11.3 MB Acoustic properties of materials / Pintó, R. (Roser) ; Couso, Digna ; Hernández Rodríguez, María Isabel ; Armengol, Montserrat ; Cortijo, Celsa ; Martos, Raül ; Padilla, Miquel ; Rios, Consol ; Simón, Marta ; Sunyer, Carme ; Tortosa, Montserrat
2010
4 documents
3.
110 p, 4.4 MB Introducció a les energies renovables. Materials de l'alumnat / López Simó, Víctor ; Pintó, R. (Roser)
Recull de materials de l'alumnat del curs online 'Introducció a les Energies Renovables', impartit pel CRECIM (Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica). Curs reconegut per la Universitat Autònoma de Barcelona de 2008 a 2011 com a crèdits de lliure elecció.
Bellaterra : CRECIM , 2016  
4.
5 p, 34.6 KB Recerca sobre Educació Ambiental i del Consum en un Món Globalitzat i Complex [43223] / Pintó Casulleras, Roser ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
La investigació en educació ambiental i educació del consum constitueix una oportunitat per a reflexionar i avançar en el disseny de currículums, models formatius i propostes competencials. El mòdul pren com a punt de partida la investigació en educació ambiental, educació del consum i educació econòmica, com diverses maneres d'abordar, des de l'educació, les relacions entre les persones i el medi i entre les pròpies persones. [...]
2015-16
Recerca en Educació [1169]
2 documents
5.
5 p, 35.1 KB El Context en la Recerca en l'Ensenyament i l'Aprenentatge de les Ciències i de les Matemàtiques [43220] / Pintó Casulleras, Roser ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul abordarà de manera transversal alguns dels principals processos relacionats amb l'educació científica i matemàtica. Tenint en compte els aprenentatges dels mòduls anteriors, s'aprofundirà en l'estudi de les situacions d'aula a l'hora de dissenyar activitats de treball pràctic, de comunicar-se oralment o mitjançant eines digitals i d'avaluar el progrés de l'alumnat S'abordaran les següents temàtiques: Resolució de problemes i treball experimental o indagació en educació científica i matemàtica. [...]
2015-16
Recerca en Educació [1169]  
6.
5 p, 111.6 KB El Context en la Recerca en l'Ensenyament i l'Aprenentatge de les Ciències i de les Matemàtiques [43220] / Pintó Casulleras, Roser ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul abordarà de manera transversal alguns dels principals processos relacionats amb l'educació científica i matemàtica. Tenint en compte els aprenentatges dels mòduls anteriors, s'aprofundirà en l'estudi de les situacions d'aula a l'hora de dissenyar activitats de treball pràctic, de comunicar-se oralment o mitjançant eines digitals i d'avaluar el progrés de l'alumnat S'abordaran les següents temàtiques: Resolució de problemes i treball experimental o indagació en educació científica i matemàtica. [...]
2014-15
Recerca en Educació [1169]  
7.
3 p, 19.6 KB Informàtica Educativa [21945] / Bibiloni, Lluís ; Pintó, R. (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
2008-09
Mestre, Especialitat d'Educació Especial [80]  
8.
3 p, 19.6 KB Informàtica Educativa [21945] / Bibiloni, Lluís ; Pintó, R. (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
2008-09
Mestre, Especialitat d'Educació Infantil [74]  
9.
3 p, 19.6 KB Informàtica Educativa [21945] / Bibiloni,Lluís ; Pintó, R. (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
2008-09
Mestre, Especialitat d'Educació Física [69]  
10.
3 p, 19.6 KB Informàtica Educativa [21945] / Bibiloni, Lluís ; Pintó, R. (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
2008-09
Mestre, Especialitat d'Educació Musical [67]  

Materials de curs : 13 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Llibres i col·leccions 2 registres trobats  
1.
325 p, 8.5 MB Computer based learning in ScienceCBLIS 2012 Conference Proceedings. Learning Science in the Society of Computers / Pintó, R. (Roser) , ed. (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Learning Science in the Society of Computers International Conference : (10a : 2012 : Barcelona) ; López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Simarro Rodríguez, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Since the first conference held in Vienna in 1993, the CBLIS has become an international forum to share and exchange ideas about teaching and learning Science with computers, to deepen the construction and development of new educational models and to elaborate contributions to both theoretical and practical in the field of computer-based Science teaching and learning. [...]
Barcelona : CRECIM , 2012  
2.
12 p, 240.7 KB L'ensenyament de l'equilibri químic a secundària : repte i propostes educatives. / Grimalt Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Pintó, R. (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
En l'article següent es discuteixen les principals dificultats del model d'equilibri químic a l'hora de dissenyar una seqüència d'ensenyament–aprenentatge així com es descriu i justifica el disseny d'una pràctica de laboratori al voltant del contingut esmentat.
2013
Aportacions de futur sobre l'ensenyament de la Química a Catalunya. Actes de les 1es JEQC, 2013, p. 115-126  

Documents de recerca 12 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
731 p, 13.1 MB La Tecnologia a les classes de ciències de secundària : anàlisi dels processos de canvi en el professorat / Grimalt Álvaro, Carme ; Pintó, R., (Roser), dir. ; Ametller, Jaume, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
En aquesta tesi es pretén realitzar una perspectiva dels usos de la tecnologia a l'aula de ciències de secundària així com establir la seva relació amb les creences del professorat. La tesi s'articula al voltant de tres estudis. [...]
En esta tesis se pretende realizar una perspectiva de los usos de la tecnología en las aulas de ciencias de secundaria así como establecer algunas relaciones entre dichos usos y las creencias del profesorado. [...]
This thesis is aimed to make an overview of the uses of the technology in secondary schools science classrooms. As well, it is aimed to set some relations between these uses and teachers' beliefs. Three related studies form the unity of this thesis. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
2.
76 p, 1.2 MB Criteris i formes de representación que utilitza l'alumnat a l'hora de predir i interpretar gràfiques v-t en un moviment complex / Feliu Daranas, Víctor ; Pintó, R. (Roser), dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Treball de recerca del màster de Recerca en Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals.
2009  
3.
290 p, 2.4 MB Science teachers' professional development in contexts of educational innovation. Analysis of three initiatives / Couso, Digna ; Pintó, R. (Roser), dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didactica de la Matematica i les Ciències Experimentals
2009  
4.
90 p, 3.3 MB Visions del professorat de ciències sobre el treball experimental a les etapes de transició entre primària i secundària : anàlisi des d'un marc d'indagació / Simarro Rodríguez, Cristina ; Pintó, R. (Roser), dir. ; Couso, Digna, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Treball de recerca del màster de Recerca en Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals.
2011  
5.
152 p, 1.7 MB Desenvolupament iteratiu d’una pràctica de laboratori per a la construcció del model d’equilibri químic utilitzant TICs / Grimalt Álvaro, Carme ; Pintó, R. (Roser), dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Treball de recerca del màster de Recerca en Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals.
2012  
6.
70 p, 1.1 MB Estudi de les concepcions dels estudiants de secundària sobre l’atenuació del so i les propietats acústiques dels materials / Hernández Rodríguez, María Isabel ; Pintó, R. (Roser), dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta recerca pretén conèixer com entenen els estudiants l’atenuació del so i les propietats dels materials utilitzats per atenuar el so per tal d’aportar noves percepcions sobre com ensenyar millor aquests conceptes. [...]
2008  
7.
429 p, 7.1 MB Les dificultats dels estudiants de secundària en la lectura d'imatges científiques representades en simulacions de física / López Simó, Víctor ; Pintó Casulleras, Roser, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
En aquesta tesi doctoral hem investigat com els estudiants llegeixen i interpreten les representacions visuals que apareixen en dues simulacions educatives de física. Una d'aquestes simulacions pretén explicar als estudiants d'ESO què succeeix a nivell microscòpic quan es freguen dos objectes i les superfícies d'aquests objectes s'escalfen. [...]
En esta tesis doctoral hemos investigado cómo los estudiantes leen e interpretan las representaciones visuales que aparecen en dos simulaciones educativas de física. Una de estas simulaciones pretende explicar a los estudiantes de ESO qué sucede a nivel microscópico cuando se frotan dos objetos y las superficies de estos objetos se calientan. [...]
In this thesis we have investigated how students read and interpret visual representations displayed in two educational physics simulations. One simulation aims to explain to secondary school students the friction process between two materials and its heating at the microscopic level. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  
8.
246 p, 1.9 MB Desenvolupament iteratiu d'una seqüència d'ensenyament i aprenentatge sobre propietats acústiques dels materials / Hernández Rodríguez, María Isabel ; Couso, Digna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques i de les Ciències Experimentals) ; Pintó, R., (Roser), dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didactica de la Matematica i les Ciències Experimentals
La present tesi doctoral explora diversos aspectes del procés de desenvolupament iteratiu d'una seqüència per a l'ensenyament i aprenentatge sobre propietats acústiques dels materials. Les diferents publicacions que formen part del compendi de la tesi posen en relleu les diferents etapes d'aquest procés: disseny, implementació, avaluació, refinament i contribució als principis de disseny. [...]
The present doctoral dissertation explores diverse aspects of the process of iterative development of a teaching – learning sequence on the acoustic properties of materials. The different publications that are part of the compendium of the thesis focus on different stages of this process: design, enactment, evaluation, refinement and contribution to the design principles. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  
9.
80 p, 1.8 MB Aprenentatge de la física a través d'hipermèdia / López Simó, Víctor ; Pintó, R. (Roser), tutora (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
2010  
10.
109 p, 7.5 MB Algunos conceptos implícitos en la 1ª y la 2ª leyes de la termodinámica : una aportación al estudio de las dificultades de su aprendizaje / Pintó, R. (Roser) ; Black, Paul, dir. (University of London. King's College)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2009
6 documents

Documents de recerca : 12 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Articles 32 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
8 p, 700.1 KB Identificación de las dificultades de los estudiantes de secundaria en la lectura de las imágenes científicas digitales e interactivas / López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Pintó, R. (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques i de les Ciències Experimentals)
Esta investigación aborda las dificultades con las que se encuentran los estudiantes de secundaria cuando usan simulaciones de física y leen las imágenes científicas representadas por pantalla. Inicialmente, se analizan las características visuales de dosimágenes científicas, una sobre rozamiento y otra sobre inducción electromagnética. [...]
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 1984-1991 (Innovacions didàctiques)  
2.
5 p, 122.0 KB Análisis de las estrategias de diseminación de resultados de proyectos de investigación e innovación en didáctica de las ciencias : el proyecto Desire / Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Pintó, R. (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
En este estudio presentamos un análisis de las estrategias de diseminación de resultados utilizadas en proyectos financiados de didáctica de las ciencias con el fin de identificar las dificultades y necesidades de los diversos agentes implicados: coordinadores de proyectos o investigadores, profesores de ciencias de secundaria, diseñadores de políticas educativas, gestores de proyectos en museos de ciencia y organizadores de eventos de divulgación científica. [...]
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 1737-1741 (Innovacions didàctiques)  
3.
6 p, 142.4 KB El uso del aula digital en las clases de ciencias de secundaria de Cataluña : análisis del estado actual. Informe de la primera parte del proyecto ADIGIC / Grimalt Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Ametller, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Pintó, R. (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
La presentación examina cuáles son las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TICs) usadas por el profesorado de Ciencias de secundaria de Cataluña de los centros que participan en el proyecto 1x1 así como identifica algunos patrones de uso de las principales herramientas. [...]
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 1657-1662 (Innovacions didàctiques)  
4.
4 p, 110.0 KB Un derecho para democratizar la economía / Pinto, Ramiro
Alguien dijo que las civilizaciones mueren en las ciudades y nacen en los pueblos. Ha sucedido a lo largo de la Historia. Actualmente la crisis se encamina a la devaluación de la moneda debido a que no está respaldada por nada que garantice su valor, sino al revés, por una deuda en una cadena de deudas en la que la burbuja inmobiliaria será, a no tardar, un cuento de niños comparada con la financiera. [...]
2013
Soberanía alimentaria, biodiversidad y culturas, Núm. 12 (febrero 2013) , p. 14-17  
5.
18 p, 539.8 KB Dante (If. V) y Buster Keaton : el efecto-pantalla y la mediación cómica del deseo / Pinto, Raffaele (Universitat de Barcelona)
La escena final de la película de Buster Keaton Sherlock Holmes junior es una parodia del dantesco episodio de Francesca da Rimini (Inf. V). El análisis comparativo de los dos textos permite esbozar una teoria del imaginario moderno por la cual la literatura y el cine colaboran en la secularización de la cultura y la emancipación estética del hombre.
La scena finale del film di Buster Keaton Sherlock Holmes junior è una parodia dell'episodio dantesco di Francesca da Rimini (If. V). L'analisi contrastiva dei due testi permette di tracciare una teoria dell'immaginario moderno secondo la quale la letteratura e il cinema collaborano alla secolarizzazione della cultura e all’emancipazione estetica dell'uomo.

2016
Dante e l'Arte, Vol. 3 (2016) , p. 73-90 (Dossier monografico)  
6.
20 p, 124.2 KB Ausiàs March e gli italiani / Pinto, Raffaele (Universitat de Barcelona)
Lo studio è una serie di sondaggi sulle fonti italiane di Ausiàs March, che dialoga in modo sistematico con gli autori più rappresentativi di quella tradizione (Cavalcanti, Dante, Petrarca e Boccaccio), rispetto ai quali mostra sia una conoscenza ampia ed accurata, sia una innovativa capacità di interpretazione. [...]
L’article ressegueix les fonts italianes d’Ausiàs March, el qual dialoga de manera sistemàtica amb els autors més representatius d’aquella tradició (Cavalcanti, Dante, Petrarca i Boccaccio) i mostra tenir respecte a ells tant un coneixement ampli i curós com una innovadora capacitat d’interpretació. [...]
The study involves a series of surveys on Italian sources of Ausiàs March which communicate systematically with the most representative authors of that tradition (Cavalcanti, Dante, Petrarch and Boccaccio), showing both a broad and accurate knowledge as well as an innovative interpretation. [...]

2016
Quaderns d'italià, Núm. 21 (2016) , p. 131-150 (Dossier 2)  
7.
4 p, 214.9 KB La reflexión especular y la simetría / Fiol, M. L. (Maria Lluïsa) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Pintó, R. (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Para aprovechar el interés del niño ante el mundo que le rodea, debemos estimularlo intelectualmente. En función del desarrollo intelectual del niño, se puede introducir la física a lo largo de las diferentes edades de la EGB. [...]
1980
Cuadernos de pedagogía, Núm. 67-88 (Julio 1980) , p. 31-32  
8.
5 p, 271.8 KB I tanmateix es mou! La relativitat del moviment a 2n d’ESO / Carrió, Esperança ; Pintó, R. (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques i de les Ciències Experimentals)
És impossible definir el moviment sense un sistema de referència (SR). En la nostra recerca, havent recollit les respostes d’una pregunta d’examen de les tres línies de 2n d’ESO de l’INS Eugeni d’Ors de L’Hospitalet del Llobregat (Barcelona) (en total 87 alumnes), hem observat que els alumnes que han estat capaços de concretar un SR argumenten de ma-nera més madura (especificant un canvi de posició respecte al punt de referència) que els que no han concretat el SR. [...]
It is impossible to define motion without using a reference system (RS). In our research, we collected and analyzed all the information given by 87 students answering an exam question about motion. The students were from the three groups of 2nd year of secondary school Eugeni d’Ors (L’Hospitalet del Llobregat, Barcelona). [...]

2016
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 31 (Juny 2016) , p. 37-41 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)  
9.
8 p, 675.2 KB Les concepcions de l’alumnat sobre la nutrició humana i com han evolucionat al llarg d’una Unitat Didàctica / Ferrer Sánchez, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l’Educació Científica i Matemàtica (CRECIM)) ; Pintó, R. (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques i de les Ciències Experimentals)
La nutrició humana és un dels temes més essencials en l’Educació Secundària degut a la seva relació amb la salut humana. Des d’un punt de vista socioconstructivista, les concepcions alternatives de l’alumnat relacionades amb els fenòmens de la nutrició humana són molt importants perquè el procés d’ensenyament i aprenentatge s’ha de basar en la reconstrucció del coneixement a partir d’aquestes concepcions. [...]
Human nutrition is one of the most essential issues in high school education due to its rela-tionship with human health. From a socioconstructivistic point of view, the students’ miscon-ceptions related to the phenomena of human nutrition are very important because the teach-ing and learning process should be based on the knowledge reconstruction from these mis-conceptions. [...]

2016
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 31 (Juny 2016) , p. 29-36 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)  
10.
14 p, 284.9 KB An inquiry-oriented approach for making the best use of ICT in the classroom / Pintó, R. (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Many decades after the introduction of ICTs into science classrooms, there are still many unanswered questions about the impact technology has in students’ learning. This article addresses the general question: “What ICTs are the most useful, and how can they contribute to better learning in the science classroom?” We conceive ICTs as tools that can enhance particular learning situations or environments, and in this sense, this article elaborates on the most appropriate technologies for particular learning environments and discusses in what order, and with what purpose, these technologies should be used. [...]
2010
elearning Papers, Núm. 20 (2010) , p. 1-14  

Articles : 32 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 2 registres trobats  
1.
3 p, 92.8 KB Anem a construir un coixí de seguretat! Cinètica química per a estudiants d'ESO i Batxillerat / Grimalt Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Pintó, R. (Roser)
La pràctica proposada pretén ajudar als alumnes a construir un model per a definir i quantificar la velocitat de reacció dels canvis químics a partir de la problemàtica de construcció i optimització d’un coixí de seguretat per a vehicles. [...]
2013
V Jornades per a l'Ensenyament de la Física i la Química. Barcelona, : 2013  
2.
11 p, 7.5 MB Detección de virus en alimentos : perspectivas y limitaciones. / Pintó, Rosa M.
2007
Workshop MRAMA. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, Núm. VI (2007)  

Vegeu també: autors amb noms similars
8 Pinto, Raffaele
1 Pinto, Ramiro
1 Pintó, R. (Roser) ,
5 Pintó, R. (Roser),
4 Pintó, R.,
1 Pintó, Rosa M.
11 Pintó, Roser
11 Pintó, Roser
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.