Results overview: Found 27 records in 0.01 seconds.
Articles, 8 records found
Research literature, 1 records found
Course materials, 18 records found
Articles 8 records found  
1.
5 p, 2.5 MB Efectes de l'aprenentatge de tècniques de relaxació en la pràctica de natació no competitiva / Pintanel i Bassets, Mònica (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
En general, les persones que aprenen a relaxar-se obtenen uns beneficis clars en totes les àrees de la seva vida. L'estudi present pretén comprovar si aquest aprenentatge també té efectes en el camp de l'activitat física i l'esport i, concretament, en la pràctica de natació no competitiva. [...]
En general, las personas que aprenden a relajarse obtienen unos claros beneficios en todos los ambitos de su vida. El presente estudio pretende comprobar si este aprendizaje también tiene consecuencias en el campo de la actividad física y el deporte y, mas concretamente, en la practica de la natación competitiva. [...]
In general, people who leam to relax obtain obvious benefits in all areas of their lives. This study will try to show if this learning also has effects in the field of physical actlvity and sport and, to be more exact, in the practice ot non-competitive swimming. [...]

2001
Apunts. Educació física i esports, Num. 63 (2001) , p. 15-19
2 documents
2.
6 p, 65.0 KB Exercise motivation in university community members : a behavioural intervention / Capdevila Ortís, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Niñerola Maymí, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Cruz Feliu, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Losilla Vidal, Josep Maria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Parrado Romero, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pintanel i Bassets, Mònica (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Valero Herreros, Montse (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Vives Brosa, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia. Departament de Psicobiologia i Metodologia de les Ciències de la Salut)
The purpose of this study was to examine how exercise level, exercise motives, and barriers changed from the baseline phase to the follow-up phase after a behavioural and cognitive intervention aimed at increasing exercise. [...]
El objetivo de este estudio es analizar los cambios en el nivel de ejercicio físico y en los motivos y barreras para su práctica, desde la fase de línea de base hasta la fase de seguimiento, después de una intervención cognitivo-conductual para incrementar el ejercicio. [...]

2007
Psicothema, Vol. 19, núm. 2 (2007) , p. 250-255  
3.
13 p, 61.5 KB Evolución de los patrones de actividad física en estudiantes universitarios / Blasco, Tomás (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Capdevila Ortís, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Pintanel i Bassets, Mònica (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Valiente Barros, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Cruz Feliu, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
En este trabajo se analiza la relación existente entre la práctica de actividad física durante el primer curso de carrera y la práctica de actividad física durante el BUP y el COU. Asimismo, se estudian las posibles diferencias entre sexos en el número de horas dedicadas a la actividad física y en los motivos para llevarla a cabo. [...]
The aim of this work is to analyze the relationship between physical activity patterns of university students and the patterns they exhibited during Baccalaureate. On the other hand, differences between boys and girls in their reasons to perform physical activity, as well as their levels of physical activity, are also analyzed. [...]

1996
Revista de psicología del deporte, Vol. 5, Núm. 2 (1996) , p. 51-63  
4.
16 p, 390.0 KB Una intervención motivacional para pasar del sedentarismo a la actividad física en mujeres universitarias / Pintanel i Bassets, Mònica (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Capdevila Ortís, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
En la investigación se realizó una intervención con estrategias de motivación para promover que 57 estudiantes universitarias pasasen de ser sedentarias a ser activas. La muestra se dividió en un grupo control y un grupo experimental. [...]
An intervention based on motivational strategies was carried out in order to promote physical activity in 57 sedentary female University students. The sample was distributed into an Experimental group and a Control group. [...]

1999
Revista de psicología del deporte, Vol. 8, Núm. 1 (1999) , p. 53-66  
5.
20 p, 1.3 MB Motivación y actividad física : el autoinforme de motivos para la práctica de ejercicio físico (AMPEF) / Capdevila Ortís, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Niñerola i Maymì, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Pintanel i Bassets, Mònica (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Las evidencias de que el sedentarismo es un factor de riesgo para muchas enfermedades han ido en aumento. Por ello, la Psicología de la Salud y la Psicología del Deporte han demostrado interés por el estudio de la adherencia a la conducta activa. [...]
Research is increasingly demonstrating that sedentarism is one of the greatest risks to health. Health Psychology and Sport Psychology have shown an interest in studying exercise adherence. The aim of this study is to validate the Spanish language version of the EMI-2. [...]

2004
Revista de psicología del deporte, Vol. 13, Núm. 1 (2004) , p. 55-74  
6.
17 p, 270.7 KB Barreras percibidas y actividad física : el autoinforme de barreras para práctica de ejercicio físico / Niñerola i Maymì, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Capdevila Ortís, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Pintanel i Bassets, Mònica (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Sport and Health Psychology have identified sedentarism as a risk factor to health. Both disciplines have shown an interest in studying exercise motivation and exercise adherence. The aim of this study was to validate the questionnaire on perceived exercise barriers: Autoinforme de Barreras para la Práctica de Ejercicio Físico (ABPEF - Self- Report on Barriers to Exercising). [...]
2006
Revista de psicología del deporte, Vol. 15, Núm. 1 (2006) , p. 53-69  
7.
16 p, 9.5 MB Metodología de evaluación formativa de una intervención para promover la actividad física a nivel comunitario / Pintanel i Bassets, Mònica (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Parrado Romero, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Siñol, Nuria (Hospital de la Santa Creu i Sant Pau (Barcelona, Catalunya). Servei de Pneumologia) ; Valero Herreros, Montse (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Capdevila Ortís, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
2007
Revista de psicología del deporte, Vol. 16, Núm. 1 (2007) , p. 25-40  
8.
20 p, 167.1 KB Evaluación de la conducta activa: el Registro Semanal de Actividad Física (RSAF) / Parrado Romero, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Cervantes Blásquez, Julio César (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Ocaña Mariné, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Pintanel i Bassets, Mònica (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Valero Herreros, Montse (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Capdevila Ortís, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
The aim of this study was to propose the Weekly Physical Activity Log (RSAF in Spanish) to assess physical activity behaviour in adults. To this end, 132 adults (mean = 28. 53 years; SD = 11. 20) completed the RSAF. [...]
2009
Revista de psicología del deporte, Vol. 18, Núm. 2 (2009) , p. 197-216  

Research literature 1 records found  
1.
207 p, 1.8 MB Efectos de la actividad física sobre la actividad cerebral y la variabilidad de la frecuencia cardiaca en mayores / Valero Herreros, Montse ; Pintanel i Bassets, Mònica, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Capdevila Ortís, Lluís, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia de l'Educació
La presente tesis doctoral se enmarca dentro de esta línea de investigación, que agrupa diferentes disciplinas como la psicología de la actividad física y la psicología de la salud, la neurociencia cognitiva y la psicología de la vejez. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2011  

Course materials 18 records found  1 - 10next  jump to record:
1.
2 p, 1.1 MB Psicologia de l'activitat física i la salut [26950] / Capdevila, Lluís ; Pintanel, Mònica ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
2000-01
Llicenciat en Psicologia [444]  
2.
2 p, 1.1 MB Psicologia de l'activitat física i la salut [26950] / Capdevila, Lluís ; Pintanel, Mònica ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
2001-02
Llicenciat en Psicologia [444]  
3.
3 p, 1.8 MB Condicionament i aprenentatge [26913] / Blasco, Tomás ; Borràs, F. Xavier ; Edo, Sílvia ; Garau, Adriana ; Pintanel, Mònica ; Rovira, Tatiana ; Torregrossa, Miquel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
2001-02
Llicenciat en Psicologia [444]  
4.
3 p, 1.9 MB Psicologia de l'activitat física i la salut [26950] / Capdevila, Lluís ; Pintanel, Mònica ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
2005-06
Llicenciat en Psicologia [444]  
5.
3 p, 30.5 KB Psicologia de l'activitat física i la salut [26950] / Capdevila, Lluís ; Pintanel i Bassets, Mònica (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
2002-03
Llicenciat en Psicologia [444]  
6.
5 p, 37.3 KB Psicologia del pensament i del llenguatge [26927] / Soler Vilageliu, O. ; Pintanel i Bassets, Mònica (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Chamarro Lusar, A. ; Aparici Aznar, M. ; Rovira Faixa, T. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
2004-05
Llicenciat en Psicologia [444]  
7.
6 p, 42.6 KB Psicologia del pensament i del llenguatge [26927] / Soler Vilageliu, O. ; Pintanel i Bassets, Mònica (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Fernández Castro, J. ; Chamarro Lusar, A. ; Aparici Aznar, M. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
2009-10
Llicenciat en Psicologia [444]  
8.
2 p, 16.7 KB Introducció a la Psicologia [25082] / Capdevila, Josep ; Pintanel i Bassets, Mònica (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials
2008-09
Llicenciat en Administració i Direcció d'Empreses [191]  
9.
3 p, 42.8 KB Psicologia de l'activitat física i la salut [26950] / Capdevila, Lluís ; Pintanel i Bassets, Mònica (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Parrado, Eva ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
2008-09
Llicenciat en Psicologia [444]  
10.
6 p, 51.6 KB Psicologia del pensament i del llenguatge [26927] / Soler, O ; Pintanel i Bassets, Mònica (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Fernández, J ; Chamarro, A ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
2008-09
Llicenciat en Psicologia [444]  

Course materials : 18 records found   1 - 10next  jump to record:
See also: similar author names
2 Pintanel, M.
4 Pintanel, Mónica
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.