1.
|
24 p, 923.8 KB |
Ready for Failure? Irrational Beliefs, Perfectionism and Mental Health in Male Soccer Academy Players
/
Jordana, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Ramis Laloux, Yago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Chamorro, Jose L. (Universidad of Almería) ;
Pons, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Borrueco, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
De Brandt, Koen (Vrije Universiteit Brussel. Department of Movement and Sport Sciences) ;
Torregrossa, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Since Junior-to-Senior Transition (JST) is only considered successful when soccer players become professionals, many junior athletes must cope with failure, and their sporting careers and mental health may be at risk. [...]
- 10.1007/s10942-022-00491-x
Journal of Rational - Emotive and Cognitive - Behavior Therapy, Vol. 41 , p. 454-477
|
|
2.
|
13 p, 1.5 MB |
Perfectionistic Environments and Irrational Beliefs on the Transition to Elite Athletic Performance : A Longitudinal Study
/
Ramis Laloux, Yago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Pons, Joan (Universitat de les Illes Balears. Departament de Psicologia) ;
Alcaraz Garcia, Saül (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Pallarès Parejo, Susana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ;
Viladrich, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ;
Muñoz-Justicia, Juan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ;
Torregrossa, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
This study aimed to longitudinally evaluate talented athletes' levels of perfectionism, irrational beliefs, and motivations with regard to their athletic careers. A total of 390 athletes from U14, U16, and junior categories (M = 15. [...]
2023 - 10.3390/ijerph20085561
International journal of environmental research and public health, Vol. 20 (april 2023)
|
|
3.
|
9 p, 737.0 KB |
Where Did All the Sport Go? Negative Impact of COVID-19 Lockdown on Life-Spheres and Mental Health of Spanish Young Athletes
/
Pons, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Ramis Laloux, Yago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Alcaraz Garcia, Saül (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Jordana, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Borrueco, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Torregrossa, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
During the 2020, the pandemic caused by the massive spread of the SARS-CoV-2 coronavirus (COVID-19) resulted in a global crisis. In Spain, the COVID-19 pandemic caused a lockdown for almost 100 days and forced the sudden stop of sport practices and competitions. [...]
2020 - 10.3389/fpsyg.2020.611872
Frontiers in psychology, Vol. 11 (december 2020)
|
|
4.
|
16 p, 3.0 MB |
Máxima Información, Mínima Molestia (MIMO) : Reducir cuestionarios para cuidar de las personas participantes en psicología del deporte
/
Alcaraz Garcia, Saül (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Jordana, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Pons, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Borrueco, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Ramis Laloux, Yago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Torregrossa, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Contestar a un gran número de ítems puede suponer una gran carga para las personas participantes, lo cual puede empeorar la calidad de los datos recogidos. Por este motivo, el propósito de nuestro estudio es presentar el método de Máxima Información, Mínima Molestia (MIMO) para el desarrollo de versiones cortas en psicología del deporte. [...] Responding to a large number of items could be a great burden for the participants, which can worsen the quality of the data collected. Therefore, the purpose of the present study is to describe the method of Maximum Information, Minimum Discomfort (MIMO in Spanish) to develop questionnaire short-forms in sport psychology. [...]
2020 - 10.14635/ipsic.2020.119.7
Informació psicològica (Internet), Núm. 119 (2020), p. 49-64
|
|
5.
|
3 p, 454.4 KB |
Entorns que afavoreixen la compaginació d'estudis i esport a Europa
/
Torregrossa, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup d'Estudis de Psicologia de l'Esport (GEPE)) ;
Jordana, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup d'Estudis de Psicologia de l'Esport (GEPE)) ;
Borrueco, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup d'Estudis de Psicologia de l'Esport (GEPE)) ;
Mejias, Jose (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup d'Estudis de Psicologia de l'Esport (GEPE)) ;
Pons, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup d'Estudis de Psicologia de l'Esport (GEPE)) ;
García-Solà, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup d'Estudis de Psicologia de l'Esport (GEPE)) ;
Ramis Laloux, Yago (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup d'Estudis de Psicologia de l'Esport (GEPE))
L'equilibri òptim entre la carrera esportiva i l'acadèmica o laboral (carrera dual) és un dels reptes que els i les esportistes d'alt rendiment han d'afrontar al llarg del seu desenvolupament. La recerca següent examina diferents ambients i ajuts que permeten seguir una carrera dual a Europa, una regió que supleix aquesta demanda però que encara ha d'anar més enllà i garantir el creixement en altres contextos específics que tinguin en compte la diversitat de casos i de països. [...] El equilibrio óptimo entre la carrera deportiva y la académica o laboral (carrera dual) es uno de los retos que los y las deportistas de alto rendimiento deben afrontar a lo largo de su desarrollo. [...] An optimal balance between the athletic and the academic or job career (dual career) is one of the main challenges elite athletes face throughout their development. The following research examines the different existing environments in Europe that support the development of a dual career, showing that this demand is well covered in this region, but it has yet to guarantee the growth in other specific contexts according to the diversity of cases and countries. [...]
2020
UAB divulga, Juliol 2020
3 documentos
|
|
6.
|
11 p, 365.9 KB |
Niveles de ansiedad y estilos de afrontamiento en función de las características perceptivo-motoras del deporte
/
Pons, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup d'Estudis de Psicologia de l'Esport (GEPE)) ;
Ramis Laloux, Yago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Viladrich, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ;
Checa Esquiva, Irene (Universitat de València)
Coping with emotions represents one of the most important demands of youth sport, yet existing important differences depending on the characteristics of each sport. Some of these characteristics (e. [...] Afrontar las propias emociones supone una de las demandas más importantes del deporte formativo, existiendo importantes diferencias en función de las características del deporte practicado. Algunas de estas diferencias (e. [...] Enfrentar as emoções representa uma das demandas mais importantes do desporto juvenil, mas existem diferenças, na função das características do deporto praticado. Algumas dessas características (por exemplo, desporto individual ou em equipa) foram amplamente estudadas na literatura anterior. [...]
2020
Revista de psicología del deporte, Vol. 29 Núm. 2 (2020) , p. 105-115 (Artículos)
|
|
7.
|
|
8.
|
3 p, 255.0 KB |
Facies y paleogeografia de la 'Arenisca de Aren' (Nota preliminar)
/
Ghibaudo, G. (Università di Torino. Istituto di Geologia, Paleontologia e Geografia Fisica) ;
Morelli, E. (Università di Torino. Istituto di Geologia, Paleontologia e Geografia Fisica) ;
Mutti, E. (Università di Torino. Istituto di Geologia, Paleontologia e Geografia Fisica) ;
Obrador i Tudurí, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ;
Pons Moyà, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ;
Ramasco, M. (Università di Torino. Istituto di Geologia, Paleontologia e Geografia Fisica) ;
Rosell Sanuy, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia)
Los resultados preliminares de una investigación sedimentológica y estratigráfica han permitido precisar acerca del originario ambiente de sedimentación de la "Arenisca de Aren" y de esbozar un cuadro deposicional de los mismos, mucho más complejo de lo que se había creído precedentemente. After the result of a preliminary sedimentological and stratigraphical investigation it has been possible to remark the depositional conditions of "Arenisca de Aren" and to present their depositional model, more complex than it was belived to be before.
1973
Acta geologica hispanica, Vol. 8, Núm. 1 (1973) , p. 13-15
|
|
9.
|
7 p, 445.0 KB |
Examining the big three of coping in adolescent athletes using network analysis
/
Pons, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Viladrich, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ;
Ramis Laloux, Yago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
The study of the big three of coping (i. e. , appraisals, emotions, and coping strategies) from factorial approach has been somewhat problematic in sport research. In this study, we had the aim to examine the relationships among the components of big three of coping using network analysis as an alternative approach to factorial approach. [...] En la literatura científica, el estudio de los tres grandes componentes del proceso de afrontamiento (i. e. , valoraciones cognitivas, emociones, y estrategias de afrontamiento) desde una perspectiva factorial ha conllevado algunas dificultades. [...]
2017
Revista de psicología del deporte, Vol. 26, Suplemento 3 (2017) , p. 68-74 (Congreso Mundial de Psicología del deporte)
|
|
10.
|
|