Resultats globals: 5 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 4 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Articles 4 registres trobats  
1.
18 p, 388.9 KB Actuaciones de alumnos instruidos en la resolución algebraica de problemas en la hoja de cálculo y su relación con la competencia en el método cartesiano / Arnau, David (Universitat de València. Departamento de Didáctica de la Matemática) ; Puig Espinosa, Luis (Universitat de València. Departamento de Didáctica de la Matemática)
Presentamos resultados de una investigación en la que, entre otros objetivos, se pretendía determinar cómo influía la enseñanza de la resolución algebraica de problemas en la hoja de cálculo en la competencia en el método cartesiano. [...]
We present results of an investigation in which, among other objectives, we sought to determine how the teaching of algebraic problem solving in a spreadsheet environment influenced the competence in the Cartesian method. [...]

2013 - 10.5565/rev/ec/v31n3.967
Enseñanza de las ciencias, Vol. 31, Núm. 3 (2013) , p. 49-66  
2.
9 p, 362.9 KB Establecimiento de las líneas de investigación prioritarias en la didáctica de las ciencias y las matemáticas / Caballer Senabre, Mª J. ; Carrascosa Alís, Jaime ; Puig Espinosa, Luis (Universitat de València. Departamento de Didáctica de la Matemática)
1986 - 10.5565/rev/ensciencias.5209
Enseñanza de las ciencias, V. 4 n. 2 (1986) p. 136-144  
3.
18 p, 780.8 KB Los problemas de Matemáticas en el curriculum de EGB (Ciclo medio) : un estudio cuantitativo/descriptivo desde el punto de vista de su potencial heurístico / Cerdán Pérez, Fernado (Universitat de València) ; Puig Espinosa, Luis (Universitat de València. Departamento de Didáctica de la Matemática)
1983 - 10.5565/rev/ensciencias.5365
Enseñanza de las ciencias, V. 1 n. 3 (1983) p. 168-186  
4.
16 p, 441.1 KB El estudio teórico local del desarrollo de competencias algebraicas / Filloy, Eugenio (Centro de Investigación y Estudios Avanzados (Mèxic). Departamento de Matemática Educativa) ; Puig Espinosa, Luis (Universitat de València. Departamento de Didáctica de la Matemática) ; Rojano, Teresa (Centro de Investigación y Estudios Avanzados (Mèxic). Departamento de Matemática Educativa)
2008 - 10.5565/rev/ensciencias.3746
Enseñanza de las ciencias, V. 26 n. 3 (2008) p. 327-342  

Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
18 p, 499.0 KB The influence of technology on the mathematical modelling of physical phenomena / Ortega, Miriam (Universitat de València) ; Puig Espinosa, Luis (Universitat de València) ; Albarracín Gordo, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
A study is presented in which students are asked to model two physical phenomena using applications on electronic tablets : a bounce of a ball and the extension of a spring. The analysis focusses on (a) the influence of characteristics of the applications on the tablets on the decisions that groups of 16-year-old students made during the modelling phases in which reality and mathematics are related, (b) mathematisation of the phenomena and (c) interpretation of the models. [...]
Cham : Springer, 2019 - 10.1007/978-3-030-14931-4_9
Lines of Inquiry in Mathematical Modelling Research in Education, 2019, p. 161-178  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.