1.
|
700 p, 6.5 MB |
La imagen bisagra. Representación de los intersticios narrativos, visuales y sonoros en los diarios documentales de David Perlov : Diary (1973-1983), Updated Diary (1990-1999) y My Stills (1952-2002)
/
Lagos Labbé, Paola ;
Puig González, Joaquín, dir.
Aquesta tesi es basa en l'anàlisi i interpretació qualitativa i reflexiva dels recursos narratius, visuals i sonors que articulen els assajos cinematogràfics "Diary" (1973-1983), "Updated Diary" (1990-1999) i "My Stills" (1952-2002), per descriure les poètiques de l'interval que el seu autor, el cineasta, fotògraf i artista visual brasiler-israelià David Perlov (Rio de Janeiro, 1930 - Tel Aviv, 2003) desplega per representar el desarrelament. [...] Esta tesis se basa en el análisis e interpretación cualitativa y reflexiva de los recursos narrativos, visuales y sonoros que articulan los ensayos cinematográficos "Diary" (1973-1983), "Updated Diary" (1990-1999) y "My Stills" (1952-2002), para describir las poéticas del intervalo que su autor, el cineasta, fotógrafo y artista visual brasileño-isarelí David Perlov (Río de Janeiro, 1930 - Tel Aviv, 2003) despliega para representar el desarraigo. [...] This thesis is based on a qualitative and reflexive analysis in order to interpret the narrative, visual and sound resources that articulate the cinematographic essays "Diary" (1973-1983), "Updated Diary" (1990-1999) and "My Stills" (1952-2002). [...]
2021
|
|
2.
|
123 p, 2.6 MB |
Humanos
/
Villaoslada Santiago, Lidia ;
Puig González, Joaquín, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
Humans és un projecte de documental curt sobre les mans com a eines bàsiques de l'ésser humà per a la creació artística i el desenvolupament de la cultura material (englobant el concepte de l'artesania). [...] Humanos es un proyecto de documental corto sobre las manos como herramientas básicas del ser humano para la creación artística y el desarrollo de la cultura material (englobando el concepto de artesanía). [...] Humans is a short documentary project about the hands, the basic tools of human beings for artístic creation and the development of the material culture (including crafts concept). It focuses on testimonies from some different active artisans, who through their thinking and with a cinematographer visual treatment very focused on their hands, shapes an observational and poètic documentary.
2020 Grau en Periodisme [971]
|
|
3.
|
80 p, 1.1 MB |
El thriller segons Denis Villeneuve : estudi dels films Incendies, Prisoners i Sicario
/
Tamajón Fernández, Àlex ;
Puig González, Joaquim, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
El thriller segons Denis Villeneuve: estudi dels films Incendies, Prisoners i Sicario. El treball consisteix en l'anàlisi d'una mostra de la filmografía de Denis Villenueve (Incendies, Prisoners i Sicario). [...] El thriller según Denis Villeneuve: estudio de las películas Incendies, Prisoners y Sicario. El trabajo consiste en el análisis de una muestra de la filmografía de Denis Villenueve (Incendies, Prisoners y Sicario). [...] The thriller according to Denis Villeneuve: study of the films Incendies, Prisoners and Sicario. The work consists of the analysis of a sample from the filmography of Denis Villenueve (Incendies, Prisoners and Sicario). [...]
2020 Grau en Comunicació Audiovisual [968]
|
|
4.
|
|
5.
|
64 p, 1.8 MB |
La representación de lo real en la obra de Agnès Varda
/
Mena Castellanos, Belén ;
Puig González, Joaquim, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest Treball de Fi de Grau ha tingut com a objectiu analitzar l'obra documental d'Agnès Varda, directora de cinema i icona del moviment cinematogràfic de la Nouvelle Vague, realitzant un estudi exhaustiu d'aquesta des del punt de vista fílmic i narratiu, per tal de comprendre quins són els patrons seguits per la directora per a representar allò real, a més de les seves motivacions com a artista i la seva evolució i influències al llarg dels anys. Este Trabajo de Fin de Grado ha tenido como objetivo analizar la obra documental de Agnès Varda, directora de cine e icono del movimiento cinematográfico de la Nouvelle Vague, realizando un estudio exhaustivo de esta desde el punto de vista fílmico y narrativo, para así comprender cuáles son los patrones seguidos por la directora para representar lo real, además de sus motivaciones como artista y su evolución e influencias a lo largo de los años. This Final Project had as an objective to make a research of the documentary work of Agnès Varda, cinema director and icon of the Nouvelle Vague film movement, focusing on this one from a filmic and narrative perspective, to understand which are the patterns followed by the director to represent reality, her motivations as an artist and her evolution and influences throughout the years.
2020 Grau en Comunicació Audiovisual [968]
|
|
6.
|
73 p, 3.8 MB |
El cine de Éric Rohmer entre 1981 y 1998 : un análisis comparativo de las series " Comedias y Proverbios" y " Cuentos de las Cuatro Estaciones" con motivo del centenario de su nacimiento
/
Juste Aguiló, Irene ;
Puig González, Joaquim, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
Anàlisi comparativa dels dos últims cicles d'Éric Rohmer; "Comèdies i Proverbis" i "Contes de les Quatre Estacions" per entendre la seva manera de fer cinema durant les dues últimes dècades del segle XX, així con analitzar 10 de les seves pel·lícules des d'un punt de vista artístic, psicològic i cinematogràfic com a forma de fer un homenatge a un dels grans directors de la Nouvelle Vague, que el 2020 es compleixen 100 anys del seu naixement. Análisis comparativo de los dos últimos ciclos de Éric Rohmer; "Comedias y Proverbios" y "Cuentos de las Cuatro Estaciones" para entender su forma de hacer cine durante las dos últimas décadas del siglo XX, así como analizar 10 de sus películas desde un punto de vista artístico, psicológico y cinematográfico como forma de rendir homenaje a uno de los grandes directores de la Nouvelle Vague, que en 2020 se cumplen 100 años de su nacimiento. Comparative analysis of the last two cycles of Éric Rohmer; "Comedies and Proverbs" and "Tales of the Four Seasons" to understand his way of making cinema during the last two decades of the 20th century, as well as analyze 10 of his films from an artistic, psychological and cinematographic point of view as a way of rendering tribute to one of the great directors of the Nouvelle Vague, who in 2020 marks 100 years since his birth.
2020 Grau en Comunicació Audiovisual [968]
|
|
7.
|
133 p, 6.9 MB |
Mètode i característiques de composició de les bandes sonores de Hans Zimmer i la seva adaptació a la narrativa dels films
/
Bosch Matas, Maria ;
Puig González, Joaquim, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
Es tracta d'una recerca sobre el mètode de composició de bandes sonores del compositor alemany Hans Zimmer. En aquest projecte s'explica breument qui és Hans Zimmer i quins són els seu criteris de composició més habituals i els que millor s'adapten a la narrativa de cada film per tal d'aconseguir el millor resultat possible. [...] Se trata de una investigación sobre el método de composición de las bandas sonoras del compositor alemán Hans Zimmer. En este proyecto se explica brevemente quién es Hans Zimmer y cuales son sus criterios de composición más habituales y los que mejor se adaptan a la narrativa de cada film para así conseguir el mejor resultado posible. [...] This is an investigation about the method of Hans Zimmer's movie soundtracks compositons. In this project is briefly explained who Hans Zimmer is and which are his most common compositions criteria and the ones that adjust best to the film narrative in order to get the most precisely and greates result. [...]
2020 Grau en Comunicació Audiovisual [968]
|
|
8.
|
153 p, 8.1 MB |
Pies descalzos : el periodismo manga como género periodístico
/
Sales Valdés, Celia ;
Puig González, Joaquim, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
Des de la publicació de Maus de Spiegelman i de les obres de Sacco, es va va anar estenent la convicció entre el gremi que el "periodisme còmic" és una branca del periodisme. En aquest treball ens proposem esbrinar si un tipus de manga, variant japonesa del còmic que ha esdevingut un fenomen de masses, pot considerar-se periodístic, si existeix el "periodisme manga". [...] Desde la publicación de Maus de Spiegelman y de las obras de Sacco se ha ido extendiendo la convicción entre el gremio de que el "periodismo cómic" es una rama más del periodismo. En este trabajo intentaremos averiguar si cierto tipo de manga, la variante japonesa del cómic que se ha convertido en un fenómeno de masas, puede considerarse periodístico, si existe el "periodismo manga". [...] Since Maus by Spiegelman and the works of Sacco were published the conviction that comic-journalism is another branch in journalism has been an important topic in the guild. In the following dissertation we intend to find out if a certain kind of manga, the japanese variation of comic that has become a mass phenomenon over the last few years, can be considered journalistic, if there is "manga-journalism". [...]
2019 Grau en Periodisme [971]
|
|
9.
|
|
10.
|
|