Resultats globals: 90 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 11 registres trobats
Documents de recerca, 14 registres trobats
Materials didàctics, 1 registres trobats
Materials acadèmics, 63 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 1 registres trobats
Articles 11 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
15 p, 5.2 MB Un nuevo marco para orientar respuestas a las dinámicas sociales : el paradigma de la complejidad / Bonil Gargallo, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Tomás, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Pujol Villalonga, Rosa Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En este artículo se plantea el paradigma de la complejidad como un marco orientador que posibilita comprender y posicionarse participativamente en el mundo actual. En primer lugar, dado que la transversalidad y la corriente de "Ciencia, Tecnología y Sociedad", constituyen propuestas en esta dirección, se analizan sus características principales diferenciándolas de las que aporta el paradigma de la complejidad. [...]
2004
Investigación en la escuela, Núm. 53 (2004) , p. 5-19  
2.
11 p, 3.2 MB La construcción de modelos explicativos complejos mediante preguntas mediadoras / Márquez Bargalló, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Roca Tort, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Gómez, Adrianna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques i de les Ciències Experimentals) ; Sardà i Jorge, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques i de les Ciències Experimentals) ; Pujol Villalonga, Rosa Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
El aula es un espacio de diálogo entre diversidad de formas de ver, pensar y hablar sobre el mundo en el que los participantes ponen en juego los distintos modelos construidos a lo largo de su vida, tanto escolar como extraescolar. [...]
2004
Investigación en la escuela, Núm. 53 (2004) , p. 71-81  
3.
9 p, 2.6 MB Evaluar el grado de incorporación de la complejidad en las producciones del alumnado : propuesta de indicadores / Bonil Gargallo, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Guilera, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Tarín Martínez, Rosa Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Fonolleda Riberaygua, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Pujol Villalonga, Rosa Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Durante los cursos académicos 2002-2003 y 2003-2004, desde el Departamento de Didáctica de la Matemática y las Ciencias Experimentales de la Universidad Autónoma de Barcelona, se han diseñado y aplicado diversas propuestas de currículum de formación inicial de profesorado tomando como referencia el paradigma de la complejidad. [...]
2004
Investigación en la escuela, Núm. 53 (2004) , p. 99-107  
4.
15 p, 5.1 MB El diálogo disciplinar, un camino necesario para avanzar hacia la complejidad / Bonil Gargallo, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Calafell Subirá, Genina (Univesitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals) ; Orellana, L. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Pujol Villalonga, Rosa Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En este artículo se plantea el diálogo disciplinar como una opción necesaria para acercarse a la comprensión de los fenómenos del mundo desde la perspectiva del paradigma de la complejidad. Se toma como punto de partida una metáfora pictórica para diferenciar el diálogo disciplinar de otras formas de abordar la realidad en las que se conjugan distintas disciplinas. [...]
2004
Investigación en la escuela, Núm. 53 (2004) , p. 83-97  
5.
9 p, 2.9 MB Ciencia escolar y complejidad / Izquierdo i Aymerich, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Bonil Gargallo, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Pujol Villalonga, Rosa Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En este artículo se sitúa la ciencia actual como una construcción de conocimiento que incorpora la complejidad y se realiza desde un marco de valores. Se plantean las finalidades de la ciencia escolar desde la complejidad entendiéndola como una actividad cuya finalidad consiste en la construcción significativa de nuevas maneras de pensar, hablar, sentir y actuar que permiten explicar y transforman el mundo. [...]
2004
Investigación en la escuela, Núm. 53 (2004) , p. 21-29  
6.
16 p, 5.6 MB Avanzar en la alfabetización científica : descripción y análisis de una experiencia sobre el estudio del cuerpo humano en educación primaria / Pujol Villalonga, Rosa Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Bonil Gargallo, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Márquez Bargalló, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En este artículo se plantea y reflexiona alrededor de una propuesta para trabajar el cuerpo humano en la etapa de educación primaria. Bajo el marco del paradigma de la complejidad, se desarrolla una propuesta fundamentada en la necesidad de enfocar un proceso de enseñanza que considere la construcción del modelo de organismo vivo y la educación para la participación de la futura ciudadanía.
2006
Investigación en la escuela, Núm. 60 (2006) , p. 37-52  
7.
9 p, 1.8 MB An improved assembly and annotation of the melon (Cucumis melo L.) reference genome / Ruggieri, Valentino (Centre de Recerca en Agrigenòmica) ; Alexiou, Konstantinos G. (Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries) ; Morata, Jordi (Centre de Recerca en Agrigenòmica) ; Argyris, Jason (Centre de Recerca en Agrigenòmica) ; Pujol, Maria (Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries) ; Yano, Ryoichi (University of Tsukuba. Faculty of Life and Environmental Sciences) ; Nonaka, Satoko (University of Tsukuba. Faculty of Life and Environmental Sciences) ; Ezura, Hiroshi (University of Tsukuba. Faculty of Life and Environmental Sciences) ; Latrasse, David (University of Evry. Institute of Plant Sciences Paris-Saclay (IPS2)) ; Boualem, Adnane (University of Evry. Institute of Plant Sciences Paris-Saclay (IPS2)) ; Benhamed, Moussa (University of Evry. Institute of Plant Sciences Paris-Saclay (IPS2)) ; Bendahmane, Abdelhafid (University of Evry. Institute of Plant Sciences Paris-Saclay (IPS2)) ; Cigliano, Riccardo Aiese (Sequentia Biotech SL) ; Sanseverino, Walter (Sequentia Biotech SL) ; Puigdomènech, Pere, 1948- (Centre de Recerca en Agrigenòmica) ; Casacuberta i Suñer, Josep M. (Centre de Recerca en Agrigenòmica) ; Garcia Mas, Jordi (Centre de Recerca en Agrigenòmica)
We report an improved assembly (v3. 6. 1) of the melon (Cucumis melo L. ) genome and a new genome annotation (v4. 0). The optical mapping approach allowed correcting the order and the orientation of 21 previous scaffolds and permitted to correctly define the gap-size extension along the 12 pseudomolecules. [...]
2018 - 10.1038/s41598-018-26416-2
Scientific Reports, Vol. 8 (May 2018) , art. 8088  
8.
16 p, 92.5 KB El paradigma de la complexitat : un marc per a orientar l'activitat científica escolar / Bonil Gargallo, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pujol Villalonga, Rosa Maria (Universitat Autònoma de Barcelona)
Aquest article pren com a punt de partida la rellevància de la complexitat com un emergent dins del coneixement contemporani. Seguidament es presenta el paradigma de la complexitat com un marc que possibilita orientar els processos d’ensenyament-aprenentatge des del diàleg entre pensament, valors i acció. [...]
This article takes the relevance of complexity as an emergent in contemporary knowledge as its departure point. It goes on to present the paradigm of complexity as a framework that renders it possible to guide teaching-learning processes driven by the dialogue between thought, values and action. [...]

2005
Revista catalana de pedagogia, Vol. 4 (2005) , p. 43-58  
9.
7 p, 547.1 KB Zapping y publicidad / Ullod Pujol, Ana María (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
La palabra zapping corresponde a un neologismo anglosajón que defi­ ne la práctica de cambiar de canal televisivo a merced del mando a dis­ tancia. En nuestro país este término fue prácticamente desconocido hasta la implantación de la televisión privada. [...]
The word zapping corresponds to an Anglo-Saxon neologism that defines the practice of changing television channels at the mercy of remote control. In our country this term was practically unknown until the introduction of private television. [...]

1994 - 10.5565/rev/qp.213
Questiones publicitarias, Núm. 3 (1994) , p. 51-57 (Ensayos)  
10.
16 p, 508.0 KB Immersió / Andrés, Maria Mercè ; Enrech Triviño, Montserrat ; Pujol Bosch, Maria Teresa ; Ribera Vall, Maria Dolors
El concepte de pressió s’introdueix a 2n d’ESO com a força que realitza un cos sobre una superfície. A 4t d’ESO, el concepte s'esten a la força que líquids i gasos realitzen en diferents punts a causa del seu pes. [...]
2013
Recursos de física, Núm. 12 (Tardor 2013)  

Articles : 11 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Documents de recerca 14 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
64 p, 598.8 KB El Fenómen dels videos virals: Les claus de l'èxit pel video màrqueting viral / del Arco García, Alberto ; Ullod Pujol, Ana María, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Els vídeos inunden la xarxa. Milers d'hores de vídeo es carreguen a portals com YouTube i són de lliure accés per a tot aquell que tingui connexió a Internet. Davant d'aquesta allau de vídeo només uns pocs arriben a ser vistos per milions de persones. [...]
Los vídeos inundan la red. Miles de horas de vídeo se suben a portales como YouTube y son de libre acceso para todo aquel que tenga conexión a Internet. Ante esta avalancha de vídeos solo unos pocos llegan a ser vistos por millones de personas. [...]
The world wide web is cluttered with videos. Thousands of hours of video are uploaded to websites such as YouTube and are freely accesible for everyone with an Internet connection. With this amount of videos, only a few are seen by milions of people. [...]

2018
Graduat o Graduada en Comunicació Audiovisual [968]  
2.
126 p, 16.6 MB Estudio sobre la personalidad de los influencers en Instagram / Ramírez Villanueva, Andrea ; Ullod Pujol, Ana María, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Les xarxes socials han esdevingut una eina més per al nostre dia a dia, presentant així un nou model de comunicació i deixant enrera la forma tradicional de com la societat es relaciona. Aquesta investigació pretén conèixer si existeix una sèrie de factors comuns o característiques en la personalitat dels influencers, els quals han esdevingut un model publicitari, on el seu paper va més enllà de ser intermediaris entre la marca i els seus públics o ambaixadors de la propia marca.
Las redes sociales se han convertido en una herramienta más para nuestro día a día, presentando así un nuevo modelo de comunicación y dejando atrás la forma tradicional de como la sociedad se relaciona. [...]
Social networks have become a tool for our day to day, thus presenting a new communication model and leaving behind the traditional way of how society relates. This research aims to know if there are a number of common factors or characteristics in the personality of the influencers, which have become an advertising model, where their role goes beyond being mere intermediaries between the brand and its public or ambassadors of the same.

2018
Graduat o Graduada en Publicitat i Relacions Públiques [972]  
3.
98 p, 14.4 MB Creación de una empresa de social media y eventos especializada en restauración / García Belinchón, Andrea ; Sánchez Orihuela, Diego ; Ullod Pujol, Ana María, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El projecte tractarà sobre la creació d'una agència de comunicació que ofereix serveis de social media i d'organització d'esdeveniments a PIMEs del sector turístic, especialment en restauració. [...]
El proyecto tratará sobre la creación de una agencia de comunicación que ofrezca servicios de social media y realización de eventos a PYMEs del sector turístico, especialmente en restauración. El objetivo es ser una empresa que dé apoyo en RRSS a pequeñas y medianas empresas, ya sea a través de paquetes personalizados de coaching digital, como de eventos puntuales para reactivar la marca.
The project will talk about the creation of a communication agency based on social media services and event organization for SMEs in the tourism sector, especially in restoration. The main objective is to be a company that support in social media to small or medium business, through custom digital coaching packages, like specific events to reactivate the brand.

2018
Graduat o Graduada en Publicitat i Relacions Públiques [972]  
4.
355 p, 26.8 MB Ares Arena : el desafío de los Dioses / Declerck, Tim ; Fornell Badia, Lídia ; Ullod Pujol, Ana María, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Pla de màrqueting i comunicació, així com business development d'Ares Arena. Es tracta d'una empresa situada al Vallès Oriental dedicada a l'entrenament d'exercicis funcionals d'alta intensitat, arts marcials i preparacions per a curses d'obstacles amb un gran potencial encara sense explotar. [...]
Plan de marketing y comunicación, así como business development de Ares Arena. Se trata de una empresa situada en el Vallés Oriental dedicada al entrenamiento de ejercicios funcionales de alta intensidad, artes marciales y preparaciones para carreras de obstáculos con un gran potencial todavía sin explotar. [...]
Marketing and communication plan and business development for Ares Arena. This company, which is located in Vallés Oriental, is dedicated of High Intensity Interval Training, martial arts and Obstacle Course Races training. [...]

2018
Graduat o Graduada en Publicitat i Relacions Públiques [972]  
5.
172 p, 12.4 MB Nokia Project : No Past. No present. Believe in the future. / Martínez Peñalver, Elliot ; Rull Valdivieso, Adrián ; Ullod Pujol, Ana María, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
A partir d'aquest projecte, volem crear una nova història per Nokia. Volem fer que la seva tornada al mercat de Smartphones sigui potent, diferent e inesperada. No va ser una líder per casualitat, i aquesta és l'essència d'aquest projecte. [...]
A partir de este proyecto, queremos crear una nueva historia para Nokia. Queremos hacer que su vuelta al mercado de Smartphones sea rompedora, diferente e inesperada. No fue una líder por casualidad, y esa es la esencia de este proyecto. [...]
With this project, we want to create a new story for Nokia. We want to make your return to the Smartphone market powerful, different and unexpected. Wasn’t a leader by chance, and that is the essence of this project. [...]

2017
Graduat o Graduada en Publicitat i Relacions Públiques [972]  
6.
72 p, 2.0 MB Creación y construcción de la marca Mireia Bellver / Bellver Gay, Mireia ; Ullod Pujol, Ana María, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Estudi del concepte “marca personal”, per aplicar-ho posteriorment a la creació de la meva pròpia marca.
Estudio del concepto “marca personal”, para aplicarlo posteriormente a la creación de mi propia marca.
Study the concept of personal branding to later apply it to the creation of my personal brand.

2017
Graduat o Graduada en Publicitat i Relacions Públiques [972]  
7.
220 p, 6.1 MB Introducció a la comunicació integral per a PIMEs. El cas de María Roig Hair Spa. / Alsina Moral, Ferran ; Escuder Roig, Inés ; Ullod Pujol, Ana María, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Un entorn cada cop més competitiu i exigent actua avui en el món de la petita i mitjana empresa. Tot i això, són poques les PIME que intenten suplir aquesta situació a través de la comunicació i la publicitat. [...]
Un entorno cada vez más competitivo y exigente se cierne hoy sobre el mundo de la pequeña y mediana empresa. Sin embargo, son pocas las PYME que intentan revertir esta situación a través de la comunicación y la publicidad. [...]
An increasingly competitive and demanding environment of small and medium-sized enterprises is looming over the world. However, few SMEs are trying to reverse this situation through communication and advertising. [...]

2017
Graduat o Graduada en Publicitat i Relacions Públiques [972]  
8.
134 p, 20.6 MB Catalunya, terra de contrastos : Bases i plantejament per al rebranding estratègic de Catalunya com a marca turística / Navarro Spreafico, Mireia ; Ullod Pujol, Ana María, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Davant d'un augment del turisme a nivell mundial i d'una creixent tendència dels viatgers de conèixer noves cultures, es fa evident la necessitat de les destinacions de donar-se a conèixer i adaptar-se a les preferències dels consumidors. [...]
Delante del aumento del turismo a nivel mundial y de la creciente tendencia que los viajeros tienen por conocer nuevas culturas, se hace evidente la necesidad de las destinaciones de darse a conocer y adaptarse a las preferencias de los consumidores. [...]
In front of the global rise of tourism and the growing trend of travellers to know new cultures, it becomes clear that the destinations need to reach higher levels of awareness and adapt to their consumers’ preferences. [...]

2016
Graduat o Graduada en Publicitat i Relacions Públiques [972]  
9.
54 p, 6.2 MB La revolución de las máquinas / Lorenzo Cordonet, Marc ; Ullod Pujol, Ana María, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Veure o escoltar són coses que els humans fem tothora, què passaria si les màquines també poguessin? No estic parlant de l'apocalipsi, sinó del fenomen de l’Internet of Things, una tecnologia que dóna als dispositius la capacitat de recopilar informació sobre el seu entorn. [...]
Ver o escuchar son cosas que los humanos hacemos siempre, ¿qué pasaría si las máquinas también pudieran? No estoy hablando del apocalipsis, sino del fenómeno del Internet of Things, una tecnología que permite a los dispositivos recopilar información sobre su entorno. [...]
See or hear are things that humans always do, what if machines also could? I'm not talking about the apocalypse, but about a phenomenon called Internet of Things, a technology that allows devices to collect information about their environment. [...]

2016
Graduat o Graduada en Publicitat i Relacions Públiques [972]  
10.
136 p, 60.2 MB Chroma : Organización y creación de un evento de comunicación / Ambrosio Jaime, Saray ; Rilo Vila, Alba ; Ullod Pujol, Ana María, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i de Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Avui dia, els joves compten amb una elevada dificultat a l'hora de trobar feina. Això es deu al fet que els processos de contractació solen estar basats en l'experiència prèvia dels candidats i no pas en les habilitats o el potencial que poden tenir. [...]
Actualmente, los jóvenes se encuentran con una elevada dificultad a la hora de encontrar trabajo. Esto se debe al hecho de que los procesos de contratación suelen estar basados en la experiencia previa de los candidatos y no tanto en las habilidades o el potencial que pueden llegar a tener. [...]
Nowadays, youngsters have lots of difficulties in finding work. This is due to the fact that recruitment processes are often based on the previous experience of the candidates and not so much on the skills or the potential they can have. [...]

2016
Graduat o Graduada en Publicitat i Relacions Públiques [972]  

Documents de recerca : 14 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Materials didàctics 1 registres trobats  
1.
18 p, 928.1 KB Entrant... en matèria! Unitat didàctica de propietats de les substàncies i els enllaços / Pagès Blancafort, Montserrat ; Pujol Bosch, Maria Teresa ; Ribera i Vall, Mª Dolors
Unitat didàctica sobre les propietats dels materials i la seva relació amb l'estructura i els enllaços químics elaborada per docents del grup DIATIC.
2015 (DIATIC)  

Materials acadèmics 63 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
7 p, 88.8 KB Transgènesi i Teràpia Gènica: de l'Animal a la Clínica [42891] / Bosch Tubert, Maria Fátima ; Carretero Romay, Ana ; Navarro Beltrán, Marc ; Ruberte París, Jesús ; Chillon Rodriguez, Miguel ; Otaegui Goya, Pedro José ; Nacher García, Víctor ; Bosch Merino, Assumpció ; García Martínez, Miguel ; Pujol Altarriba, Anna Maria ; Elias Puigdomenech, Ivet ; Jiménez Cenzano, Verónica ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
Els estudiants ampliaran els seus coneixements en els següents temes: - Tecnologies utilitzades per la generació d´animals transgèncis que sobreexpressin transgens o que presentin mutacions a gens concrets del genoma (animals knockout i knockin). [...]
The student will gain insight into: - Technologies used to generate transgenic animals overexpressing specific transgenes or mutant models with specific endogenous genes modified (knockout and knockin animal models). [...]
Los estudiantes ampliarán sus conocimientos en los siguientes temas: - Tecnologías utilizadas para la generación de animales transgénicos que sobre-expresan transgenes o que presenten mutaciones en genes concretos del genoma (animales knockout y Knockin). [...]

2018-19
Màster Universitari en Bioquímica, Biologia Molecular i Biomedicina [1153]
Màster Universitari en Biotecnologia Avançada [1154]
3 documents
2.
8 p, 92.7 KB Animals transgènics [100903] / Bosch Tubert, Maria Fátima ; Otaegui Goya, Pedro José ; García Martínez, Miguel ; Pujol Altarriba, Anna Maria ; Elias Puigdomenech, Ivet ; Jiménez Cenzano, Verónica ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
Els objectius de l'assignatura d'Animals Transgènics es centraran en proporcionar a l'alumne coneixements en transgènesi animal i tecnologies associades. Així, els continguts de la matèria seran: Descripció i tipus d'animals transgènics; Estudi de les diferents metodologies utilitzades per a obtenir animals transgènics, de diferents espècies, que permetin la sobre-expressió de gens o bé el bloqueig o modificació de gens endògens de forma ubiqua o específica de teixit i/o induïble; Establiment i gestió de colònies d'animals transgènics, criopreservació d'embrions i esperma, IVF, rederiva sanitària; Aspectes i implicacions ètiques de la generació i utilització d'animals transgènics; Legislació vigent relacionada amb la experimentacío animal; Aplicacions de la transgènesi en animal en el camp de la biomedicina, la biotecnologia i la ramaderia.
The objective of the subject "Transgenic animals" is to provide the students with up-to-date knowledge in transgenesis and related technologies. Thus, the content of the subject will cover the following topics: Description and classification of transgenic animal models; Study of the different methodologies employed to obtain transgenic animal models of different species, and technologies that allow the overexpression of genes or the blockage or modification of endogenous genes, either ubiquitously or in a tissue-specific and/or inducible manner; Establishment and management of transgenic animal colonies; Cryopreservation of embryos and sperm, IVF, Health rederivation, Ethical aspects related to the generation and utilization of transgenic animals; Legislation on the use of laboratory animals; Application of animal transgenesis to the fields of biomedicine, biotechnology and livestock breeding.
Los objetivos de la asignatura de Animales Transgénicos se centrarán en proporcionar al alumno conocimientos en transgénesis animal y tecnologías asociadas. Así, los contenidos de la materia serán: Descripción y tipos de animales transgénicos; Estudio de las diferentes metodologías utilizadas para obtener animales transgénicos, de diferentes especies, que permitan la sobre-expresión de genes o bien el bloqueo o modificación de genes endógenos de forma ubicua o específica de tejido y/o inducible; Establecimiento y gestión de colonias de animales transgénicos, criopreservación de embriones y esperma, IVF, rederivación sanitaria; Aspectos e implicaciones éticas de la generación y utilización de animales transgénicos; Legislación vigente relacionada con la experimentación animal; Aplicaciones de la transgénesis en animal en el campo de la biomedicina, la biotecnología y la ganadería.

2018-19
Grau en Bioquímica [814]
3 documents
3.
8 p, 95.1 KB Animals transgènics [100937] / Bosch Tubert, Maria Fátima ; Otaegui Goya, Pedro José ; García Martínez, Miguel ; Pujol Altarriba, Anna Maria ; Elias Puigdomenech, Ivet ; Jiménez Cenzano, Verónica ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
Els objectius de l'assignatura d'Animals Transgènics es centraran en proporcionar a l'alumne coneixements en transgènesi animal i tecnologies associades. Així, els continguts de la matèria seran: Descripció i tipus d'animals transgènics; Estudi de les diferents metodologies utilitzades per a obtenir animals transgènics, de diferents espècies, que permetin la sobre-expressió de gens o bé el bloqueig o modificació de gens endògens de forma ubiqua o específica de teixit i/o induïble; Establiment i gestió de colònies d'animals transgènics, criopreservació d'embrions i esperma, IVF, rederiva sanitària; Aspectes i implicacions ètiques de la generació i utilització d'animals transgènics; Legislació vigent relacionada amb la experimentacío animal; Aplicacions de la transgènesi en animal en el camp de la biomedicina, la biotecnologia i la ramaderia.
The objective of the subject "Transgenic animals" is to provide the students with up-to-date knowledge in transgenesis and related technologies. Thus, the content of the subject will cover the following topics: Description and classification of transgenic animal models; Study of the different methodologies employed to obtain transgenic animal models of different species, and technologies that allow the overexpression of genes or the blockage or modification of endogenous genes, either ubiquitously or in a tissue-specific and/or inducible manner; Establishment and management of transgenic animal colonies; Cryopreservation of embryos and sperm, IVF, Health rederivation, Ethical aspects related to the generation and utilization of transgenic animals; Legislation on the use of laboratory animals; Application of animal transgenesis to the fields of biomedicine, biotechnology and livestock breeding.
Los objetivos de la asignatura de Animales Transgénicos se centrarán en proporcionar al alumno conocimientos en transgénesis animal y tecnologías asociadas. Así, los contenidos de la materia serán: Descripción y tipos de animales transgénicos; Estudio de las diferentes metodologías utilizadas para obtener animales transgénicos, de diferentes especies, que permitan la sobre-expresión de genes o bien el bloqueo o modificación de genes endógenos de forma ubicua o específica de tejido y/o inducible; Establecimiento y gestión de colonias de animales transgénicos, criopreservación de embriones y esperma, IVF, rederivación sanitaria; Aspectos e implicaciones éticas de la generación y utilización de animales transgénicos; Legislación vigente relacionada con la experimentación animal; Aplicaciones de la transgénesis en animal en el campo de la biomedicina, la biotecnología y la ganadería.

2018-19
Grau en Biotecnologia [815]
3 documents
4.
7 p, 90.5 KB Animals transgènics [101925] / Bosch Tubert, Maria Fátima ; Otaegui Goya, Pedro José ; García Martínez, Miguel ; Pujol Altarriba, Anna Maria ; Elias Puigdomenech, Ivet ; Jiménez Cenzano, Verónica ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
Els objectius de l'assignatura d'Animals Transgènics es centraran en proporcionar a l'alumne coneixements en transgènesi animal i tecnologies associades. Així, els continguts de la matèria seran: Descripció i tipus d'animals transgènics; Estudi de les diferents metodologies utilitzades per a obtenir animals transgènics, de diferents espècies, que permetin la sobre-expressió de gens o bé el bloqueig o modificació de gens endògens de forma ubiqua o específica de teixit i/o induïble; Establiment i gestió de colònies d'animals transgènics, criopreservació d'embrions i esperma, IVF, rederiva sanitària; Aspectes i implicacions ètiques de la generació i utilització d'animals transgènics; Legislació vigent relacionada amb la experimentacío animal; Aplicacions de la transgènesi en animal en el camp de la biomedicina, la biotecnologia i la ramaderia.
The objective of the subject "Transgenic animals" is to provide the students with up-to-date knowledge in transgenesis and related technologies. Thus, the content of the subject will cover the following topics: Description and classification of transgenic animal models; Study of the different methodologies employed to obtain transgenic animal models of different species, and technologies that allow the overexpression of genes or the blockage or modification of endogenous genes, either ubiquitously or in a tissue-specific and/or inducible manner; Establishment and management of transgenic animal colonies; Cryopreservation of embryos and sperm, IVF, Health rederivation, Ethical aspects related to the generation and utilization of transgenic animals; Legislation on the use of laboratory animals; Application of animal transgenesis to the fields of biomedicine, biotechnology and livestock breeding.
Los objetivos de la asignatura de Animales Transgénicos se centrarán en proporcionar al alumno conocimientos en transgénesis animal y tecnologías asociadas. Así, los contenidos de la materia serán: Descripción y tipos de animales transgénicos; Estudio de las diferentes metodologías utilizadas para obtener animales transgénicos, de diferentes especies, que permitan la sobre-expresión de genes o bien el bloqueo o modificación de genes endógenos de forma ubicua o específica de tejido y/o inducible; Establecimiento y gestión de colonias de animales transgénicos, criopreservación de embriones y esperma, IVF, rederivación sanitaria; Aspectos e implicaciones éticas de la generación y utilización de animales transgénicos; Legislación vigente relacionada con la experimentación animal; Aplicaciones de la transgénesis en animal en el campo de la biomedicina, la biotecnología y la ganadería.

2018-19
Grau en Ciències Biomèdiques [832]
3 documents
5.
7 p, 100.7 KB Biotecnologia Alimentària [103232] / Casamayor Gracia, Antonio ; Ariño Carmona, Joaquín ; Bassols Teixidó, Anna Maria ; Gómez Trias, Néstor ; Pujol Altarriba, Anna Maria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Veterinària
L'assignatura optativa de quart curs "Biotecnologia alimentària" (103232) s'imparteix en el segon semestre del grau de Ciència i Tecnologia dels Aliments de la UAB. L'objectiu formatiu general d'aquesta assignatura és proporcionar a l'alumne les capacitats transversals i específiques dels aspectes teòrics i pràctics dels diferents processos biotecnològics subjacents en la transformació d'aliments, així com aquells emprats habitualment per la industria alimentaria amb el objectiu de millorar la producció i modificar les qualitats dels aliments. [...]
2018-19
Grau en Ciència i Tecnologia dels Aliments [974]  
6.
5 p, 77.1 KB Teoria de la Representació [43154] / Gibert Pujol, Miquel Maria ; Gallen Miret, Enric ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquest mòdul abordarà, des d'una perspectiva semiològica, els elements fonamentals que conflueixen en la representació teatral. Es tracta de proporcionar a l'alumnat un corpus teòric, unes eines metodològiques i una terminologia que li facilitin la comprensió del fenomen espectacular a través de l'anàlisi de la representació. [...]
2018-19
Màster Universitari en Estudis Teatrals [1174]  
7.
4 p, 77.5 KB Indústries i Polítiques [42436] / Llorens Maluquer, Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Bonet Bagant, Montse (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual) ; Martí, Josep Maria, Universitat Autònoma de Barcelona 1950- ; Puig González, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Ullod Pujol, Ana María (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Fernández Peña, Emilio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
2017-18
Màster Universitari en Continguts de Comunicació Audiovisual i Publicitat [1116]  
8.
7 p, 88.5 KB Transgènesi i Teràpia Gènica: de l'Animal a la Clínica [42891] / Bosch i Tubert, Fàtima (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i Biologia Molecular) ; Carretero Romay, Ana ; Navarro Beltrán, Marc ; Ruberte París, Jesús ; Chillón Rodríguez, Miguel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i Biologia Molecular) ; Otaegui Goya, Pedro José ; Nacher García, Víctor ; Bosch i Merino, Assumpció (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i Biologia Molecular) ; Pujol Altarriba, Anna Maria ; Haurigot Mendoça, Virginia Areba ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
Els estudiants ampliaran els seus coneixements en els següents temes: - Tecnologies utilitzades per la generació d´animals transgèncis que sobreexpressin transgens o que presentin mutacions a gens concrets del genoma (animals knockout i knockin). [...]
The student will gain insight into: - Technologies used to generate transgenic animals overexpressing specific transgenes or mutant models with specific endogenous genes modified (knockout and knockin animal models). [...]
Los estudiantes ampliarán sus conocimientos en los siguientes temas: - Tecnologías utilizadas para la generación de animales transgénicos que sobre-expresan transgenes o que presenten mutaciones en genes concretos del genoma (animales knockout y Knockin). [...]

2017-18
Màster Universitari en Bioquímica, Biologia Molecular i Biomedicina [1153]
Màster Universitari en Biotecnologia Avançada [1154]
3 documents
9.
8 p, 92.6 KB Animals transgènics [100937] / Bosch i Tubert, Fàtima (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i de Biologia Molecular) ; Otaegui Goya, Pedro José ; Pujol Altarriba, Anna Maria ; Haurigot Mendoça, Virginia Areba ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
Els objectius de l'assignatura d'Animals Transgènics es centraran en proporcionar a l'alumne coneixements en transgènesi animal i tecnologies associades. Així, els continguts de la matèria seran: Descripció i tipus d'animals transgènics; Estudi de les diferents metodologies utilitzades per a obtenir animals transgènics, de diferents espècies, que permetin la sobre-expressió de gens o bé el bloqueig o modificació de gens endògens de forma ubiqua o específica de teixit i/o induïble; Establiment i gestió de colònies d'animals transgènics, criopreservació d'embrions i esperma, IVF, rederiva sanitària; Aspectes i implicacions ètiques de la generació i utilització d'animals transgènics; Legislació vigent relacionada amb la experimentacío animal; Aplicacions de la transgènesi en animal en el camp de la biomedicina, la biotecnologia i la ramaderia.
The objective of the subject "Transgenic animals" is to provide the students with up-to-date knowledge in transgenesis and related technologies. Thus, the content of the subject will cover the following topics: Description and classification of transgenic animal models; Study of the different methodologies employed to obtain transgenic animal models of different species, and technologies that allow the overexpression of genes or the blockage or modification of endogenous genes, either ubiquitously or in a tissue-specific and/or inducible manner; Establishment and management of transgenic animal colonies; Cryopreservation of embryos and sperm, IVF, Health rederivation, Ethical aspects related to the generation and utilization of transgenic animals; Legislation on the use of laboratory animals; Application of animal transgenesis to the fields of biomedicine, biotechnology and livestock breeding.
Los objetivos de la asignatura de Animales Transgénicos se centrarán en proporcionar al alumno conocimientos en transgénesis animal y tecnologías asociadas. Así, los contenidos de la materia serán: Descripción y tipos de animales transgénicos; Estudio de las diferentes metodologías utilizadas para obtener animales transgénicos, de diferentes especies, que permitan la sobre-expresión de genes o bien el bloqueo o modificación de genes endógenos de forma ubicua o específica de tejido y/o inducible; Establecimiento y gestión de colonias de animales transgénicos, criopreservación de embriones y esperma, IVF, rederivación sanitaria; Aspectos e implicaciones éticas de la generación y utilización de animales transgénicos; Legislación vigente relacionada con la experimentación animal; Aplicaciones de la transgénesis en animal en el campo de la biomedicina, la biotecnología y la ganadería.

2017-18
Grau en Biotecnologia [815]
3 documents
10.
7 p, 99.5 KB Biotecnologia Alimentària [103232] / Casamayor Gracia, Antonio ; Ariño Carmona, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i de Biologia Molecular) ; Bassols Teixidó, Anna Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i de Biologia Molecular) ; Gómez Trias, Néstor ; Pujol Altarriba, Anna Maria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Veterinària
L'assignatura optativa de quart curs "Biotecnologia alimentària" (103232) s'imparteix en el segon semestre del grau de Ciència i Tecnologia dels Aliments de la UAB. L'objectiu formatiu general d'aquesta assignatura és proporcionar a l'alumne les capacitats transversals i específiques dels aspectes teòrics i pràctics dels diferents processos biotecnològics subjacents en la transformació d'aliments, així com aquells emprats habitualment per la industria alimentaria amb el objectiu de millorar la producció i modificar les qualitats dels aliments. [...]
2017-18
Grau en Ciència i Tecnologia dels Aliments [974]  

Materials acadèmics : 63 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Documents gràfics i multimèdia 1 registres trobats  
1.
Observa / Ballester, Pep ; Coma, Roger ; Martínez, Mercedes ; Moreno, Jordi ; Soler, Jordi ; Carvajal, Mireia ; Pujol, María ; Roigé, Eduard ; Universitat Autònoma de Barcelona. Taller de producció de ficció cinematogràfica ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona , 1998 (Taller de producció de ficció cinematogràfica)  

Vegeu també: autors amb noms similars
1 Pujol, M.
1 Pujol, MR.
2 Pujol, Mar
1 Pujol, Margot
6 Pujol, Marta
2 Pujol, María
2 Pujol, Mercè
1 Pujol, Miquel
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.