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1.
18 p, 515.7 KB Definición y unidades de las constantes de equilibrio en los libros de texto de Química general preuniversitarios y universitarios / Quílez-Pardo, Juan (Dto. Física y Química. IES Benicalap. 46015 Valencia) ; Quílez-Díaz, Ana (Máster Didáctica de la Ciencia. Universidad de Valencia)
En este trabajo, una vez definidas las constantes de equilibrio experimentales, Kp y Kc, así como la constante de equilibrio termodinámica, Kº, se analiza su incorrecto tratamiento por parte de libros de texto de química general. [...]
En aquest treball, un cop definides les constants d'equilibri experimentals, Kp i Kc, així com la constant d'equilibri termodinàmica, Kº, s'analitza el seu incorrecte tractament per part de llibres de text de química general. [...]
In this paper, after presenting the experimental equilibrium constants, Kp and Kc, and the thermodynamic equilibrium constant, Kº, it is analysed the misrepresentation of them by general chemistry textbooks. [...]

2014 - 10.5565/rev/ensciencias.1046
Enseñanza de las ciencias, Vol. 32 Núm. 3 (2014) , p. 187-203  
2.
5 p, 257.2 KB Importancia de la química descriptiva en la enseñanza de la química. Propuesta de un modelo para su aprendizaje. / Quílez Pardo, J. ; Llopis Castelló, R.
This paper tries to establish a methodology for teaching Descriptive Chemistry by applying basic Principles and the social dimension of Chemistry in a stimulating way. The selection of ammonia for this purpose is based on these assumptions.
1990
Enseñanza de las Ciencias, V. 8 n. 3 (1990) p. 282-286  
3.
8 p, 468.6 KB La necesidad de un cambio metodológico en la enseñanza del equilibrio químico : limitaciones del principio de Le Chatelier / Quílez Pardo, J. (IB José Ballester (València)) ; Solaz Portolés, Joan Josep (IB Lliria (València)) ; Castelló Hernández, Manuel (IB Aldaia (València)) ; Sanjosé López, Vicente (Universitat de València)
This paper studies the didactic approach used in teaching Le Chatelier's Principle, showing that its usual formulation is ambiguous, and reports the way Chemistry textbooks use this principle in some specific cases with no mention of its limitations. [...]
1993
Enseñanza de las Ciencias, V. 11 n. 3 (1993) p. 281-288  
4.
9 p, 461.2 KB Errores conceptuales en el estudio del equilibrio químico: nuevas aportaciones relacionadas con la incorrecta aplicación del principio de Le Chatelier / Quílez Pardo, J. ; Sanjosé López, V.
The limited usefulness of the Le Chatelier's principle and its vague and ambiguous formulation may be some of the sources of misconceptions in chemical equilibrium. To diagnose misconceptions a written test was administered to 170 first-year students. [...]
1995
Enseñanza de las Ciencias, V. 13 n. 1 (1995) p. 72-80  
5.
10 p, 660.2 KB El principio de Le Chatelier a través de la historia y su formulación didáctica en la enseñanza del equilibrio químico / Quílez Pardo, J. ; Sanjosé López, V.
The historical evolution of the Le Chatelier's principle is connected with its use in the chemistry classroom. The apparent simplicity in which the Le Chatelier's principle was first formulated and the success achieved in the implementation of some important industrial processes gave it an initial acknowledgement still kept nowadays. [...]
1996
Enseñanza de las Ciencias, V. 14 n. 3 (1996) p. 381-390  

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