1.
|
11 p, 1.1 MB |
Evaluation of Happy Sport, an Emotional Education Program for Assertive Conflict Resolution in Sports
/
Ros Morente, Agnès (Universitat de Lleida. Departament de Pedagogia) ;
Farré, Miriam (Universitat de Lleida. Departament de Pedagogia) ;
Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Filella, Gemma (Universitat de Lleida. Departament de Pedagogia)
Background: Interpersonal conflicts occur in any kind of social relation, including the field of sports. Proper emotional management can improve athletes' well-being, coexistence, and performance. This study presents the initial results of the gamified emotional education program Happy Sport in a sample of athletes in the field of non-formal education. [...]
2022 - 10.3390/ijerph19052596
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19 (february 2022)
|
|
2.
|
|
3.
|
19 p, 539.8 KB |
The well-fit for the FET model : understanding training transfer factors in Spain
/
Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Musso, Mariel F. (Centro Interdisciplinario de Investigaciones en Psicología Matemática y Experimental-CONICET) ;
Ciraso Calí, Anna (Universitat de Barcelona) ;
Cascallar, Eduardo (K.U. Leuven)
Learning transfer evaluation is a necessary process for practitioners to assess the effectiveness of training, and the outcomes of training produces in workers' behaviors. In this paper, we explore an alternative way to evaluate transfer: through the study of transfer facilitators and barriers. [...] L'avaluació de la transferència de l'aprenentatge és un procés necessari perquè els professionals avaluïn l'eficàcia de la formació i els seus resultats en els treballadors. Aquest article explora una forma alternativa d'avaluar la transferència: a través de l'estudi de facilitadors i obstacles de la transferència. [...] La evaluación de la transferencia del aprendizaje es un proceso necesario para que los profesionales evalúen la eficacia de la formación y sus resultados en los trabajadores. Este artículo explora una forma alternativa de evaluar la transferencia: a través del estudio de facilitadores y obstáculos de la transferencia. [...]
2021 - 10.5565/rev/educar.1327
Educar, Vol. 58 Núm. 1 (2022) , p. 103-121 (Monográfico)
|
|
4.
|
19 p, 1.6 MB |
Diferencias de género en la participación de la población adulta en actividades de aprendizaje no formal e informal : situación actual en España
/
Quesada Pallarès, Carla (University of Leeds) ;
Fernández de Álava, Miren (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Rebollar Sánchez, Edith Mariana
INTRODUCCIÓN. La necesidad de formarse permanentemente y a lo largo de la vida es un tema que impera desde el siglo pasado (Comisión Europea, 1995; Consejo de la Unión Europea, 1975; Delors, 1996; Marsick y Watkins, 1990). [...]
2015 - 10.13042/Bordon.2015.67307
Bordón, Vol. 67, núm. 3 (2015) , p. 123-141
|
|
5.
|
|
6.
|
16 p, 931.5 KB |
Evaluación de la formación eLearning en el Instituto Nacional de Administración Pública : resultados del estudio MEEL
/
Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Espona Barcons, Berta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ;
Ciraso Calí, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ;
Quesada Pallarès, Carla (University of Leeds) ;
Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
El presente artículo expone los hallazgos globales del estudio MEEL (Modelo de Evaluación del eLearning), realizado en 2015 para el Instituto Nacional de Administración Pública (INAP) en España. [...] This paper presents the overall findings of MEEL (eLearning Evaluation Model) study, conducted in 2015 for the National Institute of Public Administration (INAP) in Spain. The aim of the study is to develop an integrated evaluation model of online training in the context of public administration. [...]
2016 - 10.24965/gapp.v0i15.10315
Gestión y análisis de políticas públicas, Nueva Época, Núm. 15 (2016), p. 97-112
|
|
7.
|
56 p, 7.7 MB |
¿Cómo aprende el profesorado universitario español? : Comprendiendo el uso de estrategias de aprendizaje
/
Quesada Pallarès, Carla (University of Leeds) ;
Fernández de Álava, Miren (Universidad de las Islas Baleares) ;
Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Este artículo analiza cómo el profesorado universitario español aprende en el puesto de trabajo y si el país de residencia influye en el uso de estrategias de aprendizaje. Metodología: Para ello se sirve de los datos cuantitativos recogidos con la encuesta PIAAC 2012 (Programa para la Evaluación Internacional de las Competencias de Adultos); en la que se obtuvieron 276 respuestas de docentes europeos. [...] This paper examines how Spanish university teachers learn in the workplace and how, that being the case, the place of residence influences their use of learning strategies. Methodology: It draws on quantitative data from the 2012 PIAAC (Programme for the International Assessment of Adult Competencies) survey in a European sample of 276 respondents, comparing Spain with the other European countries participating in PIAAC (Cyprus, Czech Republic, Denmark, England, Flanders, France, Italy, Netherlands, Northern Ireland, Poland, and Slovak Republic). [...]
2017 - 10.4438/1988-592X-RE-2017-376-347
Revista de educación (Madrid), Núm. 376 (2017) , p. 135-162
|
|
8.
|
|
9.
|
|
10.
|
|