Resultats globals: 10 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 5 registres trobats
Materials acadèmics, 5 registres trobats
Articles 5 registres trobats  
1.
20 p, 589.1 KB La contribució d’Alexandre Planella (ca. 1830-1900) a la història de la restauració i el col·leccionisme catalans del vuit-cents / Quílez i Corella, Francesc (Museu Nacional d’Art de Catalunya)
Al llarg del segle XIX, la ciutat de Barcelona va veure l’aparició d’una gran quantitat de professionals amb un perfil heterodox i polièdric. En aquest sentit, Alexandre Planella i Roura, membre d’una prolífica nissaga d’artistes, esdevingué un dels models més representatius de l’activitat patrimonial vuitcentista. [...]
Throughout the nineteenth century, the city of Barcelona saw the emergence of a large number of multi-faceted and heterodox professionals. In this sense, Alexandre Planella i Roura, member of a prolific lineage of artists, became one of the most representative models of 19th-century estate art collecting. [...]
A lo largo del siglo XIX, la ciudad de Barcelona vio la aparición de una gran cantidad de profesionales con un perfil heterodoxo y poliédrico. En este sentido, Alexandre Planella i Roura, miembro de una prolífica estirpe de artistas, fue uno de los modelos más representativos de la actividad patrimonial ochocentista. [...]

2015 - 10.5565/rev/locus.242
Locus amoenus, Núm. 13 (2015) , p. 107-125 (Articles)  
2.
32 p, 1.0 MB Ramon Martí Alsina, entre la inercia romántica y la pulsión realista. Lecturas interpretativas para un escenario pictórico ecléctico / Quílez i Corella, Francesc M. (Museu Nacional d’Art de Catalunya)
Abrumados por el peso de los convencionalismos estilísticos, los historiadores del arte aceptamos los modelos teóricos sin cuestionarnos la validez universal de los mismos. Esta refl exión viene al hilo de un artículo que profundiza en el legado artístico del pintor Ramon Martí Alsina (1826-1894), cuya veta realista, más que discutible, sometemos a revisión. [...]
Overwhelmed by the weight of stylistic conventionalisms, art historians accept theoretical models without questioning their universal validity. This consideration serves as a basis for an article on the artistic legacy of the painter Ramon Martí Alsina (1826-1894), whose arguably realistic vein we consider. [...]

2012 - 10.5565/rev/locus.229
Locus amoenus, Núm. 11 (2011-2012) , p. 225-256  
3.
16 p, 1.1 MB Els referents culturals i iconogràfics d’El col·leccionista d’estampes, de Marià Fortuny / Quílez i Corella, Francesc M. (Museu Nacional d'Art de Catalunya)
Entre les diferents temàtiques conreades per Fortuny, la pintura de gènere va ocupar un lloc molt destacat al ser molt ben valorada per la clientela de l’època. Amb la realització de les tres versions del col. [...]
Among the different thematics used by Fortuny, the genre painting was one of the most valued by his contemporary clientele. Producing three versions of The stamps collector, one of his most emblematics works, the artist was consecrated as a specialist in this kind of creations. [...]

2010 - 10.5565/rev/locus.212
Locus amoenus, Núm. 10 (2009-2010) , p. 243-258  
4.
17 p, 2.7 MB A l'entorn de l'activitat pictòrica de Pere Pau Muntanya al Camp de Tarragona / Quílez i Corella, Francesc M. (Museu Nacional d'Art de Catalunya)
L'activitat pictòrica desplegada per Pere Pau Montanya (1749-1803) per terres del Camp de Tarragona constitueix un dels episodis més destacats d'una trajectòria creativa fonamentada en la repetició estandarditzada dels models academicistes. [...]
The pictoral activity demonstrated by pere Pau Montanya (1749-1803) in Camp de Tarragona constitutes one of the highlights of a creative course of development promoted in the repetition of academic patterns. [...]

1998 - 10.5565/rev/locus.93
Locus amoenus, N. 4 (1998) , p. 201-217  
5.
15 p, 3.2 MB Bonaventura Planella i la pintura catalana del primer terç del segle XIX / Quílez i Corella, Francesc M. (Museu Nacional d'Art de Catalunya)
La figura del pintor Bonaventura Planella i Conxello (1772-1844) ocupa un lloc destacat en el panorama artístic de la Catalunya del primer terç del segle XIX. Amb la difusió de quatre noves produccions pictòriques ho incrementa, de forma notable, el coneixement del seu periple creatiu. [...]
Bonaventura Planella i Conxello (1772-1844) is one of the most detached artistic figure in Catalonia in the first years of the XIXth century. Nowadays the knowledge of his artistic trajectory can be deeper thanks to the difusion of four new paintigns. [...]

1995 - 10.5565/rev/locus.39
Locus amoenus, N. 1 (1995) , p. 193-207  

Materials acadèmics 5 registres trobats  
1.
1 p, 85.2 KB Art del segle XIX-II [22698] / Quilez i Corella, Francesc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
2004-05
Llicenciat en Història de l'Art [499]  
2.
5 p, 77.3 KB Art Hispànic del Segle XIX [28909] / Quilez i Corella, Francesc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
2005-06
Llicenciat en Història de l'Art [499]  
3.
6 p, 56.6 KB Art Hispànic del Segle XIX [28909] / Quilez i Corella, Francesc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
2008-09
Llicenciat en Història de l'Art [499]  
4.
6 p, 56.6 KB Art Hispànic del Segle XIX [28909] / Quilez i Corella, Francesc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
2007-08
Llicenciat en Història de l'Art [499]  
5.
6 p, 57.5 KB Art Hispànic del Segle XIX [28909] / Quilez i Corella, Francesc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
2006-07
Llicenciat en Història de l'Art [499]  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.