Resultats globals: 119 registres trobats en 0.04 segons.
Materials de curs, 39 registres trobats
Llibres i col·leccions, 14 registres trobats
Documents de recerca, 8 registres trobats
Articles, 55 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 3 registres trobats
Materials de curs 39 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
4 p, 77.9 KB Societat de la Informació [102142] / Rambla Marigot, Francesc Xavier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Les tecnologies de la informació no han estat inventades per una ment aïllada sinó per diversos nuclis d'enginyers, matemàtics, informàtics i altres especialistes que treballaven sobre criptografia, censos de població i gestió empresarial. [...]
Las tecnologías de la información no han sido inventadas por una mente aislada sino por varios núcleos de ingenieros, matemáticos, informáticos y otros especialistas que trabajaban sobre criptografía, censos de población y gestión empresarial. [...]

2017-18
Grau en Gestió Aeronàutica [829]
Grau en Comptabilitat i Finances [947]
Grau en Empresa i Tecnologia [948]
2 documents
2.
7 p, 90.8 KB El canvi social i la globalització [101144] / Rambla Marigot, Francesc Xavier ; Muñoz Pradas, Francesc ; Devolder, Daniel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
A number of international associations and agencies have described the context of this subject. This course aims at teaching to state specialised judgements on social changes, development and globalisation by drawing on different specialties in the social sciences, mostly sociology, but also anthropology, demography, economics, geography or political sciences. [...]
2017-18
Grau en Sociologia [1361]  
3.
3 p, 70.9 KB Pràctiques Externes [42718] / Rambla Marigot, Francesc Xavier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
L'objectiu és col·laborar en el desplegament d'un projecte professional de recerca social, de gestió pública o del tercer sector. En cada cas, la UAB signarà un conveni de pràctiques amb l'entitat, a fi de donar cobertura jurídica a l'estada de l'estudiant.
Practicar las competencias adquiridas con este programa de formación en un ámbito externo al contexto propiamente dicho del máster.

2017-18
Màster Universitari en Política Social, Treball i Benestar [1120]
2 documents
4.
4 p, 72.7 KB Pràctiques Externes [42718] / Rambla Marigot, Francesc Xavier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Les pràctiques externes estan orientades a que l'estudiant adquireixi coneixements pràctics en el camp de la intervenció social, concretament en algun dels àmbits d'especialització del Màster: a) Polítiques d'igualtat en l`àmbit laboral; b) Polítiques educatives; c) Polítiques de gestió de la diversitat (immigració i integració social). [...]
2016-17
Política Social, Treball i Benestar [1120]  
5.
4 p, 77.7 KB Societat de la Informació [102142] / Rambla Marigot, Francesc Xavier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
Les tecnologies de la informació no han estat inventades per una ment aïllada sinó per diversos nuclis d'enginyers, matemàtics, informàtics i altres especialistes que treballaven sobre criptografia, censos de població i gestió empresarial. [...]
Las tecnologías de la información no han sido inventadas por una mente aislada sino por varios núcleos de ingenieros, matemáticos, informáticos y otros especialistas que trabajaban sobre criptografía, censos de población y gestión empresarial. [...]

2016-17
Comptabilitat i Finances [947]
Graduat o Graduada en Gestió Aeronàutica [829]
Empresa i Tecnologia [948]
2 documents
6.
8 p, 91.4 KB El canvi social i la globalització [101144] / Rambla Marigot, Francesc Xavier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
A number of international associations and agencies have described the context of this subject. This course aims at teaching to state specialised judgements on social changes, development and globalisation by drawing on different specialties in the social sciences, mostly sociology, but also anthropology, demography, economics, geography or political sciences. [...]
2016-17
Graduat o Graduada en Sociologia [819]  
7.
5 p, 79.3 KB Societat de la Informació [102149] / Rambla Marigot, Francesc Xavier
Les tecnologies de la informació no han estat inventades per una ment aïllada sinó per diversos nuclis d'enginyers, matemàtics, informàtics i altres especialistes que treballaven sobre criptografia, censos de població i gestió empresarial. [...]
Las tecnologías de la información no han sido inventadas por una mente aislada sino por varios núcleos de ingenieros, matemáticos, informáticos y otros especialistas que trabajaban sobre criptografía, censos de población y gestión empresarial. [...]

2016-17
2 documents
8.
5 p, 29.5 KB Societat de la Informació [102149] / Rambla Marigot, Francesc Xavier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
Les tecnologies de la informació no han estat inventades per una ment aïllada sinó per diversos nuclis d'enginyers, matemàtics, informàtics i altres especialistes que treballaven sobre criptografia, censos de població i gestió empresarial. [...]
2015-16
Graduat o Graduada en Gestió Aeronàutica [829]
Empresa i Tecnologia [948]
2 documents
9.
5 p, 29.2 KB Societat de la Informació [102142] / Rambla Marigot, Francesc Xavier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
Les tecnologies de la informació no han estat inventades per una ment aïllada sinó per diversos nuclis d'enginyers, matemàtics, informàtics i altres especialistes que treballaven sobre criptografia, censos de població i gestió empresarial. [...]
2015-16
Comptabilitat i Finances [947]
Empresa i Tecnologia [948]
2 documents
10.
4 p, 100.4 KB Pràctiques Externes [42718] / Rambla Marigot, Francesc Xavier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Les pràctiques externes estan orientades a que l'estudiant adquireixi coneixements pràctics en el camp de la intervenció social, concretament en algun dels àmbits d'especialització del Màster: a) Polítiques d'igualtat en l`àmbit laboral; b) Polítiques educatives; c) Polítiques de gestió de la diversitat (immigració i integració social). [...]
2014-15
Política Social, Treball i Benestar [1120]  

Materials de curs : 39 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Llibres i col·leccions 14 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
17 p, 203.0 KB Conclusiones / Bonal, Xavier ; Rambla, Francesc Xavier, 1966- ; Calderón, Eduardo ; Pros, Núria
Barcelona Fundació Carles Pi i Sunyer 2005 (Estudis (Fundació Carles Pi i Sunyer d'Estudis Autonòmics i Locals) ; 18)
La Descentralización educativa en España. Una mirada comparativa a los sistemas escolares de las Comunidades Autónomas, 2005  
2.
12 p, 116.9 KB Introducción / Bonal, Xavier ; Rambla, Francesc Xavier, 1966- ; Calderón, Eduardo ; Pros, Núria
Barcelona Fundació Carles Pi i Sunyer 2005 (Estudis (Fundació Carles Pi i Sunyer d'Estudis Autonòmics i Locals) ; 18)
La Descentralización educativa en España. Una mirada comparativa a los sistemas escolares de las Comunidades Autónomas, 2005  
3.
18 p, 367.7 KB Pobreza multidimensional e educabilidade no Brasil / Pereira, Rosângela (Universidad de Brasilia) ; Rambla, Francesc Xavier, 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este artigo analisa a natureza da relação entre duas dimensões do desenvolvimento humano: conhecimento e condições de vida. Busca-se responder a seguinte questão: qual a influência das distintas dimensões da pobreza familiar sobre a defasagem idade-série no ensino obrigatório? O nível de bem-estar das famílias será medido por indicador de pobreza familiar multidimensional, construído a partir dos micro-dados do IBGE/PNAD, para o ano de 2008. [...]
Buenos Aires Miño y Dávila 2012 (Educación, Globalización y Desarrollo)
La Educación para Todos en América Latina. Estudios sobre las desigualdades y la agenda política en educación, 2012  
4.
16 p, 300.9 KB Las Escalas de decisión política sobre la Educación para Todos en América Latina / Rambla, Francesc Xavier, 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona)
Buenos Aires Miño y Dávila 2012 (Educación, Globalización y Desarrollo)
a Educación para Todos en América Latina. Estudios sobre las desigualdades y la agenda política en educación, 2012  
5.
6 p, 232.0 KB Introducción : la Educación para Todos en América Latina y en el mundo / Rambla, Francesc Xavier, 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Curran, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona)
Buenos Aires Miño y Dávila 2012 (Educación, Globalización y Desarrollo)
a Educación para Todos en América Latina. Estudios sobre las desigualdades y la agenda política en educación, 2012  
6.
255 p, 4.8 MB La Educación para todos en América Latina. Estudios sobre las desigualdades y la agenda política en educación / Rambla, Francesc Xavier, 1966-, ed. (Universitat Autonònoma de Barcelona) ; Acedo, Clementina ; Couceiro López, Mariña ; Curran Fábregas, Marta ; Dávila Balsera, Paulí ; Dale, Robert ; Feldfeber, Myriam ; Ferrer, Ferran ; Gallego Duque, Liliana ; Jacovkis, Judith ; Mediavilla, Mauro ; Naya Garmendia, Luis M. ; Novelli, Mario ; Opertti, Renato ; Pereira, Rosângela ; Robertson, Susan ; Saforcada, Fernanda ; Serna, Miguel ; Tarabini-Castellani, Aina ; Verger, Antoni ; Villaseñor, Karla
Buenos Aires Miño y Dávila 2012 (Educación, Globalización y Desarrollo)  
7.
223 p, 1.3 MB Les Desigualtats territorials en l'ensenyament a Catalunya / Bonal, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Rambla, Francesc Xavier, 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Ajenjo, Marc, 1965- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Barcelona : Mediterrània, 2004  
8.
152 p, 811.0 KB L'Elecció de centre escolar a Catalunya : elements per a un debat / Rambla, Francesc Xavier, 1966- ; Valiente, Oscar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Alegre, Miquel Àngel, 1975- ; Fundació Jaume Bofill
Aquesta Finestra Oberta és fruit dels debats i deltreball realitzat en el marc del Seminari Internacional sobre Elecció de Centre Escolar que va tenir lloc els dies 9 i 10 de setembre de 2008 a Can Bordoi, i que va comptar amb la participació d’una trentena de per sones, entre les quals hi havia responsables d’administracions i organismes municipals i del Departament d’Educació; investigadors i professors universitaris; associacions de mares i pares; patronals del sector educatiu concertat, i persones d’altres organismes de la comunitat educativa del país.
Barcelona : Fundació Jaume Bofill, 2009 (Finestra oberta (Fundació Jaume Bofill) ; 53)  
9.
20 p, 480.0 KB Inducir a los pobres a superar su propia adversidad : la fuerza de una idea sobre la educación y la pobreza en Chile / Rambla, Francesc Xavier, 1966- ; Valiente, Òscar ; Verger, Antoni
Hoy en día, varios organismos internacionales han señalado que la desigualdad afecta normalmente a varias facetas de la actividad humana, entre ellas la educación (UNESCO, 2005), y perjudica significativamente tanto el logro de los objetivos de desarrollo como el crecimiento económico y la legitimidad política (PNUD, 2005). [...]
Barcelona: Fundació CIDOB, 2006 (Interrogar la actualidad, 13)
Globalización, educación y pobreza en América Latina: ¿Hacia una nueva agenda política?, 2006, p. 277-296  
10.
6 p, 78.5 KB Conclusiones : Algunas características particulares de la Educación para Todos en América Latina / Rambla, Francesc Xavier, 1966- ; Couceiro, Mariña ; Villaseñor, Karla
Buenos Aires Miño y Dávila 2012
La Educación para Todos en América Latina. Estudios sobre las desigualdades y la agenda política en educación, 2012
2 documents

Llibres i col·leccions : 14 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Documents de recerca 8 registres trobats  
1.
33 p, 1.6 MB Com es conformen les relacions cosmopolites amb els refugiats a l’àmbit pedagògic a Finlàndia? / Medina Ponce, Míriam ; Rambla, Francesc Xavier, 1966-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Aquesta investigació intenta donar resposta, de d’una sociologia interpretativa, a com es conformen les relacions cosmopolites amb els refugiats a l’àmbit educatiu a Finlàndia tal com les entén U. [...]
2017
Graduat o Graduada en Sociologia [819]
2 documents
2.
76 p, 2.5 MB Silencis : les violències paral·leles a les forces armades / Gonzàlez Balletbó, Isaac, 1974- investigador ; Adelantado Gimeno, José, editor literari ; Rambla, Francesc Xavier, 1966- editor literari ; Mora, Montse, investigador ; Gisbert, Tomàs, investigador ; Noguera Ferrer, José Antonio, investigador
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, [data de publicació no identificada]  
3.
352 p, 4.3 MB La obsolescencia "programada" de la escuela pública: redes, contratos y costos de transacción. La gestión por programas focales condicionados y transferencias monetarias en educación / Dufour, Ivonne Alejandra, autor ; Rambla, Francesc Xavier, 1966-, supervisor acadèmic ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia
L'escola pública va donar a l'Argentina un lloc de referencia a l'Amèrica Llatina per la seva ampla cobertura, la gratuïtat a tots els seus nivells i la prestació universal. Tanmateix, la reforma educativa implementada durant més de dues dècades va contribuir a transformar una societat amb mobilitat social en una societat fortament polaritzada. [...]
Thanks to universal coverage and free-of-cost access, by the middle of the twentieth century Argentina became a reference of public schooling in Latin America. However, in the nineties an educational reform was implemented that transformed a society with social mobility into a polarised society. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
4.
19 p, 339.2 KB The SDGs and inclusive education for all from special education to addressing social inequalities / Rambla, Francesc Xavier, 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Langthaler, Margarita (Austrian Foundation for Development Research (ÖFSE)) ; Austrian Foundation for Development Research
This briefing paper draws on the recently adopted Sustainable Development Goals and the previous statements regarding inclusive education so as to propose guidelines for international aid in the area of education. [...]
Vienna : Austrian Foundation for Development Research, 2016 (Briefing Paper, Austrian Foundation for Development Research (ÖFSE) ; 14)  
5.
21 p, 646.2 KB Els rumors i l’elecció escolar / Marías Molina, Ariadna ; Rambla, Francesc Xavier, 1966-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Treball de recerca en què s’explora com afecten els rumors en l’elecció escolar en un context de diversitat cultural. Es basa en una recerca qualitativa realitzada a Rubí, a través de sis entrevistes a famílies de dues escoles del municipi. [...]
2015
Graduat o Graduada en Sociologia [819]
2 documents
6.
269 p, 1.7 MB Autonomia de centre, segregació escolar i mercats en educació. Una anàlisi internacional dels efectes de l'autonomia en l'equitat i l'eficàcia dels sistemes educatius / Ferrer Esteban, Gerard ; Rambla, Francesc Xavier, 1966-, dir. ; Ferrer i Julià, Ferran, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia
L'agenda de nombroses reformes educatives dutes a terme arreu del món, les quals han convergit en el concepte-paraigües de la ‘nova gestió pública', s'ha articulat al voltant de propostes per adreçar la gestió pública de l'educació cap a models basats en el mercat, com ara els quasi-mercats educatius o l'aliança pública-privada (PPP). [...]
The agenda of numerous educational reforms around the world, which can be brought together under the umbrella concept of the ‘new public management', has been articulated around proposals to direct public education towards market-based models such as quasi-markets in education or public-private partnerships. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
7.
163 p, 9.6 MB La Formació de les aspiracions educatives : anàlisi dels raonaments sobre l’educació dels grups socials a la conurbació de Barcelona / Rambla, Francesc Xavier, 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Subirats, Marina, 1943- , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Aquesta tesi doctoral ha estudiat els raonaments quotidians que els pares i mares de diferents classes socials fan servir a l'hora de valorar les escoles i triar-ne una per als seus fills. Es divideix en tres parts. [...]
Esta tesis doctoral ha estudiado los razonamientos cotidianos que los pares y madres de diferentes clases sociales utilizan para valorar las escuelas y escoger una de ellas para sus hijos. Se divide en tres partes. [...]
This doctoral thesis has researched how parents with several social backgrounds draw on different patterns of everyday reasoning in order to appraise schools and choose one of them for their children. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2009
3 documents
8.
427 p, 2.7 MB L'AGCS i la política de l'educació : anàlisi dels factors de liberalització en l'educació superior / Verger, Antoni ; Rambla, Francesc Xavier, 1966- , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Subirats, Marina, 1943- , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
L'Acord General de Comerç de Serveis (AGCS) introdueix complexitat en l'escenari de governança global de l'educació. Des de que aquest acord fou creat en el marc de l'Organització Mundial del Comerç (OMC) a l'any 1995, una sèrie d'actors i lògiques no-convencionals en el món de l'educació es troben involucrades en activitats de regulació educativa. [...]
The General Agreement on Trade in Services (GATS) introduces complexity in the global governance of education scenario. Since this agreement was created in the framework of the World Trade Organization in the year 1995, new non-conventional actors and extra-educative rationales are involved in activities of education regulation. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2008  

Articles 55 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
5 p, 144.5 KB ¿Las políticas previenen el abandono escolar? Ambigüedad en Bruselas y omisión en Madrid / Fontdevila, Clara ; Rambla, Francesc Xavier, 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona)
Los autores del artículo analizan las políticas educativas contra el abandono escolar prematuro en la Unión Europea, así como su recontextualización por parte del Gobierno de España. Se repasan las distintas perspectivas que han motivado las decisiones políticas, poniendo en evidencia la marginación de aquellas propuestas ligadas a la prevención y orientadas a la cohesión social, más notable a nivel español.
2015
Cuadernos de Pedagogía, 2015, p. 44  
2.
23 p, 88.8 KB Captured by the Totally Pedagogised Society : teachers and teaching in the knowledge economy / Bonal, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Rambla, Francesc Xavier, 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
This paper makes use of one of the last concepts developed by Basil Bernstein (the Totally Pedagogised Society, TPS) to understand some of the forces and contradictions underlying today’s teachers’ work in Spain. [...]
2003 - 10.1080/14767720303916
Globalisation, societies and education, Vol. 1 Núm. 2 (July 2003) , p. 169-184  
3.
5 p, 373.9 KB Sobre a reflexividade em sociologia da educação e sstructuração social : réplica a Telmo Caria / Bonal, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rambla, Francesc Xavier, 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona)
1999
Educação, sociedade & culturas, Vol. 12 (1999) , p. 230-234  
4.
16 p, 1.3 MB A importância da reflexividade na sociologia da educação / Bonal, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Rambla, Francesc Xavier, 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
A sociologia da educação desenvolveu um tipo de investigação que começou por estudar as causas e os efeitos das desigualdades educativas. De certo modo, trata-se de um paradigma ultrapassado. Questões como a mudança educativa ou as desigualdades, que não são de classe, permanecem sem explicação. [...]
1998
Educação, sociedade & culturas, Vol. 9 (1998) , p. 141-156  
5.
15 p, 4.5 MB Education and international regionalism : a comparative account of Europe and Latin America / Rambla, Francesc Xavier, 1966- (Universitat Autonònoma de Barcelona)
This article explores the reverberation of the European Union Open Method of Coordination and the Ibero American States Organisation educational plan in education policy-making. In essence, a comparative analysis of these processes highlights the role of political agents and the knowledge they use. [...]
2013
Pedagogy theory & praxis, Núm. 6 (August 2013) , p. 7-21  
6.
6 p, 119.4 KB Ocho trajes a medida : modelos y resultados en cada país del Proyecto Arianne `Ampliar los horizontes de la masculinidad' / Rambla, Francesc Xavier, 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Rovira, Marta, 1969- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Tomé, Amparo
El Proyecto Arianne se ha organizado como una red de equipos de investigación que han trabajado autónomamente en Dinamarca, Alemania, Grecia, Gran Bretaña, Francia, Italia, España y Portugal. En cada caso se ha desarrollado un modelo propio para conseguir un mismo objetivo: elaborar estrategias pedagógicas que amplíen los horizontes de la identidad masculina de los adolescentes. [...]
1999
Cuadernos de pedagogía, Núm. 284 (Octubre 1999) , p. 48-54  
7.
4 p, 231.9 KB ¿Por qué las familias no participan en la escuela? / Rambla, Francesc Xavier, 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
La institución escolar responsabiliza a menudo a las familias de las dificultades de establecer contactos con ellas con el pretexto de la denominada «desestructuración familiar» o de responsabilidades educativas domésticas no ejercidas debidamente. [...]
1998
Cuadernos de pedagogía, Num. 274 (1998) , p. 86-89  
8.
5 p, 243.2 KB Tendencia actual en Europa y América Latina / Rambla, Francesc Xavier, 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Valiente, Òscar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Constans, Montse
Los observatorios internacionales de la realidad educativa han detectado importantes contrastes en el alcance de los objetivos para el milenio. Se ha igualado el acceso a Primaria pero persisten las diferencias en la graduación en Secundaria, sobre todo entre el norte y el sur del continente europeo o entre las zonas rurales y urbanas de América Latina. [...]
2006
Cuadernos de pedagogía, Num. 353 (Enero 2006) , p. 55-59  
9.
1 p, 44.6 KB Trampas y virtudes de la deliberación / Rambla, Francesc Xavier, 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Obra ressenyada: J. L. SAMPEDRO y C. TAIBO "Sobre política, mercado y convivencia".
2006
Cuadernos de pedagogía, Vol. 360, Num. septiembre (2006)  
10.
4 p, 54.0 KB Una cuestión de Gobierno / Rambla, Francesc Xavier, 1966- ; Valiente, Oscar
En muchos sistemas educativos proliferan las polémicas acerca de la elección de escuela y se multiplican las señales de una segregación social rampante. Los autores intentan dar respuesta al título desde el análisis de las realidades de Chile, Estados Unidos, Francia, Gran Bretaña, Nueva Zelanda, Países Bajos y Suecia. [...]
2009
Cuadernos de pedagogía, Vol. 387 (2009) , p. 82-85  

Articles : 55 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 3 registres trobats  
1.
10 p, 79.1 KB Com aprenen els nostres alumnes més i millor? / Rué, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Amador i Guillem, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Bosco, Alejandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Gené, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Moreno, Sara, 1978- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Pividori, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Rambla, Francesc Xavier, 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
La voluntat d’aquesta recerca és, mitjançant un procediment d’enquesta, identificar aquelles estratègies d’ensenyament que poden ser mes efectives en relació a ajudar els alumnes a aprendre més i millor. [...]
The main aim of the research is identifying the most effective strategies in supporting a better learning process in H. Education. The basic mean we used to develop such analysis was a questionnaire. [...]

2008
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 5es : 2008  
2.
8 p, 39.4 KB El treball del grup en xarxa sobre l’aprenentatge en autonomia / Rué, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Bosco, Alejandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l’Educació. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Gené, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències) ; López, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Veterinària) ; Lázaro, Patricia (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació) ; Pividori, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències) ; Rambla, Francesc Xavier, 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Sánchez, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i Interpretació) ; Torres, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i Interpretació)
L’experiència de reflexió en xarxa que hem emprès docents de diversos departaments i matèries de la UAB – centrada sobre les condicions de millora de l’aprenentatge i, de manera especial en l’aprenentatge en autonomia dels alumnes – ens ha portat a desenvolupar un intercanvi en el qual hem examinat algunes de les condicions de treball que nosaltres creem en els alumnes en el decurs de la nostra intervenció docent. [...]
The reflective experience developed within a network by diverse members of the teaching staff of the UAB, all of them rooted in different departments and academic subjects, has been focused on the improving conditions for learning, specially on autonomous learning conditions for pupils. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
3.
3 p, 26.2 KB L’anàlisi de la desigualtat social. producció i experimentació col•lectiva de materials docents de sociologia / Rambla, Francesc Xavier, 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Volem presentar un póster a les Jornades de Campus UAB 2006 per tal de transmetre els objectius i els resultats d’un treball docent en equip que ha consistit en la preparació i experimentació de materials docents sobre les desigualtats socials a les carreres d’antropologia, ciència política, ciències del treball, comunicació i sociologia (en el context del PMQD de la Fac. [...]
2006
Jornada de Campus d’Innovació Docent, 3a : 2006  

Vegeu també: autors amb noms similars
105 Rambla, Francesc Xavier,
2 Rambla, Francesc Xavier, 1966-
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.