Results overview: Found 1 records in 0.02 seconds.
Articles, 1 records found
Articles 1 records found  
1.
20 p, 212.5 KB Formación del profesorado de educación secundaria obligatoria para la prevención e intervención en acoso escolar : algunos indicadores / Pérez Carbonell, Amparo (Universitat de València) ; Ramos-Santana, Genoveva (Universitat de València) ; Serrano Sobrino, Macarena (Universitat de València)
La formación que recibe el profesorado de educación secundaria obligatoria sobre el acoso escolar es un soporte básico para el desarrollo de la convivencia en las instituciones docentes donde se imparte esta etapa. [...]
La formació que rep el professorat d'educació secundària obligatòria sobre l'acaçament escolar és, actualment, un suport bàsic per al bon desenvolupament de la convivència en les institucions docents on s'imparteix aquesta etapa. [...]
The training secondary education teachers receive in bullying prevention is essential to ensure coexistence in the secondary school setting. This study aims to determine what training these teachers receive; the preventive and intervention actions implemented in the classroom and in the schools; the degree of association between some personal characteristics of the teachers and their knowledge about bullying; and potentially key indicators for designing training programs tailored to meet teachers' needs. [...]

2016 - 10.5565/rev/educar.716
Educar, Vol. 52 Núm. 1 (2016) , p. 51-70 (Monográfico)  

See also: similar author names
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.