Resultats globals: 37 registres trobats en 0.03 segons.
Materials de curs, 17 registres trobats
Documents de recerca, 4 registres trobats
Articles, 16 registres trobats
Materials de curs 17 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
9 p, 102.6 KB Didàctica de la llengua escrita i la literatura en educació infantil [103680] / Real Mercadal, Maria Neus ; Gil Juan, Maria Rosa ; Fittipaldi, Martina ; Salas, Nayme Daniela ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura se centra bàsicament en els àmbits següents: a) el coneixement de les característiques de la llengua escrita i de les activitats de llegir i escriure; b) els processos d'aprenentatge de l'infant i, específicament, els que fan referència a la lectura i l'escriptura; c) els coneixements amb relació a l'ensenyament i l'aprenentatge del llenguatge escrit i els aspectes metodològics del treball a l'aula; d) les diferents finalitats de l'educació literària en aquestes edats, amb especial atenció al context d'immersió lingüística a l'escola; e) les característiques dels diferents tipus de llibres i literatura per a infants en els diferents formats i suports impresos i en pantalla; 1 impresos i en pantalla; f) els criteris de valoració i selecció escolar dels llibres infantils segons els objectius educatius i la manera d'utilitzar-los en la interacció amb els infants a l'aula. [...]
The course focuses mainly on the following areas: a) the features of written language discourse and the nature of reading and writing tasks; b) children learning processes, especially those concerned with the development of reading and writing skills; c) teaching and learning how to write and how to organise written tasks in the classroom; 1 d) the different purposes of literary education at early ages, especially in the context of language immersion schools; e) the characteristics of children books and literature: types and formats of printed and digital books. [...]
La asignatura se centra básicamente en los siguientes ámbitos: a) el conocimiento de las características de la lengua escrita y de las actividades de leer y escribir; b) los procesos de aprendizaje del niño y, específicamente, los que hacen referencia a la lectura y la escritura; c) los conocimientos en relación con la enseñanza y el aprendizaje del lenguaje escrito y los aspectos metodológicos del trabajo en el aula; d) las diferentes finalidades de la educación literaria en estas edades, con especial atención al contexto de inmersión lingüística en la escuela; e) las características de los diferentes tipos de libros y literatura para niños en los diferentes formatos y soportes impresos y en pantalla; 1 soportes impresos y en pantalla; f) los criterios de valoración y selección escolar de los libros infantiles según los objetivos educativos y la manera de utilizarlos en la interacción con los niños en el aula. [...]

2017-18
Grau en Educació infantil [847]
3 documents
2.
7 p, 90.9 KB Llenguatges i currículums [102076] / Manresa Potrony, Mireia ; Reyes Lopez, Lara ; Fittipaldi, Martina ; Duran Pasola, Mireia ; Real Mercadal, Maria Neus ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
La finalitat d'aquesta assignatura és l'adquisició de les bases per a l'ensenyament i l'aprenentatge de les llengües i el coneixement del currículum de llengües a l'Educació Primària, així com de coneixements i pràctiques educatives sobre els següents àmbits específics de didàctica de la llengua i la literatura: L'ensenyament i l'aprenentatge inicial de la llengua escrita. [...]
This course provides future primary school teachers with background knowledge on the processes of teaching and learning languages in formal settings. Participants will also become familiar with the Language Curriculum for Primary Education and with examples of good practices related to language and literature education, especially in the following areas: Teaching early writers. [...]
La finalidad de esta asignatura es la adquisición de las bases para la enseñanza y el aprendizaje de las lenguas y el conocimiento del currículo de lenguas en la Educación Primaria, así como de los conocimientos y prácticas educativas sobre los siguientes ámbitos específicos de didáctica de la lengua y la literatura: • La enseñanza y el aprendizaje inicial de la lengua escrita. [...]

2017-18
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
3.
4 p, 79.0 KB Instruments d'Accés i Difusió Cultural [42963] / Real Mercadal, Maria Neus ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul relaciona la biblioteca escolar i les activitats de promoció lectora amb les formes socials d'accés cultural. Es dedica especial atenció a la pròpia formació dels mediadors a través de la participació en les activitats culturals (clubs de lectura, cinema fòrum, exposicions artístiques, representacions teatrals, audicions musicals, rutes literàries, etc. [...]
This module relates the pedagogical objectives of school libraries and the activities to enhance reading with the social forms of accessing culture. It particularly aims at training participants to become cultural mediators by encouraging them to take place in cultural activities (reading clubs, cinema forums, artistic exhibitions, theatre plays, concerts, literary routes, etc. [...]
Este módulo relaciona la biblioteca escolar y las actividades de promoción lectora con las formas sociales de acceso cultural. Se dedica especial atención a la propia formación de los mediadores a través de la participación en actividades culturales (clubes de lectura, cine foro, exposiciones artísticas, representaciones teatrales, audiciones musicales, rutas literarias, etc. [...]

2017-18
Màster Universitari en Biblioteca Escolar i Promoció de la Lectura [1166]
3 documents
4.
9 p, 101.6 KB Didàctica de la llengua escrita i la literatura en educació infantil [103680] / Real Mercadal, Maria Neus ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura se centra bàsicament en els àmbits següents: a) el coneixement de les característiques de la llengua escrita i de les activitats de llegir i escriure; b) els processos d'aprenentatge de l'infant i, específicament, els que fan referència a la lectura i l'escriptura; c) els coneixements amb relació a l'ensenyament i l'aprenentatge del llenguatge escrit i els aspectes metodològics del treball a l'aula; d) les diferents finalitats de l'educació literària en aquestes edats, amb especial atenció al context d'immersió lingüística a l'escola; e) les característiques dels diferents tipus de llibres i literatura per a infants en els diferents formats i suports impresos i en pantalla; 1 impresos i en pantalla; f) els criteris de valoració i selecció escolar dels llibres infantils segons els objectius educatius i la manera d'utilitzar-los en la interacció amb els infants a l'aula. [...]
The course focuses mainly on the following areas: a) the features of written language discourse and the nature of reading and writing tasks; b) children learning processes, especially those concerned with the development of reading and writing skills; c) teaching and learning how to write and how to organise written tasks in the classroom; d) the different purposes of literary education at early ages, especially in the context of 1 d) the different purposes of literary education at early ages, especially in the context of language immersion schools; e) the characteristics of children books and literature: types and formats of printed and digital books. [...]
La asignatura se centra básicamente en los siguientes ámbitos: a) el conocimiento de las características de la lengua escrita y de las actividades de leer y escribir; b) los procesos de aprendizaje del niño y, específicamente, los que hacen referencia a la lectura y la escritura; c) los conocimientos en relación con la enseñanza y el aprendizaje del lenguaje escrito y los aspectos metodológicos del trabajo en el aula; d) las diferentes finalidades de la educación literaria en estas edades, con especial atención al contexto de inmersión lingüística en la escuela; e) las características de los diferentes tipos de libros y literatura para niños en los diferentes formatos y soportes impresos y en pantalla; f) los criterios de valoración y selección escolar de los libros infantiles según los objetivos educativos y la manera de utilizarlos en la interacción con los niños en el aula. [...]

2016-17
Graduat o Graduada en Educació infantil [847]
3 documents
5.
4 p, 79.0 KB Instruments d'Accés i Difusió Cultural [42963] / Real Mercadal, Maria Neus ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul relaciona la biblioteca escolar i les activitats de promoció lectora amb les formes socials d'accés cultural. Es dedica especial atenció a la pròpia formació dels mediadors a través de la participació en les activitats culturals (clubs de lectura, cinema fòrum, exposicions artístiques, representacions teatrals, audicions musicals, rutes literàries, etc. [...]
This module relates the pedagogical objectives of school libraries and the activities to enhance reading with the social forms of accessing culture. It particularly aims at training participants to become cultural mediators by encouraging them to take place in cultural activities (reading clubs, cinema forums, artistic exhibitions, theatre plays, concerts, literary routes, etc. [...]
Este módulo relaciona la biblioteca escolar y las actividades de promoción lectora con las formas sociales de acceso cultural. Se dedica especial atención a la propia formación de los mediadores a través de la participación en actividades culturales (clubes de lectura, cine foro, exposiciones artísticas, representaciones teatrales, audiciones musicales, rutas literarias, etc. [...]

2016-17
Biblioteca Escolar i Promoció de la Lectura [1166]
3 documents
6.
6 p, 35.1 KB Perspectives de Recerca en Educació Literària [43208] / Real Mercadal, Maria Neus ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul és obligatori de l'especialitat de Didàctica de la Llengua i la Literatura i és optatiu de la resta d'especialitats. En aquest mòdul es presentarà l'estat actual de la recerca en educació literària i didàctica de la literatura. [...]
2015-16
Recerca en Educació [1169]  
7.
9 p, 40.9 KB Didàctica de la llengua escrita i la literatura en educació infantil [103680] / Real Mercadal, Maria Neus ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura se centra bàsicament en els àmbits següents: a) el coneixement de les característiques de la llengua escrita i de les activitats de llegir i escriure; b) els processos d'aprenentatge de l'infant i, específicament, els que fan referència a la lectura i l'escriptura; c) els coneixements amb relació a l'ensenyament i l'aprenentatge del llenguatge escrit i els aspectes metodològics del treball a l'aula; d) les diferents finalitats de l'educació literària en aquestes edats, amb especial atenció al context d'immersió lingüística a l'escola; e) les característiques dels diferents tipus de llibres i literatura per a infants en els diferents formats i suports impresos i en pantalla; f) els criteris de valoració i selecció escolar dels llibres infantils segons els objectius educatius i la manera d'utilitzar-los en la interacció amb els infants a l'aula. [...]
2015-16
Graduat o Graduada en Educació infantil [847]  
8.
6 p, 114.2 KB Perspectives de Recerca en Educació Literària [43208] / Real Mercadal, Maria Neus ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul és obligatori de l'especialitat de Didàctica de la Llengua i la Literatura i és optatiu de la resta d'especialitats. En aquest mòdul es presentarà l'estat actual de la recerca en educació literària i didàctica de la literatura. [...]
2014-15
Recerca en Educació [1169]  
9.
8 p, 117.3 KB Didàctica de la llengua escrita i la literatura en educació infantil [103680] / Real Mercadal, Maria Neus ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura se centra bàsicament en els àmbits següents: a) el coneixement de les característiques de la llengua escrita i de les activitats de llegir i escriure; b) els processos d'aprenentatge de l'infant i, específicament, els que fan referència a la lectura i l'escriptura; c) els coneixements amb relació a l'ensenyament i l'aprenentatge del llenguatge escrit i els aspectes metodològics del treball a l'aula; d) les diferents finalitats de l'educació literària en aquestes edats, amb especial atenció al context d'immersió lingüística a l'escola; e) les característiques dels diferents tipus de llibres i literatura per a infants en els diferents formats i suports impresos i en pantalla; f) els criteris de valoració i selecció escolar dels llibres infantils segons els objectius educatius i la manera d'utilitzar-los en la interacció amb els infants a l'aula. [...]
2014-15
Graduat o Graduada en Educació infantil [847]  
10.
4 p, 106.6 KB Instruments d'Accés i Difusió Cultural [42963] / Real Mercadal, Maria Neus ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul relaciona la biblioteca escolar i les activitats de promoció lectora amb les formes socials d'accés cultural. Es dedica especial atenció a la pròpia formació dels mediadors a través de la participació en activitats culturals (clubs de lectura, cinema fòrum, exposicions artístiques, representacions teatrals, audicions musicals, rutes literàries, etc. [...]
2014-15
Biblioteca Escolar i Promoció de la Lectura [1166]  

Materials de curs : 17 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Documents de recerca 4 registres trobats  
1.
5 p, 633.6 KB Aquest conte no ha acabat : models literaris contra els estereotips femenins de gènere / Sánchez Oliva, Laura ; Real Mercadal, Neus, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Davant d’una panoràmica literària que no contempla els avenços socials del paper de la dona, vull contribuir, a través d’aquest treball, en la lluita contra els estereotips femenins, fent un recull d’àlbums il•lustrats on les protagonistes són princeses que trenquen amb els estereotips sexuals.
In front of literary panoramic that does not contemplate the social progress of the women's role, I want to contribute in the fight, through this work, making a compilation of illustrated albums in which the protagonists are princesses that break with the gender stereotypes.

2015
Graduat o Graduada en Educació infantil [847]  
2.
550 p, 8.3 MB Narrativa infantil y juvenil digital. ¿Qué ofrecen las nuevas formas al lector literario? / Turrión Penelas, Celia ; Real Mercadal, Maria Neus, dir. Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials
Este trabajo trata de responder a la pregunta general de "¿Qué ofrecen las nuevas narraciones digitales recientemente aparecidas al lector literario en formación?". Para ello, la investigación se configura en tres líneas de avance, que se reflejan en los tres objetivos y que se estructuran como tres bloques diferenciados: (1) la elaboración de una visión panorámica y de una caracterización general de las nuevas formas narrativas digitales con el fin de facilitar la comprensión de la producción de este sector; (2) la elaboración de un modelo de análisis que permita el estudio pormenorizado de los aspectos más relevantes de las producciones de narrativa digital para niños y jóvenes; y (3) la caracterización de las producciones de narrativa electrónica para niños y jóvenes pioneras en idioma castellano, y de su lector modelo, a partir del análisis de una muestra representativa de obras. [...]
This thesis tries to answer the following question: What do new digital narrative forms offer to the literary reader? In order to do this, the research follows three lines of development, which reflect three objectives and which are structured in three different parts: (1) the elaboration of a panoramic view and a general characterization of new literary forms, so as to facilitate understanding of the production; (2) the development of a model for analysis in order to study the most relevant aspects of digital narrative works for children and adolescents; and (3) the characterization of the works published in the Spanish market and their ideal reader through the analysis of a representative sample of ten works. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
3.
188 p, 3.7 MB Literatura analògica i digital a l'Educació Infantil : una experiència amb P5 / Cubero Bonet, Gemma ; Real Mercadal, Neus, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El treball pretén mostrar el paper que ocupa la literatura infantil i les noves tecnologies a diversos centres educatius de Granollers i Santa Eulàlia de Ronçana, a fi de comprovar si utilitzen aquests suports de lectura per potenciar la competència literària dels infants. [...]
La presencia de la literatura infantil en las aulas ha aumentado en los últimos años debido a los diversos planes y programas, elaborados por el Departamento de Educación de la Generalitat de Catalunya, encaminados a potenciar la competencia literaria de los niños/as, en este caso, en las escuelas. [...]
The presence of children’s literature in the classroom has increased in recent years as a result of the several plans and programs prepared by the Department of Education of the Government of Catalonia, aimed at enhancing children’s literary competition, in this case, in schools. [...]

2014
Graduat o Graduada en Educació infantil [847]  
4.
66 p, 5.9 MB Dona i literatura en els anys trenta : la narrativa de les escriptores catalanes fins a la Guerra Civil / Real Mercadal, Neus ; Castellanos, Jordi (1946-2012), dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquesta tesi s'inicia amb una panoràmica de la literatura d'autora a la Catalunya dels anys vint i trenta del segle XX, en la qual s'emmarquen seguidament, en un doble zoom expositiu, tant l'estudi de l'obra narrativa i la recepció crítica de sis de les set principals novel·listes del període com el repàs de la trajectòria completa de la setena i més important, Mercè Rodoreda. [...]
This thesis begins with an overview of the Catalan literary production of women between the 20's and the 30's. It then goes through an analysis of the narratives of six of seven outstanding novelists and their critical reception. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2011
20 documents

Articles 16 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
263 p, 3.4 MB Fantasy, literature and early childhood : from first texts to metafictional picturebooks / Correro, Cristina ; Real Mercadal, Neus
This article focuses on fantasy in literature for early childhood to show when and how this genre unfolds in books addressed to up to six-year-old readers. Departing from a far-reaching notion based on the classical distinction between the realistic and the fantastic in children’s literature, we analyse a selection of texts of increasing complexity in light of the specifi c modes in which fantasy enters them. [...]
2015
Filoteknos, Vol. 5 (2015) , p. 149-165  
2.
21 p, 423.7 KB Educación infantil y trabajo por proyectos : secuencias didácticas de literatura para primeras edades / Correro, Cristina ; Real Mercadal, Neus
El modelo de las secuencias didácticas (SD) en forma de proyectos goza de un prestigio indudable en el campo de la didáctica de la literatura dentro del ámbito hispanoamericano, pero pocos son los estudios sobre sus aplicaciones en la Educación Infantil. [...]
2016
Revista Fronteiraz, Revista do programa de Estudos Pós-Graduados em Literatura e Crítica Literária da PUC-SP, Num. 17 (2016) , p. 60-80  
3.
5 p, 672.1 KB Literatura infantil digital 0-6 / Correro, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Real Mercadal, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona)
2014
Faristol, Núm. 79 (2014)  
4.
21 p, 388.4 KB Panorámica de la literatura digital para la educación infantil / Correro, Cristina ; Real Mercadal, Neus
La importancia de las pantallas es incuestionable en la sociedad actual, y la literatura infantil participa plenamente de este fenómeno expansivo. Los dispositivos electrónicos penetran cada vez en más hogares, y los pequeños de hoy son denominados ya, de forma generalizada, nativos digitales. [...]
The importance of the screens is undeniable in today's society, and children's literature is fully involved in this growing phenomenon. Electronic devices penetrate increasingly more households, and contemporary little children are called, in general terms, digital natives. [...]

2014
Textura, Vol. 16, Núm. 32 (2014) , p. 224-244  
5.
4 p, 127.5 KB Carme Riera, Dins el darrer blau / Real Mercadal, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Obra ressenyada: Carme RIERA, Dins el darrer blau. Barcelona: Edicions Destino, 1994.
1994
Els Marges, Núm. 51 (1994) , p. 122-125  
6.
4 p, 129.2 KB Maria-Mercè Marçal, La passió segons Renée Vivien / Real Mercadal, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Obra ressenyada: Maria-Merce MARCAL, La passió segons Renéé Vivien. Barcelona: Columna-Proa, 1994.
1995
Els Marges, Núm. 53 (1995) , p. 112-115  
7.
15 p, 205.7 KB Montserrat Roig : el cicle narratiu dels anys setanta / Real Mercadal, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Neus Real aporta una interpretació de les obres de Montserrat Roig escrites a la dècada dels setanta, adoptant el protagonisme actiu de les dones com a fil conductor i amb la memòria com a articuladora de la seva obra literària. [...]
2004
Els Marges, Núm. 73 (Primavera 2004) , p. 77-89  
8.
4 p, 135.3 KB Miquel Mas Ferrà. Camí de palau / Real Mercadal, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Obra ressenyada: Miquel MAS FERRA, Cami de palau. Valencia: Eliseu Climent, 1995.
2004
Els Marges, Núm. 55 (2004) , p. 117-120  
9.
2 p, 52.4 KB Catalina Bonnín, Aurora Bertrana. L'aventura d'una vida / Real Mercadal, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Obra ressenyada: Catalina BONNÍN, Aurora Bertrana. L’aventura d’una vida. Girona: Diputació, 2003 ; Maribel GÓMEZ, Aurora Bertrana. Encís pel desconegut. Barcelona: Pòrtic, 2003.
2004
Els Marges, Núm. 73 (Primavera 2004) , p. 120-121  
10.
1 p, 50.5 KB Montserrat Bacardí, Anna Murià. El vici d'escriure / Real Mercadal, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Orfila, Maria
Obra ressenyada: Montserrat BACARDÍ, Anna Murià. El vici d’escriure. Barcelona: Pòrtic, 2004.
2005
Els Marges, Núm. 75 (Hivern 2005) , p. 121-121  

Articles : 16 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.