Resultats globals: 33 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 3 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 1 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 8 registres trobats
Materials acadèmics, 20 registres trobats
Articles 3 registres trobats  
1.
6 p, 188.0 KB La escritura por proyectos : "tú eres el autor" / Colomer, Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Ribas i Seix, Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Utset, Marta
Si las actividades de escritura de textos de ficción íntegros gozan de una cierta tradición en la etapa Primaria, en la Secundaria esta actividad decae rápidamente. Efectivamente, es difícil lograr que los alumnos de esta etapa se interesen por la escritura de narraciones completas por cuanto ya poseen una competencia lectora literaria muy superior a su capacidad de gestión de los recursos necesarios para producir un efecto digno de su aprecio. [...]
1993
Aula de innovación educativa, Num. 14 (1993) , p. 23-28  
2.
4 p, 56.3 KB La evaluación de la composición escrita / Ribas, Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Nuevas conceptualizaciones y ejemplos prácticos sobre la evaluación formativa. Se intenta mostrar la evaluación como fenómeno más complejo en sus planteamientos y objetivos, siempre que se conciba como parte integrante del proceso de enseñanza y aprendizaje escolar.
1993
Cuadernos de pedagogía, Núm. 216 (Julio 1993) , p. 28-31  
3.
4 p, 130.9 KB Paso a paso, la evaluación / Ribas i Seix, Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
La tarea de evaluar no es independiente ni tiene sentido por sí misma, sino que debe concebirse como parte del proceso de aprendizaje. La evaluación formativa se realiza antes, durante y después de las actividades, promueve el diálogo y el intercambio de reflexiones y favorece que el alumnado tome conciencia de sus avances y lagunas para, en definitiva, consolidar los aprendizajes adquiridos.
2003
Cuadernos de pedagogía, Num. 330 (2003) , p. 65-68  

Contribucions a jornades i congressos 1 registres trobats  
1.
4 p, 81.2 KB Un Practicum per a la formació de mestres innovadors, reflexius i crítics / Casas i Vilalta, Montserrat coord. ; Creus Solà, Teresa ; Valls, Carme ; Bosch Mestres, Dolors ; Bonil, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Camps, Anna ; Font, Raquel ; López del Castillo, Lluís ; Prat, Maria ; Ribas, Teresa ; Sanmartí, Neus ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior.
En aquesta comunicació es presenta una experiència feta amb alumnes de formació inicial de magisteri que es troben ja en el tercer curs. Especialitat Educació Primària. Es pretén dissenyar un model que faciliti la formació de mestres reflexius i decidits per una metodologia innovadora. [...]
2004
Jornades d'Innovació Docent de la UAB. Bellaterra, Catalunya, 1es : 2004  

Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
10 p, 71.7 KB Coordinació entre assignatures i implicació de l'alumnat / Ribas, Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura, i de les Ciències Socials) ; Bigas, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàtica de la Llengua i la Literatura, i de les Ciències Socials) ; Guasch, Oriol (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàtica de la Llengua i la Literatura, i de les Ciències Socials) ; Milian, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàtica de la Llengua i la Literatura, i de les Ciències Socials) ; Bonil, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Màrquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
La coordinació entre el professorat de diferents disciplines és normalment una assignatura pendent a les etapes universitàries. En aquest cas, s'ha portat a terme conjuntament entre dues assignatures de la titulació de Mestre. [...]
IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències socials i en ciències humanes: cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 163-172
3 documents

Documents de recerca 8 registres trobats  
1.
501 p, 6.6 MB Reflexión metalingüística en el proceso de composición escrita cooperativa en el marco de una secuencia didáctica / Tormo Guevara, Elisa, autor. ; Ribas, Teresa, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials.
El estudio doctoral que aquí se presenta analiza el desarrollo y los resultados de la implementación de la secuencia didáctica (en adelante, SD) ¿Eres lo que escribes?, centrada en el aprendizaje de mecanismos de cohesión textual y del género discursivo de la reseña crítica y cuya tarea final era la composición escrita cooperativa de una reseña sobre un cortometraje. [...]
The doctoral study, herewith presented, analyzes the development and results of the implementation of the didactic sequence (here on, DS) Are you what you write It is focused on the learning of textual cohesion mechanisms together with the discursive genre of critical review and for which the final task was a cooperative written composition review of a short film. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
2.
276 p, 2.0 MB La Comunidad de Pensamiento Mágico : un laboratorio de cambio virtual para experimentar nuevas formas de aprender a leer y escribir en secundaria / Ramírez Molina, Catalina, autor. ; Ribas, Teresa, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials.
La present recerca analitza de quina manera una metodologia d'intervenció formativa, dins una comunitat virtual, contribueix a la construcció col·lectiva de coneixement entre professors i professores per tal de reorientar la pràctica de la lectura i l'escriptura, des d'un enfocament sociocultural. [...]
La presente investigación analiza cómo una metodología de intervención formativa, en una comunidad virtual, contribuye en la construcción colectiva de conocimiento entre profesores para reorientar las prácticas de escritura y lectura desde un enfoque sociocultural. [...]
This research analyzes how a methodology of formative intervention in a virtual community contributes to the collective construction of knowledge among teachers to reorient writing and reading practices from a sociocultural approach. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
3.
395 p, 2.1 MB Desarrollo de la comprensión lectora del género escolar explicativo : estrategias y creencias de dos docentes en cuarto nivel de la ESO / Cid García, Magdalena Amalia, autor. ; Ruiz Bikandi, Uri, supervisor acadèmic. ; Ribas, Teresa, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials.
El estudio se sitúa en el campo de la didáctica de la lectura, asumiendo elementos teóricos interdisciplinarios que le han permitido ampliar el horizonte interpretativo: la práctica lectora del texto expositivo y las creencias docentes que configuran esa práctica. [...]
The study is located in the field of didactics of reading, assuming interdisciplinary theoretical elements that have allowed it to expand the interpretive horizon: the reading practice of the expository text and the teaching beliefs that shape this practice. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
4.
353 p, 3.7 MB La Formació continuada del professorat de llengua en una comunitat d'aprenentatge : estudi de cas sobre les concepcions dels docents amb relació a l'ensenyament de la composició escrita / Casadellà, Marina, autor ; Fontich Vicens, Xavier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura, i de les Ciències Socials) ; Ribas, Teresa, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials
El nostre estudi aborda la temàtica de la formació professorat. Atès que els docents han de rebre formació continuada durant la seva trajectòria professional, és important considerar quins mecanismes cal emprar per desenvolupar aquests processos formatius. [...]
Nowadays, teachers must receive in-service education during their professional trajectory. Therefore, it is important to consider which mechanisms should be used to develop those training processes. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017
2 documents
5.
404 p, 1.5 MB Els Valors del subjuntiu : un estudi de cas sobre l'activitat metalingüística dels estudiants de secundària a partir del contrast modal / Durán, Carmen (Durán Rivas) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Camps, Anna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials) ; Ribas, Teresa, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials
La present tesi doctoral es pregunta pel concepte de mode verbal que han construït els estudiants de primer a quart de la secundària obligatòria, i analitza el paper que desenvolupa l'activitat metalingüística en l'aprenentatge gramatical, tot partint de la hipòtesi inicial que és a partir de la reflexió que els estudiants poden observar la llengua amb interès, d'una manera activa i significativa, per comprendre com funciona el sistema lingüístic, i que aquesta comprensió repercuteix en la millora dels usos. [...]
The present research aims to examine the concept of mood developed by students from 1st to 4th year in Secondary Compulsory Education, and to analyse the role of metalinguistic activity in learning grammar. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  
6.
582 p, 2.3 MB La Actividad discursiva en la construcción del conocimiento en una situación de escritura en las disciplinas : los géneros académicos en la universidad / Murillo Fernández, Mary Edith ; Camps, Anna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials) ; Ribas, Teresa, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didactica de la Llengua, la Literatura i les Ciències Socials
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2011  
7.
581 p, 3.8 MB La Construcció del saber metalingüístic : estudi sobre l'aprenentatge de la gramàtica d'escolars de secundària en el marc d'una seqüència didàctica / Fontich Vicens, Xavier ; Camps, Anna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials) ; Ribas, Teresa, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didactica de la Llengua, la Literatura i les Ciències Socials
Aquest estudi se centra en la construcció del coneixement gramatical d'alumnes d'ESO en la interacció en petit grup i en el marc d'un model d'intervenció, el de Seqüència Didàctica de Gramàtica (SDG). [...]
Este estudio se centra en la construcción del conocimiento gramatical por parte de alumnos de 4º de la ESO en la interacción en pequeño grupo y en el marco de un modelo de intervención, el de Secuencia Didáctica de Gramática (SDG). [...]
This study focuses on the construction of grammar knowledge by pupils on their last year of compulsory education in Spain (15-16 years). Pupils interact in small group within the framework of a model of intervention, that of Didactic Sequence of Grammar (DSG). [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2010  
8.
138 p, 8.8 MB L'Avaluació formativa en l'ensenyament i l'aprenentatge de la composició escrita : anàlisi de la incidència de la pauta d'avaluació en el procés de composició escrita / Ribas, Teresa ; Camps, Anna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials)
Aquesta investigació posa en relleu els processos de composició escrita desenvolupats pels alumnes en una situació natural de classe durant una tasca de redacció cooperativa i descriu com es desenvolupa l'avaluació formativa prevista per la professora amb l'ajuda d'una pauta. [...]
Esta investigación pone de relieve los procesos de composición escrita desarrollados por los alumnos en una situación natural de clase durante una tarea de redacción cooperativa para destacar cómo se lleva a término efectivamente la evaluación formativa prevista por la profesora con la ayuda de una pauta. [...]
This research examines the writing process of the students in a classroom situation during a composition task. The aim is to see how the assessment guidelines aid the effectiveness of the formative evaluation planned by the teacher. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2009
6 documents

Materials acadèmics 20 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
4 p, 76.4 KB Projectes per Ensenyar i Aprendre Llengua [103536] / Ribas Seix, Teresa ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Optativa que forma part de la menció de Llengües de la titulació de Mestre de Primària i que es dedica a aprofundir sobre l'ensenyament i l'aprenentatge de les llengues oficials. S'orienta a reflexionar sobre els reptes que presenten les pràctiques de la formació linguística dels escolars a Catalunya i a trobar nous plantejaments didàctics per treballar a les aules, en un moment de debat educatiu i social sobre les metodologies. [...]
The goals of the course are to achieve knowledge and skills in the following aspects of language teaching. - The selection and integration of different types of linguistic and communicative contents of the curriculum in teaching and learning units following the results of current research, units which are commonly known by the name of "projects" or "teaching sequences". [...]
Optativa que forma parte de la mención de Lenguas de la titulación de Maestro de Primaria y que se dedica a profundizar sobre la enseñanza y el aprendizaje de las lenguas oficiales. Se orienta a reflexionar sobre los retos más difíciles que presentan las prácticas de la formación lingüística de los escolares en Cataluña y a hallar planteamientos didácticos para trabajar en las aulas. [...]

2018-19
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
2.
8 p, 103.3 KB Projecte lingüístic de centre i plurilingüisme [102073] / Masats Viladoms, Maria Dolors ; Ribas Seix, Teresa ; Dooly Owenby, Melinda Ann ; Birello, Marilisa ; Vallejo Rubinstein, Claudia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta assignatura aporta, al professorat en formació, els coneixements bàsics necessaris per exercir la docència en l'etapa d'Educació Primària. En concret, dona eines per fonamentar i concretar la formació lingüística dels escolars en un currículum multilingüe i en un context social específic com el català. [...]
This course provides an insight into the basic knowledge all future primary teachers should possess regarding how to deal with linguistic diversity in the classroom. Students will gain reflective and practical tools to learn to manage language education in a multilingual curriculum and in a specific context of Catalonia. [...]
Esta asignatura aporta, al profesorado en formación, los conocimientos básicos necesarios para ejercer la docencia en la etapa de Educación Primaria. Más específicamente proporciona herramientas para fomentar y concretar la formación lingüística de los escolares en un currículum multilingüe y en un contexto social específico como el contexto catalán. [...]

2018-19
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
3.
7 p, 89.0 KB Tendències de Recerca en l'Ensenyament de l'Escriptura [43214] / Ribas Seix, Teresa ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Mòdul obligatori de l'especialitat de Didàctica de la Llengua i la Literatura, i optatiu per a la resta d'especialitats En aquest mòdul es presentarà l'estat actual de la investigació sobre l'escriptura i el seu ensenyament i aprenentatge. [...]
Módulo obligatorio de la especialidad de Didáctica de la Lengua y la Literatura y optativo del resto de especialidades En este módulo se presentará el estado actual de la investigación sobre la escritura y sobre su enseñanza y aprendizaje. [...]

2017-18
3 documents
4.
4 p, 76.1 KB Projectes per Ensenyar i Aprendre Llengua [103536] / Ribas Seix, Teresa ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Optativa que forma part de la menció de Llengües de la titulació de Mestre de Primària i que es dedica a aprofundir sobre l'ensenyament i l'aprenentatge de les llengues oficials. S'orienta a reflexionar sobre els reptes que presenten les pràctiques de la formació linguística dels escolars a Catalunya i a trobar nous plantejaments didàctics per treballar a les aules, en un moment de debat educatiu i social sobre les metodologies. [...]
The goals of the course are to achieve knowledge and skills in the following aspects of language teaching. - The selection and integration of different types of linguistic and communicative contents of the curriculum in teaching and learning units following the results of current research, units which are commonly known by the name of "projects" or "teaching sequences". [...]
Optativa que forma parte de la mención de Lenguas de la titulación de Maestro de Primaria y que se dedica a profundizar sobre la enseñanza y el aprendizaje de las lenguas oficiales. Se orienta a reflexionar sobre los retos más difíciles que presentan las prácticas de la formación lingüística de los escolares en Cataluña y a hallar planteamientos didácticos para trabajar en las aulas. [...]

2017-18
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
5.
6 p, 91.4 KB Projecte lingüístic de centre i plurilingüisme [102073] / Masats Viladoms, Maria Dolors ; Ribas Seix, Teresa ; Dooly Owenby, Melinda Ann ; Moore, Emilee ; Birello, Marilisa ; Vallejo Rubinstein, Claudia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta assignatura aporta coneixements bàsics necessaris per a tots els futurs mestres d'educació primària. En concret dóna eines per fonamentar i concretar la formació lingüística dels escolars en un currículum multilingüe i en un context social específic com el català. [...]
This course provides an insight into the basic knowledge all future primary teachers should possess regarding how to deal with linguistic diversity in the classroom. Students will gain reflective and practical tools to learn to manage language education in a multilingual curriculum and in a specific context of Catalonia. [...]
Esta asignatura aporta conocimientos básicos necesarios para todos los futuros maestros de educación primaria. Más específicamente proporciona herramientas para fomentar y concretar la formación lingüística de los escolares en un currículum multilingüe y en un contexto social específico como el contexto catalán. [...]

2017-18
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
6.
6 p, 86.1 KB Tendències de Recerca en l'Ensenyament de l'Escriptura [43214] / Ribas Seix, Teresa ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Mòdul obligatori de l'especialitat de Didàctica de la Llengua i la Literatura, i optatiu per a la resta d'especialitats En aquest mòdul es presentarà l'estat actual de la investigació sobre l'escriptura i el seu ensenyament i aprenentatge. [...]
Módulo obligatorio de la especialidad de Didáctica de la Lengua y la Literatura y optativo del resto de especialidades En este módulo se presentará el estado actual de la investigación sobre la escritura y sobre su enseñanza y aprendizaje. [...]

2016-17
3 documents
7.
6 p, 91.8 KB Projecte lingüístic de centre i plurilingüisme [102073] / Ribas Seix, Teresa ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta assignatura aporta coneixements bàsics necessaris per a tots els futurs mestres d'educació primària. En concret dóna eines per fonamentar i concretar la formació lingüística dels escolars en un currículum multilingüe i en un context social específic com el català. [...]
This course provides an insight into the basic knowledge all future primary teachers should possess regarding how to deal with linguistic diversity in the classroom. Students will gain reflective and practical tools to learn to manage language education in a multilingual curriculum and in a specific context of Catalonia. [...]
Esta asignatura aporta conocimientos básicos necesarios para todos los futuros maestros de educación primaria. Más específicamente proporciona herramientas para fomentar y concretar la formación lingüística de los escolares en un currículum multilingüe y en un contexto social específico como el contexto catalán. [...]

2016-17
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]
3 documents
8.
4 p, 74.8 KB Projectes per Ensenyar i Aprendre Llengua [103536] / Ribas Seix, Teresa ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Optativa que forma part de la menció de Llengües de la titulació de Mestre de Primària i que es dedica a aprofundir sobre l'ensenyament i l'aprenentatge de les llengues oficials. S'orienta a reflexionar sobre els reptes més difícils que presenten les pràctiques de la formació linguística dels escolars a Catalunya i a trobar plantejaments didàctics per treballar a les aules. [...]
The goals of the course are to achieve knowledge and skills in the following aspects of language teaching. - The selection and integration of different types of linguistic and communicative contents of the curriculum in teaching and learning units following the results of current research, units which are commonly known by the name of "projects" or "teaching sequences". [...]
Optativa que forma parte de la mención de Lenguas de la titulación de Maestro de Primaria y que se dedica a profundizar sobre la enseñanza y el aprendizaje de las lenguas oficiales. Se orienta a reflexionar sobre los retos más difíciles que presentan las prácticas de la formación lingüística de los escolares en Cataluña y a hallar planteamientos didácticos para trabajar en las aulas. [...]

2016-17
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]
3 documents
9.
6 p, 35.4 KB Tendències de Recerca en l'Ensenyament de l'Escriptura [43214] / Ribas Seix, Teresa ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul és obligatori de l'especialitat de Didàctica de la Llengua i la Literatura, i optatiu per a la resta d'especialitats En aquest mòdul es presentarà l'estat actual de la investigació sobre l'escriptura i el seu ensenyament i aprenentatge. [...]
2015-16
Recerca en Educació [1169]
2 documents
10.
4 p, 27.8 KB Projectes per Ensenyar i Aprendre Llengua [103536] / Ribas Seix, Teresa ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Optativa que forma part de la menció de Llengues de la titulació de Mestre de Primària i que es dedica a aprofundir sobre l'ensenyament i l'aprenentatge de les llengues oficials. S'orienta a reflexionar sobre els reptes més difícils que presenten les pràctiques de la formació linguística dels escolars a Catalunya i a trobar plantejaments didàctics per treballar a les aules. [...]
2015-16
Graduat o Graduada en Educació Primària [1140]
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]  

Materials acadèmics : 20 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Vegeu també: autors amb noms similars
1 Ribas, T
7 Ribas, Teresa,
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.