1.
|
18 p, 687.2 KB |
Survey data on the impact of COVID-19 on parental engagement across 23 countries
/
Osorio-Saez, Eliana Maria (University of Bath, United Kingdom) ;
Eryilmaz, Nurullah (University of Bath, United Kingdom) ;
Sandoval-Hernandez, Andres (University of Bath, United Kingdom) ;
Lau, Yui-yip (The Hong Kong Polytechnic University, Hong Kong) ;
Barahona, Elma (Universidad Pedagógica Nacional Francisco Morazán, Honduras) ;
Bhatti, Adil Anwar (University of Karachi, Pakistan) ;
Ofoe, Godfried Caesar (Ghana Education Service, Ghana) ;
Ordóñez, Leví Astul Castro (Universidad Pedagógica Nacional Francisco Morazán, Honduras) ;
Ochoa, Artemio Arturo Cortez (University of Bristol, United Kingdom) ;
Espinoza Pizarro, Rafael Ángel (Universidad Nacional de Costa Rica, Costa Rica) ;
Aguilar, Esther Fonseca (Universidad Pedagógica Nacional Francisco Morazán, Honduras) ;
Isac, Maria Magdalena (KU Leuven, Belgium) ;
Dhanapala, K.V. (University of Colombo, Sri Lanka) ;
Kameshwara, Kalyan Kumar (University of Bath, United Kingdom) ;
Contreras, Ysrael Alberto Martínez (Pontificia Universidad Católica del Perú, Peru) ;
Mekonnen, Geberew Tulu (University of Tasmania, Australia) ;
Mejía, José Fernando (Programa Aulas en Paz - Universidad de los Andes, Colombia) ;
Miranda, Catalina (Pontificia Universidad Católica de Chile, Chile) ;
Moh'd, Shehe Abdalla (State University of Zanzibar, Tanzania) ;
Ulloa, Ricardo Morales (Universidad Pedagógica Nacional Francisco Morazán, Honduras) ;
Morgan, K Kayon (University of Hartford, The United States) ;
Morgan, Thomas Lee (Sacred Heart University, The United States) ;
Mori, Sara (Università Telematica degli Studi (IUL), Italy) ;
Nde, Forti Ebenezah (University of Yaounde, Cameroon) ;
Panzavolta, Silvia (Università Telematica degli Studi (IUL), Italy) ;
Parcerisa, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona, Spain) ;
Paz, Carla Leticia (Universidad Pedagógica Nacional Francisco Morazán, Honduras) ;
Picardo, Oscar (Arizona State University, The United States) ;
Piñeros, Carolina (Corporación Colombiana de Padres y Madres - Red PaPaz, Colombia) ;
Rivera-Vargas, Pablo (Universidad de Barcelona, Spain) ;
Rosa, Alessia (Università Telematica degli Studi (IUL), Italy) ;
Saldarriaga, Lina Maria (Programa Aulas en Paz - Universidad de los Andes, Colombia) ;
Aberastury, Adrián Silveira (Universidad de la República, Uruguay) ;
Tang, YM (The Hong Kong Polytechnic University, Hong Kong) ;
Taniguchi, Kyoko (Hiroshima University, Japan) ;
Treviño, Ernesto (Pontificia Universidad Católica de Chile, Chile) ;
Celis, Carolina Valladares (University of Bristol, United Kingdom) ;
Villalobos, Cristóbal (Pontificia Universidad Católica de Chile, Chile) ;
Zhao, Dan (University of Bath, United Kingdom) ;
Zionts, Allison (Goldsmiths, University of London, United Kingdom)
This data article describes the dataset of the International COVID-19 Impact on Parental Engagement Study (ICIPES). ICIPES is a collaborative effort of more than 20 institutions to investigate the ways in which, parents and caregivers built capacity engaged with children's learning during the period of social distancing arising from global COVID-19 pandemic. [...]
2021 - 10.1016/j.dib.2021.106813
Data in brief, Vol. 35 (february 2021)
|
|
3.
|
13 p, 556.3 KB |
Comunidades Virtuales, jóvenes y aprendizaje : la complejidad de una categorización
/
Bosco, Alejandra (Universidad Autónoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Miño Puigcercós, Raquel (Universitat de Barcelona) ;
Rivera-Vargas, Pablo (Universitat de Barcelona) ;
Alonso Cano, Cristina (Universitat de Barcelona)
El presente artículo deriva de la primera fase de ejecución del proyecto de investigación "Comunidades virtuales de jóvenes: hacer visible sus aprendizajes y saberes" financiado por el Centro Reina Sofía sobre Adolescencia y Juventud (Segunda Convocatoria de Ayudas a la Investigación-2015), de carácter exploratorio y de un año de duración. [...] The current article derives from the first stage of the research project "Virtual communities of youth: making visible their learning and knowledges", funded by The Reina Sofia Centre on Adolescence and Youth (Second Call for Research Grants-2015), exploratory and with a duration of one year. [...]
2016
Journal for Educators, Teachers and Trainers (JETT), Vol. 7, núm. 2 (2016) , p. 25-37
|
|