Results overview: Found 5 records in 0.02 seconds.
Articles, 3 records found
Books and collections, 2 records found
Articles 3 records found  
1.
18 p, 687.2 KB Survey data on the impact of COVID-19 on parental engagement across 23 countries / Osorio-Saez, Eliana Maria (University of Bath, United Kingdom) ; Eryilmaz, Nurullah (University of Bath, United Kingdom) ; Sandoval-Hernandez, Andres (University of Bath, United Kingdom) ; Lau, Yui-yip (The Hong Kong Polytechnic University, Hong Kong) ; Barahona, Elma (Universidad Pedagógica Nacional Francisco Morazán, Honduras) ; Bhatti, Adil Anwar (University of Karachi, Pakistan) ; Ofoe, Godfried Caesar (Ghana Education Service, Ghana) ; Ordóñez, Leví Astul Castro (Universidad Pedagógica Nacional Francisco Morazán, Honduras) ; Ochoa, Artemio Arturo Cortez (University of Bristol, United Kingdom) ; Espinoza Pizarro, Rafael Ángel (Universidad Nacional de Costa Rica, Costa Rica) ; Aguilar, Esther Fonseca (Universidad Pedagógica Nacional Francisco Morazán, Honduras) ; Isac, Maria Magdalena (KU Leuven, Belgium) ; Dhanapala, K.V. (University of Colombo, Sri Lanka) ; Kameshwara, Kalyan Kumar (University of Bath, United Kingdom) ; Contreras, Ysrael Alberto Martínez (Pontificia Universidad Católica del Perú, Peru) ; Mekonnen, Geberew Tulu (University of Tasmania, Australia) ; Mejía, José Fernando (Programa Aulas en Paz - Universidad de los Andes, Colombia) ; Miranda, Catalina (Pontificia Universidad Católica de Chile, Chile) ; Moh'd, Shehe Abdalla (State University of Zanzibar, Tanzania) ; Ulloa, Ricardo Morales (Universidad Pedagógica Nacional Francisco Morazán, Honduras) ; Morgan, K Kayon (University of Hartford, The United States) ; Morgan, Thomas Lee (Sacred Heart University, The United States) ; Mori, Sara (Università Telematica degli Studi (IUL), Italy) ; Nde, Forti Ebenezah (University of Yaounde, Cameroon) ; Panzavolta, Silvia (Università Telematica degli Studi (IUL), Italy) ; Parcerisa, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona, Spain) ; Paz, Carla Leticia (Universidad Pedagógica Nacional Francisco Morazán, Honduras) ; Picardo, Oscar (Arizona State University, The United States) ; Piñeros, Carolina (Corporación Colombiana de Padres y Madres - Red PaPaz, Colombia) ; Rivera-Vargas, Pablo (Universidad de Barcelona, Spain) ; Rosa, Alessia (Università Telematica degli Studi (IUL), Italy) ; Saldarriaga, Lina Maria (Programa Aulas en Paz - Universidad de los Andes, Colombia) ; Aberastury, Adrián Silveira (Universidad de la República, Uruguay) ; Tang, YM (The Hong Kong Polytechnic University, Hong Kong) ; Taniguchi, Kyoko (Hiroshima University, Japan) ; Treviño, Ernesto (Pontificia Universidad Católica de Chile, Chile) ; Celis, Carolina Valladares (University of Bristol, United Kingdom) ; Villalobos, Cristóbal (Pontificia Universidad Católica de Chile, Chile) ; Zhao, Dan (University of Bath, United Kingdom) ; Zionts, Allison (Goldsmiths, University of London, United Kingdom)
This data article describes the dataset of the International COVID-19 Impact on Parental Engagement Study (ICIPES). ICIPES is a collaborative effort of more than 20 institutions to investigate the ways in which, parents and caregivers built capacity engaged with children's learning during the period of social distancing arising from global COVID-19 pandemic. [...]
2021 - 10.1016/j.dib.2021.106813
Data in brief, Vol. 35 (february 2021)  
2.
20 p, 294.8 KB Prácticas de enseñanaza mediadas por entornos 1x1 : un estudio de casos en la educación obligatoria en Cataluña / Alonso Cano, Cristina (Universitat de Barcelona) ; Bosco, Alejandra (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Corti, Franciele (Universitat de Barcelona) ; Rivera Vargas, Pablo (Universitat de Barcelona)
En este trabajo se presentan algunos de los resultados en Cataluña del segundo año de implementación del proyecto TICSE 2. 0. Con la finalidad de obtener evidencias de las aportaciones de los Programas EduCat 1x1 y EduCAT 2. [...]
This paper presents some of the results obtained in Catalonia in the second year of implementation of the project TICSE 2. 0. In order to obtain evidences of the contributions of the programs "EduCAT 1x1" and "EduCAT 2. [...]

2014
Profesorado : revista de currículum y formación del profesorado, Vol. 18 Núm. 3 (Septiembre-Diciembre 2014) , p. 99-118  
3.
13 p, 556.3 KB Comunidades Virtuales, jóvenes y aprendizaje : la complejidad de una categorización / Bosco, Alejandra (Universidad Autónoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Miño Puigcercós, Raquel (Universitat de Barcelona) ; Rivera-Vargas, Pablo (Universitat de Barcelona) ; Alonso Cano, Cristina (Universitat de Barcelona)
El presente artículo deriva de la primera fase de ejecución del proyecto de investigación "Comunidades virtuales de jóvenes: hacer visible sus aprendizajes y saberes" financiado por el Centro Reina Sofía sobre Adolescencia y Juventud (Segunda Convocatoria de Ayudas a la Investigación-2015), de carácter exploratorio y de un año de duración. [...]
The current article derives from the first stage of the research project "Virtual communities of youth: making visible their learning and knowledges", funded by The Reina Sofia Centre on Adolescence and Youth (Second Call for Research Grants-2015), exploratory and with a duration of one year. [...]

2016
Journal for Educators, Teachers and Trainers (JETT), Vol. 7, núm. 2 (2016) , p. 25-37  

Books and collections 2 records found  
1.
412 p, 19.4 MB Políticas Públicas para la Equidad Social. Vol 2 / Rivera Vargas, Pablo ed. ; Muñoz-Saavedra, Judith ed. ; Morales Olivares, Rommy ed. ; Butendieck Hijerra, Stefanie ed.
El volumen 2 del libro "Políticas públicas para la equidad social", ofrece un espacio de diálogo internacional e interdisciplinario en torno a las políticas públicas a partir de tres ejes temáticos considerados imprescindibles para la construcción de sociedades más justas, a saber: Educación, Género y Estudios Urbanos. [...]
Santiago de Chile : Universidad de Santiago de Chile, 2019 (Colección Políticas Públicas, Universidad de Santiago de Chile ; 2)  
2.
352 p, 11.0 MB Políticas públicas para la equidad social. Vol I / Rivera Vargas, Pablo ; Muñoz-Saavedra, Judith ; Morales-Olivares, Rommy ; Butendieck-Hijerra, Stefanie
Las políticas públicas son una de las principales herramientas que tiene, por un lado, la ciudadanía para plasmar su voluntad a la hora de construir una sociedad representativa, democrática y justa, y, por otro lado, el Estado, para resolver los problemas de distribución, equidad e inclusión social. [...]
Santiago de Chile : Universidad de Santiago de Chile, 2018 (Colección Políticas Públicas)  

See also: similar author names
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.