Results overview: Found 574 records in 0.02 seconds.
Articles, 89 records found
Contributions to meetings and congresses, 7 records found
Books and collections, 5 records found
Research literature, 85 records found
Learning materials, 9 records found
Course materials, 143 records found
Graphic and multimedia documents, 1 records found
Personal and institutional archives, 235 records found
Articles 89 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
28 p, 430.7 KB Drug-related deaths in hospital inpatients : A retrospective cohort study / Montané, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Farmacologia, de Terapèutica i de Toxicologia) ; Arellano, Ana Lucía (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Farmacologia, de Terapèutica i de Toxicologia) ; Sanz, Yolanda (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Roca, Josep (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Farré, Magi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Farmacologia, de Terapèutica i de Toxicologia)
Aims: To determine the incidence of drug-related deaths (DRD) in a university hospital in 2015, to describe their characteristics, and to discover risk factors of DRD. Methods: An analytic and retrospective cohort study. [...]
2018 - 10.1111/bcp.13471
British Journal of Clinical Pharmacology, Vol. 84 Núm. 3 (march 2018) , p. 542-552  
2.
9 p, 850.8 KB Intermittent hypoxia is associated with high hypoxia inducible factor-1α but not high vascular endothelial growth factor cell expression in tumors of cutaneous melanoma patients / Almendros, Isaac (Institut d'Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer) ; Martínez-García, Miguel Ángel (Hospital Universitari i Politècnic La Fe (València)) ; Campos-Rodríguez, Francisco (Hospital Universitario Virgen de Valme (Sevilla, Andalusia)) ; Riveiro-Falkenbach, Erica (Hospital Universitario 12 de Octubre) ; Rodríguez-Peralto, José L. (Hospital Universitario 12 de Octubre) ; Nagore, Eduardo (Fundació Institut Valencià d'Oncologia) ; Martorell-Calatayud, Antonio (Hospital de Manises (València)) ; Blasco, Luis Hernández (Univ. Miguel Hernandez) ; Roca, Jose Bañuls (Univ. Miguel Hernandez) ; Vives, Eusebi Chiner (Hospital san Juan de Alicante) ; Sánchez-de-la-Torre, Alicia (Hospital Universitari Arnau de Vilanova i Santa Maria) ; Abad Capa, Jorge (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Montserrat Canal, José Ma (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ; Pérez-Gil, Amalia (Hospital de Valme) ; Cabriada-Nuño, Valentín (Hospital Universitario Cruces) ; Cano-Pumarega, Irene (Hospital Universitario de Getafe) ; Corral-Peñafiel, Jaime (Hospital Universitario S. Pedro Alcántara) ; Diaz-Cambriles, Trinidad (Hospital 12 de Octubre (Madrid)) ; Mediano, Olga (CIBER de enfermedades respiratorias) ; Dalmau-Arias, Joan (Hospital de la Santa Creu i Sant Pau (Barcelona, Catalunya)) ; Farré, Ramón (Institut d'Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer) ; Gozal, David (The University of Chicago) ; Herrera, Elidia Molina (Hospital 12 de octubre) ; García Martín, Rosa M. (Hospital 12 de octubre) ; de Jaime, Maria Niveiro (Universidad Miguel Hernandez) ; Moreno, Sara (Hospital Universitario Arnau de Vilanova) ; Ilia, Ferran Barbé (Hospital Universitari Arnau de Vilanova i Santa Maria) ; de la Torre, Manuel Sánchez (Hospital Universitari Arnau de Vilanova i Santa Maria) ; de Eusebio, Esther (Hospital Universitario de Guadalajara) ; Landete, Pedro (Instituto de Investigación Hospital Universitario de la Princesa) ; Gordon, Manuel Moragón (Hospital Universitario) ; Arias, Eva (Hospital 12 de Octubre (Madrid)) ; Masa, Fernando (Hospital Universitario S. Pedro Alcántara) ; Herrada, Carlos González (Hospital Universitario de Getafe) ; Carrera, Cristina (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ; Muñoz Ferrer, Aida (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Boada, Aram (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Fortuna Gutiérrez, Ana Mª (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Mayos, Mercè (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; García, Jesús Gardeazabal (Hospital Universitario Cruces) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Epidemiological associations linking between obstructive sleep apnea and poorer solid malignant tumor outcomes have recently emerged. Putative pathways proposed to explain that these associations have included enhanced hypoxia inducible factor (HIF)-1α and vascular endothelial growth factor (VEGF) cell expression in the tumor and altered immune functions via intermittent hypoxia (IH). [...]
2018 - 10.3389/fneur.2018.00272
Frontiers in neurology, Vol. 9 Núm. APR (26 2018) , p. 272  
3.
9 p, 1.6 MB Mortality and biochemical recurrence after surgery, brachytherapy, or external radiotherapy for localized prostate cancer : a 10-year follow-up cohort study / Suárez, José Francisco (Hospital Universitari de Bellvitge) ; Zamora, Víctor (Institut Hospital del Mar d'Investigacions Mèdiques) ; Garin, Olatz (Institut Hospital del Mar d'Investigacions Mèdiques) ; Gutiérrez, Cristina (Institut Català d'Oncologia) ; Pont, Angels (Institut Hospital del Mar d'Investigacions Mèdiques) ; Pardo Cladellas, Yolanda (Institut Hospital del Mar d'Investigacions Mèdiques) ; Goñi, Alai (Fundación Onkologikoa - UGC Oncología Gipúzcoa) ; Mariño, Alfonso (Centro Oncológico de Galicia) ; Hervás, Asunción (Hospital Universitario Ramón y Cajal (Madrid)) ; Herruzo, Ismael (Hospital Regional Universitario de Málaga) ; Cabrera, Patricia (Hospital Universitario Virgen del Rocío (Sevilla, Andalusia)) ; Sancho-Pardo, Gemma (Hospital de la Santa Creu i Sant Pau (Barcelona, Catalunya)) ; Ponce de León Roca, Javier (Fundació Puigvert) ; Macías, Víctor (Hospital Universitari i Politècnic La Fe (València)) ; Guedea, Ferran (Institut Català d'Oncologia) ; Vigués, Francesc (Hospital Universitari de Bellvitge) ; Castells, Manuel (Hospital Universitari de Bellvitge) ; Ferrer Forés, Maria Montserrat (Institut Hospital del Mar d'Investigacions Mèdiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona
To compare the effectiveness at ten years of follow-up of radical prostatectomy, brachytherapy and external radiotherapy, in terms of overall survival, prostate cancer-specific mortality and biochemical recurrence. [...]
2022 - 10.1038/s41598-022-16395-w
Scientific reports, Vol. 12 (july 2022)  
4.
11 p, 353.9 KB Translation, Cross-Cultural Adaptation, and Psychometric Validation of the Positive Body Image among Adolescents Scale (PBIAS) into Spanish and Catalan / Tort-Nasarre, Glòria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Artigues-Barbera, Eva (Institut Català de la Salut) ; Pollina-Pocallet, Mercè (Institut Català de la Salut) ; Espart, Anna (Universitat de Lleida. Departament d'Infermeria i Fisioteràpia) ; Roca, Judith (Universitat de Lleida. Departament d'Infermeria i Fisioteràpia) ; Vidal-Alaball, Josep (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Departament de Medicina)
The Positive Body Image among Adolescents Scale (PBIAS) explores the factors that bolster and interfere with developing and maintaining a positive body image during adolescence. The aim of this study was to translate, adapt, and validate the PBIAS into Spanish and Catalan. [...]
2023 - 10.3390/ijerph20054017
International journal of environmental research and public health, Vol. 20 (february 2023)  
5.
8 p, 576.9 KB Increasing trend of antimicrobial resistance in Shigella associated with MSM transmission in Barcelona, 2020-21 : outbreak of XRD Shigella sonnei and dissemination of ESBL-producing Shigella flexneri / Moreno-Mingorance, Albert (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Mir-Cros, Alba (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Goterris, Lidia (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Rodríguez Garrido, Virginia (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Sulleiro Igual, Elena (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Barberà, Maria Jesús (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Alberny, Mireia (Institut Català de la Salut) ; Hoyos Mallecot, Yannick (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Descalzo, Vicente (Institut Català de la Salut) ; Bravo, Albert (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Roca Grande, Josep (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Viñado, Belén (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Pumarola Suñé, Tomàs (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Larrosa, María Nieves (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; González-López, Juanjo 1975- (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Several countries have recently reported the detection of ESBL-producing Shigella sonnei associated with transmission among MSM. In a previous study by our group, 2. 8% of Shigella spp. obtained from MSM in Barcelona between 2015 and 2019 were ESBL producers. [...]
2023 - 10.1093/jac/dkad031
Journal of antimicrobial chemotherapy, Vol. 78 (february 2023) , p. 975-982  
6.
8 p, 2.1 MB La edición de revistas de enología : entrevistas y estudio de casos / Roca-Vargas, Judit (Centro Internacional de Estudios e Investigación en Tecnologías Gráficas y Comunicación Científica (TGRAF-ISEC Lisboa))
Esta investigación estudia el sector editorial desde la perspectiva de la edición de revistas de enología; se contextualizan las áreas que abarca este estudio; se realizan entrevistas a directores editoriales y de arte de estas revistas; y se estudian 5 casos (a nivel de estructura de contenidos, de estructura formal visual y de análisis de sus portadas). [...]
This research studies the publishing sector from the perspective of the publication of oenological journals; the areas covered by this study are contextualized; interviews are conducted with editorial and art directors of these journals; and 5 cases are studied (at the level of content structure, formal visual structure and analysis of its covers). [...]

2023 - 10.5565/rev/grafica.268
Grafica, Vol. 12 Núm. 23 (2024) , p. 75-82 (Ensayos)  
7.
10 p, 5.8 MB La herramienta de gestión creativa editorial : Aglaya Toolkit / Roca-Vargas, Judit (Centro Internacional de Estudios e Investigación en Tecnologías Gráficas y Comunicación Científica (TGRAF-ISEC Lisboa))
En el sector editorial, funciones como las creativas, estratégicas y conceptuales quedan distribuidas y diluidas entre diferentes directores (editorial, de arte, de marketing…); por ello, en este estudio se define al Gestor Creativo editorial y se crea una herramienta creativa para que este perfil pueda desempeñar sus funciones. [...]
In the publishing sector, functions such as creative, strategic and conceptual are distributed and diluted among different directors (publishing, art, marketing. . . ); therefore, this study defines the Editorial Creative Manager and creates a creative tool for this profile to perform its functions. [...]

2023 - 10.5565/rev/grafica.276
Grafica, Vol. 11 Núm. 22 (2023) , p. 209-217 (Ensayos)  
8.
10 p, 3.1 MB La Gestión Creativa : la coordinación del estilo creativo editorial / Roca-Vargas, Judit (Centro Internacional de Estudios e Investigación en Tecnologías Gráficas y Comunicación Científica (TGRAF-ISEC Lisboa))
La evolución del sector editorial demanda un nuevo perfil profesional: el Gestor Creativo. El estudio analiza los tipos de competencias profesionales y propone unas competencias transversales para definir este nuevo perfil editorial. [...]
The evolution of the publishing sector demands a new professional profile: the Creative Manager. The study analyses the types of professional competences and proposes transversal competences to define this new editorial profile. [...]

2023 - 10.5565/rev/grafica.281
Grafica, Vol. 12 Núm. 23 (2024) , p. 21-30 (Investigación)  
9.
26 p, 654.4 KB Evidencias de validez criterial del Test Situacional de Desarrollo de las Competencias Básicas de Empleabilidad / Jariot, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Ortega, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Las competencias básicas de empleabilidad son clave para que los jóvenes puedan acceder y mantenerse activos en el mercado laboral, especialmente en un contexto de escasez de empleo. Este estudio presenta la validación criterial de un test diseñado para evaluar el Desarrollo de las Competencias Básicas de Empleabilidad (DCBE) de los jóvenes en edad prelaboral y durante la educación obligatoria. [...]
Basic employability competencesare key for young people to access and remain active in the labour market, especially in a context of job scarcity. This study presents the criteria validation of a test designed to assess the Development of Basic Employability Competences (DCBE) among young people of pre-employment age during compulsory education. [...]

2022 - 10.25115/ejrep.v20i57.5088
Revista electrónica de investigación psicoeducativa y psicopedagógica, Vol. 20(2) Núm. 57 (2022), p. 377-402  
10.
30 p, 1.8 MB Limitations of visual gamma corrections in LCD displays / Parraga, Carlos Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Roca-Vila, Jordi (Centre de Visió per Computador (Bellaterra, Catalunya)) ; Karatzas, Dimosthenis (Centre de Visió per Computador (Bellaterra, Catalunya)) ; Wuerger, Sophie M. (University of Liverpool. Department of Psychological Sciences)
A method for estimating the non-linear gamma transfer function of liquid-crystal displays (LCDs) without the need of a photometric measurement device was described by Xiao et al. (2011) [1]. It relies on observer's judgments of visual luminance by presenting eight half-tone patterns with luminances from 1/9 to 8/9 of the maximum value of each colour channel. [...]
2014 - 10.1016/j.displa.2014.07.001
Displays, Vol. 35, Issue 5 (December 2014) , p. 227-239  

Articles : 89 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Contributions to meetings and congresses 7 records found  
1.
13 p, 1.4 MB Instrumento de coordinación educativa para el desarrollo de competencias de empleabilidad en adolescentes tutelados / Jariot, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Marzo Arpón, Maite (Universitat Ramon Llull) ; Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona)
Clasificar las competencias básicas de empleabilidad para conseguir y mantener el empleo eincluso promocionarse en el mercado laboral preocupa a muchos expertos de distintas áreas deconocimiento. Si bien encontramos clasificaciones, no existe literatura científica sobre modelosde competencias básicas de empleabilidad. [...]
Identifying and classifying the basic transversal competence to obtain,maintain a job and be promoted in the labour market is an issue that many experts are concerned about. Even though there are different classifications, the employability competencemodels are much scarcer. [...]

2018
XIV FAPMI. No hablar, no ver, no oir. Barcelona, : 2018  
2.
1 p, 951.8 KB Development of Outcome Indicators for the Foster Care System in Catalonia / Llosada Gistau, Joan (Generalitat de Catalunya. Direcció General d'Atenció a la Infància i l'Adolescència) ; Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Muner Armengol, Jordi (Generalitat de Catalunya. Direcció General d'Atenció a la Infància i l'Adolescència) ; Pérez Romero, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona)
2018
EUSARF International Conference. Porto, XV : 2018  
3.
1 p, 4.3 MB Verification of the Temporal Stability (Test-Retest) of the Test of Social-Emotional Skills Development in Young People (DCSE-J) / Rodríguez Pérez, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Doval Dieguez, Eduardo (Universitat Autònoma de Barcelona)
2018
EUSARF International Conference. Porto, XV : 2018  
4.
1 p, 2.3 MB Convergent Validity of the Test of Social-Emotional Skills Development in Young people (DCSE-J) / Rodríguez Pérez, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sanz Escutia, Clara (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Urrea Monclús, Aida (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona)
2018
EUSARF International Conference. Porto, XV : 2018  
5.
14 p, 3.5 MB Test situacional para el diagnóstico de competencias socioemocionales (CSEJ). Estabilidad temporal TEST-RETEST / Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rodríguez Pérez, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona)
2017
Seminario Interuniversitario de Pedagogia Social. Sevilla, XXX : 2017  
6.
14 p, 29.5 MB Test de competencias socioemocionales para jóvenes(CSEJ). Estabilidad temporal test-retest / Rodríguez Pérez, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rodríguez Parrón, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona)
2017
CIMIE17. Bilbao, : 2017  
7.
48 p, 39.1 MB El futur és demà / Roca, Joan (Minnesota State University, Mankato)
La Jornada s'inclou dins del marc del 50è aniversari de la UAB. Organitzada per la UAB i el CSUC a la Casa de Convalescència de l'Hospital de Sant Pau. Els reptes que planen sobre les biblioteques universitàries són molts i molt diversos. [...]
2018
El futur de les biblioteques universitàries. Barcelona, Catalunya, : 2018  

Books and collections 5 records found  
1.
13 p, 356.1 KB Maternidades tuteladas : vivencias y proyecciones de emancipación de jóvenes madres dentro del sistema de protección catalán / Faustino, Rita ; Sala-Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Infància i Adolescència en Risc Social - IARS
Este trabajo colectivo sobre el tránsito a la vida adulta de jóvenes egresados de sistemas de protección y jóvenes vulnerables compila una serie de capítulos con información actual, relevante, en ocasiones impactante y con reflexiones sobre ese periodo vital y sus protagonistas. [...]
Madrid Dyckinson 2022
El tránsito a la vida adulta de jóvenes de sistemas de protección y jóvenes vulnerables, 2022, p. 81-93  
2.
14 p, 428.0 KB La preparación para la autonomía de las personas jóvenes tuteladas : resultados preliminares del proyecto CALEAMI / Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Sanz Escutia, Clara (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Infància i Adolescència en Risc Social - IARS
Este trabajo colectivo sobre el tránsito a la vida adulta de jóvenes egresados de sistemas de protección y jóvenes vulnerables compila una serie de capítulos con información actual, relevante, en ocasiones impactante y con reflexiones sobre ese periodo vital y sus protagonistas. [...]
Madrid Dyckinson 2022
El tránsito a la vida adulta de jóvenes de sistemas de protección y jóvenes vulnerables, 2022, p. 27-40  
3.
8 p, 276.8 KB Conventional Climate Change Economics : A Way to Defne the Optimal Policy? / Roca Jusmet, Jordi (Universitat de Barcelona. Departament d'Economia) ; Padilla, Emilio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada)
The application of cost-benefit logic to climate change has been popularized as "the economics of climate change. " The Dynamic Integrated Climate-Economy (DICE) model of William Nordhaus, which models the interrelations between the economy and climate change and indicates the "optimal" path of emission mitigation, recommends moderate action to limit warming to 3. [...]
Cham, Switzerland : Springer, 2023 (Studies in Ecological Economics ; 8) - 10.1007/978-3-031-22566-6_28
The Barcelona School of Ecological Economics and Political Ecology. A Companion in Honour of Joan Martinez-Alier, 2023, p. 327-334  
4.
5 p, 1.7 MB Título de maestro albeytar / Marull i Camps, Josep. ; Roca, José ; Pons i Torner, Josep. ; Espanya. Tribunal del Protoalbeiterato
1818  
5.
10 p, 78.6 KB Model de pràcticum integrador (MPI) per a unes bones pràctiques de qualificació professional / Massot, Margarida (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Armengol Asparó, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Jariot, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Botey, Marçal (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
En el projecte Model de Pràcticum integrador (MPI) per a la recerca i consolidació d'una xarxa de centres d'excel·lència per a unes bones pràctiques de qualificació professional es desenvolupen bàsicament dos objectius: en primer lloc, es defineixen les competències que l'estudiant en pràctiques pot desenvolupar en cadascun dels centres, tenint en compte l'àmbit al qual pertany; i en segon lloc, s'estableix una xarxa de centres de pràctiques d'excel·lència MPI que, per les seves característiques, afavoreixen el treball en equip dels estudiants de diverses titulacions.
En el proyecto Modelo de prácticum integrador (MPI) para la investigación y consolidación de una red de centros de excelencia para unas buenas prácticas de cualificación profesional se desarrollan básicamente dos objetivos: en primer lugar, se definen las competencias que el estudiante en prácticas puede desarrollar en cada uno de los centros, teniendo en cuenta el ámbito al que pertenece; y en segundo lugar, se establece una red de centros de prácticas de excelencia MPI que, por sus características, favorecen el trabajo en equipo de los estudiantes de diversas titulaciones.
The project is entitled Integrative practicum model (IPM) for the research and consolidation of a network of schools of excellence for good practices in staff qualification. Is has two overarching goals: first, to define the competences that students doing practices may develop in each of the schools bearing in mind the field from which they come; and secondly, to set up a network of outstanding IPM schools practices which, because of their characteristics, foster teamwork among students from a variety of degree programmes.

IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències socials i en ciències humanes: cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 101-110
3 documents

Research literature 85 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
371 p, 8.1 MB La transición a la vida adulta de la juventud tutelada y extutelada : desafíos, recursos de apoyo y preparación para la emancipación / Sanz Escutia, Clara ; Arnau-Sabatés, Laura, dir. ; Sala Roca, Josefina, dir.
Antecedents La transició a la vida adulta no és només el pas de l'adolescència a l'adultesa, sinó que es constitueix com una etapa de la vida en si mateixa plena de reptes. Si la transició ja és de per si un repte per als joves que compten amb el suport de les seves famílies, encara ho és més per als joves extutelats que, en la majoria dels casos, no compten amb aquests suports. [...]
Antecedentes La transición a la vida adulta no es solamente el paso de la adolescencia a la adultez, sino que se constituye como una etapa de la vida en sí misma llena de retos. Si la transición ya es per se un reto para los jóvenes que cuentan con el apoyo de sus familias, todavía lo es más para los jóvenes extutelados que, en la mayoría de los casos, no cuentan con dichos apoyos. [...]
Background The transition to adult life is not only the passage from adolescence to adulthood, but it is also constituted as a life stage itself full of challenges. This transition is already a great challenge for young people who have the support of their families, and it is even greater for foster care leavers who, in most cases, do not have such support. [...]

2023  
2.
36 p, 1004.9 KB Projecte CALEAMI. Estudi longitudinal de la transició dels joves tutelats a la vida independent / Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Catalunya. Departament de Drets Socials ; Federació d'Entitats amb Projectes i Pisos Assistits (FEPA)
El projecte CALEAMI (acrònim en anglès de «Care Leavers Moving into Adulthood», «Transició a la vida adulta dels joves tutelats») neix de la col·laboració entre la Federació d'Entitats amb Projectesi Pisos Assistits(FEPA), el Grup de Recerca en Infància i Adolescència en Risc Social de la Universitat Autònoma de Barcelona (IARS) i la Direcció General d'Atenció a la Infància i l'Adolescència (DGAIA), amb la finalitat d'analitzar la preparació i la transició a la vida adulta dels joves tutelats a Catalunya. [...]
2023  
3.
2.4 MB Aplicació a la pràctica clínica de la determinació prenatal no invasiva del genotip RHD fetal durant el primer trimestre de la gestació en gestants RhD negatives / Alejos Abad, Obdulia ; Nogués Gálvez, Núria, dir. ; Parra Roca, Juan, dir. ; Llurba, E, dir.
L'al·loimmunització contra l'antigen RhD eritrocitari és la causa més freqüent de malaltia hemolítica feto neonatal (MHFN) i la incompatibilitat RhD afecta aproximadament a un 12% de les parelles del nostre medi. [...]
La aloinmunización contra el antígeno RhD eritrocitario es la causa más frecuente de enfermedad hemolítica fetal y neonatal (EHFN) y la incompatibilidad RhD afecta a aproximadamente un 12% de las parejas de nuestro medio. [...]
Alloimmunization against the erythrocyte RhD antigen is the most common cause of fetal and neonatal hemolytic disease (FNHD) and RhD incompatibility affects approximately 12% of couples in our setting. [...]

2022  
4.
16.5 MB Biometría placentaria para predecir el riesgo de preeclampsia y alteraciones del crecimiento fetal / Trilla Solà, Cristina ; Parra Roca, Juan, dir. ; Llurba, E, dir. ; Espinós, Juan José, dir.
El cribratge de la preeclàmpsia (PE) precoç en el primer trimestre és possible en l'actualitat, el que permet aplicar tractaments preventius. S' han avaluat diverses característiques ecogràfiques relatives a la mida i volum de la placenta en el primer trimestre, trobant una associació significativa amb el risc de desenvolupar PE o alteracions del creixement fetal. [...]
El cribado de la preeclampsia (PE) precoz en el primer trimestre es posible en la actualidad, lo que permite aplicar tratamientos preventivos. Se han evaluado diversas características ecográficas relativas al tamaño y volumen de la placenta en el primer trimestre, encontrando una asociación significativa con el riesgo de desarrollar PE o alteraciones del crecimiento fetal. [...]
Early-onset preeclampsia (PE) screening in the first trimester is currently possible, allowing preventive treatments to be applied. Several ultrasound characteristics related to the size and volume of the placenta have been evaluated in the first trimester, finding a significant association with the risk of developing PE or foetal growth disorders. [...]

2022  
5.
150 p, 29.6 MB Resource extraction, trade and waste management : a regional approach to the Spanish socioeconomic metabolism / Sastre Sanz, Sergio ; Carpintero Redondo, Óscar, 1972-, dir. ; Roca Jusmet, Jordi, dir. ; Kallis, Giorgos, dir.
La tesi aborda el metabolisme socioeconòmic de totes les Comunitats Autònomes (CCAA) espanyoles entre 1996 i 2010, adaptant les metodologies harmonitzades a nivell estatal per a la seva aplicació regional. [...]
La tesis aborda el metabolismo socioeconómico de todas las Comunidades Autónomas (CCAA) españolas entre 1996 y 2010, adaptando las metodologías armonizadas a nivel estatal para su aplicación regional. [...]
The thesis addresses the socioeconomic metabolism of the whole of the Spanish Autonomous Communities (AC) between 1996 and 2010, adapting the harmonized methodologies at the national level for their subnational application. [...]

2021  
6.
13 p, 507.2 KB Difficulties Establishing New Bonds during Adolescence. The Influence of Past Childhood Attachment Experiences / Oriol, Xavier (Universitat de Girona) ; Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Filella, Gemma (Universitat de Lleida)
This study aims to explore whether past childhood attachment experiences influence adolescent attachment style and difficulties establishing new bonds during adolescence, and whether caregiving environment conditions, such as being in foster care or in an at-risk family, affect this association. [...]
2019  
7.
299 p, 3.6 MB Aprendo a hablar jugando contigo. Programa de entrenamiento para familias en riesgo de exclusión social / Palazón Carrión, Esperanza ; Sala Roca, Josefina, dir.
Les interaccions entre cuidador principal i bebè sovint es veuen afectades en les famílies en risc d'exclusió social. Hi ha nens que no reben la mateixa estimulació per a desenvolupar les habilitats comunicatives-lingüístiques fonamentals per al seu desenvolupament cognitiu i soci-emocional, i la seva futura inserció soci-laboral. [...]
Las interacciones entre cuidador principal y bebé a menudo se ven afectadas en las familias en riesgo de exclusión social. Hay niños que no reciben la misma estimulación para desarrollar las habilidades comunicativas-lingüísticas fundamentales para su desarrollo cognitivo y socioemocional, y su futura inserción socio-laboral. [...]
Primary caregiver-infant interactions are often impaired in families at risk of social exclusion. There are children who do not receive the same stimulation to develop the communication-linguistic skills fundamental for their cognitive and socio-emotional development, and their future socio-labor insertion. [...]

2021  
8.
356 p, 10.4 MB Esposas del Este. Una etnografía orientada por redes personales / Patraca Dibildox, Beatriz ; Molina, José Luis (Molina González), dir. ; Roca i Girona, Jordi, dir.
La consolidació d'Espanya com a territori de recepció d'immigrants durant les últimes dècades ha generat múltiples formes d'acollida, adaptació i constitució de noves unions, inclosos els matrimonis binacionals. [...]
La consolidación de España como territorio de recepción de inmigrantes durante las últimas décadas ha generado múltiples formas de acogida, adaptación y constitución de nuevas uniones, incluidos los matrimonios binacionales. [...]
During the last decades, Spain has become one of the main migrant-receiving countries in Europe. This phenomenon engendered multiple approaches to the reception and adaptation of the newly immigrated people, as well as new ways of constituting families, such as binational marriages. [...]

2021  
9.
102 p, 1.4 MB Evaluació del sistema de protecció : Sistema d'indicadors (SIASP) / Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Llosada, Joan (Generalitat de Catalunya. Direcció General d'Atenció a la Infància i l'Adolescència) ; Muner, Jordi (Generalitat de Catalunya. Direcció General d'Atenció a la Infància i l'Adolescència) ; Pérez Romero, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Infància i Adolescència en Risc Social - IARS
2021
2 documents
10.
201 p, 2.1 MB Investigating Reliability and Construct Validity of Situational Test of Socio-Emotional Competencies in the Iranian Context / Mafi Kermanshahi, Elham ; Sala Roca, Josefina, dir. ; Amiri, Mehrdad, dir.
El present estudi analitza la fiabilitat i la validesa de constructe del Test Situacional del Desenvolupament de Competències Socioemocionals en el context d'Iran. Per això es va traduir el test, es va validar per experts, es va fer una administració pilot i es va dissenyar un estudi exploratori no experimental amb la versió iraniana del test (SSECDT) que va ser administrada a 250 nens (amb edats de 12 a 15 anys) d'ambdós sexes que estudiaven en diferents instituts de Tehran. [...]
El presente estudio pretende investigar la fiabilidad y la validez de constructo del Test Situacional del Desarrollo de Competencias Socioemocionales en el contexto de Iran. Para ello se realizó una traducción del test, una validación por expertos, una administración piloto y se diseñó un estudio exploratorio no experimental con la versión iraniana del test (SSECDT) que fue administrada a 250 niños (con edades de 12 a 15 años) de ambos sexos que estudiaban en diferentes institutos de Tehran. [...]
The present study was an attempt to investigate the reliability and construct validity of situational test of socio-emotional competencies in the Iranian context. To run the research, following the processes of translation, expert judgment, and piloting the test, a non-experimental exploratory study was designed and the modified reliable SSECDT Persian test was administered to 250 normal children (with the age range of 12 to 15) from both male and female genders studying at different educational centers (high schools) in Tehran from various districts. [...]

2021  

Research literature : 85 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Learning materials 9 records found  
1.
53 p, 616.7 KB Aprenentatge basat en la investigació en educació superior : un model d'aprenentatge seqüencial en les assignatures de grau de la Facultat de Ciències de l'Educació de la UAB / Jariot, Mercè, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rodríguez Parrón, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sánchez Martí, Angelina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Martínez Melo, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Tello Sánchez, Jose (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Castell Escuer, Tona (Universitat Autònoma de Barcelona) ; López-Crespo, Saida (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Nieva, Carolina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Martínez Mínguez, Maria Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ortega, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona)
Aquest document es divideix en dues parts, en la primera es presenta un model seqüenciat d'aprenentatge basat en la investigació des de primer curs fins a quart, per tal que l'alumnat vagi desenvolupant competències de recerca de manera vivencial durant la seva formació. [...]
2024  
2.
2 p, 225.9 KB Estratègies de personalització en l'aprenentatge. Fitxa 7: Debatre un tema a classe / Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
L'objectiu del projecte Re-flip és definir estratègies per a acompanyar en la regulació de l'aprenentatge autònom en contextos d'aula invertida amb el suport de les tecnologies. Fruit del treball interdisciplinari de 14 professores i professors, hem generat exemples d'estratègies de personalització d'aprenentatges diferents en contextos d'aula invertida.
2023 (Re-Flip)  
3.
20 p, 594.5 KB La construcción de un redactado científico : normas de estilo, pasos a seguir y checklist de autocorrección" / Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023 (Guías y recursos para investigar en educación)  
4.
346.1 KB Model de Pràcticum Integrador (MPI) / Armengol Asparó, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació) ; Jariot, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació) ; Massot, Margarida (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació) ; Rodríguez, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació) ; Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació)
Els pràcticums tenen com a objectiu crear un espai de formació en el que els futurs professionals posin en pràctica els coneixements, habilitats i competències adquirides en altres assignatures del grau i desenvolupin les competències professionals que es desenvolupen als centres de pràctiques. [...]
2009

Conté: MPI : descripció del model -- MPI Bones pràctiques [aporta una guia de com implementar el model] -- Xarxa de centres MPI: criteris pe configurar una xarxa de centres de pràctiques d'excel·lència -- Comunicació facultat [en el marc d'unes jornades d'innovació] -- Quadern Habilitats Emocionals: taller adreçat l'estudiant de pràcticum -- Quadern Presentació Oral: taller adreçat l'estudiant de pràcticum -- Quadern Avaluació de necessitats: taller adreçat l'estudiant de pràcticum -- Quadern Recollir informació: Taller de com fer la recollida d'informació necessària per desenvolupar el pràcticum -- Ambit 1-9: definició de les competències a treballar en diferents tipologies de centres on els futurs professionals d'Educació Social, Pedagogia i Psicopedagogia poden treballar i fan pràctiques.

16 documents
5.
11 p, 17.7 MB Seqüències d'aprenentatge actiu i autoregulat en el context de l'aula invertida : el projecte c-flip / Noguera, Ingrid (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Cussó i Segura, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica) ; Fajardo Martinez, Sonia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Martínez, Reinaldo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Moore de Luca, Emilee (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Moschetti, Mauro Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Pagés Mimó, Adrià (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Rodríguez-Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Sepúlveda-Parrini, Paloma
Les infografies que es presenten a continuació són el resultat de l'aplicació de la metodologia d'aula invertida en un conjunt d'assignatures. A continuació es detalla el conjunt de principis que articulen les infografies d'aquest producte digital: Els dissenys i redissenys han partit d'uns pilars comuns: a) el disseny de seqüències d'aprenentatge flexibles i amb el suport de les tecnologies digitals, i b) el foment de l'aprenentatge actiu i autoregulat (veure pàgina 1). [...]
2022  
6.
23 p, 820.1 KB Qüestionari per mesurar la percepció del professorat sobre l'ús i les pràctiques de la recerca integrada a la docència / Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Ion, Georgeta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Martínez, Lurdes col. (University of Bialystok (Polònia)) ; Jariot, Mercè col. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Díaz, Anna col. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sanchez, Angelina col. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ortega, Daniel col. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Nieva, Carolina col. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Tello Sánchez, Jose col. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Suárez, Cecília col. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; López-Crespo, Saida col. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rodriguez, Montserrat col. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Martinez Melo, Montserrat col. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Kowalczuk-Waledziak, Marta (University of Bialystok (Polònia))
Document elaborat en el marc del projecte "La integració de la recerca a la docència en els Graus d'Educació a la Facultat: diagnosi i estratègies d'acció" finançat en la Convocatòria de Projectes d'Innovació Docent de la Facultat de Ciències de l'Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona (convocatòria 2021).
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació, 2022
2 documents
7.
22 p, 440.6 KB La revisión de la literatura científica : pautas, procedimientos y criterios de calidad / Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
En este material se dan orientaciones para desarrollar la revisión de la literatura y la redacción del marco teórico.
2020 (Guías y recursos para investigar en educación)  
8.
2 p, 37.7 KB Autocorrección del diseño del trabajo de investigación (Check list) / Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
2016  
9.
12 p, 245.8 KB El planteamiento del problema, las preguntas y los objetivos de la investigación : criterios de redacción y check list para formular correctamente / Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
En este material se dan orientaciones para desarrollar el planteamiento del problema y la redacción de las preguntas y objetivos de investigación.
2014- (Guías y recursos para investigar en educación)
2 documents

Course materials 143 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
8 p, 120.7 KB Polítiques Públiques I [42732] / Souto Nieves, Guadalupe ; Ramos Morilla, Xavier ; Roca Sagales, Josep Oriol ; Asensio Ruiz de Alda, Francisco Javier ; Ibañez Zarate, Guiomar ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
El MEBA s'imparteix i s'avalua íntegrament en anglès. Només el domini acreditat de l'anglès permet cursar aquest màster. Metodologies d'avaluació per a polítiques públiques L'objectiu del curs és familiaritzar els estudiants amb l'avaluació d'impacte en economia. [...]
Evaluation Methodologies: The objective of this course is to familiarize students with the growing field of impact evaluation in economics. The course presents the main methodologies used to quantify the causal effect of policy interventions on outcomes, including randomized evaluations, difference-in-differences, regression discontinuity designs and natural experiments. [...]
El MEBA se imparte y evalúa íntegramente en inglés. Solo el dominio acreditado del inglés permite cursar este máster. Metodologías de evaluación para políticas públicas El objetivo del curso es familiarizar a los estudiantes con la evaluación del impacto en economía. [...]

2023-24
Màster Universitari en Economia i Administració d'Empreses / University Master in Economics and Business Administration [990]
3 documents
2.
6 p, 114.5 KB Comunitat, Intervenció Socioeducativa i Desigualtats [45007] / Úcar Martínez, Xavier ; Sala Roca, Josefina ; Valdivia Vizarreta, Paloma del Carmen ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul pretén oferir les eines necessàries per poder analitzar les situacions i escenaris comunitaris des de la investigació, així com oferir respostes educatives adequades. En la proposta s'incideix especialment en el coneixement dels entorns de l'educació comunitària i les dimensions -capital social, xarxes socials, capacitació parental i relació entre iguals- que condueixen a l'apoderament dels grups en entorns complexos. [...]
This module aims to offer the necessary tools to be able to analyze community situations and scenarios from research, as well as offer appropriate educational responses. In the proposal, special emphasis is placed on the knowledge of community education environments and the dimensions -social capital, social networks, parental training and peer relationships- that lead to the empowerment of groups in complex environments. [...]
Este módulo pretende ofrecer las herramientas necesarias para poder analizar las situaciones y escenarios comunitarios desde la investigación, así como ofrecer respuestas educativas adecuadas. En la propuesta se incide en especial en el conocimiento de los entornos de la educación comunitaria y las dimensiones -capital social, redes sociales, capacitación parental y relación entre iguales- que conducen al empoderamiento de los grupos en entornos complejos. [...]

2023-24
Màster Universitari en Recerca en Educació [1548]
3 documents
3.
5 p, 105.9 KB Treball de Final de Màster [43217] / Sala Roca, Josefina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El Treball de Fi de Màster té com a objectiu principal avaluar la integració de les competències adquirides en el Màster. El Treball de Fi de Màster s'estableix com una recerca en l'àmbit de l'educació desenvolupada amb dades empíriques que l'alumne realitza individualment i presenta davant d'un tribunal.
Master's dissertation aims to evaluate the integration of skills acquired in the Master. Master's dissertation is established as a research in the field of education developed with empirical data. It is a work that the student develops individually and presented in a commission.
El Trabajo de Fin de Máster tiene como objetivo principal evaluar la integración de las competencias adquiridas en el Máster. El Trabajo de Fin de Màster se establece como una investigación en el ámbito de la educación desarrollada con datos empíricos que el alumno desarrolla individualmente y presenta ante un tribunal.

2023-24
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]
Màster Universitari en Recerca en Educació [1548]
3 documents
4.
7 p, 129.9 KB Infància i adolescència en risc [101682] / Sala Roca, Josefina ; Pagés Mimó, Adrià ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta assignatura, es una assignatura optativa de tercer curs que pretén aprofundir en un dels àmbits professionals més importants dels educadors socials, l'atenció de la infància i adolescència en risc. [...]
This course aims to go in depth in one of the most important professional areas of social educators, the children and youth protection. Previously the students has done a compulsory course that is a the basis of the social educators' interventions with children and adolescents. [...]
Esta asignatura pretende profundizar en uno de los ámbitos profesionales más importantes de los educadores sociales, la atención a la infancia y adolescencia en riesgo. Previamente los alumnos han realizado una asignatura obligatoria que fundamenta la intervención del educador social con niños y adolescentes. [...]

2023-24
Grau en Educació Social [827]
3 documents
5.
7 p, 116.2 KB Educació Digital i Socioemocional [106734] / Mercader Juan, Cristina ; Sala Roca, Josefina ; Bosco Paniagua, Maria Alejandra ; Bermúdez Ruiz, Adrián ; Noguera Fructuoso, Ingrid ; Serret Vidal, Carme ; Duran Bellonch, Maria del Mar ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Educació Digital i Socioemocional és una de les assignatures que componen la formació bàsica de la Facultat de Ciències de l'Educació que prepara en competències bàsiques que qualsevol professional de l'educació necessita. [...]
Digital and Socioemotional Education is one of the subjects that contributes to the basic training of the Faculty of Education Sciences that prepares basic skills that any educator needs. The subject has a practical and applicative aspect and for this reason the teaching is designed with a very high percentage of seminars with small groups of students and requires continuous monitoring and participation in classes. [...]
Educación Digital y Socioemocional es una de las asignaturas que componen la formación básica de la Facultad de Ciencias de la Educación que prepara en competencias básicas que cualquier profesional de la educación necesita. [...]

2023-24
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Pedagogia [1211]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació Social [827]
Grau en Educació Infantil [847]
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
6.
6 p, 106.4 KB Introducció a l'Economia [101577] / Roca Sagales, Josep Oriol ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Es tracta d'una assignatura de primer curs, primer semestre, per tant, de formació bàsica. L'assignatura proporciona els instruments bàsics de l'anàlisi econòmica que han de permetre analitzar i entendre els fets històrics i socials dels països de l'àrea d'estudi del Grau. [...]
It is a first-semester and first-course subject, therefore it is a basic formation subject. This subject will provide the student with the basic tools of economic analysis that will let him or her to analyse and understand the historical and social facts of East Asia. [...]
Se trata de una asignatura de primer curso y de primer semestre, por lo tanto de formación básica. La asignatura proporciona los instrumentos básicos de análisis económico que deben permitir analizar y entender los hechos históricos y sociales de los países del área de estudios del Grado. [...]

2023-24
Grau en Estudis d'Àsia Oriental [823]
Grau en Estudis d'Àsia Oriental [842]
3 documents
7.
6 p, 108.1 KB Estructura i Funció de Proteïnes i Disseny de Fàrmacs [42398] / Daura i Ribera, Xavier ; Boix i Borràs, Esther ; Pardo Carrasco, Leonardo ; Vendrell Roca, Josep ; Maréchal, Jean-Didier ; González Wong, Ángel ; Gómez-Autet, Marc ; Casajuana-Martin, Nil ; Masgrau Fontanet, Laura ; Peralvarez Marin, Alex ; Conchillo-Solé, Oscar ; Sanchez Aparicio, José Emilio ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
Les proteïnes representen un camp molt ampli d'investigació, des del seu estudi com a dianes terapèutiques en el disseny de fàrmacs i altres teràpies, fins al disseny de nous enzims com a biocatalitzadors més eficients per a ser utilitzats en nous processos industrials d'interès i/o en processos més respectuosos amb el medi ambient. [...]
Proteins are the subject of intensive research in many different areas, from being the target of drug design projects to the design of new enzymes to be used as biocatalysts in new industrial processes of interest and/or in a more environmentally-friendly way. [...]
Las proteínas representan un campo muy amplio de investigación, desde su estudio como dianas terapéuticas en el diseño de fármacos y otras terapias, al diseño de nuevos enzimas como biocatalizadores más eficientes para ser utilizados en nuevos procesos industriales de interés y / o en procesos más respetuosos con el medio ambiente. [...]

2022-23
Màster Universitari en Bioinformàtica / Bioinformatics [1112]
3 documents
8.
5 p, 108.0 KB Treball de Final de Màster [43217] / Sala Roca, Josefina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El Treball de Fi de Màster té com a objectiu principal avaluar la integració de les competències adquirides en el Màster. El Treball de Fi de Màster s'estableix com una recerca en l'àmbit de l'educació desenvolupada amb dades empíriques que l'alumne realitza individualment i presenta davant d'un tribunal.
Master's dissertation aims to evaluate the integration of skills acquired in the Master. Master's dissertation is established as a research in the field of education developed with empirical data. It is a work that the student develops individually and presented in a commission.
El Trabajo de Fin de Máster tiene como objetivo principal evaluar la integración de las competencias adquiridas en el Máster. El Trabajo de Fin de Màster se establece como una investigación en el ámbito de la educación desarrollada con datos empíricos que el alumno desarrolla individualmente y presenta ante un tribunal.

2022-23
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]
3 documents
9.
5 p, 106.3 KB Estructura de Biomolècules [42887] / Boix i Borràs, Esther ; Daban, Joan-Ramon ; Vendrell Roca, Josep ; Villegas Hernández, Sandra ; Barnadas Rodríguez, Ramon ; Cladera i Cerdà, Josep ; Reverter Cendros, David ; Peralvarez Marin, Alex ; Navarro, Susanna ; Benseny Cases, Núria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
- L'objectiu general del curs és proporcionar una introducció de les diferents tècniques biofísiques emprades a la recerca en Biomedicina. S'espera que l'alumne assoleixi un nivell de coneixements que li permetin entendre la utilitat del conjunt de tècniques i tecnologies biofísiques per a l'anàlisi estructural i funcional de macromolècules (proteïnes, lípids, àcids nucleics, sucres, complexos macromoleculars), d'acord amb l'estat actual de desenvolupament d'aquestes tècniques, i la seva importància en relació a les aplicacions biomèdiques. [...]
-The main goal of the course is to introduce the different biophysical methods used in Biomedical research. The student will acquire the knowledge to understand of the techniques utilized to study the structure and function of macromolecules (proteins, nucleic acids, sugars, macromolecular complexes), according to the state of the art of this techniques in relation to biomedical applications. [...]
- El objectivo general del curso es proporcionar una introducción de las diferentes técnicas biofísicas utilizadas en la investigación en Biomedicina. Se espera que el alumno consiga un nivel de conocimientos que le permitan entender la utilidad del conjunto de técnicas y tecnologias biofísicas para el análisis estructural y funcional de macromoléculas (proteínas, lípidos, ácidos nucleicos, azúcares, complejos macromoleculars), de acuerdo con el estado actual de desarrollo de estas técnicas, y su importancia en relación a las aplicaciones biomédicas. [...]

2022-23
Màster Universitari en Bioquímica, Biologia Molecular i Biomedicina [1153]
3 documents
10.
4 p, 101.2 KB Treball de final de grau [100950] / Vendrell Roca, Josep ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
El Treball de Fi de Grau (TFG) recull els objectius de formació dels estudiants que s'esmenten a la memòria oficial de la titulació i constitueix la culminació del procés d'aprenentatge on es demostra el grau de maduresa adquirit al llarg dels estudis.
The Degree Final Project (TFG) aims at the training objectives that are mentioned in the official memory of the degree and constitutes the culmination of the learning process where students will demonstrate the degree of maturity acquired throughout the studies.
El Trabajo de Fin de Grado (TFG) recoge los objetivos de formación de los estudiantes que se mencionan en la memoria oficial de la titulación y constituye la culminación del proceso de aprendizaje donde se demuestra el grado de madurez adquirido a lo largo de los estudios.

2022-23
Grau en Biotecnologia [815]
3 documents

Course materials : 143 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Graphic and multimedia documents 1 records found  
1.
El futur és demà / Roca, Joan (Minnesota State University, Mankato)
La Jornada s'inclou dins del marc del 50è aniversari de la UAB. Organitzada per la UAB i el CSUC a la Casa de Convalescència de l'Hospital de Sant Pau. Els reptes que planen sobre les biblioteques universitàries són molts i molt diversos. [...]
2018
El futur de les biblioteques universitàries. Barcelona, Catalunya, : 2018  

Personal and institutional archives 235 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
1 p, 897.6 KB L'ombra de l'atzavara / Roca, Jordi
1984
Gra de Fajol, Fascicle núm. 10, abril de 1984, p. 15  
2.
4 p, 232.9 KB La ramaderia i la veterinària a Manresa i la comarca (1718-1975) / Roca i Torras, Jaume
2003
Dovella, Primavera 2003, p. 43-46  
3.
5 p, 2.9 MB La colegiación veterinaria en Catalunya / Roca i Torras, Jaume
19-?  
4.
10 p, 5.3 MB Propuesta de organización de los servicios veterinarios dentro del marco de la Generalitat / Roca i Torras, Jaume
1977  
5.
4 p, 2.5 MB Primer esborrany del projecte d'organització de la veterinària titular en el Departament d'Agricultura de la Generalitat de Catalunya / Roca i Torras, Jaume
19-?  
6.
1 p, 1.0 MB Professió de la setmana. Veterinari, Perfil prefessional / Roca i Torras, Jaume  
7.
1 p, 702.7 KB Resumen de las actividades técnico-científicas desarrolladas por el académico correspondiente Dr. Jaime Roca Torras, desde su ingreso en la Reial Academia de Farmacia de Catalunya en 1993 hasta fin de 1995 / Roca i Torras, Jaume  
8.
1 p, 683.8 KB El Dr. Jaume Roca i Torras, membre de la Reial Acadèmia de Farmàcia de Catalunya / Roca i Torras, Jaume  
9.
1 p, 901.8 KB El Dr. Jaime Roca Torras - Medalla President Francesc Macià / Roca i Torras, Jaume  
10.
9 p, 4.1 MB Currículum Vitae del Dr. Jaume Roca Torras / Roca i Torras, Jaume  

Personal and institutional archives : 235 records found   1 - 10nextend  jump to record:
See also: similar author names
1 Roca, J
1 Roca, J. M.
3 Roca, Joan
2 Roca, Joaquim
2 Roca, Jordi
1 Roca, Jose Bañuls
3 Roca, Josep
1 Roca, José
3 Roca, Judith
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.