Resultats globals: 46 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 17 registres trobats
Documents de recerca, 9 registres trobats
Materials acadèmics, 20 registres trobats
Articles 17 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
19 p, 4.0 MB The export flux of particulate organic carbon derived from 210Po/210Pb disequilibria along the North Atlantic GEOTRACES GA01 transect : GEOVIDE cruise / Tang, Yi (City University of New York. Queens College (USA)) ; Lemaitre, Nolwenn (ETH Zürich. Institute of Geochemistry and Petrology) ; Castrillejo, Maxi (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Roca Martí, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Masqué Barri, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Stewart, G. (City University of New York. Queens College (USA)) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física
The disequilibrium between 210Po activity and 210Pb activity in seawater samples was determined along the GEOTRACES GA01 transect in the North Atlantic during the GEOVIDE cruise (May-June 2014). A steady-state model was used to quantify vertical export of particulate 210Po. [...]
2019 - 10.5194/bg-16-309-2019
Biogeosciences, Vol. 16, Issue 2 (January 2019) , p. 309-327  
2.
11 p, 3.2 MB La construcción de modelos explicativos complejos mediante preguntas mediadoras / Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Roca Tort, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Gómez Galindo, Alma Adrianna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Sardà i Jorge, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Pujol Villalonga, Rosa Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
El aula es un espacio de diálogo entre diversidad de formas de ver, pensar y hablar sobre el mundo en el que los participantes ponen en juego los distintos modelos construidos a lo largo de su vida, tanto escolar como extraescolar. [...]
2004
Investigación en la escuela, Núm. 53 (2004) , p. 71-81  
3.
13 p, 234.6 KB Investigar en el campo de la Didáctica de las Ciencias : ¿Para qué? ¿Cómo? / Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Roca Tort, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En este artículo se pretende contribuir a responder a las preguntas de para qué y cómo investigar en el campo de la Didáctica de las Ciencias. Para ello se reflexiona alrededor de la investigación realizada por una de las autoras del escrito que culminó en la lectura de su tesis doctoral. [...]
This article aims to contribute to answering the questions of why and how research in the field of Science Teaching. To do so, the article reflects on the research by an author's writing that culminated in the reading of her doctoral thesis. [...]
Cet article vise à contribuer à répondre aux questions pourquoi et comment faire une recherche dans le domaine de l'enseignement des sciences. Cela reflète une recherche par écrit d'une des auteurs qui a terminé avec la lecture de sa thèse de doctorat. [...]

2009
Investigación en la escuela, Núm. 69 (2009) , p. 31-43  
4.
11 p, 148.7 KB Plantear preguntas : un punto de partida para aprender ciencias / Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Roca Tort, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La capacidad de plantearse preguntas ha sido y es uno de los principales desencadenantes de las aportaciones científicas relevantes. De la misma manera que las preguntas son fundamentales en el desarrollo científico, también lo son en el proceso de enseñanza-aprendizaje de las ciencias. [...]
La capacité à poser des questions a été et reste encore un des principaux déclencheurs des contributions scientifiques significatives. De la même manière que les questions sont fondamentales pour le développement scientifique, elles jouent aussi un rôle important dans le processus d'enseignement - apprentissage des sciences. [...]
The capability of asking questions has been and is one of the main triggers of relevant scientific contribution. The same way in which questions are fundamental to scientific development, they are in the teaching-learning process of sciences. [...]

2006
Revista educación y pedagogía, Vol. 18 Núm. 45 (Mayo-Agosto 2006) , p. 61-71  
5.
13 p, 4.0 MB Proceso de elaboración de actividades geométricas ricas : un ejemplo, las rotaciones / Gorgorió Solà, Núria ; Artigues, Francesca ; Banyuls, Francesc ; Moyano, David ; Planas, Núria (Planas i Raig) ; Roca, Montserrat ; Xifré, Àngel
En este artículo presentamos el proceso de reflexión de un grupo de trabajo en el que profesores de secundaria e investigadores en educación matemática hemos desarrollado y experimentado una secuencia de 'actividades ricas' en el ámbito de la geometría de las rotacionesl. [...]
2000
Suma. Revista sobre el Aprendizaje y la Enseñanza de las Matemáticas, Núm. 33 (2000) , p. 59-71  
6.
14 p, 3.9 MB The GEOTRACES Intermediate Data Product 2017 / Reiner, Schlitzer (Helmholtz Centre for Polar and Marine Research) ; Anderson, Robert F. (Columbia University) ; Masferrer Dodas, Elena (Université de Toulouse) ; Lohan, Maeve (University of Southampton) ; Geibert, Walter (Helmholtz Centre for Polar and Marine Research) ; Tagliabue, lessandro (University of Liverpool) ; Bowie, Andrew (University of Tasmania) ; Jeandel, Catherine (Université de Toulouse) ; Maldonado, Maria T. (University of British Columbia) ; Landing, William M. (Florida State University) ; Cockwell, Donna (British Oceanographic Data Centre) ; Abadie, Cyril (Université de Toulouse) ; Abouchami, Wafa (Max Planck Institute for Chemistry) ; Achterberg, Eric P. (Helmholtz Centre for Ocean Research Kiel) ; Agather, Alison (Wright State University) ; Aguliar-Islas, Ana (University of Alaska Fairbanks) ; van Aken, Hendrik M. (NIOZ Royal Netherlands Institute For Sea Research) ; Andersen, Morten (Cardiff University) ; Archer, Corey (ETH Zürich) ; Auro, Maureen (Woods Hole Oceanographic Institution) ; de Baar, Hein J. (NIOZ Royal Netherlands Institute For Sea Research) ; Baars, Oliver (Helmholtz Centre for Ocean Research Kiel) ; Baker, Alex R. (University of East Anglia) ; Bakker, Karel (NIOZ Royal Netherlands Institute For Sea Research) ; Basak, Chandranath (University of Oldenburg) ; Baskaran, Mark (Wayne State University) ; Bates, Nicholas R. (Bermuda Institute of Ocean Sciences) ; Bauch, Dorothea (Helmholtz Centre for Ocean Research Kiel) ; van Beek, Pieter (University of Toulouse) ; Behrens, Melanie K. (University of Oldenburg) ; Black, Erin (Woods Hole Oceanographic Institution) ; Bluhm, Katrin (Akvaplan-niva AS) ; Bopp, Laurent (Ecole normale supérieure & Paris Sciences Lettres) ; Bouman, Heather (University of Oxford) ; Bowman, Katlin (University of California) ; Bown, Johann (Institut Universitaire Européen de la Mer) ; Boyd, P.W (University of Tasmania) ; Boye, Marie (Sorbonne Université) ; Boyle, Edward A. (Massachusetts Institute of Technology) ; Branellec, Pierre (Laboratoire d'Océanographie Physique et Spatiale) ; Bridgestock, Luke (University of Oxford) ; Brissebrat, Guillaume (Université de Toulouse) ; Browning, Thomas (University of Oxford) ; Bruland, Kenneth W. (University of California) ; Brumsack, Hans-Jürgen (Universität Oldenburg) ; Brzezinski, Mark (University of California) ; Buck, Clifton S. (University of Georgia) ; Buck, Kristen N. (University of South Florida) ; Buesseler, Ken (Woods Hole Oceanographic Institution) ; Bull, Abby (British Oceanographic Data Centre) ; Butler, Edward (Australian Institute of Marine Science) ; Cai, Pinghe (Xiamen University) ; Cámara Mor, Patricia (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Cardinal, Damien (Sorbonne Université) ; Carlson, Craig (University of California) ; Carrasco, Gonzalo (Massachusetts Institute of Technology) ; Casacuberta, Núria (ETH Zurich) ; Casciotti, Karen L. (Stanford University) ; Castrillejo, Maxi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física) ; Chamizo, Elena (Universidad de Sevilla) ; Chance, Rosie (University of East Anglia) ; Charette, Matthew A. (Woods Hole Oceanographic Institution) ; Chaves, Joaquin E. (NASA Goddard Space Flight Center) ; Cheng, Hai (Xi'an Jiao Tong University) ; Chever, Fanny (ETH Zurich) ; Christl, Marcus (Laboratory of Ion Beam Physics) ; Church, Thomas M. (University of Delaware) ; Closset, Ivia (Sorbonne Université) ; Colman, Albert (University of Chicago) ; Conway, Tim M. (University of South Florida) ; Cossa, Daniel (Université Grenoble Alpes) ; Croot, Peter (National University of Ireland Galway) ; Cullen, Jay T. (University of Victoria) ; Cutter, Gregory A. (Old Dominion University) ; Daniels, Chris (British Oceanographic Data Centre) ; Dehair, Frank (Vrije Universiteit Brussel) ; Deng, Feifei (University of Oxford) ; Dieu, Huong Thi (Kyoto University) ; Duggan, Brian (University of South Carolina) ; Dulaquais, Gabriel (Institut Universitaire Européen de la Mer) ; Dumousseaud, Cynthia (University of Southampton) ; Echegoyen-Sanz, Yolanda (Massachusetts Institute of Technology) ; Edwards, R. Lawrence (University of Minnesota) ; Ellwood, Michael (Australian National University) ; Fahrbach, Eberhard (Alfred Wegener Institute (Bremerhaven, Alemanya)) ; Fitzsimmons, Jessica N. (Texas A&M University) ; Flegal, A. Russell (University of California) ; Fleisher, Martin Q. (Columbia University) ; Flierdt, Tina van de (Imperial College London) ; Frank, Martin (Helmholtz Centre for Ocean Research Kiel) ; Friedrich, Jana (Alfred Wegener Institute (Bremerhaven, Alemanya)) ; Fripiat, Francois (Vrije Universiteit Brussel) ; Fröllje, Henning (University of Oldenburg) ; Galer, Stephen J. G. (University of South Florida) ; Gamo, Toshita (The University of Tokyo) ; Ganeshram, Raja S. (University of Edinburgh) ; Garcia-Orellana, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física) ; Garcia-Solsona, Ester (Universitat de Barcelona) ; Gault-Ringold, Melanie (Research Centre for Oceanograph) ; George, Ejin (Research Centre for Oceanograph) ; Gerringa, Loes J. A. (NIOZ Royal Netherlands Institute For Sea Research) ; Gilbert, Melissa (University of Southern Mississippi) ; Godoy, Jose M. (Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro) ; Goldstein, Steven L. (Columbia University) ; Gonzalez, Santiago R. (NIOZ Royal Netherlands Institute For Sea Research) ; Grissom, Karen (University of Southern Mississippi) ; Hammerschmidt, Chad (Wright State University) ; Hartman, Alison (Columbia University) ; Hassler, Christel S. (University of Geneva) ; Hathorne, Ed C. (Helmholtz Centre for Ocean Research Kiel) ; Hatta, Mariko (University of Hawaii) ; Hawco, Nicholas (Woods Hole Oceanographic Institution) ; Hayes, Christopher T. (University of Southern Mississippi) ; Heimbürger, Lars-Eric (Aix-Marseille Université) ; Helgoe, Josh (University of South Carolina) ; Heller, Maija (University of California) ; Henderson, Gideon M. (University of Oxford) ; Henderson, Paul B. (Woods Hole Oceanographic Institution) ; Heuven, Steven van (NIOZ Royal Netherlands Institute For Sea Research) ; Ho, Peng (University of Southern Mississippi) ; Horner, Tristan J. (Woods Hole Oceanographic Institution) ; Hsieh, Yu-Te (University of Oxford) ; Huang, Kuo-Fang (Academia Sinica (Taiwan)) ; Humphrey, Matthew P. (National Oceanography Centre Southampton) ; Isshiki, Kenji (University of Kochi) ; Jacquot, Jeremy E. (University of Southern California) ; Janssen, David J. (University of Victoria) ; Jenkins, William J. (Woods Hole Oceanographic Institution) ; John, Seth (University of Southern California) ; Jones, Elizabeth M. (NIOZ Royal Netherlands Institute For Sea Research) ; Jones, Janice L. (University of California) ; Kadko, David C. (Florida International University) ; Kayser, Rick (Massachusetts Institute of Technology) ; Kenna, Timothy C. (Columbia University) ; Khondoker, Roulin (Imperial College London) ; Kim, Taejin (The University of Tokyo) ; Kipp, Lauren (Woods Hole Oceanographic Institution) ; Klar, Jessica K. (National Oceanography Centre Southampton) ; Klunder, Maarten (Utrecht University) ; Kretschmer, Sven (Alfred Wegener Institute (Bremerhaven, Alemanya)) ; Kumamoto, Yuichiro (Japan Agency for Marine-Earth Science and Technology) ; Laan, Patrick (University of Southern California) ; Labatut, Marie (University of Toulouse) ; Lacan, Francois (University of Toulouse) ; Lam, Phoebe J. (University of California) ; Lambelet, Myriam (Imperial College London) ; Lamborg, Carl H. (University of California) ; Le Moigne, Frédéric A. C. (Helmholtz Centre for Ocean Research Kiel) ; Le Roy, Emilie (University of Toulouse) ; Lechtenfeld, Oliver J. (Helmholtz Centre for Environmental Research) ; Lee, Jong-Mi (University of California) ; Lherminier, Pascale (Laboratoire d'Océanographie Physique et Spatiale) ; Little, Susan (Imperial College London) ; López-Lora, Mercedes (Universidad de Sevilla) ; Lu, Yanbin (University of Minnesota) ; Masqué Barri, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Mawji, Edward (British Oceanographic Data Centre) ; Mcclain, Charles R. (NASA Goddard Space Flight Center) ; Measures, Christopher (University of Hawaii at Manoa) ; Mehic, Sanjin (University of California) ; Menzel Barraqueta, Jan-Lukas (Helmholtz Centre for Ocean Research Kiel) ; Merwe, Pier van der (University of Tasmania) ; Middag, Rob (NIOZ Royal Netherlands Institute For Sea Research) ; Mieruch, Sebastian (Alfred Wegener Institute (Bremerhaven, Alemanya)) ; Milne, Angela (University of Plymouth) ; Minami, Tomoharu (Kyoto University) ; Moffett, James W. (University of Southern California) ; Moncoiffe, Gwenaelle (British Oceanographic Data Centre) ; Moore, Willard S. (University of South Carolina) ; Morris, Paul J. (Woods Hole Oceanographic Institution) ; Morton, Peter L. (National High Magnetic Field Laboratory) ; Nakaguchi, Yuzuru (Kindai University) ; Nakayama, Noriko (The University of Tokyo) ; Niedermiller, John (Wayne State University) ; Nishioka, Jun (Hokkaido University) ; Nishiuchi, Akira (Kindai University) ; Noble, Abigail (20 University Road) ; Obata, Hajime (The University of Tokyo) ; Ober, Sven (NIOZ Royal Netherlands Institute For Sea Research) ; Ohnemus, Daniel C. (Bigelow Laboratory for Ocean Sciences) ; Ooijeng, Jan van (NIOZ Royal Netherlands Institute For Sea Research) ; O'Sullivan, Jeanette (CSIRO Marine and Atmospheric Research) ; Owens, Stephanie (Woods Hole Oceanographic Institution) ; Pahnke, Katharina (University of Oldenburg) ; Paul, Maxence (Imperial College London) ; Pavia, Frank (Columbia University) ; Pena, Leopoldo D. (Universitat de Barcelona) ; Peters, Brian (Stanford University) ; Planchon, Frederic (Institut Universitaire Européen de la Mer) ; Planquette, Helene (Institut Universitaire Européen de la Mer) ; Pradoux, Catherine (University of Toulouse) ; Puigcorbé, Viena (Edith Cowan University) ; Quay, Paul (University of Washington) ; Queroue, Fabien (Institut Universitaire Européen de la Mer) ; Radic, Amandine (University of Toulouse) ; Rauschenberg, S. (Bigelow Laboratory for Ocean Sciences) ; Rehkämper, Mark (Imperial College London) ; Rember, Robert (University of Alaska Fairbanks) ; Remenyi, Tomas (University of Tasmania) ; Resing, Joseph A. (University of Washington) ; Rickli, Joerg (ETH Zürich) ; Rigaud, Sylvain (University of Delaware) ; Rijkenberg, Micha J. A. (Utrecht University) ; Rintoul, Stephen (University of Tasmania) ; Robinson, Laura F. (Woods Hole Oceanographic Institution) ; Roca Martí, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Rodellas, Valentí (Aix-Marseille Université) ; Roeske, Tobias (Alfred Wegener Institute (Bremerhaven, Alemanya)) ; Rolison, John M. (Research Centre for Oceanography) ; Rosenberg, Mark (University of Tasmania) ; Roshan, Saeed (Rosenstiel School of Marine and Atmospheric Science) ; Rutgers van der Loeff, Michiel M. (Alfred Wegener Institute (Bremerhaven, Alemanya)) ; Ryabenko, Evgenia (Helmholtz Centre for Ocean Research Kiel) ; Salt, A. (NIOZ Royal Netherlands Institute For Sea Research) ; Sanial, Virginie (Woods Hole Oceanographic Institution) ; Sarthou, Geraldine (Institut Universitaire Européen de la Mer) ; Schallenberg, Christina (University of Tasmania) ; Schauer, Ursula (Alfred Wegener Institute (Bremerhaven, Alemanya)) ; Scher, Howie (University of South Carolina) ; Schlosser, Christian (National Oceanography Centre Southampton) ; Schnetger, Bernhard (Universität Oldenburg) ; Scott, Peter (University of Oxford) ; Sedwick, Peter N. (Old Dominion University) ; Semiletov, Igor (Russian Academy of Sciences) ; Shelley, Rachel (Institut Universitaire Européen de la Mer) ; Sherrell, Robert M. (Rutgers University) ; Shiller, Alan M. (University of Southern Mississippi) ; Sigman, Daniel M. (Princeton University) ; Singh, Sunil Kumar (Physical Research Laboratory) ; Slagter, Hans A. (NIOZ Royal Netherlands Institute For Sea Research) ; Slater, Emma (British Oceanographic Data Centre) ; Smethie, William M. (Columbia University) ; Snaith, Helen (British Oceanographic Data Centre) ; Sohrin, Yoshiki (Kyoto University) ; Sohst, Bettina (Old Dominion University) ; Sonke, Jeroen E. (Geosciences Environnement Toulouse) ; Speich, Sabrina (University of Western Brittany) ; Steinfeldt, Reiner (University of Bremen) ; Stewart, Gillian (Queens College) ; Stichel, Torben (National Oceanography Centre Southampton) ; Stirling, Claudine H. (Research Centre for Oceanography) ; Stutsman, Johnny (University of Washington) ; Swarr, Gretchen J. (Woods Hole Oceanographic Institution) ; Swift, James H. (University of California) ; Thomas, Alexander (University of Edinburgh) ; Thorne, Kay (British Oceanographic Data Centre) ; Till, Claire P. (Humboldt State University) ; Till, Ralph (University of California) ; Townsen, Ashley T. (University of Tasmania) ; Townsend, Emily (University of South Carolina) ; Tuerena, Robyn (University of Edinburgh) ; Twining, Benjamin S. (Bigelow Laboratory for Ocean Sciences) ; Vance, Derek (ETH Zürich) ; Velazquez, Sue (University of Victoria) ; Venchiarutti, Celia (Alfred Wegener Institute (Bremerhaven, Alemanya)) ; Villa-Alfageme, Maria (Universidad de Sevilla) ; Vivancos, Sebastian M. (Columbia University) ; Voelker, Antje H. L. (Portuguese Institute of the Sea and the Atmosphere) ; Wake, Bronwyn (Institut Universitaire Européen de la Mer) ; Warner, Mark J. (University of Washington) ; Watson, Ros (CSIRO Marine and Atmospheric Research) ; Weerlee, Evaline van (NIOZ Royal Netherlands Institute For Sea Research) ; Weigand, Alexandra (Princeton University) ; Weinstein, Yishai (Bar-Ilan University) ; Weiss, Dominik (Imperial College London) ; Wisotzki, Andreas (Alfred Wegener Institute (Bremerhaven, Alemanya)) ; Woodward, E. Malcolm S. (Plymouth Marine Laboratory) ; Wu, Jingfeng (University of Miami) ; Wu, Yingzhe (Columbia University) ; Wuttig, Kathrin (University of Tasmania) ; Wyatt, Neil (Ocean and Earth Science) ; Xiang, Yang (University of California) ; Xie, Ruifang C. (Helmholtz Centre for Ocean Research Kiel) ; Xue, Zichen (Imperial College London) ; Yoshikawa, Hisayuki (Hokkaido University) ; Zhang, Jing (University of Toyama) ; Zhang, Pu (University of Minnesota) ; Zhao, Ye (Nu Instruments Ltd) ; Zheng, Linjie (Kyoto University) ; Zheng, Xin-Yuan (University of Oxford) ; Zieringer, Moritz (Helmholtz Centre for Ocean Research Kiel) ; Zimmer, Louise A. (Danish Technological Institute) ; Ziveri, Patrizia (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Zunino, Patricia (Univ. Brest. Ifremer) ; Zurbrick, Cheryl (Massachusetts Institute of Technology)
The GEOTRACES Intermediate Data Product 2017 (IDP2017) is the second publicly available data product of the international GEOTRACES programme, and contains data measured and quality controlled before the end of 2016. [...]
2018 - 10.1016/j.chemgeo.2018.05.040
Chemical geology, 2018  
7.
20 p, 3.1 MB Carbon export fluxes and export efficiency in the central Arctic during the record sea-ice minimum in 2012 : a joint 234Th/238U and 210Po/210Pb study / Roca Martí, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Puigcorbé Lacueva, Viena (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Rutgers van der Loeff, Michiel M. (Alfred-Wegener-Institut für Polar- und Meeresforschung) ; Katlein, Christian (Alfred-Wegener-Institut für Polar- und Meeresforschung) ; Fernández Méndez, Mar (Alfred-Wegener-Institut für Polar- und Meeresforschung) ; Peeken, Ilka (Alfred-Wegener-Institut für Polar- und Meeresforschung) ; Masqué Barri, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
The Arctic sea-ice extent reached a record minimum in September 2012. Sea-ice decline increases the absorption of solar energy in the Arctic Ocean, affecting primary production and the plankton community. [...]
2016 - 10.1002/2016JC011816
Journal of geophysical research: oceans, Vol. 121 issue 7 (July 2016) , p. 5030-5049  
8.
3 p, 112.4 KB Hablar, leer y escribir para aprender desde las áreas curriculares / Clar, Rosa ; Llauradó, Anna ; Riera, Antoni ; Roca Tort, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Quinquer, Dolors (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
2007
Aula de innovación educativa, Núm. 159 (2007) , p. 7-9  
9.
6 p, 676.6 KB La medicalización como contexto sociocientífico para promover el desarrollo y uso de conocimientos científicos / Domènech Calvet, Ana Mª (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Roca Tort, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En esta investigación se ha diseñado e implementado una unidad didáctica sobre la medicalización de la sociedad como controversia con el objetivo de favorecer el desarrollo de conocimientos científicos (el cuerpo humano como sistema, la acción y efectos secundarios de los medicamentos) y su uso en la justificación de actuaciones en situaciones cotidianas. [...]
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 1079-1084 (Innovacions didàctiques)  
10.
5 p, 111.6 KB El lenguaje de la ciencia / Caamaño, Aureli (IES Barcelona-Congrés) ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Roca Tort, Montserrat (IES Pla de les Moreres (Vilanova del Camí, Catalunya))
El lenguaje de la vida cotidiana es insuficiente para representar los fenómenos de la ciencia, que requiere unas formas de expresión propias y especializadas con palabras, gráficos, mapas, símbolos y ecuaciones. [...]
2003
Cuadernos de pedagogía, Num. 330 (Dec 2003) , p. 76-80  

Articles : 17 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Documents de recerca 9 registres trobats  
1.
117 p, 3.6 MB Influència de l'activitat de la macrofauna en el flux de 224Ra des dels sediments : el cas dels Alfacs, Catalunya / BioRad (Grup de recerca) ; Carrió Lladós, Laia ; Serra Artal, Sonia ; Garcia-Orellana, Jordi, tut. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física) ; Soler Membrives, Anna, tut. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Hierro Gutiérrez, Almudena, tut. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física) ; Roca Martí, Montserrat, tut. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física) ; Diego-Feliu, Marc, tut. (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
La principal entrada de nutrients i compostos químics als oceans és a través dels rius, tot i que recentment s'ha demostrat que les descàrregues d'aigües subterrànies al mar (SGD) també poden ser una font rellevant. [...]
2018
Grau en Ciències Ambientals [959]  
2.
112 p, 4.9 MB Distribució del mussol pirinenc en un marc de canvi global : Alinyà / CECVA (Grup de recerca) ; Homs, Esther ; Lòpez, David ; Moreira, Ricardo ; Oliver, Margalida ; Boada, Martí, 1949- , tut. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Zaldo-Aubanell, Quim, tut. (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Hierro Gutiérrez, Almudena, tut. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física) ; Roca Martí, Montserrat, tut. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Aquest treball neix de la voluntat d'estudiar la distribució territorial d'una espècie tan característica com el mussol pirinenc (Aegolius funereus) també conegut com a mussol de Tengmalm. El mussol pirinenc, és una au rapinyaire nocturna, petita i de zones fredes. [...]
2018
Grau en Ciències Ambientals [959]  
3.
101 p, 5.4 MB Estudi de la fauna útil al jardí del Zoo de Barcelona per controlar patologies a les espècies vegetals / Demeter (Grup de recerca) ; Farré Rosiqué, Abel ; González Santos, Adrià ; Valldaura Torredemer, Marc ; Hierro Gutiérrez, Almudena, tut. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física) ; Marco Urrea, Ernest, tut. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Roca Martí, Montserrat, tut. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
En aquest treball estudiem la fauna útil existent al Zoo de Barcelona i la presència d'aquesta als vegetals del jardí. En primer lloc s'ha realitzat una cerca bibliogràfica per aconseguir informació general sobre les patologies que tenen més incidència a Barcelona, els tractaments que s'utilitzen més sovint en aquesta ciutat per controlar-les i a la possibilitat d'utilitzar el control biològic mitjançant els enemics naturals de les plagues (fauna útil). [...]
2018
Grau en Ciències Ambientals [959]  
4.
206 p, 6.0 MB Carbon export from the upper water column of the polar oceans by using natural radionuclides / Roca Martí, Montserrat ; Masqué Barri, Pere, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals
Els oceans Àrtic i Austral representen el 20-35% de l'absorció oceànica global de diòxid de carboni (CO2) atmosfèric. Aquesta absorció és en part causada per la bomba biològica a través de la fixació de CO2 a la superfície de l'oceà i la transferència d'una fracció de la matèria orgànica a aigües profundes. [...]
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
5.
60 p, 1.0 MB Empathy towards animals : preventing adolescents from violence / Roca Fontcuberta, Montserrat ; Meléndez Peretó, Anna, 1985-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
Violent behaviour is a deviant conduct rejected by all modern societies. Violence is totally unaccepted when the victims are humans, but it is considered less severe or important when victims are non-human animals. [...]
El comportament violent és una conducta desviada rebutjada per les societats modernes. La violència no està en absolut acceptada quan la víctima és humana, però es considera menys greu o menys important quan la víctima d'aquesta violència és un animal no humà. [...]

2017
Grau en Criminologia [805]  
6.
361 p, 8.0 MB L'ús de les controvèrsies sociocientífiques per promoure la competència científica a l'educació secundària: el cas de la medicalització i el TDA-H / Domènech Calvet, Ana Mª ; Márquez, Conxita, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Roca Tort, Montserrat, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
La tesi L'ús de les controvèrsies sociocientífiques per promoure la competència científica a l'educació secundària: el cas de la medicalització i el TDA-H té la finalitat principal de descriure, analitzar i interpretar el desenvolupament de la competència científica dels alumnes de secundària (14 a 17 anys) a partir de la implementació d'una unitat didàctica contextualitzada en una controvèrsia sociocientífica (CSC). [...]
The main objective of the thesis The use of socioscientific issues as a way to promote the scientific competence in secondary education: the case of medicalization and ADHD is to describe, analyze and interpret the development of the scientific competence in high school students (aged 14 to 17) following the deployment of a SSI context-based teaching unit. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  
7.
128 p, 8.4 MB Estudi sobre les causes històriques que han determinat la percepció social actual de la dansa espanyola i el flamenc a Barcelona / Lloret Roca, Montserrat ; Riera i Asensio, Anna ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Anàlisi dels canvis que ha patit el Flamenc i la Dansa Espanyola (escola bolera, dansa estilitzada) a la ciutat de Barcelona des de finals del segle XIX fins a l'actualitat així com la percepció social. [...]
2011  
8.
275 p, 9.2 MB Indicadors de sostenibilitat i percepció social del Camí de Cavalls a Menorca / Minorca (Grup de recerca) ; Arjona Ruiz, Cristina ; Palau Rof, Laura ; Vallès Casas, Maria ; Caldés i Viñals, Mireia ; Roca Martí, Montserrat ; Torres González, Sandra ; Escuder Bonilla, Sangara ; Tibau Alberdi, Xavier Andoni ; Rieradevall, Joan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Carreras, David, dir. ; Boada, Martí, 1949- , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Garcia-Orellana, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física) ; Garcia-Solsona, Ester, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
S'efectuarà una avaluació global de l'estat ambiental del camí a partir dels indicadors. A més a més, es crearà un SIG que permeti la representació gràfica dels resultats dels indicadors i de la seva avaluació. [...]
Nota: Aquest document conté originàriament altre material i/o programari només consultable a la Biblioteca de Ciència i Tecnologia.

2010
2 documents
9.
367 p, 4.4 MB Les Preguntes en l'aprenentatge de les ciències : anàlisi de les preguntes dels alumnes en les activitats de la unitat didàctica "El cicle de l'aigua" / Roca Tort, Montserrat ; Márquez, Conxita, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Sanmartí, Neus, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
L'objectiu de la tesi ha estat aprofundir en el paper de les preguntes en l'ensenyament aprenentatge de les ciències, per això s'han plantejat les següents preguntes: a. Què han dit i diuen els experts sobre les preguntes i quines conseqüències té en el procés d'ensenyament- aprenentatge? b. [...]
El objetivo de la tesis ha sido ahondar en el papel de las preguntas en la enseñanza aprendizaje de las ciencias, por eso se han planteado las siguientes preguntas: a. Qué han dicho y dicen los expertos sobre las preguntas y qué consecuencias tiene en el proceso de enseñanza- aprendizaje? b. [...]
The goal of the thesis has been to deepen in the role of the questions in the learning of sciences, the following questions have been brought up because of that: a. What the experts have said and say about the questions and which consequences has in the process of learning? b. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2008  

Materials acadèmics 20 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
15 p, 46.5 KB Biologia i Geologia i la seva Didàctica [42084] / Roca Tort, Montserrat ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu de l'assignatura és completar els coneixements de biologia, geologia, física i química dels llicenciats, enginyers o graduats futurs professors de ciències així com apropar-los al coneixement de la didàctica de les ciències, i a les didàctiques específiques de cada disciplina. [...]
2012-13
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [942]  
2.
15 p, 46.5 KB Biologia i Geologia i la seva Didàctica [42084] / Roca Tort, Montserrat ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu de l'assignatura és completar els coneixements de biologia, geologia, física i química dels llicenciats, enginyers o graduats futurs professors de ciències així com apropar-los al coneixement de la didàctica de les ciències, i a les didàctiques específiques de cada disciplina. [...]
2012-13
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [941]  
3.
15 p, 46.5 KB Biologia i Geologia i la seva Didàctica [42084] / Roca Tort, Montserrat ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu de l'assignatura és completar els coneixements de biologia, geologia, física i química dels llicenciats, enginyers o graduats futurs professors de ciències així com apropar-los al coneixement de la didàctica de les ciències, i a les didàctiques específiques de cada disciplina. [...]
2012-13
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [940]  
4.
15 p, 46.5 KB Biologia i Geologia i la seva Didàctica [42084] / Roca Tort, Montserrat ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu de l'assignatura és completar els coneixements de biologia, geologia, física i química dels llicenciats, enginyers o graduats futurs professors de ciències així com apropar-los al coneixement de la didàctica de les ciències, i a les didàctiques específiques de cada disciplina. [...]
2012-13
Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [939]  
5.
15 p, 46.5 KB Biologia i Geologia i la seva Didàctica [42084] / Roca Tort, Montserrat ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu de l'assignatura és completar els coneixements de biologia, geologia, física i química dels llicenciats, enginyers o graduats futurs professors de ciències així com apropar-los al coneixement de la didàctica de les ciències, i a les didàctiques específiques de cada disciplina. [...]
2012-13
Màster Universitari en Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes (pla no utilitzat) [938]  
6.
15 p, 46.5 KB Biologia i Geologia i la seva Didàctica [42084] / Roca Tort, Montserrat ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu de l'assignatura és completar els coneixements de biologia, geologia, física i química dels llicenciats, enginyers o graduats futurs professors de ciències així com apropar-los al coneixement de la didàctica de les ciències, i a les didàctiques específiques de cada disciplina. [...]
2012-13
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [937]  
7.
15 p, 46.5 KB Biologia i Geologia i la seva Didàctica [42084] / Roca Tort, Montserrat ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu de l'assignatura és completar els coneixements de biologia, geologia, física i química dels llicenciats, enginyers o graduats futurs professors de ciències així com apropar-los al coneixement de la didàctica de les ciències, i a les didàctiques específiques de cada disciplina. [...]
2012-13
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [936]  
8.
15 p, 46.5 KB Biologia i Geologia i la seva Didàctica [42084] / Roca Tort, Montserrat ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu de l'assignatura és completar els coneixements de biologia, geologia, física i química dels llicenciats, enginyers o graduats futurs professors de ciències així com apropar-los al coneixement de la didàctica de les ciències, i a les didàctiques específiques de cada disciplina. [...]
2012-13
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [935]  
9.
15 p, 46.5 KB Biologia i Geologia i la seva Didàctica [42084] / Roca Tort, Montserrat ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu de l'assignatura és completar els coneixements de biologia, geologia, física i química dels llicenciats, enginyers o graduats futurs professors de ciències així com apropar-los al coneixement de la didàctica de les ciències, i a les didàctiques específiques de cada disciplina. [...]
2012-13
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [934]  
10.
15 p, 46.5 KB Biologia i Geologia i la seva Didàctica [42084] / Roca Tort, Montserrat ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu de l'assignatura és completar els coneixements de biologia, geologia, física i química dels llicenciats, enginyers o graduats futurs professors de ciències així com apropar-los al coneixement de la didàctica de les ciències, i a les didàctiques específiques de cada disciplina. [...]
2012-13
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [933]  

Materials acadèmics : 20 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Vegeu també: autors amb noms similars
8 Roca, Marisa
2 Roca, Marta
1 Roca, Mercedes
2 Roca, Mercè
2 Roca, Miquel
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.