Resultats globals: 299 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 135 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 3 registres trobats
Llibres i col·leccions, 13 registres trobats
Documents de recerca, 59 registres trobats
Materials didàctics, 1 registres trobats
Materials acadèmics, 87 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 1 registres trobats
Articles 135 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
3 p, 341.6 KB L'aprenentatge informal : clau per al desenvolupament professional de directius escolars / Rodríguez Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
La participació dels directors/es escolars i dels docents en processos d'aprenentatge i desenvolupament professional és un factor que s'utilitza per determinar la qualitat dels nostres sistemes educatius. [...]
2019
UAB divulga, Setembre 2019, p. 1-3  
2.
12 p, 1.9 MB Modification of the raman spectra in graphene-based nanofluids and its correlation with thermal properties / Rodríguez Laguna, María del Rocío (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Gómez Romero, Pedro (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Sotomayor Torres, Clivia M. (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Chávez Ángel, Emigdio (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia)
It is well known that by dispersing nanoparticles in a fluid, the thermal conductivity of the resulting nanofluid tends to increase with the concentration of nanoparticles. However, it is not clear what the mechanism behind this phenomenon is. [...]
2019 - 10.3390/nano9050804
Nanomaterials, Vol. 9, Issue 5 (May 2019) , art. 804  
3.
7 p, 804.7 KB Confining Functional Nanoparticles into Colloidal Imine-Based COF Spheres by a Sequential Encapsulation–Crystallization Method / Rodríguez San-Miguel, David (Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Química Inorgánica) ; Yazdi, Amirali (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Guillerm, Vincent (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Pérez Carvajal, Javier (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Puntes, Víctor (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Maspoch Comamala, Daniel (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Zamora, Félix (Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Química Inorgánica)
Here, a two-step method is reported that enables imparting new functionalities to covalent organic frameworks (COFs) by nanoparticle confinement. The direct reaction between 1,3,5-tris(4-aminophenyl)benzene and 1,3,5-benzenetricarbaldehyde in the presence of a variety of metallic/metal-oxide nanoparticles resulted in embedding of the nanoparticles in amorphous and non-porous imine-linked polymer organic spheres (NP@a-1). [...]
2017 - 10.1002/chem.201702072
Chemistry - a European journal, Vol. 23, Issue 36 (June 2017) , p. 8623-8627  
4.
3 p, 184.6 KB Reseña de Gorp, Lise Van. 2017. Los verbos pseudocopulativos de cambio en español : estudio semántico-conceptual de hacerse, volverse, ponerse, quedarse. Madrid / Frankfurt: Iberoamericana / Vervuert. / Pérez Rodríguez, David
Obra ressenyada: Lise VAN GORP, Los verbos pseudocopulativos de cambio en español : estudio semántico-conceptual de hacerse, volverse, ponerse, quedarse. Madrid / Frankfurt: Iberoamericana / Vervuert, 2017.
2018
Estudios de lingüística del español, Vol. 39 (2018) , p. 373-375 (Reviews)  
5.
20 p, 175.9 KB "No hay libro, por malo que sea, que no tenga alguna cosa buena" : la difusión de las Novelle de Sebastiano Erizzo y Niccolò Granucci en la España del Siglo de Oro / Fernández Rodríguez, Daniel (Universitat de València)
En este artículo se ofrece un primer panorama acerca de la difusión y repercusión de las novelas de Sebastiano Erizzo y Niccolò Granucci en el Siglo de Oro, en particular de dos de sus obras principales, Le sei giornate (1567) y La piacevol notte et lieto giorno (1574). [...]
This paper provides a first consideration of the dissemination and impact of the novels by Sebastiano Erizzo and Niccolò Granucci in the Spanish Golden Age, focusing on two of their main works, Le sei giornate (1567) and La piacevol notte et lieto giorno (1574), respectively. [...]

2019 - 10.5565/rev/anuariolopedevega.305
Anuario Lope de Vega, Vol. 25 (2019) , p. 55-74 (Artículos. Sección monográfica)  
6.
11 p, 348.3 KB Adherence to european clinical practice guidelines for secondary prevention of cardiovascular disease : A cohort study / Pepió Vilaubí, Josep Maria (Equip d'Atenció Primària Tortosa Oest. Institut Català de la Salut) ; Orozco Beltrán, Domingo (Universidad Miguel Hernández) ; Gonçalves, Alessandra Queiroga. (Unitat Docent de Medicina de Família i Comunitària Tortosa-Terres de l'Ebre. Institut Català de la Salut) ; Rodriguez Cumplido, Dolores (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Farmacologia, de Terapèutica i de Toxicologia) ; Aguilar Martin, Carina (Unitat d'Avaluació. Direcció d'Atenció Primària Terres de l'Ebre. Institut Català de la Salut) ; López Pineda, Adriana (Universidad Miguel Hernández) ; Gil Guillen, Vicente F. (Universidad Miguel Hernández) ; Quesada, Jose A. (Universidad Miguel Hernández) ; Carratala Munuera, Concepción (Universidad Miguel Hernández)
To provide a better understanding of the actions taken within health systems and their results, this study aims to assess clinicians' adherence to clinical practice guidelines regarding recommended treatments in patients with cardiovascular disease in primary care settings, and to determine the associated factors. [...]
2018 - 10.3390/ijerph15061233
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 15 Núm. 6 (november 2018) , p. 1233  
7.
54 p, 193.2 MB A context for the last Neandertals of interior Iberia : Los Casares cave revisited / Alcaraz Castaño, Manuel (Universidad de Alcalá de Henares. Departamento de Prehistoria) ; Alcolea González, Javier (Universidad de Alcalá de Henares. Departamento de Prehistoria) ; Kehl, Martin (Universität zu Köln) ; Albert, Rosa María (Universitat de Barcelona. Departament d'Història i Arqueologia) ; Baena Preysler, Javier (Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Prehistoria y Arqueología) ; de Balbín-Behrmann, Rodrigo (Universidad de Alcalá de Henares. Departamento de Prehistoria) ; Cuartero, Felipe (Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Prehistoria y Arqueología) ; Cuenca Bescós, Gloria (Universidad de Zaragoza. Departamento de Geociencias) ; Jiménez Barredo, Fernando (Centro Nacional de Investigación sobre la Evolución Humana (CENIEH)) ; López Sáez, José Antonio (Consejo Superior de Investigaciones Cientificas (Espanya). Instituto de Historia) ; Piqué i Huerta, Raquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria) ; Rodríguez Antón, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria) ; Yravedra, José (Universidad Complutense de Madrid. Departamento de Prehistoria) ; Weniger, Gerd-Christian (Neanderthal Museum)
INTRODUCTION AND OBJECTIVES: Although the Iberian Peninsula is a key area for understanding the Middle to Upper Paleolithic transition and the demise of the Neandertals, valuable evidence for these debates remains scarce and problematic in its interior regions. [...]
2017 - 10.1371/journal.pone.0180823
PLoS one, Vol. 12, núm. 7 (2017) , p. e0180823  
8.
14 p, 376.4 KB La gestió del coneixement en les organitzacions educatives / Rodríguez Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona)
L'aparició i el desenvolupament de nous entorns de treball i aprenentatge són cada vegada més habituals en la societat del coneixement. En aquest context, la gestió del coneixement ha esdevingut ràpidament una estratègia fonamental per millorar els processos de desenvolupament professional en les organitzacions i, per tant, el desenvolupament organitzatiu. [...]
The advent and development of new working and learning environments is becoming increasingly common in the knowledge society. Knowledge management has rapidly become an essential strategy for improving professional development processes within organisations and, therefore, organisational development. [...]

2009-2010 - 10.2436/20.3007.01.65
Revista catalana de pedagogia, Vol. 7 (2009-2010) , p. 435-448  
9.
3 p, 463.7 KB Són les TIC utilitzades adequadament entre els joves d'Educació Secundària? / Rodríguez Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
El protagonisme de les TIC (Tecnologies d'informació i Comunicació), com internet i els dispositius mòbils, en la vida quotidiana dels joves és ben conegut. De fet, s'han realitzat diferents estudis analitzant l'ús d'aquestes on s'han destacat els seus beneficis en àmbits educatius. [...]
2018
UAB divulga, Octubre 2018, p. 1-3  
10.
5 p, 626.4 KB Spray drying for making covalent chemistry II : synthesis of covalent-organic framework superstructures and related composites / Garzón Tovar, Luis (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Avci-Camur, Ceren (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Rodríguez San-Miguel, David (Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Química Inorgánica) ; Imaz, Inhar (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Zamora, Félix (Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Química Inorgánica) ; Maspoch Comamala, Daniel (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia)
Here we report a method that combines the spray-drying technique with a dynamic covalent chemistry process to synthesize zero-dimensional, spherical and microscale superstructures made from the assembly of imine-based COF nanocrystals. [...]
2017 - 10.1039/c7cc07052g
Chemical communications, Vol. 53, issue 82 (Oct. 2017) , p. 11372-11375
2 documents

Articles : 135 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 3 registres trobats  
1.
7 p, 15.7 MB La armonización y la estandarización en microbiología molecular alimentaria : los casos de Listeria monocytogenes y Salmonella spp. / Rodríguez Lázaro, David
Microbial analysis is a prosperous, lucrative and growing industry, with a global market of more than 2 billion analyses performed in 2014. Food microbial testing comprised more than 966 million analyses in 2013, with annual global revenues of $3 . [...]
2016
Workshop MRAMA. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, XV (2016)  
2.
12 p, 294.8 KB Los comunistas extremeños y la huelga general campesina de junio de 1934 / Hinojosa, José (Grupo de Estudios de Historia Contemporánea en Extremadura (GEHCEx)) ; López Rodríguez, Antonio Doroteo (Grupo de Estudios de Historia Contemporánea en Extremadura (GEHCEx))
2016 (Mesa 3: Les esquerres)
La Segona República. Cultures i projectes polítics. Congrés Internacional d'Història. Bellaterra, : 2016  
3.
2 p, 8.4 MB Making city in the "non-city" : the integration of irregular settlements in Andalusia. A case study / Piñero Valverde, Antonio (Universidad de Sevilla. Fundación de Investigación) ; Luque Martín, Irene (Universidad de Sevilla) ; Miguel Rodriguez, Jaime de (Universidad de Sevilla)
The problems associated with numerous irregular buildings existing in Andalucia today, demands a new approach. In order to deepen the definition of strategies of urbano-territorial integration of these settlements, we present a case study in which, at the end of its implementation in agent-based simulation models, we summarize the ODD Protocol which will form the basis of the simulation, indicating the determining factors to consider for an effective and participatory planning, that minimize the progressive estrangement between the normative framework and the reality that is tried to order.
2014
Social Simulation Conference. Bellaterra, Cerdanyola del Vallés, 1a : 2014  

Llibres i col·leccions 13 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
156 p, 2.7 MB Good Practices for equity and inclusion in Higher Education / Dovigo, Fabio coord. (University of Bergamo) ; Casanova, Laura coord. (University of Bergamo) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pupponen, Hannu (University of Jyväskylä) ; Mäkelä, Tiina (University of Bergamo) ; Jerónimo, Miguel (Instituto Politécnico de Leiria) ; Duarte, Ana (Instituto Politécnico de Leiria) ; Mangas, Catarina (Instituto Politécnico de Leiria) ; Sousa, Sofia (Instituto Politécnico de Leiria) ; Iucu, Romitâ (University of Bucharest) ; Stîngu, Mihaela (University of Bucharest) ; Marin, Elena (University of Bucharest) ; Maurariu, Câtâlina (University of Bucharest) ; Olmos Rueda, Patricia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rodríguez Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Lucas, Lisa (University of Bristol, United Kingdom)
Inclusion in education: a) is understood to concern a far wider range of learners vulnerable to exclusion than those identified as having disabilities or special educational needs; b) involves a curriculum for all that considers academic and social learning; curriculum goals and implementation should reflect this dual focus; c) is a process and not a state; educators will always need to move their work forward to enable the learning and participation of all learners.
Bergamo Università di Bergamo 2017 (Collana Educazione Inclusiva - Inclusive Education Series 6)  
2.
26 p, 366.7 KB Matrimonis mixtos i fills de la barreja a Catalunya : dels xarnegos als «cafè amb llet»? / Rodríguez García, Dan (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de recerca INMIX) ; Miguel Luken, Verónica de (Universidad de Málaga)
Com ja va assenyalar Jaume Vicens Vives, Catalunya és «fruit de diversos llevats i, per tant, una bona «llesca» del país pertany a una biologia i a una cultura de mestissatge». A més, la barreja o mixticitat a casa nostra, producte de les unions entre nadius i forasters (francesos, murcians, andalusos, etc. [...]
Como ya señaló Jaume Vicens Vives, Cataluña es «fruto de varias levaduras y, por tanto, una buena «rebanada» del país pertenece a una biología y a una cultura de mestizaje». Además, la mezcla o mixticidad en nuestro país, producto de las uniones entre nativos e inmigrantes (franceses, murcianos, andaluces, etc. [...]
As noted by the historian Jaume Vicens Vives, Catalonia is «a product of various yeasts and, therefore, a good «slice» of the country belongs to the biology and the culture of hybridity. » Furthermore, mixedness in Catalonia, the product of unions between natives and migrants (whether French, Andalusian, etc. [...]
Comme Jaume Vicens Vives avait remarqué, la Catalogne est « fruit de différentes levures et donc, une bonne " tranche " du pays appartient à une biologie et à une culture du métissage ». En outre, le mélange ou mixité dans notre pays, le produit d'unions entre les autochtones et les immigrants (les français, les andalouses, etc. [...]

Barcelona Generalitat de Catalunya. Departament de Benestar Social i Família 2015 (Ciutadania i immigració ; 11)
Recerca i immigració VII : migracions dels segles XX i XXI: una mirada candeliana, 2015, p. 193-218  
3.
241 p, 4.9 MB Recerca i immigració VII : migracions dels segles XX i XXI: una mirada candeliana / Domingo i Valls, Andreu, 1958-, coord. ; Bayona, Jordi (Universitat de Barcelona. Centre d'Estudis Demogràfics) ; Bueno García, Xiana ; Galeano, Juan ; López Gay, Antonio ; Miguel Luken, Verónica de ; Miret, Pau, 1964- ; Módenes Cabrerizo, Juan Antonio ; Ortega-Rivera, Enrique ; Parramon, Clara Carme ; Recaño Valverde, Joaquín ; Rodríguez García, Dan ; Solana Solana, A. Miguel ; Vidal-Coso, Elena
Aquest volum recull les aportacions d'estudiosos vinculats principalment al Centre d'Estudis Demogràfics (CED) de la Universitat Autònoma de Barcelona. De fet, es basa en les ponències presentades al Museu d'Història de Catalunya el 17 de desembre de 2014 dins la jornada «Migracions dels segles XX i XXI a Catalunya. [...]
Barcelona Generalitat de Catalunya. Departament de Benestar Social i Família 2015 (Ciutadania i immigració ; 11)  
4.
61 p, 7.4 MB Higher Education in Finland, Italy, Portugal, Romania, Spain, and UK. A brief overview / Dovigo, Fabio, ed. (University of Bergamo) ; Kinnunen, Hanna (University of Jyväskylä) ; Mäkelä, Tiina (University of Jyväskylä) ; Jerónimo, Miguel (Instituto Politécnico de Leiria) ; Duarte, Ana (Instituto Politécnico de Leiria) ; Mangas, Catarina (Instituto Politécnico de Leiria) ; Sousa, Sofia (Instituto Politécnico de Leiria) ; Iucu, Romiţă (University of Bucharest) ; Stîngu, Mihaela (University of Bucharest) ; Marin, Elena (University of Bucharest) ; Murariu, Cătălina (University of Bucharest) ; Castro, Diego (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rodríguez Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Lucas, Lisa (University of Bristol)
Bergamo Department of Human and Social Sciences, University of Bergamo 2016 (Collana Educazione Inclusiva - Inclusive Education Series 4)  
5.
392 p, 13.1 MB Manual integrado de acción tutorial / Gairín Sallán, Joaquín, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Agelet Profitós, Joan ; Armengol Asparó, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Barrera-Corominas, Aleix ; Navarro Casanoves, Maria ; Castro Ceacero, Diego ; Comellas, María Jesús 1943- ; Olmos Rueda, Patricia ; Pàmies Rovira, Jordi ; Rodríguez Gómez, David ; Suárez, Cecilia Inés
El Manual Integrado de Acción Tutorial (MIAT, en adelante) que se introduce con este texto es el documento que recoge propuestas de intervención organizadas y dirigidas a mejorar la atención de los estudiantes de centros de estudios nocturnos de Costa Rica. [...]
Cartago : Editorial Tecnológica de Costa Rica , 2015  
6.
64 p, 6.1 MB Acceso, permanencia y éxito académico de colectivos vulnerables en la Educación Superior. Estrategias para la intervención / Gairín Sallán, Joaquín ; Castro Ceacero, Diego, ed. ; Rodríguez Gómez, David, ed. ; Barrera-Corominas, Aleix, ed.
2015  
7.
221 p, 1.1 MB Universidad y colectivos vulnerables / Gairín Sallán, Joaquín ; Palmeros y Ávila, Guadalupe ; Barrales Villegas, Adoración ; Sánchez, Sebastián ; Castro Ceacero, Diego ; Rodríguez, David ; Landín, María del Rosario ; Villegas Torres, José de Jesús ; Pérez Sánchez, Luis Manuel ; Barrales Martínez, Alfredo
El acceso y permanencia en la universidad sigue sin ofrecer, por el momento, las mismas oportunidades a todos los ciudadanos que están en condiciones de realizar estudios superiores. Razones económicas, culturales, sociales o de género castigan posibilidades de realización y de promoción personal y social. [...]
Mexico D.F. : Ediciones del Lirio , 2014
6 documents
8.
74 p, 4.5 MB Acceso, permanencia y egreso en la universidad de colectivos vulnerables en Latinoamérica : intervenir y cambiar la realidad / Gairín Sallán, Joaquín ; Castro Ceacero, Diego ; Rodríguez Gómez, David
El acceso y permanencia en la universidad no ofrece, hoy por hoy, las mismas oportunidades a todos los ciudadanos que están en condiciones de realizar estudios superiores. Razones económicas, culturales, sociales o de género castigan de una manera significativa a determinados colectivos, que ven mermadas sus posibilidades de realización y de promoción personal y social. [...]
Santillana del Pacífico , 2014
9 documents
9.
244 p, 5.7 MB Desarrollo educativo al servicio del desarrollo social / Gairín Sallán, Joaquín, coord. ; Castro Ceacero, Diego, coord. ; Aguilar, María Eliana ; Arias, Óscar ; Armengol Asparó, Carme ; Barrientos, Rina ; Becerra, Adán ; Becerra, Sergio ; Cancino, Víctor ; Castro, Diego ; Donoso, Sebastián ; Durán, María del Mar ; Feixas i Condom, Mònica ; García, María Soledad ; Flores, Guadalupe ; Fuentealba, Pablo ; González, Carmen ; González, Paz ; Hernández, Laura ; Inzulza, Domingo ; Jara, Mundina ; Lira, Isaac ; Mayorga, Gladys ; Montiel, Jaime ; Muñoz, José Luis ; Navarro, Marita ; Oyarzún, Claudio ; Pesutic, Rosa ; Prieto, Oscar ; Retamal, Silvia ; Rodríguez, David ; Romero, Luis ; Sánchez, Sebastián
La publicación recoge las aportaciones y los trabajos realizados con motivo del "Proyecto de apoyo y fortalecimiento educacional en gestión directiva y competencias profesionales docentes", promovido por varias instituciones, coordinado por el Equipo de Desarrollo Organizacional (EDO) de la Universidad Autónoma de Barcelona; y subvencionado por la Agencia Española de Cooperación Internacional para el Desarrollo (AECID). [...]
FIDECAP , 2010  
10.
295 p, 3.4 MB Competencias para el ejercicio de la dirección de instituciones educativas : reflexiones y experiencias en Iberoamérica / Gairín Sallán, Joaquín, coord. ; Castro Ceacero, Diego, coord. ; Aguerrondo, Inés ; Donoso, Sebastián ; Parra, Oscar ; Del Arco, Isabel ; Escobar, Vielka ; Plasencia, Alicia ; Baráibar, Alicia ; Gairín, Joaquín ; Richards, Eladio ; Barrales Villegas, Adoración ; García Olaya, Ana ; Rodríguez Gómez, David ; Martínez Barrientos, Alejandra ; García, Rodolfo ; Rugilo, Ana María ; Benavides, Nibaldo ; González, Nurys del Carmen ; Sánchez, Sebastián ; Bengoa, Mario ; Herrera, Esmelda ; Sánchez, Dagmar de ; Bosco Bernal, Juan ; Jované, Jaime ; Silva, José Manuel ; Calvo, Marcela ; Medrano, Hernán ; Schurmann, Sebastián ; Contreras, Azael ; López, Leopoldo ; Serrano, Walter ; Corea, Norma ; López, Noemí ; Smith, Guillermo ; Brito, Juana M. ; Lugo, María Teresa ; Tafur, Rosa María ; Cancino, Victor ; Martínez, Daniel ; Tejera, Andrea ; Castro, Diego ; Molina, Nuby ; Terreros, Nicolasa ; Díaz, Carmen ; Oviedo, Rosa Divina ; Vaillant, Denise
El presente texto es el resultado de las aportaciones al encuentro realizado por los miembros de la Red de Apoyo a la Gestion Educativa (http://www. redage. org) en junio de 2011 en la ciudad de Lima. [...]
Santillana del Pacífico - RedAGE , 2012 (Informes ; 3)  

Llibres i col·leccions : 13 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Documents de recerca 59 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
245 p, 30.7 MB La guerra que nos parió / Duarte Rodríguez, María del Carmen ; Calderer Reig, Cristina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest fotoreportaje pretén reunir el testimoni de les persones que van viure la Guerra Civil Espanyola i evocar l'oblit al qual ens arrossega el pas del temps. Mitjançant la informació extreta d'entrevistes i retrats a testimonis de la guerra, a més d'una sèrie documental de fotografies que il·lustren la pèrdua i l'oblit, es vol acostar a la població, de forma humil, la història que no li van explicar durant la seva etapa educativa i evocar l'amnèsia de la qual s'intenta rescatar la memòria dels últims testimonis vius de la guerra.
Este fotoreportaje pretende reunir el testimonio de las personas que vivieron la Guerra Civil Española y evocar el olvido al que nos arrastra el paso del tiempo. Mediante la información extraída de entrevistas y retratos a testigos de la guerra, además de una serie documental de fotografías que ilustran la pérdida y el olvido, se quiere acercar a la población, de forma humilde, la historia que no le contaron durante su etapa educativa y evidenciar la amnesia de la que se intenta rescatar la memoria de los últimos testimonios vivos de la contienda.
This photo-report aims to gather the testimony of the people who lived the Spanish Civil War and evoke the oblivion to which we are dragged by the passage of time. Through the information extracted from interviews and portraits of witnesses of the war, in addition to a documentary series of photographs that illustrate the loss and the oblivion, we want to bring the population, in a humble way, the story that was untold during their educational stage and to make evident the amnesia of which it is tried to rescue the memory of the last alive testimonies of the fight.

2019
Graduat o Graduada en Periodisme [971]  
2.
12 p, 3.6 MB Analizador de notícias a partir de diferentes fuentes de información / Román Rodríguez, Diego Fernando ; Baldrich i Caselles, Ramon, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
En la actualidad, se ha incrementado de manera muy alarmante la difusión de desinformación y en muchos casos, la difusión de noticias tergiversadas de medios de comunicación, que a nuestro parecer, son fiables. [...]
Nowadays, the dissemination of misinformation has increased very alarmingly and in many cases, the dissemination of distorted news media that in our opinion, are reliable. The degree of Internet penetration, social networks and other types of digital information sources, have allowed the creation of a scenario in which it is very easy to misinform, influence public opinion and affect the integrity of people conditioned by economic or political interests. [...]
En l'actualitat, s'ha incrementat de manera molt alarmant la difusió de desinformació i en molts casos, la difusió de notícies tergiversades de mitjans de comunicació, que ens poden semblar ser fiables. [...]

2019-07-01
Enginyeria Informàtica [958]  
3.
115 p, 2.6 MB Surgical site infections in spinal surgery from risk factors to surgical outcomes / Haddad, Sleiman, autor. ; Pellisé Urquiza, Ferran, supervisor acadèmic. ; Rodriguez Pardo, Dolors, supervisor acadèmic. ; Pigrau Serrallach, Carlos, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Cirurgia.
Durante la última década ha aumentado significativamente el volumen de cirugías de columna, además de la complejidad tanto médica como quirúrgica de los pacientes tratados. Esto ha dado lugar a un aumento de complicaciones asociadas. [...]
Over the last decade there has been a significant increase in volume of spinal surgeries performed as well as in medical and surgical complexity of patients. This was accompanied by an increased overall morbidity and volume of complications. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
4.
121 p, 15.0 MB Estudio de la incidencia, factores de riesgo, diagnóstico, tratamiento y pronóstico de la diarrea por Clostridium difficile / López-Larrainzar Coghen, Thais, autor. ; Almirante Gragera, Benito, supervisor acadèmic. ; Rodríguez Pardo, Maria Dolores, supervisor acadèmic. ; Pigrau Serrallach, Carlos, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina.
El objetivo principal de la presente tesis doctoral es describir la epidemiología y las características particulares de la infección por Clostridium difficile en nuestro entorno, tanto en la población general como en el subgrupo de pacientes afectos de enfermedad oncológica o hematológica maligna. [...]
The main objective of this doctoral thesis is to describe the epidemiology and particular characteristics of Clostridium difficile infection in our environment, both in general population and in subgroup of patients affected by oncological or hematological malignant disease. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
5.
Colaboración docente y uso de las TIC en los centros educativos de Uruguay : estudio de casos múltiples en el contexto del Plan Ceibal / Questa Torterolo, Mariela Esther, autor. ; Rodríguez Gómez, David, supervisor acadèmic. ; Meneses, Julio, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada.
L'estudi s'ha realitzat en el departament de Colònia, a Uruguai, per explorar les formes de col·laboració entre docents a nivell professional i l'ús de les tecnologies per al treball col·laboratiu en el context del model 1:1 d'inclusió de les TIC. [...]
El estudio se ha realizado en el departamento de Colonia, en Uruguay, para explorar las formas de colaboración entre docentes a nivel profesional y el uso de las tecnologías para el trabajo colaborativo en el contexto del modelo 1:1 de inclusión de las TIC. [...]
The study has been conducted in the department of Colonia, in Uruguay, to explore the forms of collaboration between teachers at a professional level and the use of technologies for collaborative work in the context of 1: 1 ICT inclusion model. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.  
6.
Predicción en línea del módulo elástico de la cuajada / Salvador Rodríguez, Daniel José, autor. ; Castillo Zambudio, Manuel, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Animal i dels Aliments.
El presente trabajo de investigación trata sobre el desarrollo, implementación, calibración y validación de un sistema que permite medir a tiempo real el módulo elástico de la cuajada, G', utilizando la señal de un sensor de dispersión NIR, con la finalidad de determinar un tiempo de corte objetivo lo cual, a su vez, permitiría la automatización de esta parte del proceso de elaboración de queso. [...]
The present research deals with the development, implementation, calibration and validation of a system for measuring at real time the elastic modulus of the curd, G', using the signal of a NIR light backscatter sensor, to determine a target cutting time, which would allow the automation of this part of the cheese making process. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.  
7.
453 p, 8.1 MB Las tecnologías digitales en la docencia universitaria : barreras para su integración / Mercader Juan, Cristina, autor. ; Gairín Sallán, Joaquín, supervisor acadèmic. ; Rodríguez Gómez, David, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada.
La investigación realizada se focaliza en el profesorado universitario y en los motivos por los cuales éstos no utilizan las tecnologías digitales de manera habitual como herramienta de enseñanza-aprendizaje en el aula. [...]
The research developed is focused on university teachers and the reasons why they do not regularly use digital technologies in the teaching-learning process. The identification of barriers to its integration is a key aspect to achieve a general integration of digital resources in university teaching. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.  
8.
12 p, 1.3 MB Implantació ERP en entorn virtualitzat / Cedenilla Rodríguez, Daniel ; Musach Pi, Ramón, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
En l'actualitat existeixen moltes empreses que per desconeixement, un assessorament incorrecte per part d'altres professionals o fins i tot problemes econòmics no estan actualitzant els seus sistemes informàtics. [...]
Nowadays there are so many companies that by unknowledge, wrong advices by other professionals or even economic troubles they don't update their computer systems. These problems not only involve a performance reduction if not that create seriously problems who affected directly to the growth of the company. [...]
En la actualidad existen muchas empresas que por desconocimiento, un asesoramiento incorrecto por parte de otros profesionales o incluso por problemas económicos no están actualizando sus sistemas informáticos. [...]

2018-02-10
Enginyeria Informàtica [958]  
9.
299 p, 3.8 MB Palabras, imágenes, cosas : sentidos de pertenencia y vínculos transnacionales en inmigrados/as chilenos/as en Barcelona, España, a partir de la cultura material visual / Pequeño Bueno, Andrea, autor. ; Grau Rebollo, Jorge, supervisor acadèmic. ; Rodríguez García, Dan, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural.
Mi investigación doctoral explora los procesos identitarios y la experiencia familiar transnacional de inmigrantes chilenos/as que residen en unión mixta en Barcelona, España. Y lo hace poniendo especial atención a la cultura material, y con énfasis en la fotografía. [...]
My doctoral research explores identity formation processes and transnational family experiences among Chilean immigrants living in mixed (binational) unions in Barcelona, Spain. In this effort, I pay attention to material culture, with a focus on photography. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
10.
280 p, 2.3 MB The role of newspapers in the EU communication process. / Rodríguez Guillén, David, autor. ; Costa, Pere-Oriol, 1940- supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació
La baja participación en las elecciones europeas, la crisis migratoria, el "Brexit". A lo largo de los últimos años, la Unión Europea ha experimentado un creciente escepticismo. Aunque algunos argumentan que la crisis financiera es una de las principales razones del incremento del escepticismo, el papel jugado por los medios de comunicación en el proceso de comunicación de la Unión Europea también podría haber jugado un factor importante al respecto. [...]
The low turnout in the European elections, the migration crisis, the "Brexit". Over the past few years the European Union has experienced an increasing skepticism. Although some people argue that the financial crisis is one of the main reasons for this rise, the role played by mass media in the EU communication process could have also been an important factor in the rise of skepticism. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  

Documents de recerca : 59 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Materials didàctics 1 registres trobats  
1.
11 p, 386.9 KB Pauta per a l'avaluació de la contribució individual dels membres al procés grupal en el treball en equip universitari / Agud Morell, Ingrid (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Alcalde, Rosa ; Armengol Asparó, Carme ; Barrera-Corominas, Aleix ; Borras Izquierdo, Alexis ; Buñuel Azor, Immaculada ; Castro Ceacero, Diego ; Díaz Vicario, Anna ; Duran Bellonch, Maria del Mar ; González Fernández, Henar ; Ion, Georgeta ; Marzo Ruiz, Lourdes ; Mercader Juan, Cristina ; Muñoz Moreno, José Luís ; Orta Trepat, María ; Parera Garcia, Mònica ; Pérez-Maldonado, Cristina ; Rodríguez Gómez, David ; Salat Llorente, Esther ; Sánchez Martí, Angelina ; Zolle-Valero, Txell, col·laboradora
La pauta que es presenta a continuació parteix d'un projecte que es fonamenta en la necessitat d'assegurar una avaluació més individualitzada quan el mètode de treball escollit pel professorat és el treball en equip. [...]
Bellaterra 2018 (ARPA - Aula de Recursos per a l'Avaluació)  

Materials acadèmics 87 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
13 p, 145.8 KB Seminari de Recerca [43145] / Lubbers, Miranda Jessica ; Tapada Berteli, Maria Teresa ; Molina González, José Luis ; Fradejas Garcia, Ignacio ; Rodríguez García, Dan ; Ballestin Gonzalez, Beatriz ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquest mòdul forma part dels mòduls comuns que han de cursar tots/totes els/les estudiants del màster, independentment de l'especialitat que estiguin cursant. S'imparteix al segon semestre. Objectius Generals Conèixer les diferents estratègies, tradicions, metodologies i tècniques específiques que s'utilitzen per l'anàlisi dels resultats obtinguts, tant qualitatius com quantitatius, i els programes informàtics existents. [...]
Este módulo forma parte de los módulos comunes que han de cursar todos/as los/as estudiantes del máster, independientemente de la especialidad que esten cursando. Se imparte el segundo semestre. Objetivos Generales: Conocer las distintas estrategias, tradiciones, metodologías y técnicas específicas que se utilizan para el análisis de los resultados obtenidos, tanto cualitativos como cuantitativos, y los programas informáticos existentes. [...]

2019-20
Màster Universitari en Antropologia: Recerca Avançada i Intervenció Social [1175]
3 documents
2.
6 p, 116.3 KB Pràcticum I [102065] / Troiano Gomà, Helena ; Flecha Fernandez Sanmamed, Ainhoa ; Scandurra, Rosario ; Salat Llorente, Esther ; Rodríguez Gómez, David ; Armengol Asparo, Maria Carme ; González Motos, Sheila ; Muñoz Moreno, José Luís ; Verger Planells, Antoni ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Les pràctiques de segon tenen per objectiu fonamental que els estudiants, en grup, prenguin un primer contacte com a futurs professionals amb un centre escolar i facin una observació de caràcter global de tres aspectes fonamentals: l'entorn social de l'escola, una aproximació rigorosa i sistemàtica a l'observació i anàlisi a la realitat educativa i organitzativa d'un centre escolar i del funcionament i dinàmiques de l'aula. [...]
Objetivos generales: 1. Analizar la relación entre el entorno social y el escolar y las relaciones sociales que se dan en el seno de la escuela, con especial referencia a las desigualdades de género. [...]

2019-20
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
3.
5 p, 105.1 KB Empresa i mercats nacionals i internacionals de l'Àsia Oriental [101531] / Rosell Foxa, Jordi ; Cubeiro Rodriguez, Didac ; García Hernández, Rosa ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Al finalitzar l'assignatura, l'alumne serà capaç de: - Identificar les característiques essencials de les tradicions de negocis més importants de la regió (japonesa, coreana, xinesa). - Analitzar com els factors de l'entorn, com el gènere, la religió, la diversitat ètnica, les cultures laborals, afecten els processos de gestió empresarial d'Àsia i comparar com aquests varien entre els diferents països en comparació amb el model occidental. [...]
Al finalizar la asignatura, el alumno será capaz de: - Identificar las características esenciales de las tradiciones de negocios más importantes de la región (japonesa, coreana, china). - Analizar cómo los factores del entorno, como el género, la religión, la diversidad étnica y las culturas laborales, afectan a los procesos de gestión empresarial de Asia y comparar cómo estos varían entre los diferentes países. [...]

2019-20
Grau en Estudis d'Àsia Oriental [823]
3 documents
4.
7 p, 119.5 KB Economia política [101077] / Trillas Jané, Francesc ; López Andrés, Francesc Xavier ; Veciana Botet, Paula ; Mundet Pons, Jordi ; Cubeiro Rodriguez, Didac ; Silvi, Mariateresa ; Cano Berlanga, Sebastian ; García López, Miguel Àngel ; Navarro Galvez, Francisco ; Castells Quintana, David ; Bel Piñana, Maruixa Paula ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
L'objectiu de l'assignatura és proporcionar les eines bàsiques desenvolupades fins ara per la ciència econòmica i que permeten analitzar i comprendre bona part de la realitat social actual, així com també qüestions d'organització econòmica persistents a tota societat humana. [...]
El objetivo de la asignatura es proporcionar las herramientas básicas desarrolladas hasta ahora por la ciencia económica y que permiten analizar y comprender buena parte de la realidad social actual, así como también cuestiones de organización económica persistentes en toda sociedad humana. [...]

2019-20
Grau en Sociologia [1361]
Grau en Ciència Política i Gestió Pública [1362]
Grau en Relacions Internacionals [1404]
3 documents
5.
7 p, 124.9 KB Recerca, Formació i Tecnologies de l'Aprenentatge i el Coneixement (TAC) [43224] / Bosco Paniagua, María Alejandra ; Rodríguez Gómez, David ; Mas Torelló, Oscar ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul pretén introduir l'alumne a la recerca en l'àmbit de la formació i les tecnologies de l'aprenentatge i el coneixement (TAC): Reflexionar al voltant dels conceptes de tecnologia educativa i tecnologies de la informació i la comunicació al servei de l'aprenentatge i el coneixement i el seu impacte educatiu. [...]
Este módulo introduce al alumnado en la investigación en el ámbito de la formación y las tecnologías del aprendizaje y el conocimiento (TAC): Reflexionar en torno de los conceptos de tecnología educativa y tecnologías de la información y la comunicación al servicio del aprendizaje y el conocimiento y su impacto educativo. [...]

2019-20
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]
3 documents
6.
6 p, 116.0 KB Recerca, Canvi i Innovació: El Desenvolupament Professional a les Organitzacions [43204] / Rodríguez Gómez, David ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul és obligatori de l'especialitat de Pedagogia Aplicada i és optatiu de la resta d'especialitats. Aquest mòdul pretén introduir a l'alumne en la investigació en l'àmbit del desenvolupament professional a les organitzacions. [...]
Este módulo es obligatorio en la especialidad de Pedagogía Aplicada y es optativo en el resto de las especialidades. Este módulo pretende introducir al alumno en la invetigación en el ámbito del desarrollo profesional en las organizaciones. [...]

2019-20
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]
3 documents
7.
7 p, 110.8 KB Treball de Fi de Màster [42663] / Qu Lu, Xianghong ; Brañas Espiñeira, José Manuel ; Rosell Foxa, Jordi ; Viladomiu Canela, Lourdes ; Zhou, Minkang ; Beltrán Antolín, Joaquín ; Saiz Lopez, Amelia ; Cubeiro Rodriguez, Didac ; Guerrero Cabrera, Federico ; Francés Tudel, Gemma ; Lopez Vidal, Lluc ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera
L'objectiu fonamental d'aquesta assignatura és proporcionar als estudiants: • Coneixements que aportin una base que els permeti ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca. [...]
El objetivo fundamental de esta asignatura es proporcionar a los estudiantes: Conocimientos que aporten una base que les permita ser originales en el desarrollo y/o aplicación de ideas, a menudo en un contexto de investigación. [...]

2019-20
Màster Universitari en Unió Europea-Xina: Cultura i Economia [1136]
3 documents
8.
8 p, 120.4 KB Desenvolupament Organitzacional d'Institucions Educatives [103523] / Rodríguez Gómez, David ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta assignatura de tercer de la titulació de Pedagogia és la primera part de la Matèria de "Coordinació i gestió d'institucions educatives", i es complementa amb l'assignatura de "Direcció i lideratge d'institucions educatives". [...]
Esta asignatura de tercero de la titulación de Pedagogía es la primera parte de la Materia de "Coordinación y gestión de instituciones educativas", y se complementa con la asignatura de "Dirección y liderazgo de instituciones educativas". [...]

2019-20
Grau en Pedagogia [1211]
3 documents
9.
5 p, 109.6 KB Treball de Fi de Grau [102990] / Marco Navarro, Ester ; Torres Claramunt, Raul ; Guillen Sola, Anna ; de Cardona Recasens, Eva ; Rodriguez, Diego Agustin ; Messaggi Sartor, Monique ; Coll Fernandez, Roser ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Medicina
L'objectiu principal de l'assignatura és que l'estudiant elabori, presenti i defensi un projecte que integri els continguts formatius i les competències adquirides durant el grau.
El objectivo principal de la asignatura es que el estudiante elabore, presente y defienda un proyecto que integre los contenidos formativos y las competencias adquiridas durante el grado.

2019-20
Grau en Fisioteràpia [961]
3 documents
10.
7 p, 114.2 KB Context social i gestió escolar [102069] / Rodríguez Gómez, David ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Els objectius que pretén l'assignatura de Context Social i Gestió Escolar són: 1. Analitzar la relació entre l'entorn social i l'escolar i les relacions socials que es donen en el si de l'escola. [...]
Los objetivos que pretende la asignatura de Contexto Social y Gestión Escolar son: 1. Analizar la relación entre el entorno social y el escolar y las relaciones sociales que se dan en el seno de la escuela. [...]

2019-20
Grau en Educació Primària [896]
3 documents

Materials acadèmics : 87 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Documents gràfics i multimèdia 1 registres trobats  
1.
Els Sentiments / Pujol, Daniel ; Puñet, Montserrat ; Rodríguez, Diana ; Sánchez, Jordi, 1964- ; Vílchez, José F ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació ; Laboratori de Produccions Televisives (Bellaterra, Catalunya)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, [2008]  

Vegeu també: autors amb noms similars
3 Rodriguez, D.
1 Rodriguez, D. Rodriguez
10 Rodriguez, Dan
1 Rodriguez, Daniel Andres
2 Rodriguez, Daniela
12 Rodriguez, David
3 Rodriguez, Diego Agustin
10 Rodríguez, Dan
1 Rodríguez, Daniel
2 Rodríguez, Daniela
2 Rodríguez, Daniela
2 Rodríguez, Darío
12 Rodríguez, David
1 Rodríguez, Diana
1 Rodríguez, Dolores
3 Rodríguez, Dolors
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.