Results overview: Found 4 records in 0.02 seconds.
Articles, 2 records found
Course materials, 2 records found
Articles 2 records found  
1.
16 p, 398.0 KB El formador de profesores de matemática : un análisis de las percepciones de sus prácticas instruccionales desde la "tensión" estudiante-formador / Rojas, Francisco (Pontificia Universidad Católica de Chile) ; Deulofeu Piquet, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques i les Ciències Experimentals)
El formador de profesores, como aquel que apoya al profesor en el desarrollo y la mejora de la enseñanza de las matemáticas, tiene una fuerte incidencia en la construcción del conocimiento inicial para la enseñanza en sus estudiantes. [...]
El formador de professors, com aquell que recolza al professor en el desenvolupament i la millora de l'ensenyament de les matemàtiques, té una forta incidència en la construcció del coneixement inicial per a l'ensenyament en els seus estudiants. [...]
Teacher educators, as professionals who support prospective teachers in the development and improvement of their mathematics teaching, have a strong influence on the construction of the initial knowledge needed for teaching in the school classroom. [...]

2015 - 10.5565/rev/ensciencias.1322
Enseñanza de las ciencias, Vol. 33 Núm. 1 (2015) , p. 47-61 (Investigaciones Didácticas)  
2.
10 p, 259.9 KB Análisis de secuencias de aprendizaje matemático desde la perspectiva de la gestión de la participación / Carrillo, José (Universidad de Huelva) ; Climent, Nuria (Universidad de Huelva) ; Gorgorió Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Prat, Montserrat (Prat Moratonas) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rojas Sateler, Francisco (Universitat Autònoma de Barcelona)
El aula de matemáticas puede ser objeto de análisis desde muy diversas perspectivas. En este artículo se estudia la gestión de la participación de los alumnos en los procesos de aprendizaje relacionados con el contenido matemático. [...]
The mathematics classroom can be analysed from many perspectives. In this paper the focus is on the pupils' participation management in the mathematics learning processes. For this we developed an analytical tool and showed its application on a lesson on polygons. [...]

2008
Enseñanza de las ciencias, V. 26 n. 1 (2008) p. 67-76  

Course materials 2 records found  
1.
3 p, 19.6 KB Informàtica Educativa [21945] / Bibiloni, Lluís ; Pintó, R. (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques i de les Ciències Experimentals) ; Bosco, Alejandra ; Diez, Javier ; Edo, Mequè ; Figueiras, Lourdes ; Marquès, Pere ; Prat, Montserrat ; Rodriguez, Margarita ; Rojas, Francisco ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
2008-09
Mestre, Especialitat d'Educació Musical [67]
Mestre, Especialitat d'Educació Especial [80]
Mestre, Especialitat d'Educació Infantil [74]
Mestre, Especialitat d'Educació Física [69]  
2.
3 p, 19.6 KB Informàtica Educativa [21945] / Bibiloni, Lluis ; Pintó, R. (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques i de les Ciències Experimentals) ; Bosco, Alejandra ; Diez, Javier ; Edo, Mequè ; Figueiras, Lourdes ; Marquès, Pere ; Prat, Montserrat ; Rodriguez, Margarita ; Rojas, Francisco ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
2008-09
Mestre, Especialitat d'Educació Primària [68]  

See also: similar author names
1 Rojas, Federico
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.