Resultats globals: 2 registres trobats en 0.01 segons.
Articles, 2 registres trobats
Articles 2 registres trobats  
1.
22 p, 1.8 MB Efectos de trabajar con GeoGebra en el aula en la relación afecto-cognición / García López, María del Mar (Universidad de Almería. Departamento de Educación) ; Romero Albaladejo, Isabel María (Universidad de Almería. Departamento de Educación) ; Gil Cuadra, Francisco (Universidad de Almería. Departamento de Educación)
El auge del uso de la tecnología en educación matemática, especialmente en el enfoque dinámico de la geometría, requiere estudios empíricos bien fundamentados que informen sobre su uso efectivo en las aulas. [...]
The rise of the use of technology in mathematics education, especially in the dynamic approach to geometry, requires well-founded empirical studies that inform its effective use in the classroom. This article responds to the demand for interventions that address the affective and cognitive dimensions, as well as the study of the relationship between them. [...]

2021 - 10.5565/rev/ensciencias.3299
Enseñanza de las ciencias, Vol. 39 Núm. 3 (2021) , p. 177-198 (Investigaciones Didácticas)  
2.
14 p, 126.9 KB Construcción social del concepto de número real en alumnos de secundaria : aspectos cognitivos y actitudinales / Romero Albaladejo, Isabel María (Universidad de Almería. Departamento de Educación) ; Rico Romero, Luis (Universidad de Granada. Departamento de Didáctica de la Matemática)
During the school year 1993-94, we carried out an action-research experience with 14-15 year-old students aimed to study their understanding of real numbers. One of the main features in the introduction of the topic was the work on problematic situations. [...]
1999 - 10.5565/rev/ensciencias.4090
Enseñanza de las ciencias, V. 17 N. 2 (1999) , p. 259-272  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.