Resultats globals: 5 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 4 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Articles 4 registres trobats  
1.
10 p, 967.4 KB Borderline personality traits mediate the relationship between low perceived social support and non-suicidal self-injury in a clinical sample of adolescents / Mendez, Iria (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ; Sintes Estevez, Anna (Hospital Sant Joan de Déu (Manresa)) ; Pascual Mateos, Juan Carlos (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Puntí Vidal, Joaquim (Centro de Investigación Biomédica en Red de Salud Mental) ; Lara, Anaís (Xarxa Assistencial i Universitària de Manresa. Servei de Psiquiatria i Psicologia, ALTHAIA) ; Briones-Buixassa, Laia (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya) ; Nicolaou, Stella (Universitat de Barcelona. Programa de Doctorat en Biomedicina) ; Schmidt, Carlos (Hospital d'Igualada) ; Romero, Soledad (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ; Fernández, Marta (Hospital Sant Joan de Déu (Manresa)) ; Carmona i Farrés, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Neurociències) ; Soler, Joaquim (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Neurociències) ; Santamarina, Pilar (Institut d'Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer) ; Vega Moreno, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
Background: Non-suicidal self-injury (NSSI) is a serious public health concern among adolescents, especially in clinical settings. Social support plays a critical role in the onset and maintenance of NSSI in adolescence. [...]
2022 - 10.1016/j.jad.2022.01.065
Journal of affective disorders, Vol. 302 (2022) , p. 204-2013  
2.
20 p, 581.6 KB Relaciones entre el conocimiento de la enseñanza y el conocimiento de las características del aprendizaje de las matemáticas : caso de una profesora de secundaria / Zakaryan, Diana (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso) ; Estrella Romero, María Soledad (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso) ; Espinoza-Vásquez, Gonzalo (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso) ; Morales, Sergio (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso) ; Olfos, Raimundo (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso) ; Flores-Medrano, Eric (Universidad Popular Autónoma del Estado de Puebla (Mèxic)) ; Carrillo-Yáñez, José (Universidad de Huelva. Departamento de Didácticas Integradas)
El conocimiento del profesor es reconocido como un factor relevante de su desempeño profesional y para promover el aprendizaje de la matemática de sus alumnos. Este artículo profundiza en el conocimiento del profesor y estudia las relaciones entre subdominios del conocimiento didáctico del contenido del modelo Mathematics Teachers' Specialized Knowledge. [...]
A teacher's knowledge is considered a significant factor contributing to their classroom performance and the promotion of mathematics learning in their students. This paper examines the knowledge deployed by a secondary teacher when working on the topic of similarity of triangles, focusing on the connections between subdomains within Pedagogical Content Knowledge in the model Mathematics Teachers' Specialized Knowledge. [...]

2018 - 10.5565/rev/ensciencias.2260
Enseñanza de las ciencias, Vol. 36 Núm. 2 (2018) , p. 105-123 (Investigaciones Didácticas)  
3.
22 p, 1.5 MB Competencia metarrepresentacional en los primeros grados : representaciones externas de datos y sus componentes / Estrella Romero, María Soledad (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso) ; Olfos, Raimundo (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso) ; Vidal-Szabó, Pedro (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso) ; Morales, Sergio (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso) ; Estrella, Patricia (Organización Mundial para la Educación Preescolar-OMEP (Xile))
Este artículo presenta un estudio cualitativo sobre la competencia metarrepresentacional en 30 estudiantes de primero a cuarto grado (6 a 9 años). Por medio de entrevistas clínicas y sin instrucción previa, los estudiantes construyeron 192 representaciones de datos y explicaron sus componentes. [...]
The paper discusses a qualitative study on metarepresentational competence in 30 students of grade 1 to 4 (aged 6 to 9). Through clinical interviews and without prior instruction, students constructed 192 representations of data and explained their components. [...]

2018 - 10.5565/rev/ensciencias.2143
Enseñanza de las ciencias, Vol. 36 Núm. 2 (2018) , p. 143-163 (Investigaciones Didácticas)  
4.
2 p, 115.6 KB El objeto tabla : un estudio epistemológico, cognitivo y didáctico / Estrella Romero, María Soledad
La investigación se enfoca en la tabla como objeto de aprendizaje a tratar en los primeros grados de la escuela. Primeramente desarrolla un estudio histórico epistemológico que esclarece los elementos constitutivos de la tabla, y se examina su estatus en el contexto escolar conforme al análisis exploratorio de datos. [...]
La recerca s'enfoca en la taula com a objecte d'aprenentatge a tractar en els primers graus de l'escola. Primerament desenvolupa un estudi històric epistemològic que esclareix els elements constitutius de la taula, i s'examina el seu estatus en el context escolar conforme a l'anàlisi exploratòria de dades. [...]
The research focuses on the table as a learning object to be treated in the early grades of school. First develops an epistemological historical study that clarifies the constituent elements of the table, and its status is examined in the school context under exploratory data analysis. [...]

2015 - 10.5565/rev/ensciencias.1719
Enseñanza de las ciencias, Vol. 33 Núm. 2 (2015) , p. 257-258 (Tesis Didácticas)  

Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
241 p, 2.7 MB Utilidad de la arquitectura del sueňo para el diagnóstico del trastorno bipolar pediátrico / Estrada i Prat, Xavier ; Romero Cela, Soledad, dir. ; Pérez Solà, Víctor, dir. ; Álvarez, Enrique, (Álvarez Martínez) dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psiquiatria i de Medicina Legal
Existen escasos trabajos realizados en niños y adolescentes con trastorno bipolar (TBP) en los que se evalue la estructura del sueño. Además, los estudios presentan diferencias metodológicas y reportan resultados heterogéneos. [...]
Sleep structure research performed in children and adolescents with bipolar disorder (PBD) is scarce. In addition, the studies present methodological differences and report heterogeneous results. The present work contains two original studies and a systematic review. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  

Vegeu també: autors amb noms similars
2 Romero, S.
1 Romero, Salvador
6 Romero, Sergio
1 Romero, Susana Otero
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.