Resultats globals: 43 registres trobats en 0.03 segons.
Materials de curs, 7 registres trobats
Llibres i col·leccions, 2 registres trobats
Documents de recerca, 10 registres trobats
Articles, 21 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 3 registres trobats
Materials de curs 7 registres trobats  
1.
5 p, 94.5 KB Gestió Cultural [100031] / Rué, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
2013-14
Graduat o Graduada en Humanitats [778]  
2.
4 p, 101.7 KB Innovació Educativa [103522] / Rué, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta assignatura és una de les bases fonamentadores de la menció de 4rt "Gestió de la formació i d'institucions socioeducatives" . Proporciona coneixements i recursos d'acció professional en l'àmbit del disseny, desplegament i la innovació de propostes formatives. [...]
2013-14  
3.
4 p, 12.4 KB Innovació Educativa [103522] / Rué, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta assignatura és una de les bases fonamentadores de la menció de 4rt "Gestor de la formació en les organitacions" . Proporciona coneixements i recursos d'acció professional en l'àmbit del disseny, desplegament i la innovació de propostes formatives. [...]
2012-13
Graduat o Graduada en Pedagogia [825]  
4.
9 p, 57.4 KB Disseny, desenvolupament i innovació del curriculum [23159] / Rué, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
2009-10
Diplomat en Professorat d'EGB [452]  
5.
4 p, 22.6 KB Estratègies de prevenció fracàs acadèmic [23240] / Rué, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
2008-09
Llicenciat en Psicopedagogia [85]  
6.
3 p, 18.7 KB Disseny, desenvolupament i innovació del curriculum [23159] / Rué, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
2008-09
Llicenciat en Pedagogia [598]  
7.
8 p, 71.0 KB Disseny, desenvolupament i innovació del curriculum [23159] / Rué, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
2006-07
Llicenciat en Pedagogia [598]  

Llibres i col·leccions 2 registres trobats  
1.
34 p, 403.0 KB John Elliott: discurs llegit a la cerimònia d'investidura celebrada a la sala d'actes de la Facultat de Ciències de l'Educació el dia 23 d'octubre de l'any 2003 / Elliott, John ; Rué, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona.
Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2003 (Doctor honoris causa (Universitat Autònoma de Barcelona)) - 10.5565/rev/educar.224

Conté: Presentació de John Elliott per Joan Rué ; The struggle to redefine the relationship between knowledge and action in the academy: some reflections in action research / discurs de John Elliott ; curriculum vitae de John Elliott

8 documents
2.
62 p, 494.7 KB Les Titulacions UAB en l'Espai Europeu d'Educació Superior : Sistema Europeu de Transferència de Crèdits (ECTS) / Rué, Joan ; Martínez, Maite
L'entorn sociocultural en el qual es troben situades les universitats experimenta, des de ja fa alguns anys, canvis importants. Canvis demogràfics, l'efecte dels quals és un descens en les taxes de natalitat i la consegüent disminució d'estudiants a les aules. [...]
Bellaterra : Universitat Autòmona de Barcelona , 2005. (Eines d'innovació docent en educació superior 1)  

Documents de recerca 10 registres trobats  
1.
239 p, 2.9 MB Análisis y evaluación de la docencia universitaria mediada con tecnología / Rodríguez Beneroso, Margarita ; Dorado Perea, Carlos, dir. ; Rué Domingo, Joan, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
La investigación que hemos llevado a cabo trata de la docencia en la universidad, mediada con tecnología. El estudio se estructura en las siguientes partes: El bloque I es una revisión del marco teórico en donde exponemos el estado de la cuestión sobre la universidad. [...]
The present research focuses on teaching at the university mediated with technology. The structure of the study is as follows: Block 1 is a review of the theoretical framework where we expose the state of the question about the university. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
2.
28 p, 1.7 MB La planificació d'una bona activitat cooperativa incrementa les probabilitats d'èxit en el procés d'E–A dels alumnes? / Quintas Toribio, Cristina ; Rué, Joan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest article presenta una discussió i un anàlisi sobre el disseny i la implementació d'una activitat cooperativa davant del grup d'alumnes de sisè de primària de l'escola Sant Jordi (Mollet del Vallès) i les possibles conseqüències, per tant, la seva influència en el procés d'Ensenyament–Aprenentatge dels alumnes. [...]
2013
Graduat o Graduada en Educació Primària [1140]  
3.
218 p, 1.5 MB Evaluación del aprendizaje en la DACEA / Saucedo López, Héctor ; Rué, Joan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
La investigación realizada tuvo como finalidad conocer los métodos de evaluación que se manejan en la División Académica de Ciencias Económico Administrativas, perteneciente a la Universidad Juárez Autónoma de Tabasco. [...]
This investigation has like objective Know the evaluation methods used in the Academicals Division of Economics and Administrative Sciences that is inside the Jurez Autonomic of Tabasco University. with the intention of obtains the pertinent information, by make analysis and conclusions about the situation of the superior education learning, in public accountancy , and by this way, show propositions for make best the evaluation in superior education, and give quality to the same.

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2009
2 documents
4.
394 p, 1.4 MB Avaliação do currículo no "ensino fundamental" (1ª à 4ª série) no Brasil : análise da introdução do conceito de regulação na avaliação do ensino-aprendizagem / Maciel, Cilene María Lima Antunes ; Rué, Joan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
La actual coyuntura socio-político-económica hace emerger la evaluación como un tema crucial para la toma de decisiones tanto en las esferas pública como privada. Este es un movimiento que viene intensificándose en los últimos años. [...]
The current socio-politic and economical situation makes emerge the evaluation as a crucial issue for taking decisions in both, the public and private spheres. The evaluation concern had become more intensive in the last years in the public area, and more specifically on the educational one, specially since the evaluative mechanisms has had the same impact than in the private area. [...]
A atual conjuntura política, econômica e social fez emergir a avaliação como baluarte para tomadas de decisões nas esferas pública e privada. Este é um movimento que vem se intensificando nos últimos anos. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2004  
5.
254 p, 1.0 MB Conflicte i canvi : l'escolarització de fills d'immigrants no comunitaris en centres privats concertats / Dilmé Clavaguera, Ma. Dolors ; Rué, Joan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
El punt de partida de la recerca és la constatació que Espanya s'ha configurat com a país receptor d'immigració, aquest fet ha suposat l'arribada d'una nova població, portadora de llengües i cultures diferents, la immigrant. [...]
The starting point of the research is the situation in which Spain finds itself as a destination country for immigrants. This fact has entailed the arrival of a new population - the immigrant population - which has brought different languages and cultures. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2004
2 documents
6.
316 p, 903.9 KB Desenvolvimento e aperfeiçoamento de habilidades adaptativas como facilitadores da inclusão social de alunos com deficiência mental : uma proposta de formação continuada para professores / Monroy, Angela ; Rué, Joan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Vegeu tesi.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2004  
7.
349 p, 1.1 MB Els Discursos sobre atenció a la diversitat en la comunitat educativa a Catalunya / Essomba, Miquel Àngel ; Coll, César, dir. ; Rué, Joan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
L'objectiu general de la tesi és analitzar la dissociació entre discurs i pràctica pel que fa a la diversitat i l'atenció a la diversitat en el sistema educatiu. Una primera part de recerca ha estat centrada en la fonamentació del discurs i correspon al marc teòric d'aquesta tesi. [...]
The general aim of this thesis is to analize the lack of association between the discourse and the practice about Diversity and Education for Diversity within the system of Education. The first part of this research has been focused in the fundamentals of the discourse and it has become the theoretical framework of the thesis. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2003  
8.
275 p, 997.3 KB Educaçao profissionalizante : questoes sociais e mercado de trabalho / Araujo, Tatiana ; Rué, Joan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Este trabalho constitui um estudo de caso que busca averiguar resultados práticos alcançados por destinatários de cursos profissionalizantes ministrados na comunidade Novos Alagados, localidade da periferia da cidade de Salvador, Bahia, Brasil. [...]
Este trabajo constituye un estudio de caso que busca averiguar resultados prácticos alcanzados por destinatarios de cursos de formación profesional realizados en la comunidad de Novos Alagados, localidad de la periferia de la ciudad de Salvador, Bahia, Brasil. [...]
This work constitutes a case study that searches to inquire practical results reached for addressees of given professionalizing courses in the community of Novos Alagados (New Flooded), locality of the periphery of the city of Salvador, Bahia, Brazil. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2005  
9.
196 p, 1.3 MB La Formación docente del profesorado universitario : perfil y líneas de formación : tesis doctoral / Portilla Rendón, Adriana Beatríz ; Rué, Joan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Ferrández Arenaz, Adalberto, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Teniendo como certeza que la participación de los profesores es sustancial para el logro de calidad en la educación superior, en esta investigación se profundiza en la búsqueda de evidencias que permitan contestar ¿cuál es el perfil del profesorado de la Universidad de Xalapa? ¿cómo responde a los requerimientos actuales de la enseñanza superior? ¿cómo encuadra ante las necesidades de la Universidad de Xalapa? ¿hasta qué punto podemos hablar de la necesidad de la formación continua del profesorado?, ¿cuál es el modelo de formación acorde al modelo de enseñanza que se pretende obtener?, ¿cuáles son las ventajas y desventajas a las que se enfrentaría un programa de formación continua?, ¿es viable la aplicación de programas de formación continua?, ¿qué líneas de formación se tendrían que contemplar? y ¿cómo se conformaría el programa de formación continua para los docentes?. [...]
Taking as a certainty that the participation of the teachers is substantial for the quality achievement in the most top education, in this investigation one penetrates into the search of evidences that allow to answer, the next questions: which is the profile of the professorship of Xalapa's university?, As it answers to the current requirements of the higher education?, Since it fits before the needs of Xalapa's university?, Until what point we prune to speak about the need of the permanent training of the professorship?, which is the model of identical formation to the model of education that is tried to obtain?, which are the advantages and disadvantages to which confront a program of permanent training?, it is viable the application of programs of permanent training?, what lines of formation could be that to contemplate? And, since as integrate the program of permanent training for the teachers?. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2003
5 documents
10.
306 p, 916.9 KB El Tractament de les actituds en el context escolar / Guitart i Aced, Rosa Ma. ; Rué, Joan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Miras i Mestres, Mariana, dir. (Universitat de Barcelona)
La recerca que es presenta esdevé una proposta de teoria aplicada a com treballar els continguts actitudinals dins els centres escolars de primària. La seva intencionalitat ha estat la d'ajudar a aconseguir que el professorat reflexioni sobre la importància que tenen les actituds en la formació de les persones i la seva repercussió social, així com la d'aportar reflexions, plantejaments, instruments i recursos que l'ajudin en la seva tasca docent envers les actituds. [...]
This research turns into a proposal of applied theory on how the attitudes are employed at the school centres of elementary education. Its aim has been to help to achieve that the teachers takes into account the importance of the attitudes in the upbringing and their social repercussion, as well as to provide thinkings, approaches, tools and resources that help them in their educational task with regard to the attitudes. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2005
2 documents

Articles 21 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
4 p, 27.4 KB La Formación pedagógica / Darder, Pere, 1933- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; López, José A. ; Rue, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Tras recoger las opiniones de los maestros sobre aspectos que orientan la necesidad de un cambio en los programas de Pedagogía en las Normales, se realizan algunas consideraciones del futuro de la formación de los maestros. [...]
1980
Cuadernos de pedagogía, Núm. 69 (Septiembre 1980) , p. 12-14  
2.
6 p, 61.5 KB Currículum optativo y educación en la diversidad / Muñoz, Emili ; Rué, Joan ; Gómez Alemany, Isabel
Reflexión referida al cumplimiento en la práctica de las finalidades educativas que se prevén en la legislación. Esto se basa en distintos datos recogidos del seguimiento de la experimentación catalana y de las conclusiones obtenidas de una investigación realizada por los autores del artículo. [...]
1993
Cuadernos de pedagogía, Num. 217 (1993) , p. 80-83  
3.
6 p, 79.0 KB Algunos interrogantes / Rué, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Aproximación a las cuestiones que afectan a la acción tutorial en el contexto de la nueva enseñanza obligatoria: el lugar del centro y funciones que se han de primar, y las actuaciones que atienden a la diversidad del destinatario.
1994
Cuadernos de pedagogía, Num. 231 (1994) , p. 8-11  
4.
4 p, 119.1 KB La autoevaluación : Procedimientos y metodología desarrollados en Catalunya / Alcalde, Isabel ; Rué, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
El artículo presenta el modelo de evaluación interna que se lleva a cabo en los centros docentes catalanes, basado en una exploración sistemática y progresiva de diversas cuestiones relacionadas con la organización de la enseñanza. [...]
1999
Cuadernos de pedagogía, Núm. 283 (Septiembre 1999) , p. 50-57  
5.
7 p, 131.7 KB Escenarios, referentes y posibilidades / Rué, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
El artículo ofrece algunas pautas para comprender mejor el sentido de la evaluación interna de centros. Como premisa de trabajo, critica la importación del concepto de «mercado» al ámbito educativo, y el hecho de confiar a expertos externos los inevitables interrogantes profesionales. [...]
1999
Cuadernos de pedagogía, Vol. 283 (1999) , p. 38-44  
6.
5 p, 217.3 KB Un mundo de significados / Rué, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
El aula constituye un complejo álbum de imágenes y metáforas donde se suceden múltiples interacciones que conforman un entorno de aprendizaje. Su estudio es muy reciente y, quizá por su misma inmediatez, exige una mirada distinta.
1997
Cuadernos de pedagogía, Num. 254 (1997) , p. 54-58  
7.
7 p, 214.7 KB Currículum, concepciones y prácticas / Rué, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
El currículo es como un calidoscopio en el que confluyen tradiciones y variables de signo muy diverso, con sus pertinentes connotaciones éticas y políticas. Así, éste se presenta como estructura académica, contexto normativo de la interacción educativa y experiencia. [...]
1996
Cuadernos de pedagogía, Vol. 253, Num. 58 (1996) , p. 64  
8.
4 p, 163.8 KB ¿Existen hoy tendencias educativas? / Contreras, José Miguel ; Hernández, Fernando ; Puig, Josep M. ; Rué, Joan ; Trilla, Jaume ; Carbonell, Jaume
En este artículo introductorio se comenta el significado de las tendencias educativas, subrayando las dificultades hoy, a diferencia de antaño, de ofrecer una radiografía nítida de aquéllas. A continuación, se señalan los criterios de clasificación que se han seguido en la elaboración de esta monografía.
1996
Cuadernos de pedagogía, Vol. 253, Num. 8 (1996) , p. 13  
9.
4 p, 117.8 KB ¿Quiénes son y qué piensan los alumnos absentistas? / Rué, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
El artículo recoge una síntesis de los testimonios de varios adolescentes que han decidido abandonar la escolaridad obligatoria. Sus respuestas muestran el impacto de las condiciones socioculturales y económicas, el grado de autoestima y el desencuentro entre los intereses del alumnado y la escuela.
2003
Cuadernos de pedagogía, Num. 327 (Sep 2003) , p. 55-58  
10.
6 p, 90.0 KB El pensamiento de J. Elliott / Rué, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
¿En qué consiste la acción docente? ¿Cómo puede ser mejorada y en qué condiciones? A partir de estas dos preguntas, este profesor de la Universidad de East Anglia ha articulado un nuevo paradigma de la profesionalidad docente. [...]
2003
Cuadernos de pedagogía, Num. 328 (Oct 2003) , p. 76-81  

Articles : 21 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 3 registres trobats  
1.
1 p, 98.1 KB GRUP GI-IDES: Xarxa per l’Aprenentatge Autònom, XAA / Rué, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
2008
Jornades d'Innovació Docent de la UAB. Bellaterra, Catalunya, 5es : 2008  
2.
10 p, 79.1 KB Com aprenen els nostres alumnes més i millor? / Rué, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Amador i Guillem, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Bosco, Alejandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Gené, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Moreno, Sara, 1978- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Pividori, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Rambla, Francesc Xavier, 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
La voluntat d’aquesta recerca és, mitjançant un procediment d’enquesta, identificar aquelles estratègies d’ensenyament que poden ser mes efectives en relació a ajudar els alumnes a aprendre més i millor. [...]
The main aim of the research is identifying the most effective strategies in supporting a better learning process in H. Education. The basic mean we used to develop such analysis was a questionnaire. [...]

2008
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 5es : 2008  
3.
8 p, 39.4 KB El treball del grup en xarxa sobre l’aprenentatge en autonomia / Rué, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Bosco, Alejandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l’Educació. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Gené, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències) ; López, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Veterinària) ; Lázaro, Patricia (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació) ; Pividori, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències) ; Rambla, Francesc Xavier, 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Sánchez, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i Interpretació) ; Torres, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i Interpretació)
L’experiència de reflexió en xarxa que hem emprès docents de diversos departaments i matèries de la UAB – centrada sobre les condicions de millora de l’aprenentatge i, de manera especial en l’aprenentatge en autonomia dels alumnes – ens ha portat a desenvolupar un intercanvi en el qual hem examinat algunes de les condicions de treball que nosaltres creem en els alumnes en el decurs de la nostra intervenció docent. [...]
The reflective experience developed within a network by diverse members of the teaching staff of the UAB, all of them rooted in different departments and academic subjects, has been focused on the improving conditions for learning, specially on autonomous learning conditions for pupils. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  

Vegeu també: autors amb noms similars
56 Rue, Joan
9 Rué, Joan,
1 Rué, Juanjo
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.