Results overview: Found 1 records in 0.02 seconds.
Articles, 1 records found
Articles 1 records found  
1.
13 p, 838.6 KB Cognitive insight in first-episode psychosis : changes during Metacognitive Training / Birulés, Irene (Universitat de Barcelona. Departament de Desenvolupament de la Cognició i Psicologia Educativa) ; Pousa, Esther (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Luisa Barrigón, Maria (IIS-Fundación Jiménez Díaz Hospital. Departament de Psiquiatria) ; Barajas Vélez, Ana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Lorente-Rovira, Ester (Instituto de Salud Carlos III. Investigación Biomédica en Red de Salud Mental (CIBERSAM)) ; González-Higueras, Fermin (Servicio Andaluz de Salud. UGC Salud Mental de Jaén) ; Grasa, Eva (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Ruiz-Delgado, Isabel (Servicio Andaluz de Salud. Unidad de Salud Mental Comunitaria Málaga Norte) ; Cid Colom, Jordi (Institut d'Investigació Biomèdica de Girona) ; de Apraiz, Ana (Parc Sanitari Sant Joan de Déu) ; Montserrat, Roger (Universitat de Barcelona. Departament de Desenvolupament de la Cognició i Psicologia Educativa) ; Pélaez, Trinidad (Instituto de Salud Carlos III. Investigación Biomédica en Red de Salud Mental (CIBERSAM)) ; Moritz, Steffen (University Medical Center Hamburg. Department of Psychiatry and Psychotherapy) ; The Spanish Metacognition Study Group (Sant Boi de Llobregat) ; Ochoa, Susana (Parc Sanitari Sant Joan de Déu. Institut de Recerca en Salut Mental Sant Joan de Déu) ; López-Carrilero, Raquel (Universitat de Barcelona. Departament de Desenvolupament de la Cognició i Psicologia Educativa) ; Cuadras, Daniel (Fundació Sant Joan de Déu. Departament d'Estadística)
Background: Metacognitive training (MCT) has demonstrated its efficacy in psychosis. However, the effect of each MCT session has not been studied. The aim of the study was to assess changes in cognitive insight after MCT: (a) between baseline, post-treatment, and follow-up; (b) after each session of the MCT controlled for intellectual quotient (IQ) and educational level. [...]
2020
Journal of Personalized Medicine, Vol. 10 Núm. 4 (2020) , p. 253  

See also: similar author names
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.