1.
|
|
2.
|
25 p, 340.7 KB |
Hacia una etnografía discursiva feminista con familias migrantes
/
Rifà Valls, Montse (Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal) ;
Bertran, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ;
Agud Morell, Ingrid (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ;
Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ;
Empain, Joanna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ;
Girós Calpe, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ;
Lopez Ruiz, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ;
Llos Casadellà, Berta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ;
Sánchez Martí, Angelina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
En este artículo reflexionamos en torno a las epistemologías y metodologías feministas en el contexto del proyecto Trans-Emigra, mediante una conversación coral que hemos llevado a cabo las investigadoras. [...] In this article we reflect on feminist epistemologies and methodologies in the context of the Trans-Emigra project, through a choral conversation carried out by the researchers. The article is structured based on the thematization emerging from this exchange, to face the challenges of practising a feminist discursive ethnography with migrant families. [...]
2021
Discurso & sociedad, Vol. 15 Núm. 3 (2021) , p. 622-646
|
|
3.
|
18 p, 686.2 KB |
The effects of learning contexts on the development of reflective thinking in university education : Design and validation of a questionnaire
/
Sabariego Puig, Marta (Universitat de Barcelona. Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic d'Educació) ;
Sánchez Martí, Angelina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Ruiz-Bueno, Antoni (Universitat de Barcelona. Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic d'Educació) ;
Sánchez-Santamaría, José (Universidad de Castilla-La Mancha. Departamento de Pedagogía)
Reflective thinking is a key skill for constructing meaning in university. Its development requires appropriate learning contexts which can function as spaces for reflection, along with approaches, conditions and methods which can boost students' training in thinking, framed within their process of knowledge construction and their development of competencies and professional skills. [...]
2020 - 10.3390/su12083298
Sustainability, Vol. 12 Núm. 8 (january 2020) , p. 3298
|
|
4.
|
|
5.
|
|
6.
|
|
7.
|
17 p, 163.7 KB |
L'educació del segle XXI davant el diàleg interreligiós
/
Freixa-Niella, Montserrat (Universitat de Barcelona) ;
Rubio Hurtado, María José (Universitat de Barcelona) ;
Sánchez Martí, Angelina (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Vilà Baños, Ruth (Universitat de Barcelona)
L'objectiu de la recerca presentada va ser detectar les necessitats manifestades per part d'experts acadèmics, de personal de l'administració i de tècnics d'entitats que treballen actualment el diàleg interreligiós a Catalunya. [...] El objetivo de la investigación presentada fue la detección de las necesidades manifestadas por parte de personas expertas académicas, de personal de la administración y de personal técnico de entidades que trabajan actualmente el diálogo interreligioso en Cataluña. [...] The objective of the research was to identify the needs of academic experts, administrative personnel and the technical staff of entities currently working on interreligious dialogue in Catalonia. A qualitative methodology was used and data were collected through interviews. [...]
2019 - 10.5565/rev/educar.973
Educar, Vol. 55 Núm. 1 (2019) , p. 101-117 (Monográfico)
|
|
8.
|
|
9.
|
|
10.
|
1 p, 45.7 KB |
Entre Halloween y Navidad
/
Cifre-Mas, Joana (Universitat de Barcelona. Programa d'Educació en Valors) ;
Tey Teijón, Amelia (Universitat de Barcelona. Programa d'Educació en Valors) ;
Prats Gil, Enric (Universitat de Barcelona. Programa d'Educació en Valors) ;
Egea, Àlex (Universitat de Barcelona. Programa d'Educació en Valors) ;
Geva, Elisabet (Universitat de Barcelona. Programa d'Educació en Valors) ;
Lombarte Bel, Silvia (Universitat de Barcelona. Programa d'Educació en Valors) ;
Marín, Anna (Universitat de Barcelona. Programa d'Educació en Valors) ;
Mora, Mercè (Universitat de Barcelona. Programa d'Educació en Valors) ;
Sánchez Martí, Angelina ;
Sánchez, Mayra
Los centros educativos son un lugar donde los niños aprenden a socializarse, a convivir y a respetar la alteridad. Deben proporcionar las condiciones ambientales para educar en una ética cívica laica que nos lleve hacia una convivencia democrática y hacia la comprensión de la diversidad, aunque siempre ligada al territorio y la cultura.
2010
Aula de innovación educativa, Núm. 196 (2010) , p. 6-6
|
|