Results overview: Found 5 records in 0.02 seconds.
Articles, 5 records found
Articles 5 records found  
1.
6 p, 200.6 KB Consumo de suplementos nutricionales y sustancias nocivas en culturismo : implicaciones para su gestión / Sánchez Oliver, Antonio Jesús (Universidad de Sevilla) ; Fernández Gavira, Jesús (Universidad de Sevilla) ; Grimaldi Puyana, Moisés (Universidad de Sevilla) ; García Fernández, Jerónimo (Universidad de Sevilla)
2018
Revista de psicología del deporte, Vol. 27 Núm. 3 (2018) , p. 76-81 (Monográficos)  
2.
6 p, 393.6 KB Cultura organizacional y satisfacción laboral : propiedades psicométricas de una escala en centros de fitness / Gálvez Ruíz, Pablo (Universidad Internacional de La Rioja) ; Grimaldi Puyana, Moisés (Universidad de Sevilla. Departamento de Educación Física y Deporte) ; Sánchez Oliver, Antonio Jesús (Universidad de Sevilla) ; Fernández Gavira, Jesús (Universidad de Sevilla) ; García Fernández, Jerónimo (Universidad de Sevilla)
Numerosos estudios indican la relación significativa entre la cultura organizacional y la satisfacción en el trabajo. Por lo que las organizaciones con culturas organizativas adecuadas obtendrán ventajas competitivas. [...]
Numerous studies indicate the significant relationship between organizational culture and job satisfaction. So organizations with appropriate organizational cultures gain competitive advantages. For this reason, it should be noted that this is a vital variable, especially in the search for job satisfaction of the internal customer in sports centers. [...]

2017
Revista de psicología del deporte, Vol. 26, Suplemento 4 (2017) , p. 104-109 (Congreso Mundial de Psicología del deporte)  
3.
6 p, 299.5 KB Evaluación de los factores motivacionales en la práctica del Pole Sport : validación preliminar / Ortiz Saldaña, Carmen Gloria (Universidad de Sevilla) ; Fernández Gavira, Jesús (Universidad de Sevilla) ; Grimaldi Puyana, Moisés (Universidad de Sevilla) ; Gálvez Ruiz, Pablo (Universidad Internacional de la Rioja) ; Sánchez Oliver, Antonio Jesús (Universidad Pablo de Olavide)
El presente trabajo se propone dar respuesta a los principales motivos que llevan a los deportistas a practicar Pole Sport con el objetivo de mejorar la gestión de los centros deportivos donde se practica el mismo. [...]
The present work aims to respond to the main reasons that lead athletes to Pole Sport practice with the objective of improving the management of sports centers where it is practiced. In order to respond to the research problem, the Scale of Measurement of Reasons for Physical Activity-Revised (MPAM-R) by Celis-Merchán (2006) was used. [...]

2017
Revista de psicología del deporte, Vol. 26, Suplemento 3 (2017) , p. 62-67 (Congreso Mundial de Psicología del deporte)  
4.
6 p, 173.0 KB La calidad y la fidelidad del cliente : un análisis de segmentación en centros de fitness low-cost / García Fernández, Jerónimo (Universidad de Sevilla. Departamento de Educación Física y Deporte) ; Sánchez Oliver, Antonio Jesús (Universidad de Sevilla) ; Grimaldi Puyana, Moisés (Universidad de Sevilla) ; Fernández Gavira, Jesús (Universidad de Sevilla) ; Gálvez Ruíz, Pablo (Universidad Internacional de La Rioja)
La calidad y la fidelidad han sido estudiadas en los centros de fitness, mayormente en la relación que tienen entre ambas y con otras variables. En pocos casos se han realizado estudios que analicen los perfiles de clientes que mejor perciben dichas variables. [...]
Quality and loyalty have been studied in fitness centers, mainly in the relationship between them and with other variables. In a few cases, studies have been carried out to analyze the profiles of clients who perceived these variables better. [...]

2017
Revista de psicología del deporte, Vol. 26, Suplemento 3 (2017) , p. 17-22 (Congreso Mundial de Psicología del deporte)  
5.
4 p, 75.1 KB The relationship among service experience, perceived value and behavioural intentions of customers in a group fitness class / Baena Arroyo, Manuel Jesús (Universidad de Sevilla) ; Gálvez Ruiz, Pablo (Universidad Internacional de la Rioja) ; Sánchez Oliver, Antonio Jesús (Universidad de Sevilla) ; Bernal García, Ainara (Centro Universitario San Isidoro)
Comprender la percepción del consumidor durante su experiencia dentro de un centro de fitness resulta fundamental para que los gerentes puedan entender las intenciones de comportamiento futuras de sus abonados. [...]
Understanding the importance of the customer perception during the experience in the fitness centre is fundamental to comprehend behavioural intentions for fitness centre managers. This study attempts to understand how important and necessary is consumer's assessment of service experience, perceived value, and behavioural intention, and the relationships among theses variables into group fitness class (GFC), and Virtual fitness class (VFC). [...]

2016
Revista de psicología del deporte, Vol. 25, Suplemento 1 (2016) , p. 89-92 (Monográfico "Economía, gestión y márketing en organizaciones deportivas")  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.