Resultats globals: 24 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 5 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Materials acadèmics, 18 registres trobats
Articles 5 registres trobats  
1.
13 p, 673.7 KB In a split second : Handwriting pauses in typical and struggling writers / Pascual, Mariona (Universidade de Lisboa. Faculdade de Psicologia) ; Soler Vilageliu, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Salas, Naymé (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació)
A two-second threshold has been typically used when analyzing the writing processes. However, there is only a weak empirical basis to claim that specific average numbers and durations of pauses may be associated with specific writing processes. [...]
2023 - 10.3389/fpsyg.2022.1052264
Frontiers in psychology, Vol. 13 (january 2023)  
2.
3 p, 121.2 KB Editorial : Spelling Across Orthographies / Limpo, Teresa (University of Porto. Faculty of Psychology and Education Sciences) ; Salas, Naymé (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Van Reybroeck, Marie (Delilab, Psychological Sciences Research Institute (IPSY), UCLouvain) ; Castro, São Luís (University of Porto. Faculty of Psychology and Education Sciences)
2021 - 10.3389/fpsyg.2021.700604
Frontiers in psychology, Vol. 12 (june 2021)  
3.
13 p, 327.7 KB Non-phonological Strategies in Spelling Development / Salas, Naymé (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
This paper investigated the role that types of knowledge beyond phonology have on spelling development, such as knowledge of morpheme-to-grapheme mappings, of orthographic patterns, and of word-specific orthographic patterns. [...]
2020 - 10.3389/fpsyg.2020.01071
Frontiers in psychology, Vol. 11 (june 2020)  
4.
3 p, 705.4 KB Les dificultats amb l'escriptura en la infància no sempre van lligades a un trastorn subjacent / Pascual, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Salas, Naymé (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Sovint es considera que les dificultats en l'aprenentatge de l'escriptura en nens es deuen a altres problemes relacionats amb dèficits cognitius o lingüístics. En la seva tesi doctoral, Mariona Pascual ha estudiat aquest trastorn en nens i nenes de segon i quart d'Educació Primària mitjançant l'exploració del perfil cognitiu, el perfil lingüístic i les característiques de les produccions textuals. [...]
A menudo se considera que las dificultades en el aprendizaje de la escritura en niños se deben a otros problemas relacionados con déficits cognitivos o lingüísticos. En su tesis doctoral, Mariona Pascual ha estudiado este trastorno en niños y niñas de segundo y cuarto de Educación Primaria mediante la exploración del perfil cognitivo, el perfil lingüístico y las características de las producciones textuales. [...]

2021
UAB divulga, Març 2021
2 documents
5.
8 p, 136.7 KB Research in times of COVID-19 / Liu, Yuyu (University of Glasgow) ; Aliagas, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Llompart Esbert, Julia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pascual, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Salas, Naymé (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Vallejo Rubinstein, Claudia (Universitat Autònoma de Barcelona)
Cristina Aliagas, Júlia Llompart, Mariona Pascual, Naymé Salas and Claudia Vallejo are Early Career Researchers in the Department of Language and Literature Education and Social Science Education at the Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
Cristina Aliagas, Júlia Llompart, Mariona Pascual, Naymé Salas i Claudia Vallejo són investigadores en etapes inicials o de consolidació de la seva carrera acadèmica del Departament de Didàctica de la Llengua, la Literatura i de les Ciències Socials de la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
Cristina Aliagas, Júlia Llompart, Mariona Pascual, Naymé Salas y Claudia Vallejo son investigadoras en etapas iniciales o de consolidación de su carrera académica del Departamento de Didáctica de la Lengua, la Literatura y de las Ciencias Sociales de la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
Cristina Aliagas, Júlia Llompart, Mariona Pascual, Naymé Salas et Claudia Vallejo sont des chercheures en phase initiale ou de consolidation de leur carrière académique au Département de Didactique du Langue, de la Littérature et des Sciences Sociales de l'Universitat Autònoma de Barcelona. [...]

2021 - 10.5565/rev/jtl3.990
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 13 Núm. 4 (2020) , p. 990 (Interviews)  

Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
254 p, 2.1 MB Children at-risk of writing difficulties / Pascual Peñas, Mariona ; Salas, Naymé Daniela, dir. ; Ribas Seix, Teresa, dir. ; Cros Alavedra, Anna, dir.
Les dificultats amb l'escriptura fonamentalment s'han estudiat en relació als trastorns de l'aprenentatge. Així doncs, són normalment relegades a una conseqüència d'un trastorn primari. No obstant, la recerca en dislèxia, trastorn del llenguatge i altres trastorns de l'aprenentatge presenten perfils similars en quant a escriptura. [...]
Las dificultades en la escritura se han estudiado fundamentalmente en relación a trastornos en el aprendizaje i por tanto, normalmente son consideradas como una consecuencia de un trastorno primario. [...]
Writing difficulties have been mainly studied from the viewpoint of a specific learning disability. They are therefore treated as a byproduct of a primary diagnosis. Interestingly, research on the writing difficulties of children with dyslexia, language disorders, and other learning disabilities, present similar profiles. [...]

2020  

Materials acadèmics 18 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
7 p, 113.5 KB Tendències de Recerca en l'Ensenyament de l'Escriptura [43214] / Birello, Marilisa ; Salas, Nayme Daniela ; Fontich Vicens, Xavier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Mòdul obligatori de l'especialitat de Didàctica de la Llengua i la Literatura, i optatiu per a la resta d'especialitats En aquest mòdul es presentarà l'estat actual de la investigació sobre l'escriptura i el seu ensenyament i aprenentatge. [...]
This is a compulsory course for students of the Language and Literature Didactics itinerary, while it is optional for students of other itineraries. This course introduces students to the state-of-the-art in research on the development and teaching of writing. [...]
Módulo obligatorio de la especialidad de Didáctica de la Lengua y la Literatura y optativo del resto de especialidades En este módulo se presentará el estado actual de la investigación sobre la escritura y sobre su enseñanza y aprendizaje. [...]

2023-24
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]
Màster Universitari en Recerca en Educació [1548]
3 documents
2.
8 p, 120.3 KB Fonaments educatius de la logopèdia [101702] / Salas, Nayme Daniela ; Alvarez Cabrera, Patricia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Aquesta assignatura proporciona coneixements sobre els processos d'ensenyament i aprenentatge de la llengua oral i la llengua escrita en l'àmbit escolar, en els primers cicles educatius. Un dels camps possibles d'actuació del logopeda són els centres educatius; per tant, es considera imprescindible oferir una primera panoràmica sobre els fonaments teòrics i les metodologies didàctiques d'intervenció en els processos d'adquisició i producció de la llengua oral i la llengua escrita. [...]
This course provides insights on the teaching and learning processes of spoken and written language at school, particularly in elementary school. Given that one potential profile for speech therapists (ST) is a ST who works in a school environment, it is regarded as fundamental that Speech Therapy students are offered an overview about the theoretical grounds and the didactic approaches for oral language and literacy processes. [...]
Esta asignatura proporciona conocimientos sobre los procesos de enseñanza y aprendizaje de la lengua oral y la lengua escrita en el ámbito escolar, en los primeros ciclos educativos. Uno de los campos posibles de actuación del logopeda son los centros educativos; por tanto, se considera imprescindible ofrecer una primera panorámica sobre los fundamentos teóricos y las metodologías didácticas de interventción en los procesos de adquisición y producción de la lengua oral y la lengua escrita. [...]

2023-24
Grau en Logopèdia [1383]
3 documents
3.
10 p, 123.7 KB Didàctica de la llengua escrita i la literatura en educació infantil [103680] / Salas, Nayme Daniela ; Fittipaldi, Martina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura se centra bàsicament en els àmbits següents: a) el coneixement de les característiques de la llengua escrita i de les activitats de llegir i escriure; b) els processos d'aprenentatge de l'infant en referència a la lectura i l'escriptura; c) els coneixements amb relació a l'ensenyament i l'aprenentatge del llenguatge escrit i els aspectes metodològics del treball a l'aula; d) les diferents finalitats de l'educació literària en aquestes edats, amb especial atenció al context d'immersió lingüística a l'escola; e) les característiques dels diferents tipus de llibres i literatura per a infants en els diferents formats i suports impresos i en pantalla; f) els criteris de valoració i selecció escolar dels llibres infantils segons els objectius educatius i la manera d'utilitzar-los en la interacció amb els infants a l'aula; g) la importància de conèixer i aplicar pràctiques basades en evidència científica per a l'ensenyament de la llengua escrita i la literatura. [...]
The course focuses mainly on the following areas, a) the features of written language discourse and the nature of reading and writing; b) children's learning processes concerned with the development of reading and writing skills; c) teaching and learning how to write and how to organize written tasks in the classroom; d) the different purposes of literary education at early ages, especially in the context of language immersion schools; e) the characteristics of children books and literature: types and formats of printed and digital books. [...]
La asignatura se centra básicamente en los siguientes ámbitos: a) el conocimiento de las características de la lengua escrita y de las actividades de leer y escribir; b) los procesos de aprendizaje que hacen referencia a la lectura y la escritura; c) los conocimientos en relación con la enseñanza y el aprendizaje del lenguaje escrito y los aspectos metodológicos del trabajo en el aula; d) las diferentes finalidades de la educación literaria en estas edades, con especial atención al contexto de inmersión lingüística en la escuela; e) las características de los diferentes tipos de libros y literatura para niños en los diferentes formatos y soportes impresos y en pantalla; f) los criterios de valoración y selección escolar de los libros infantiles según los objetivos educativos y la manera de utilizarlos en la interacción con los niños en el aula; g) la importancia de conocer y aplicar prácticas basadas en evidencia científica para la enseñanza de la lengua escrita y la literatura. [...]

2023-24
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació Infantil [847]
3 documents
4.
7 p, 115.3 KB Tendències de Recerca en l'Ensenyament de l'Escriptura [43214] / Birello, Marilisa ; Salas, Nayme Daniela ; Fontich, Xavier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Mòdul obligatori de l'especialitat de Didàctica de la Llengua i la Literatura, i optatiu per a la resta d'especialitats En aquest mòdul es presentarà l'estat actual de la investigació sobre l'escriptura i el seu ensenyament i aprenentatge. [...]
This is a compulsory course for students of the Language and Literature Didactics itinerary, while it is optional for students of other itineraries. This course introduces students to the state-of-the-art in research on the development and teaching of writing. [...]
Módulo obligatorio de la especialidad de Didáctica de la Lengua y la Literatura y optativo del resto de especialidades En este módulo se presentará el estado actual de la investigación sobre la escritura y sobre su enseñanza y aprendizaje. [...]

2022-23
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]
3 documents
5.
10 p, 123.3 KB Didàctica de la llengua escrita i la literatura en educació infantil [103680] / Salas, Nayme Daniela ; Fittipaldi, Martina ; Mañas Navarrete, Iban ; González Manzanero, Remei ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura se centra bàsicament en els àmbits següents: a) el coneixement de les característiques de la llengua escrita i de les activitats de llegir i escriure; b) els processos d'aprenentatge de l'infant i, específicament, els que fan referència a la lectura i l'escriptura; c) els coneixements amb relació a l'ensenyament i l'aprenentatge del llenguatge escrit i els aspectes metodològics del treball a l'aula; d) les diferents finalitats de l'educació literària en aquestes edats, amb especial atenció al context d'immersió lingüística a l'escola; e) les característiques dels diferents tipus de llibres i literatura per a infants en els diferents formats i suports impresos i en pantalla; f) els criteris de valoració i selecció escolar dels llibres infantils segons els objectius educatius i la manera d'utilitzar-los en la interacció amb els infants a l'aula. [...]
The course focuses mainly on the following areas: a) the features of written language discourse and the nature of reading and writing tasks; b) children learning processes, especially those concerned with the development of reading and writing skills; c) teaching and learning how to write and how to organise written tasks in the classroom; d) the different purposes of literary education at early ages, especially in the context of language immersion schools; e) the characteristics of children books and literature: types and formats of printed and digital books. [...]
La asignatura se centra básicamente en los siguientes ámbitos: a) el conocimiento de las características de la lengua escrita y de las actividades de leer y escribir; b) los procesos de aprendizaje del niño y, específicamente, los que hacen referencia a la lectura y la escritura; c) los conocimientos en relación con la enseñanza y el aprendizaje del lenguaje escrito y los aspectos metodológicos del trabajo en el aula; d) las diferentes finalidades de la educación literaria en estas edades, con especial atención al contexto de inmersión lingüística en la escuela; e) las características de los diferentes tipos de libros y literatura para niños en los diferentes formatos y soportes impresos y en pantalla; f) los criterios de valoración y selección escolar de los libros infantiles según los objetivos educativos y la manera de utilizarlos en la interacción con los niños en el aula. [...]

2022-23
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1283]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació Infantil [847]
3 documents
6.
8 p, 119.8 KB Fonaments educatius de la logopèdia [101702] / Salas, Nayme Daniela ; Mañas Navarrete, Iban ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Aquesta assignatura proporciona coneixements sobre els processos d'ensenyament i aprenentatge de la llengua oral i la llengua escrita en l'àmbit escolar, en els primers cicles educatius. Un dels camps possibles d'actuació del logopeda són els centres educatius; per tant, es considera imprescindible oferir una primera panoràmica sobre els fonaments teòrics i les metodologies didàctiques d'intervenció en els processos d'adquisició i producció de la llengua oral i la llengua escrita. [...]
This course provides insights on the teaching and learning processes of spoken and written language at school, particularly in elementary school. Given that one potential profile for speech therapists (ST) is a ST who works in a school environment, it is regarded as fundamental that Speech Therapy students are offered an overview about the theoretical grounds and the didactic approaches for oral language and literacy processes. [...]
Esta asignatura proporciona conocimientos sobre los procesos de enseñanza y aprendizaje de la lengua oral y la lengua escrita en el ámbito escolar, en los primeros ciclos educativos. Uno de los campos posibles de actuación del logopeda son los centros educativos; por tanto, se considera imprescindible ofrecer una primera panorámica sobre los fundamentos teóricos y las metodologías didácticas de interventción en los procesos de adquisición y producción de la lengua oral y la lengua escrita. [...]

2022-23
Grau en Logopèdia [1383]
Grau en Logopèdia [828]
3 documents
7.
7 p, 117.1 KB Tendències de Recerca en l'Ensenyament de l'Escriptura [43214] / Birello, Marilisa ; Salas, Nayme Daniela ; Fontich, Xavier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Mòdul obligatori de l'especialitat de Didàctica de la Llengua i la Literatura, i optatiu per a la resta d'especialitats En aquest mòdul es presentarà l'estat actual de la investigació sobre l'escriptura i el seu ensenyament i aprenentatge. [...]
This is a compulsory course for students of the Language and Literature Didactics itinerary, while it is optional for students of other itineraries. This course introduces students to the state-of-the-art in research on the development and teaching of writing. [...]
Módulo obligatorio de la especialidad de Didáctica de la Lengua y la Literatura y optativo del resto de especialidades En este módulo se presentará el estado actual de la investigación sobre la escritura y sobre su enseñanza y aprendizaje. [...]

2021-22
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]
3 documents
8.
7 p, 117.0 KB Fonaments educatius de la logopèdia [101702] / Salas, Nayme Daniela ; Pascual Peñas, Mariona ; Mañas Navarrete, Iban ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Aquesta assignatura proporciona coneixements sobre els processos d'ensenyament i aprenentatge de la llengua oral i la llengua escrita en l'àmbit escolar, en els primers cicles educatius. Un dels camps possibles d'actuació del logopeda són els centres educatius; per tant, es considera imprescindible oferir una primera panoràmica sobre els fonaments teòrics i les metodologies didàctiques d'intervenció en els processos d'adquisició i producció de la llengua oral i la llengua escrita. [...]
This course provides insights on the teaching and learning processes of spoken and written language at school, particularly in elementary school. Given that one potential profile for speech therapists (ST) is a ST who works in a school environment, it is regarded as fundamental that Speech Therapy students are offered an overview about the theoretical grounds and the didactic approaches for oral language and literacy processes. [...]
Esta asignatura proporciona conocimientos sobre los procesos de enseñanza y aprendizaje de la lengua oral y la lengua escrita en el ámbito escolar, en los primeros ciclos educativos. Uno de los campos posibles de actuación del logopeda son los centros educativos; por tanto, se considera imprescindible ofrecer una primera panorámica sobre los fundamentos teóricos y las metodologías didácticas de interventción en los procesos de adquisición y producción de la lengua oral y la lengua escrita. [...]

2021-22
Grau en Logopèdia [1383]
Grau en Logopèdia [828]
3 documents
9.
7 p, 115.9 KB Tendències de Recerca en l'Ensenyament de l'Escriptura [43214] / Birello, Marilisa ; Salas, Nayme Daniela ; Fontich, Xavier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Mòdul obligatori de l'especialitat de Didàctica de la Llengua i la Literatura, i optatiu per a la resta d'especialitats En aquest mòdul es presentarà l'estat actual de la investigació sobre l'escriptura i el seu ensenyament i aprenentatge. [...]
Módulo obligatorio de la especialidad de Didáctica de la Lengua y la Literatura y optativo del resto de especialidades En este módulo se presentará el estado actual de la investigación sobre la escritura y sobre su enseñanza y aprendizaje. [...]

2020-21
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]
3 documents
10.
6 p, 112.8 KB Fonaments educatius de la logopèdia [101702] / Salas, Nayme Daniela ; Pascual Peñas, Mariona ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Aquesta assignatura proporciona coneixements sobre els processos d'ensenyament i aprenentatge de la llengua oral i la llengua escrita en l'àmbit escolar, en els primers cicles educatius. Un dels camps possibles d'actuació del logopeda són els centres educatius; per tant, es considera imprescindible oferir una primera panoràmica sobre els fonaments teòrics i les metodologies didàctiques d'intervenció en els processos d'adquisició i producció de la llengua oral i la llengua escrita. [...]
Esta asignatura proporciona conocimientos sobre los procesos de enseñanza y aprendizaje de la lengua oral y la lengua escrita en el ámbito escolar, en los primeros ciclos educativos. Uno de los campos posibles de actuación del logopeda son los centros educativos; por tanto, se considera imprescindible ofrecer una primera panorámica sobre los fundamentos teóricos y las metodologías didácticas de interventción en los procesos de adquisición y producción de la lengua oral y la lengua escrita. [...]

2020-21
Grau en Logopèdia [1383]
Grau en Logopèdia [828]
3 documents

Materials acadèmics : 18 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Vegeu també: autors amb noms similars
1 Salas, N.
18 Salas, Nayme Daniela
1 Salas, Naymé Daniela,
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.