Resultats globals: 3 registres trobats en 0.01 segons.
Articles, 3 registres trobats
Articles 3 registres trobats  
1.
5 p, 120.1 KB Incorporación de NTIC en prácticas de laboratorio de Química desde la enseñanza y aprendizaje por investigación / Villarreal Hernández, Martha Elizabeth (Universidad Pedagógica Nacional (Bogotá). Departamento Administrativo de Ciencia, Tecnología e Innovación) ; Salcedo Torres, Luis Enrique (Universidad Pedagógica Nacional (Bogotá). Departamento Administrativo de Ciencia, Tecnología e Innovación) ; Zapata Castañeda, Pedro Nel (Universidad Pedagógica Nacional (Bogotá). Departamento Administrativo de Ciencia, Tecnología e Innovación) ; Colmenares, Elizabeth (Universidad Pedagógica Nacional (Bogotá). Departamento Administrativo de Ciencia, Tecnología e Innovación) ; Moreno Romero, Sandra Patricia (Universidad Pedagógica Nacional (Bogotá). Departamento Administrativo de Ciencia, Tecnología e Innovación) ; Rivera Rodríguez, Julio César (Universidad Pedagógica Nacional (Bogotá). Departamento Administrativo de Ciencia, Tecnología e Innovación)
2005
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2005) , p. 1-5  
2.
5 p, 129.0 KB Las prácticas de laboratorio en la enseñanza de la Química en educación superior / Salcedo Torres, Luis Enrique (Universidad Pedagógica Nacional) ; Villarreal Hernández, Martha Elizabeth (Universidad Pedagógica Nacional) ; Zapata Castañeda, Pedro Nel (Universidad Pedagógica Nacional) ; Rivera Rodríguez, Julio César (Universidad Pedagógica Nacional) ; Colmenares Gulumá, Elizabeth (Universidad Pedagógica Nacional) ; Moreno Romero, Sandra Patricia (Universidad Pedagógica Nacional)
2005
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2005) , p. 1-5  
3.
14 p, 455.6 KB Los suelos en la enseñanza de la teoría ácido-base de Lewis : una estrategia didáctica de aprendizaje por investigación / Salcedo Torres, L. E. (Universidad Pedagógica Nacional (Bogotà, Colòmbia). Departamento de Química) ; García García, José Joaquín (Universidad de Antioquía (Medellín, Colòmbia). Departamento de Enseñanza de las Ciencias y las Artes)
This article describes and analyses the results obtained in a didactical experimental strategy, structured in the Teaching and Learning model which is based on research. The students are involved in situations, where problems related with the soil are used in order to help the significative construction of the acid and base's concepts related to the Lewis' Theory in order to increase the students mental ability for analysing and synthesizing and also to develop their attitudes towards science.
1997
Enseñanza de las ciencias, V. 15 n. 1 (1997) p. 59-71  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.