Resultats globals: 4 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 4 registres trobats
Articles 4 registres trobats  
1.
7 p, 356.8 KB La realimentación en la evaluación en un curso de laboratorio de Física / Colombo de Cudmani, L. ; Pesa de Danón, M. ; Salinas de Sandoval, J.
1986
Enseñanza de las Ciencias, V. 4 n. 2 (1986) p. 122-128  
2.
6 p, 327.4 KB La generación autónoma de "conflictos cognoscitivos" para favorecer cambios de paradigmas en el aprendizaje de la física / Colombo de cudmani, L. ; Salinas de Sandoval, J.
Researches agree to show that students have their owli conceptual, not instructional schemata, that they use to interpret reality. The learning of Physics would then consist sf producing conceptual changes from spontaneous to scientific paradigms. [...]
1991
Enseñanza de las Ciencias, V. 9 n. 3 (1991) p. 237-242  
3.
12 p, 499.2 KB Modos espontáneos de razonar : un análisis de su incidencia sobre el aprendizaje del conocimiento físico a nivel universitario básico / Salinas de Sandoval, J. ; Cudmani, L. C. ; Pesa de Danón, M.
The acquisition of knowledge in different domains may share certain general ways of reasoning; but besides this, each specific domain may require specific ways of reasoning. In this paper we identify and we characterize four manifestations of spontaneous ways of reasoning, and we analize up to what extent they act as obstacles for a meaningful learning of scientific knowledge about simple electric circuits. [...]
1996
Enseñanza de las Ciencias, V. 14 n. 2 (1996) p. 209-220  
4.
8 p, 286.2 KB ¿Es importante la epistemología de las ciencias en la formación de investigadores y de profesores en física? / Colombo de Cudmani, Leonor ; Salinas de Sandoval, Julia
En este trabajo fundamentamos la pertinencia de la epistemología en la formación de profesores en física e investigadores en física y en enseñanza de la física. También analizamos diversas experiencias realizadas a lo largo de los últimos veinte años, en las que hemos participado en la incorporación de tópicos de epistemología en la formación de profesores e investigadores (Colombo de Cudmani, L. [...]
In the present work, we argue about the pertinence of Epistemology in the training of Physics teachers, Physics researchers and Physics Education researchers. We have also analysed different experiences that we have carried out during the last twenty years, about the insertion of Epistemology topics in the training of Physics teachers and researchers. [...]

2004
Ensenanza de las Ciencias, V. 22 N. 3 (2004) , p. 455-462  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.