Resultats globals: 6 registres trobats en 0.04 segons.
Articles, 6 registres trobats
Articles 6 registres trobats  
1.
5 p, 65.4 KB Mecánica newtoniana : concepciones epistemológicas de estudiantes universitarios / Wainmaier, Cristina ; Salinas, Julia
2005
Enseñanza de las Ciencias, Núm. Extra (2005) , p. 1-5  
2.
5 p, 107.6 KB ¿Hay relación entre la “comprensión epistemológica” y la “comprensión conceptual” en el aprendizaje de la física clásica? / Salinas, Julia ; Wainmaier, Cristina ; Guridi, Verónica
2005
Enseñanza de las Ciencias, Núm. Extra (2005) , p. 1-5  
3.
8 p, 286.2 KB ¿Es importante la epistemología de las ciencias en la formación de investigadores y de profesores en física? / Colombo de Cudmani, Leonor ; Salinas de Sandoval, Julia
En este trabajo fundamentamos la pertinencia de la epistemología en la formación de profesores en física e investigadores en física y en enseñanza de la física. También analizamos diversas experiencias realizadas a lo largo de los últimos veinte años, en las que hemos participado en la incorporación de tópicos de epistemología en la formación de profesores e investigadores (Colombo de Cudmani, L. [...]
In the present work, we argue about the pertinence of Epistemology in the training of Physics teachers, Physics researchers and Physics Education researchers. We have also analysed different experiences that we have carried out during the last twenty years, about the insertion of Epistemology topics in the training of Physics teachers and researchers. [...]

2004
Ensenanza de las Ciencias, V. 22 N. 3 (2004) , p. 455-462  
4.
11 p, 98.9 KB Hacia un modelo integrador para el aprendizaje de las ciencias / De Cudmani, Leonor C. ; Pesa, Marta A. ; Salinas, Julia
The changes in the conceptual field have earned an outstanding attention in educational research. The methodological and axiological fields have been retrieved in successive stages where the process has become more complex, even creating highly hierarchical models favouring one or another of these areas. [...]
2000
Ensenanza de las Ciencias, V. 18 N. 1 (2000) , p. 3-13  
5.
10 p, 317.2 KB ¿Puede hablarse de consenso constructivista en la educación científica? / Gil Pérez, Daniel ; Carrascosa Alís, Jaime ; Dumas Carré, Andrée ; Furió Mas, Carles ; Gallego, Rómulo ; Gené Duch, Anna ; González, Eduardo ; Guisasola, Jenaro ; Martínez-Torregrosa, Joaquín ; Pessoa de Carvalho, Anna M. ; Salinas, Julia ; Tricárico, Hugo ; Valdés, Pablo
In this paper we analyse some of the criticisms that are being made to the «constructivist paradigm» and their implications on the development of the didactic of the sciences as a theoretical body knowledge.
1999
Ensenanza de las Ciencias, V. 17 N. 3 (1999) , p. 503-512  
6.
10 p, 108.1 KB ¿Tiene sentido seguir distinguiendo entre aprendizaje de conceptos, resolución de problemas de lápiz y papel y realización de prácticas de laboratorio? / Gil Pérez, Daniel (Universitat de València) ; Furió-Más, Carles (Universitat de València) ; Valdés, Pablo (Instituto Superior Pedagógico EJ Varona (La Habana, Cuba)) ; Salinas, Julia (Universidad de Tucumán (Argentina)) ; Martínez Torregrosa, Joaquín (Universidad de Alicante) ; Guisasola Aranzabal, Jenaro (Universidad del País Vasco. Departamento de Física Aplicada) ; González, Eduardo (Universidad de Córdoba (Argentina)) ; Dumas Carré, Andrée (Université París 7) ; Goffard, Monique (Université París 7) ; Pessoa de Carvalho, Anna M. (Universidade de São Paulo)
Nuestra pretensión en este trabajo es cuestionar la distinción clásica entre «teoría», «prácticas de laboratorio» y «problemas». Intentaremos mostrar qué investigaciones realizadas en los tres campos privan de sentido a esta separación que, conviene notar, no guarda paralelismo alguno con la actividad científica real.
Our aim with this paper is to question the typical distinction between «theory», «lab» and «paper and pencil problemsolving» activities. We intend to show that research done on these domains does not support their separation in the teaching/learning process. [...]

1999
Ensenanza de las Ciencias, V. 17 N. 2 (1999) , p. 311-320  

Vegeu també: autors amb noms similars
1 Salinas, J.
8 Salinas, Jaime
1 Salinas, Jesús
1 Salinas, Judy
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.