Resultats globals: 9 registres trobats en 0.01 segons.
Articles, 9 registres trobats
Articles 9 registres trobats  
1.
22 p, 422.4 KB Estudio exploratorio comparativo del conocimiento didáctico del contenido sobre pilas galvánicas de profesores de secundaria en ejercicio y en formación / Brines Brines, Ana (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials) ; Solaz-Portolés, Joan Josep (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials) ; Sanjosé López, Vicent (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials)
En este estudio exploratorio se evalúa el conocimiento didáctico del contenido (CDC) sobre pilas galvánicas de profesores de secundaria en formación y en ejercicio. Además, este conocimiento se ha relacionado con los enfoques de enseñanza que prefieren. [...]
En aquest estudi exploratori s'avalua el coneixement didàctic del contingut (CDC) sobre piles galvàniques de professors de secundària en formació i en exercici. A més, aquest coneixement s'ha relacionat amb els enfocaments d'ensenyament que prefereixen. [...]
In this exploratory study pre-service and in-service high school teachers’ pedagogical content knowledge (PCK) in galvanic cells is assessed. In addition, this knowledge has been related to the instructional approaches they prefer. [...]

2016 - 10.5565/rev/ensciencias.1758
Enseñanza de las ciencias, Vol. 34 Núm. 2 (2016) , p. 107-127 (Investigaciones Didácticas)  
2.
6 p, 1.6 MB Transposición didáctica en asignaturas de Física básica Universitaria : el caso de la Física-para-no-físicos / Milicic, Beatriz (Universidad Nacional de la Patagonia Austral) ; Utges, Graciela (Universidad Nacional de Rosario. Facultad de Ingeniería) ; Sanjosé López, Vicente (Universitat de València. Depto. Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales)
2005
Enseñanza de las Ciencias, Núm. Extra (2005) , p. 1-6  
3.
6 p, 369.2 KB Juegos de simulación por ordenador : un útil para la enseñanza a todos los niveles / Barberà, O. ; Sanjosé López, V.
1990
Enseñanza de las Ciencias, V. 8 n. 1 (1990) p. 46-51  
4.
6 p, 320.9 KB El papel del péndulo en la construcción del paradigma newtoniano / Solaz Portolés, Joan Josep ; Sanjosé López, V.
This paper shows the important role of one of the most common instruments, the pendulum, in the construction of the newtonian paradigm. From the analysis of some interesting applications carried out by the greatest scientists of that time, we conclude that the appropriate use of the pendulum in the classroom can be an easy way to introduce historical and epistemological evolution of basic physical concepts.
1992
Enseñanza de las Ciencias, V. 10 n. 1 (1992) p. 95-100  
5.
12 p, 657.1 KB Mejorando la efectividad instruccional del texto educativo en ciencias : primeros resultados / Sanjosé López, V. ; Solaz Portolés, Joan Josep ; Vidal-Abarca Gámez, E.
In this paper we compile and analyze the textual variables taking part in comprehension and learning processes on scientific texts. Next we propose a new classification which can be applicated to instructional text. [...]
1993
Enseñanza de las Ciencias, V. 11 n. 2 (1993) p. 137-148  
6.
8 p, 468.6 KB La necesidad de un cambio metodológico en la enseñanza del equilibrio químico : limitaciones del principio de Le Chatelier / Quílez Pardo, J. (IB José Ballester (València)) ; Solaz Portolés, Joan Josep (IB Lliria (València)) ; Castelló Hernández, Manuel (IB Aldaia (València)) ; Sanjosé López, Vicente (Universitat de València)
This paper studies the didactic approach used in teaching Le Chatelier's Principle, showing that its usual formulation is ambiguous, and reports the way Chemistry textbooks use this principle in some specific cases with no mention of its limitations. [...]
1993
Enseñanza de las Ciencias, V. 11 n. 3 (1993) p. 281-288  
7.
12 p, 516.3 KB El modelo de Ausubel en la didáctica de la física : una aproximanción experimental al proceso de E/A de contenidos que presentan constructos poco elaborados por los aprendices / Gómez, S. (Universitat de Valencia. Departament de Física Aplicada) ; Latorre Latorre, Ángel (Universitat de Valencia. Departament de Psicologia Evolutiva i de I'Educació) ; Sanjosé López, Vicente (Universitat de Valencia. Departament de Didactica de les Ciencies Experimentals)
This paper shows the results of a research on physics education about «Magnetism» in secondary school. We investigate a constructivist approach to instructional design based upon Ausubel's model in the treatment of subjects on which pupils have poor conceptual representations and alternative frameworks. [...]
1993
Enseñanza de las Ciencias, V. 11 n. 3 (1993) p. 235-246  
8.
9 p, 461.2 KB Errores conceptuales en el estudio del equilibrio químico: nuevas aportaciones relacionadas con la incorrecta aplicación del principio de Le Chatelier / Quílez Pardo, J. ; Sanjosé López, V.
The limited usefulness of the Le Chatelier's principle and its vague and ambiguous formulation may be some of the sources of misconceptions in chemical equilibrium. To diagnose misconceptions a written test was administered to 170 first-year students. [...]
1995
Enseñanza de las Ciencias, V. 13 n. 1 (1995) p. 72-80  
9.
10 p, 660.2 KB El principio de Le Chatelier a través de la historia y su formulación didáctica en la enseñanza del equilibrio químico / Quílez Pardo, J. ; Sanjosé López, V.
The historical evolution of the Le Chatelier's principle is connected with its use in the chemistry classroom. The apparent simplicity in which the Le Chatelier's principle was first formulated and the success achieved in the implementation of some important industrial processes gave it an initial acknowledgement still kept nowadays. [...]
1996
Enseñanza de las Ciencias, V. 14 n. 3 (1996) p. 381-390  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.