Resultats globals: 4 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 4 registres trobats
Articles 4 registres trobats  
1.
6 p, 1.6 MB Transposición didáctica en asignaturas de Física básica Universitaria : el caso de la Física-para-no-físicos / Milicic, Beatriz (Universidad Nacional de la Patagonia Austral) ; Utges, Graciela (Universidad Nacional de Rosario. Facultad de Ingeniería) ; Sanjosé López, Vicente (Universitat de València. Depto. Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales)
2005
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2005) , p. 1-6  
2.
6 p, 369.2 KB Juegos de simulación por ordenador : un útil para la enseñanza a todos los niveles / Barberá, Óscar (Universitat de Valencia. Departament de Didactica de les Ciencies Experimentals) ; Sanjosé López, Vicente (Universitat de Valencia. Departament de Didactica de les Ciencies Experimentals)
1990
Enseñanza de las ciencias, V. 8 n. 1 (1990) p. 46-51  
3.
8 p, 468.6 KB La necesidad de un cambio metodológico en la enseñanza del equilibrio químico : limitaciones del principio de Le Chatelier / Quílez Pardo, J. (IB José Ballester (València)) ; Solaz Portolés, Joan Josep (IB Lliria (València)) ; Castelló Hernández, Manuel (IB Aldaia (València)) ; Sanjosé López, Vicente (Universitat de València)
This paper studies the didactic approach used in teaching Le Chatelier's Principle, showing that its usual formulation is ambiguous, and reports the way Chemistry textbooks use this principle in some specific cases with no mention of its limitations. [...]
1993
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 3 (1993) p. 281-288  
4.
12 p, 516.3 KB El modelo de Ausubel en la didáctica de la física : una aproximanción experimental al proceso de E/A de contenidos que presentan constructos poco elaborados por los aprendices / Gómez, S. (Universitat de Valencia. Departament de Física Aplicada) ; Latorre Latorre, Ángel (Universitat de Valencia. Departament de Psicologia Evolutiva i de I'Educació) ; Sanjosé López, Vicente (Universitat de Valencia. Departament de Didactica de les Ciencies Experimentals)
This paper shows the results of a research on physics education about «Magnetism» in secondary school. We investigate a constructivist approach to instructional design based upon Ausubel's model in the treatment of subjects on which pupils have poor conceptual representations and alternative frameworks. [...]
1993
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 3 (1993) p. 235-246  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.