Resultats globals: 3 registres trobats en 0.04 segons.
Articles, 3 registres trobats
Articles 3 registres trobats  
1.
12 p, 269.5 KB Mother language teaching in Portugal : an interview with João Costa and Isabel Margarida Duarte / Sebastião, Isabel (Universidade de Porto. Centre of Linguistics) ; Costa, João (Universidade Nova de Lisboa. Faculty of Social and Human Sciences) ; Duarte, Isabel Margarida (Universidade de Porto. Faculty of Arts)
An interview with João Costa and Isabel Margarida Duarte.
Una entrevsista amb João Costa i Isabel Margarida Duarte.
Una entrevista con João Costa y Isabel Margarida Duarte.
Entretien avec João Costa et Isabel Margarida Duarte.

2019 - 10.5565/rev/jtl3.813
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 12 Núm. 2 (june-july 2019) , p. 108-119 (Interviews)  
2.
24 p, 382.1 KB Opinion text : an integrated pathway of writing and the perceptions of students / Sebastião, Isabel (Universidade de Porto. Centre of Linguistics)
This article presents an exploratory study that focuses on the writing process through the creation of a didactic project which aims to understand how students deal with the specific learning of an opinion text. [...]
En aquest article, presentem un estudi exploratori centrat en el procés d'escriptura a través de la creació d'un projecte didàctic que busca de comprendre com els estudiants es relacionen amb un curs d'aprenentatge específic de text d'opinió. [...]
En este artículo, presentamos un estudio exploratorio que se centra en el proceso de escritura a través de la creación de un proyecto didáctico cuyo objetivo es comprender cómo los estudiantes se relacionan con un curso de aprendizaje específico de texto de opinión. [...]
Dans cet article, nous présentons une étude exploratoire qui se concentre sur le processus d'écriture à travers la création d'un projet d'implémentation didactique visant à comprendre le rapport entre les étudiants et un cours d'apprentissage spécifique. [...]

2019 - 10.5565/rev/jtl3.812
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 12 Núm. 2 (june-july 2019) , p. 78-101 (Articles)  
3.
20 p, 237.2 KB Editor's note : Mother tongue education in Portugal: Perspectives / Sebastião, Isabel (Universidade de Porto. Centre of Linguistics)
The purpose of this monograph is to offer some insights from the ongoing work of young researchers in Portugal on mother tongue teaching and learning. Although this is a mere sample of the research done thus far, the studies included in this volume contribute with perspectives and relevant information for various possibilities of reflection concerning the teaching and learning process of Portuguese as mother tongue. [...]
L'objectiu d'aquesta monografia és oferir algunes idees del treball en curs d'investigadors joves a Portugal sobre l'ensenyament i l'aprenentatge de la llengua materna. Tot i que es tracta d'una mostra molt minsa de la recerca feta fins ara, els estudis inclosos en aquest volum contribueixen amb perspectives i informació rellevant a obrir diverses possibilitats de reflexió sobre el procés d'ensenyament i aprenentatge del portuguès com a llengua materna, i s'orienten a reforçar la competència lingüística i discursiva dels ciutadans en l'ús del llenguatge: en la lectura, l'escriptura i la parla.
El objetivo de esta monografía es ofrecer algunas ideas del trabajo en curso de investigadores jóvenes en Portugal sobre la enseñanza y el aprendizaje de la lengua materna. Aunque se trata de una muestra muy modesta de la investigación realizada hasta ahora, los estudios incluidos en este volumen contribuyen con perspectivas e información relevante a abrir varias posibilidades de reflexión sobre el proceso de enseñanza y aprendizaje del portugués como lengua materna, y se orientan a reforzar la competencia lingüística y discursiva de los ciudadanos en el uso del lenguaje: en la lectura, la escritura y el habla.
Cet ouvrage a pour objectif de présenter certains travaux de jeunes chercheurs au Portugal sur l'enseignement et l'apprentissage de la langue maternelle. Bien qu'il ne s'agisse que d'un échantillon des recherches effectuées, tous les articles de ce volume présentent des perspectives et des données pertinentes pour les différentes possibilités de réflexion relatives au processus d'enseignement et d'apprentissage de la langue maternelle, visant la formation de citoyens compétents en matière linguistique et discursive dans la société et aux utilisations du langage, dans des contextes de lecture, d'écriture et d'oralité.

2019 - 10.5565/rev/jtl3.808
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 12 Núm. 2 (june-july 2019) , p. 1-20 (Special Editor(s))  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.