Results overview: Found 37 records in 0.02 seconds.
Articles, 2 records found
Research literature, 6 records found
Course materials, 29 records found
Articles 2 records found  
1.
27 p, 823.2 KB Intracranial self-stimulation also facilitates learning in a visual discrimination task in the Morris water maze in rats / García-Brito, Soleil (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Neurociències) ; Morgado Bernal, Ignasi (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Neurociències) ; Biosca-Simon, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Neurociències) ; Segura Torres, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Neurociències)
Intracranial self-Stimulation (ICSS) of the medial forebrain bundle is a treatment capable of consistently facilitating acquisition of learning and memory in a wide array of experimental paradigms in rats. [...]
2017 - 10.1016/j.bbr.2016.09.069
Behavioural Brain Research, Vol. 317 (January 2017) , p. 360-366  
2.
21 p, 1.1 MB A parametrical study of two-way active aviodance acquisition and long-term retention : new approaches for data analyses / Edo Izquierdo, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Aldavert Vera, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Coll i Andreu, Margalida (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Garau i Florit, Adriana (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Segura Torres, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona)
The acquisition and long-term retention (LTR, 14 days) of a massed two-way active avoidance conditioning using two parameters of conditioned stimulus (CS) duration and unconditioned stimulus (US) intensity was studied. [...]
Se estudió la adquisición y retención a largo plazo (RLP, 14 días) de un condicionamiento masivo de evitación activa de dos sentidos utilizando dos parámetros diferentes de duración del estímulo condicionado (EC) y de intensidad del estímulo incondicionado (El). [...]

1994
Psicothema, Vol. 6, núm. 1 (1994) , p. 49-69  

Research literature 6 records found  
1.
Estimulació elèctrica del feix prosencefàlic medial com a tractament per potenciar la memòria : condicions d'aplicació / Biosca Simon, Neus, autor. ; Morgado Bernal, Ignasi, supervisor acadèmic. ; Segura Torres, Pilar, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut.
L'estimulació elèctrica cerebral pot facilitar processos cognitius com l'aprenentatge i la memòria. En particular, l'estimulació del sistema nerviós del reforç mitjançant autoestimulació elèctrica intracranial (AEIC) s'ha mostrat efectiva per facilitar aquests processos, en rates. [...]
Electrical brain stimulation can facilitate cognitive processes like learning and memory. Specifically, electrical stimulation of the brain reward system by means of intracranial electrical self-stimulation (ICSS) has been able to facilitate these cognitive processes, in rats. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
2.
220 p, 6.0 MB Effects of orexin-A blockade on memory facilitation by intracranial self-stimulation. / García Brito, Soleil, autor. ; Aldavert Vera, Laura, dir. ; Huguet i Blanco, Gemma, supervisor acadèmic. ; Segura Torres, Pilar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut.
La autoestimulación eléctrica intracraneal (AEIC) es un potente tratamiento para la facilitación de la memoria explícita e implícita. Los posibles mecanismos implicados en el efecto facilitador de la AEIC podrían ser múltiples. [...]
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.  
3.
108 p, 1.6 MB Potenciación del aprendizaje y la memoria por autoestimulación eléctrica intracraneal en ratas: cambios morfológicos en neuronas hipocampales / Chamorro López, Jacobo ; Morgado Bernal, Ignasi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut) ; Segura i Torres, Pilar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut
La autoestimulación eléctrica intracraneal (AEIC) ha mostrado un efecto facilitador sobre la adquisición y retención de diferentes tareas de aprendizaje y memoria, tanto implícitas como explícitas, como se desprende de la evidencia recogida por nuestro y otros laboratorios. [...]
Post-training intracranial self-stimulation (ICSS) has shown a facilitative effect on the acquisition and retention of several learning and memory tasks. Evidence for this phenomenon has been observed in implicit and explicit tasks of our and other laboratories. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2012  
4.
40 p, 3.6 MB Facilitació de l'aprenentatge i la memòria per AEIC : envelliment i memòria declarativa / Soriano Mas, Carles ; Segura i Torres, Pilar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut) ; Morgado Bernal, Ignasi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut)
L'Autoestimulació Elèctrica Intracranial (AEIC) del feix prosencefàlic medial facilita l'adquisició i posterior retenció d'un aprenentatge quan és administrada immediatament després de l'entrenament. [...]
Intracranial self-stimulation (ICSS) of the medial forebrain bundle improves learning acquisition and subsequent retention when administered immediately after training. This effect is particulary marked in rats with low initial learning levels, and this is thought to be due to a general arousing effect on different structures of the brain. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2003
6 documents
5.
18 p, 897.8 KB Facilitación de la memoria por autoestimulación eléctrica intracraneal en ratas normales y con lesión cerebral / Redolar Ripoll, Diego ; Segura i Torres, Pilar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut) ; Morgado Bernal, Ignasi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut)
La estimulación eléctrica intracraneal (AEIC) del hipotálamo lateral (HL), en el haz prosencefálico medial (HPM), facilita los procesos de aprendizaje y memoria en una amplia variedad de paradigmas tanto en ratas jóvenes como en viejas. [...]
Intracranial self-stimulation (SS) of the lateral hypothalamus (LH), in the medial forebrain bundle (MFB), facilitates learning and memory processes in a wide variety of paradigms in both young and aged rats. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2004
6 documents
6.
144 p, 1.1 MB Facilitación del aprendizaje y la memoria de una tarea de referencia espacial en el Laberinto Acuático de Morris por autoestimulación eléctrica intracraneal, en ratas Wistar / Ruiz Medina, Jéssica ; Segura i Torres, Pilar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut) ; Morgado Bernal, Ignasi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut)
La facilitación del aprendizaje y la memoria por la autoestimulación eléctrica intracraneal (AEIC) se ha observado principalmente en tareas de memoria implícita, como la evitación activa de dos sentidos, en ratas. [...]
Learning and memory improvement by post-training intracranial self-stimulation has been observed mostly in implicit tasks, such as active avoidance, in rats. Here we wanted to know whether post-training self-stimulation is also able to facilitate a spatial hippocampus-dependent task in the Morris water maze. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2008  

Course materials 29 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
6 p, 130.8 KB Psicobiologia [101900] / Segura Torres, María del Pilar ; Aldavert Vera, Laura ; Martí Nicolovius, Margarita ; Morgado Bernal, Ignacio ; Portero Tresserra, Marta ; Soriano Mas, Carles ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
Aquesta assignatura és obligatòria en el segon curs del grau de Psicologia de la UAB i és optativa dins del Grau de Ciències Biomèdiques de la UAB. L'objectiu general de l'assignatura és el coneixement de les bases biològiques dels estadis de son i vigília, les conductes motivades, les emocions i els processos d'aprenentatge i memòria. [...]
Esta asignatura es obligatoria en el segundo curso del grado de Psicología de la UAB y es optativa dentro del Grado de Ciencias Biomédicas de la UAB. El objetivo general de la asignatura es el conocimiento de las bases biológicas de los estadios de sueño y vigilia, las conductas motivadas, las emociones y los procesos de aprendizaje y memoria. [...]

2019-20
Grau en Ciències Biomèdiques [832]
3 documents
2.
6 p, 131.5 KB Psicologia Fisiològica II [102546] / Segura Torres, María del Pilar ; Aldavert Vera, Laura ; Martí Nicolovius, Margarita ; Morgado Bernal, Ignacio ; Portero Tresserra, Marta ; Soriano Mas, Carles ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu general de l'assignatura és el coneixement de les bases biològiques dels estadis de son i vigília, les conductes motivades, les emocions i els processos d'aprenentatge i memòria. En acabar el curs, l'alumnat haurà de ser capaç de: 1. [...]
El objetivo general de la asignatura es el conocimiento de las bases biológicas de los estadios de sueño y vigilia, las conductas motivadas, las emociones y los procesos de aprendizaje y memoria. Al finalizar el curso, el alumnado deberá ser capaz de: Conocer y explicar las bases neurobiológicas de los ritmos de sueño y vigilia, las funciones del sueño y algunas de sus alteraciones. [...]

2019-20
Grau en Psicologia [954]
3 documents
3.
6 p, 88.8 KB Neurobiologia de la Cognició i del Comportament [42911] / Fernández Teruel, Albert ; Aldavert Vera, Laura ; Armario García, Antonio ; Coll Andreu, Margalida ; Costa Miserachs, David ; Guillazo Blanch, Gemma ; Hidalgo Pareja, Juan ; Martí Nicolovius, Margarita ; Morgado Bernal, Ignacio ; Nadal Alemany, Roser ; Pallarés Anyo, Marcos ; Portell Cortés, Isabel ; Segura Torres, María del Pilar ; Torrubia Beltri, Rafael ; Escorihuela Agulló, Rosa Maria ; Vale Martínez, Anna ; Torras García, Meritxell ; Ortiz de Pablo, Jordi ; Giménez Llort, Lydia ; Molinuevo Alonso, Beatriz ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
1 L'assignatura explora el cervell, el sistema nerviós central i la seva interacció amb sistemes neuroendocrins i inmunitàri, sempre en relació amb els processos psicològics complexos, com ara les emocions, l'estrès i els múltiples aspectes de les funcions cognitives. [...]
2018-19
Màster Universitari en Neurociències [1158]  
4.
6 p, 90.0 KB Psicologia Fisiològica I [102547] / Guillazo Blanch, Gemma ; Aldavert Vera, Laura ; Segura Torres, María del Pilar ; Vale Martínez, Anna ; Portero Tresserra, Marta ; Soriano Mas, Carles ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Aquesta assignatura es considera de formació bàsica i obligatòria dins del Grau de Psicologia de la UAB. Està ubicada al primer semestre de segon curs, després d'haver cursat a primer curs les assignatures "Fonaments de Psicobiologia I" i "Fonaments de Psicobiologia II". [...]
2018-19
Grau en Psicologia [954]  
5.
3 p, 1.8 MB Psicologia Fisiològica II [21134] / Morgado Bernal, Ignacio ; Martí Nicolovius, Margarita ; Segura Torres, Pilar, ; Aldavert Vera, Laura ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1998-99
Llicenciat en Psicologia [444]  
6.
3 p, 1.8 MB Psicologia Fisiologica I [21128] / Morgado Bernal, Ignacio ; Martí Nicolovius, Martí ; Segura Torres, Pilar ; Aldavert Vera, Laura ; Guillazo Blanch, Gemma ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1998-99
Llicenciat en Psicologia [444]  
7.
5 p, 3.3 MB Psicologia fisiològica [26916] / Morgado Bernal, Ignacio ; Martí Nicolovius, Margarita ; Segura Torres, Pilar ; Aldavert Vera, Laura ; Guillazo Blanch, Gemma ; Vale Martínez, Anna ; Redolar Ripoll, Diego ; Torras García, Meritxell ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
2003-04
Llicenciat en Psicologia [444]  
8.
5 p, 3.3 MB Introducció a la psicologia fisiològica [26911] / Morgado Bernal, Ignacio ; Martí Nicolovius, Margarita ; Segura Torres, Pilar ; Aldavert Vera, Laura ; Guillazo Blanch, Gemma ; Vale Martínez, Anna ; Torras García, Meritxell ; Montero Pastor, Ana ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
2003-04
Llicenciat en Psicologia [444]  
9.
3 p, 1.8 MB Psicologia fisiològica [26916] / Morgado Bernal, Ignacio ; Martí Nicolovius, Margarita ; Segura Torres, Pilar ; Aldavert Vera, Laura ; Guillazo Blanch, Gemma ; Vale Martínez, Anna ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
2001-02
Llicenciat en Psicologia [444]  
10.
3 p, 1.8 MB Introducció a la psicologia fisiològica [26911] / Morgado Bernal, Ignacio ; Martí Nicolovius, Margarita ; Segura Torres, Pilar ; Aldavert Vera, Laura ; Guillazo Blanch, Gemma ; Vale Martínez, Anna ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
2001-02
Llicenciat en Psicologia [444]  

Course materials : 29 records found   1 - 10nextend  jump to record:
See also: similar author names
4 Segura, Pascual
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.