Resultats globals: 9 registres trobats en 0.03 segons.
Materials de curs, 1 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Articles, 6 registres trobats
Materials de curs 1 registres trobats  
1.
12 p, 58.2 KB Educació multicultural [22714] / Alcalde, Rosalina ; Serradell, Olga ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
2009-10
Diplomat en Professorat d'EGB [452]  

Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
64 p, 2.0 MB Guia de recomanacions per la millora dels models i actuacions de gestió de la diversitat en els àmbits d'educació, mercat laboral i salut / Solé, Carlota, 1944- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Alcalde, Rosalina ; Ballestin, Beatriz ; Carrasco, Sílvia ; Bertrán, Marta ; Flecha, Ainhoa ; Hernando, Cristina ; Pàmies, Jordi ; Parella, Sònia ; Petroff, Alisa ; Ponferrada, Maribel ; Roca, Núria ; Serradell, Olga ; Sordé, Teresa ; Vega, Carme ; Márquez, Jennifer ; Segura, Óscar ; Girona, Marina
Aquesta recerca ha utilitzat diverses tècniques de recollida i anàlisi de la informació, tals com l’explotació de fonts secundàries, entrevistes focalitzades a experts i entrevistes en profunditat a joves amb experiències familiars d’immigració d’origen marroquí, romanès i equatorià en dos municipis: Badalona i El Vendrell. [...]
A team of researchers, part of the CER-Migracions and specialists in migration studies from a wide range of disciplinary backgrounds, has elaborated this guide of recommendations. The CER-Migrations is a research center of the UAB, founded in 2009 and focused on interdisciplinary research in international migrations. [...]

Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona. CER MIGRACIONS, Servei de Publicacions 2016 (Focus on international migration ; 3)  

Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
16 p, 328.3 KB Les comunitats d'aprenentatge com a model educatiu de l'escola del segle XXI / Valentí Casadellà, Anna ; Serradell, Olga, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Les comunitats d'aprenentatge (CA) són un model d'escola inclusiva, vinculada amb el barri i un espai on les famílies participen en l'educació dels infants. Les seves actuacions d'èxit es fonamenten en la literatura científica, i els resultats acadèmics i socials que s'obtenen són clars reveladors del seu èxit. [...]
2013
Graduat o Graduada en Educació Primària [1140]  

Articles 6 registres trobats  
1.
20 p, 216.3 KB Dialogicidad y poder en el discurso racista y antiracista / Serradell Pumareda, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Munté, Ariadna (Universitat Ramon Llull)
Los discursos que se generan entre sujetos en situaciones comunicativas reales incluyen, aunque se generen dentro de una relación dialógica, interacciones dialógicas y de poder. Cuando un empresario entrevista a una mujer gitana, musulmana o de un grupo cultural minoritario para un puesto de trabajo, aunque tenga muy buenas intenciones, la relación no es puramente dialógica, pues existen interacciones de poder fruto tanto de la estructura social como de las creencias racistas que se reproducen en el propio lenguaje y experiencia cultural. [...]
The discourse generated between subjects in real communicative situations includes dialogic interaction and power-related interaction, although it may be generated within a dialogic relationship. When a businessperson interviews a Roma, Muslim or cultural minority woman for a job, even though he or she may have very good intentions, the relationship is not purely dialogic. [...]

2010 - 10.4067/S0718-09342010000400006
Revista Signos: estudios de lingüística, Vol. 43, Num. 2 (2010) , p. 343-362  
2.
22 p, 244.0 KB Programas de retorno voluntario asistido de migrantes en Bolivia y España en un contexto de crisis / Parella Rubio, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Petroff, Alisa (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Serradell Pumareda, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona)
A partir del año 2008, el contexto de crisis económica experimentado por países como España ha marcado un punto de inflexión en relación con los flujos migratorios. Así, ante la intensa situación de desempleo y precariedad laboral que afecta a la sociedad española, la opción del retorno se ha convertido en la única solución para muchos inmigrantes y en una estrategia deseable para algunos gobiernos (de países receptores y emisores), que han tratado de gestionar dicho retorno a través de programas específicos. [...]
From 2008 onwards, the economic crisis experienced by countries such as Spain marked a turning point in migratory flows. As a result, faced with the serious reality of unemployment and the precariousness of the Spanish labour market, the option of return has become the last resort for some immigrants, and an attractive strategy for governments (of both countries of origin and destination), which attempt to manage return using special programmes. [...]

2014
Revista CIDOB d'afers internacionals, Num. 106-107 (2014) , p. 171-192  
3.
18 p, 125.0 KB La promoción de una economía no-capitalista : el grupo Mondragón / Santa Cruz Ayo, Ignacio (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Flecha Fernández de Sanmamed, Ainhoa (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Serradell Pumareda, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona)
Mondragón es hoy el séptimo grupo empresarial de España según la variable cifra de “ventas”, y el tercero de acuerdo con la variable “empleo”. Se trata de una cooperativa que ofrece una alternativa no capitalista cuyo éxito demuestra la posibilidad de transformación social, dejando obsoletas las Teorías de la Reproducción que defienden que la educación no puede contribuir a superar las desigualdades sociales. [...]
Mondragón is at present the seventh entrepreneurial group in Spain according to sales volume and the third according to employment. As a cooperative, it offers a non-capitalist alternative of success, demonstrating that social transformation is possible and invalidating the theories of reproduction, which defend that education can not contribute to the overcoming of social inequalities. [...]

2009
Teoría de la educación. Educación y cultura en la sociedad de la información (TESI), Vol. 10, Num. 3 (Nov 2009) , p. 180-197  
4.
24 p, 171.0 KB Cohesión social e inmigración. Aportaciones científicas y discursos políticos / Solé, Carlota, 1944- (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup d'Estudis d'Immigració i Minories Ètniques) ; Sordè i Martí, Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup d'Estudis d'Immigració i Minories Ètniques) ; Serradell Pumareda, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup d'Estudis d'Immigració i Minories Ètniques) ; Alcalde, Rosa (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup d'Estudis d'Immigració i Minories Ètniques) ; Flecha Fernández de Sanmamed, Ainhoa (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup d'Estudis d'Immigració i Minories Ètniques) ; Petroff, Alisa (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup d'Estudis d'Immigració i Minories Ètniques) ; Cavalcanti, Leonardo (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup d'Estudis d'Immigració i Minories Ètniques) ; Parella Rubio, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup d'Estudis d'Immigració i Minories Ètniques) ; Pavez Soto, Iskra (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup d'Estudis d'Immigració i Minories Ètniques) ; Santamaría Lorenzo, Enrique, 1961- (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup d'Estudis d'Immigració i Minories Ètniques) ; Garzón Guillén, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup d'Estudis d'Immigració i Minories Ètniques)
A pesar de ser uno de los conceptos más recurrentes entre la comunidad científica y en los discursos políticos, la cohesión social carece de una definición rigurosa y compartida que aglutine toda su complejidad. [...]
Despite being one of the most used concepts by the scientific community and in political discourses, social cohesion lacks of a rigorous and shared definition. In this article, based on a literature review, three dimensions of social cohesion are defined in relation to cultural diversity, the redistribution of resources and social capital. [...]

2011 - 10.3989/ris.2009.09.14
Revista internacional de sociología, Vol. 69, Núm. 1 (enero-abril 2011) , p. 9-32  
5.
12 p, 74.7 KB Les altres dones i l'accés a la Universitat / Asensio, Sandra ; Redondo, Gisela ; Serradell Pumareda, Olga ; Serrano, Maria Àngels
El pas capa una “modernitat dialógica” es caracteritza per un “gir” a partir del qual es transformen les relacions entre les persones i es basen, cada vegada més, en el diàleg igualitari. Des del món de la vida, les persones poden generar una transformació de les estructures i institucions socials. [...]
2002
Revista Catalana de Sociologia, Num. 18 (Desembre 2002) , p. 45-56  
6.
11 p, 86.2 KB Antecedentes de las comunidades de aprendizaje / Racionero, Sandra ; Serradell Pumareda, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
En aquest artícle es presenten algunes de les principals experiències que han inspirat el desenvolupament de les comunitats d'aprenentatge a Catalunya. Concretament, es descriuen l'Escola de Persones Adultes de la Verneda-Sant Martí, de Barcelona, les escoles que al País Basc van iniciar experiències en educació infantil i primària, i les experiències pioneres de Slavin, Levin i Cormer als Estats Units.
In this article it is presented some of the main experiences wich have inspired the development of learning communities in Catalonia. It is described the Adult Education School of La Verneda-Sant Martí, in Barcelona, the primary schools in the Basque Country and finally the pioneers in the United States: Slavin, Levin and Cormer.
En este artículo se presentan algunas de las principales experiencias que han inspirado el desarrollo de las comunidades de aprendizaje en Catalunya. Concretamente, se describen la Escuela de Personas Adultas de la Verneda-Sant Martí, de Barcelona, las escuelas que en el País Vasco iniciaron experiencias en educación infantil y primaria, y las experiencias pioneras de Slavin, Levin i Cormer en los Estados Unidos.

2005 - 10.5565/rev/educar.211
Educar, N. 35 (2005) , p. 29-39  

Vegeu també: autors amb noms similars
1 Serradell, Olga,
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.