Results overview: Found 57 records in 0.02 seconds.
Articles, 10 records found
Research literature, 7 records found
Course materials, 40 records found
Articles 10 records found  
1.
3 p, 190.9 KB Una experiencia de integración del niño sordo en la escolaridad normal / Martínez, Isabel ; Silvestre, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Experiencia pedagógica desarrollada en el «Liceo Sant Jordi» de Barcelona durante cuatro años sobre la integración de niños sordos en una escuela de oyentes. Esta integración se apoya en personas especializadas, que se interaccionan constantemente con el trabajo y la realidad cotidiana de la clase. [...]
1977
Cuadernos de pedagogía, Núm. 26 (Febrero 1977) , p. 16-17  
2.
4 p, 26.7 KB Tiempo de jugar / Silvestre, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Martínez, Isabel
Análisis del papel del juego en el desarrollo intelectual y psíquico del niño. Creación de los juegos didácticos, que convierten el material escolar en algo atractivo. Se describen las etapas evolutivas del niño en relación con el juego en los primeros años de vida, con la aparición de los juegos de ejercicio y el juego simbólico, que en el segundo año, ocupa un lugar importante. [...]
1975
Cuadernos de pedagogía, Núm. 1 (Enero 1975) , p. 8-12  
3.
4 p, 77.1 KB Anàlisi de la comprensió per part de l'alumnat sord dels documents televisius subtitulats i criteris de millora / Cambra i Vergés, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Leal García, Aurora (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Silvestre, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia)
Aquest article analitza com l'alumnat sord entén els dibuixos animats subtitulats de la televisió de Catalunya. Els resultats indiquen que l'alumnat amb sordesa te dificultats per comprendre els dibuixos animats no sols perquè la velocitat dels subtítols és excessiva, sinó també perquè la subtitulació literal no els permet mirar la imatge i extreure'n una significació del seu contingut. [...]
This article analyses how deaf students understand subtitled cartoon programmes on Catalan television. Results indicate that students with deafness have problems in understanding cartoons, not only because the subtitles are too fast, but because literal subtitling does not allow them to look at the image and extract meaning from its content. [...]

2009
Quaderns del CAC, Núm. 31-32 (Juny 2009) , p. 145-148  
4.
13 p, 220.8 KB The interpretation and visual attention of hearing impaired children when watching a subtitled cartoon / Cambra i Vergés, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Leal García, Aurora (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Silvestre, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona)
The article analyses how hearing impaired children interpret a subtitled cartoon, taking into account their visual attention to both sources of information (the images and the subtitles), and the auditory information from the oral language. [...]
2013
JoSTrans: Journal of Specialised Translation, Núm. 20 (2013) , p. 134-146  
5.
1 p, 50.3 KB Vidusign, projecte europeu que promou l'ús creatiu del vídeo entre les persones sordes / Serrano Pau, Carrasumada (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis i de Recerca Psicoeducativa sobre Sordesa i d'Altres Dificultats Comunicatives GISTAL) ; Silvestre, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis i de Recerca Psicoeducativa sobre Sordesa i d'Altres Dificultats Comunicatives GISTAL) ; Laborda Molla, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis i de Recerca Psicoeducativa sobre Sordesa i d'Altres Dificultats Comunicatives GISTAL) ; Cambra i Vergés, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis i de Recerca Psicoeducativa sobre Sordesa i d'Altres Dificultats Comunicatives GISTAL)
Les professores Núria Silvestre, Cristina Laborda, Cristina Cambra i Carrasumada Serrano de la Facultat de Psicologia i de Ciències de l'Educació del CER-GISTAL de la UAB, especialitzat en la investigació de la comunicació i el desenvolupament psicoeducatiu de les persones amb sordesa, participen en un projecte europeu que s'emmarca en l'àmbit de la sordesa i la multimèdia juntament amb altres partners de Granada, Alemanya, Àustria, Gran Bretanya i Eslovènia. [...]
2014
UAB divulga, Octubre 2014  
6.
24 p, 1.1 MB La amistad en adolescentes con sordera escolarizados en centros ordinarios, en modalidad comunicativa oral / Rom Sedó, Mireia (Catalunya. Departament d'Ensenyament) ; Silvestre, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Este trabajo analiza las relaciones de amistad que establecen los adolescentes con sordera escolarizados en centros ordinarios de secundaria, en modalidad comunicativa oral. El estudio versa sobre una muestra de veinte adolescentes sordos y veinte oyentes, de ambos sexos, escolarizados en Barcelona. [...]
Aquest treball analitza les relacions d'amistat que estableixen els adolescents amb sordesa escolaritzats en centres ordinaris de secundària, en modalitat comunicativa oral. L'estudi versa sobre una mostra de vint adolescents sords i vint d'oients, de tots dos sexes, escolaritzats a Barcelona. [...]
This paper analyses the friendships established by deaf adolescents who attend mainstream secondary schools in oral communication mode. The study focuses on a sample of twenty deaf and twenty hearing teenagers, of both sexes, attending schools in Barcelona. [...]

2011 - 10.5565/rev/educar.54
Educar, Vol. 47, Núm. 2 ( 2011) , p. 341-364  
7.
17 p, 95.2 KB Les famílies que tenen criatures amb necessitats educatives específiques: les famílies oïdores que tenen criatures sordes / Silvestre, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Aquest article té com a punt de partença els processos adaptatius que fan les famílies davant de la presència d'un fill amb necessitats educatives especials, i se centra en el cas concret de les famílies oïdores que tenen criatures sordes. [...]
Este artículo tiene como punto de partida los procesos adaptativos que deben realizar las familias ante la presencia de un hijo con necesidades educativas especiales, y se centra en el caso concreto de las familias que oyen pero que tienen criaturas sordas. [...]
This article arises from an adaptive process that families should undertake with their children with special needs, and most specifically in the case of families with deaf children. It exposes recent progress in the development of deaf children and in the quality of family life through early application of new technologies and advances in early education. [...]

2010 - 10.5565/rev/educar.96
Educar, Núm. 45 (2010) , p. 99-115  
8.
2 p, 96.8 KB Recensiones / Silvestre, Núria ; Solé Planas, Maria Rosa
La Psicologia Genètica de Jean PIAGET. Recull d'estudis a cura de Miquel SIGUÁN.
1982 - 10.5565/rev/qpsicologia.429
Quaderns de psicologia, Vol. 6, Núm. 1 (1982) , p. 211-212  
9.
8 p, 272.0 KB Notas sobre la importancia de la socialización escolar en la evolución intelectual del niño sordo profundo / Silvestre, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
A partir de un breve análisis del conocimiento actual sobre la evolución psíquica del niño sordo, el presente artículo plantea las líneas de acción y de investigación necesarias para la óptima socialización escolar del niño sordo contemplando más específicamente los aspectos comunicativos y cognoscitivos.
This paper brings forward, from a bief analysis on the actual knowledge on the hearing impaired child's psychical evolution, the importance of the school socialization of the hearing impaired children focusing in a more specific way the cognoscitive and communicative aspects.

1982 - 10.5565/rev/qpsicologia.421
Quaderns de psicologia, Vol. 6, Núm. 1 (1982) , p. 77-84  
10.
16 p, 450.7 KB L'estimulació primerenca : definició i algunes experiéncies actuals / Guinea, C. ; Lleonhart, M. ; Silvestre, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Martínez, I. ; Zaurín, L. ; Giné, C.
La estimulación precoz nos remite generalmente a alteraciones en el desarrollo del niño, dentro de un organismo y un ambiente concretos, y sujeto a unas exigencias sociales también concretas. Tiene una importancia fundamental la adquisición de aprendizajes que faciliten el desarrollo y, sobre todo (últimamente hemos podido constatarlo), el aspecto preventivo de la estimulación precoz, tanto en deficientes mentales como sensoriales, considerando los objetivos y teniendo en cuenta el desarrollo psíquico y la maduración biológica, para llevar a cabo un programa de estimulación precoz que comprenda trabajo psico-pedagógico en las diferentes áreas personal, social, motrocidad gruesa y fina y lenguaje. [...]
To speak of early stimulation generally leads us to refer to alterations in the childs development, and these disorders are usually given in a specific organism and atmosphere and also with certain specific social demands. [...]

1983 - 10.5565/rev/educar.538
Educar, N. 4 (1983) p. 75-89  

Research literature 7 records found  
1.
177 p, 1.6 MB Factores influyentes en la adquisición del lenguaje y de la teoría de la mente en criaturas con implante coclear de 4 a 7 años / Aldrete Jimenez, Karla Ernestina, autor. ; Silvestre, Núria, supervisor acadèmic. ; Cambra, Cristina, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
El presente trabajo tiene dos objetivos valorar el nivel del lenguaje oral en criaturas sordas implantadas de 4 a 7 años e identificar lo principales factores influyentes en su rendimiento de acuerdo a las dimensiones lingüísticas : fonología, semántica, morfosintaxis y pragmática, así como establecer la relación de éstas con el nivel de la Teoría de la mente de edad. [...]
The current study has two objectives, namely to assest the level of oral language in deaf cochlear implanted children aged 4 to 7 and identify the main influencing factors in their performance according to the linguistic dimensions: phonology, semantics, morfosintaxis and pragmatics, as well as verifying their relation with the ToM level proper to those ages. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
2.
286 p, 2.1 MB Relacions entre el llenguatge i la teoria de la ment en l'alumnat de primària amb implant coclear / Bayés Espinet, Gemma, autor. ; Silvestre, Núria, supervisor acadèmic. ; Soler Vilageliu, Olga, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
En aquesta tesi s'estudia el nivell d'adquisició del llenguatge i de la teoria de la ment (TM) en l'alumnat de primària amb implants coclears (IC). L'objectiu principal és conèixer el seu nivell de llenguatge oral, en cadascuna de les dimensions lingüístiques, el seu nivell de llenguatge escrit i el seu nivell de desenvolupament de la TM i veure com es relacionen entre ells, a més de comprovar quins són els factors que poden influir en els resultats. [...]
This thesis makes a study of the level of Language acquisition and Theory of Mind (ToM) in primary students with cochlear implants (CI). The main objective is to know their level in oral Language, within each of the linguistic dimensions, their level in written language and their level of development regarding ToM, as well as to establish the interrelationship between these and to pinpoint which factors can influence the results. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
3.
326 p, 1.7 MB El Funcionamiento familiar, los estilos parentales y el estímulo al desarrollo de la teoría de la mente : efectos en criaturas sordas y oyentes / Rivadeneira Valenzuela, Joucelyn ; Silvestre, Núria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia de l'Educació
El objetivo de este estudio es explorar el impacto que pueden tener determinadas variables del contexto familiar en el desarrollo de la teoría de la mente (TM), en participantes con desarrollo típico y en participantes con problemas derivados de la pérdida auditiva. [...]
The goal of this study is to explore the potential effect of certain variables from the family context on the development of the theory of mind (ToM) on typically developing participants and participants with hearing loss derived problems. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  
4.
143 p, 2.4 MB Formació i definició de conceptes en l'alumnat sord bilingüe : criteris educatius per a la seva optimització / Laborda Molla, Cristina ; Silvestre, Núria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2010
3 documents
5.
1189 p, 9.8 MB Les relacions socials entre iguals i l'amistat en l'adolescent amb sordesa, escolaritzat en centres ordinaris, en modalitat comunicativa oral / Rom Sedó, Mireia ; Silvestre, Núria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
La tesi planteja dos objectius: 1. Conèixer les relacions d'amistat i interacció social de l'adolescent sord. - Descriure les experiències els conceptes i els valors d'amistat. - Analitzar les relacions sociomètriques en el context del grup-classe. [...]
This thesis raises two objectives: 1. To understand social interaction and friendships among deaf teenagers. - To describe the experiences, the concepts and the values of friendship. - To analyze the sociometric relationships in the context of group classes. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2009  
6.
48 p, 10.0 MB Implicacions de la sordesa en l'autoconcepte a l'etapa de l'adolescència / Cambra i Vergés, Cristina ; Silvestre, Núria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2008
23 documents
7.
225 p, 9.3 MB Proceso de resolución de problemas aritméticos en el alumnado sordo : aspectos diferenciales respecto al oyente / Serrano Pau, Carrasumada ; Silvestre, Núria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2008
2 documents

Course materials 40 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
5 p, 107.4 KB Trastorns de la Comunicació i del Llenguatge Derivats del Dèficit Auditiu [43614] / Cambra Verges, Cristina ; Silvestre Benach, Nuria ; Serrano Pau, Carrasumada ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Ampliar la formació del professional de la logopèdia, oferint continguts teòrics i pràctics que possibilitin la seva qualificació i l'especialització en la investigació, diagnòstic i intervenció dels trastorns de la comunicació i del llenguatge derivats del dèficit auditiu, així com l'actualització en la investigació d'implants coclears i altres avenços tecnològics de suport a l'audició.
Ampliar la formación del logopeda, ofreciendo contenidos teóricos y prácticos que posibiliten su cualificación y la especialización en la investigación, diagnóstico e intervención en los trastornos de la comunicación y del lenguaje derivados del déficit auditivo, así como la actualitzación en la investigación de implantes cocleares y otros avances tecnológicos de soporte a la audición.

2019-20
Màster Universitari en Trastorns de la Comunicació i del Llenguatge [1336]
3 documents
2.
3 p, 1.6 MB L'aprentatge escolar de la llengua i les seves dificultats [23318] / Silvestre,Núria ; Serrano,Carrasumada ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
1995-96
Llicenciat en Psicopedagogia [85]  
3.
3 p, 1.6 MB Intervenció psicopedagògica [23202] / Silvestre,Nuria ; Cambra,Cristina ; Mies,Àngels ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
1995-96
Llicenciat en Psicopedagogia [85]  
4.
3 p, 1.5 MB Intervenció psicopedagògica [23202] / Silvestre,Nuria ; Cambra,Cristina ; Mies,Angels ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
1997-98
Llicenciat en Psicopedagogia [85]  
5.
5 p, 80.4 KB Trastorns de la Comunicació i del Llenguatge Derivats del Dèficit Auditiu [43614] / Cambra Verges, Cristina ; Silvestre Benach, Nuria ; Serrano Pau, Carrasumada ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Ampliar la formació del professional de la logopèdia, oferint continguts teòrics i pràctics que possibilitin la seva qualificació i l'especialització en la investigació, diagnòstic i intervenció dels trastorns de la comunicació i del llenguatge derivats del dèficit auditiu, així com l'actualització en la investigació d'implants coclears i altres avenços tecnològics de suport a l'audició.
Ampliar la formación del logopeda, ofreciendo contenidos teóricos y prácticos que posibiliten su cualificación y la especialización en la investigación, diagnóstico e intervención en los trastornos de la comunicación y del lenguaje derivados del déficit auditivo, así como la actualitzación en la investigación de implantes cocleares y otros avances tecnológicos de soporte a la audición.

2018-19
Màster Universitari en Trastorns de la Comunicació i del Llenguatge [1336]
2 documents
6.
3 p, 2.0 MB Dificultats en l'Evolució de l'Adquisició del Llenguatge [21160] / Silvestre, Núria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1998-99
Llicenciat en Psicologia [444]  
7.
3 p, 2.1 MB El desenvolup. psiq. i ling. de persones amb dèficit auditiu [26970] / Silvestre, Nuria ; Cambra, Cristina ; Mies, Àngels ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
2001-02
Llicenciat en Psicologia [444]  
8.
9 p, 98.0 KB Pràcticum de Recerca en Trastorns de la Comunicació i del Llenguatge [43617] / Silvestre Benach, Nuria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu d'aquest mòdul és que l'alumnat obtingui les habilitats bàsiques d' investigació. L'alumnat s'incorpora a un equip d' investigació i la seva funció serà la de col. laborar amb l'equip, responsabilitzant-se de parcel. [...]
El objetivo de este módulo es que el alumnado adquiera las habilidades básicas de investigación. El alumnado se incorpora a un equipo de invesitgación y su función será la de colaborar responsabilizándose de parcelas concretas de los trabajos del equipo. [...]

2017-18
Màster Universitari en Trastorns de la Comunicació i del Llenguatge [1336]
2 documents
9.
4 p, 77.5 KB Trastorns de la Comunicació i del Llenguatge Derivats del Dèficit Auditiu [43614] / Cambra Verges, Cristina ; Silvestre Benach, Nuria ; Serrano Pau, Carrasumada ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Ampliar la formació del professional de la logopèdia, oferint continguts teòrics i pràctics que possibilitin la seva qualificació i l'especialització en la investigació, diagnòstic i intervenció dels trastorns de la comunicació i del llenguatge derivats del dèficit auditiu, així com l'actualització en la investigació d'implants coclears i altres avenços tecnològics de suport a l'audició.
Ampliar la formación del logopeda, ofreciendo contenidos teóricos y prácticos que posibiliten su cualificación y la especialización en la investigación, diagnóstico e intervención en los trastornos de la comunicación y del lenguaje derivados del déficit auditivo, así como la actualitzación en la investigación de implantes cocleares y otros avances tecnológicos de soporte a la audición.

2017-18
Màster Universitari en Trastorns de la Comunicació i del Llenguatge [1336]
2 documents
10.
8 p, 95.4 KB Pràcticum de Recerca en Trastorns de la Comunicació i del Llenguatge [43617] / Silvestre Benach, Nuria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu d'aquest mòdul és que l'alumnat obtingui les habilitats bàsiques d' investigació. L'alumnat s'incorpora a un equip d' investigació i la seva funció serà la de col. laborar amb l'equip, responsabilitzant-se de parcel. [...]
El objetivo de este módulo es que el alumnado adquiera las habilidades básicas de investigación. El alumnado se incorpora a un equipo de invesitgación y su función será la de colaborar responsabilizándose de parcelas concretas de los trabajos del equipo. [...]

2016-17
1336 [1336]
2 documents

Course materials : 40 records found   1 - 10nextend  jump to record:
See also: similar author names
2 Silvestre, N.
43 Silvestre, Nuria
43 Silvestre, Núria
7 Silvestre, Núria,
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.