1.
|
|
2.
|
|
3.
|
13 p, 575.5 KB |
Comprensión de emociones en alumnado con implante coclear de 3 a 6 años. Factores influyentes
/
Concha, Rocío (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Serrano, Carrasumada (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Silvestre, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Antecedentes: Laugen et al. (2017) plantean que los infantes con implante coclear (IC) muestran habilidades similares a sus pares oyentes en la comprensión de las emociones, pero algún estudio señala lo contrario (Wiefferink et al. [...] Background: Laugen et al. (2017) suggest that children with a cochlear implant (CI) show similar abilities to their hearing peers in comprehension of emotions, but some studies point out the opposite (Wiefferink et al. [...]
2022 - 10.1016/j.rlfa.2021.03.012
Revista de Logopedia, Foniatria y Audiologia, Vol 42 num 3 (July-Septembe 2022) , pp. 134-146
|
|
4.
|
|
5.
|
4 p, 26.7 KB |
Tiempo de jugar
/
Silvestre, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Martínez, Isabel
Análisis del papel del juego en el desarrollo intelectual y psíquico del niño. Creación de los juegos didácticos, que convierten el material escolar en algo atractivo. Se describen las etapas evolutivas del niño en relación con el juego en los primeros años de vida, con la aparición de los juegos de ejercicio y el juego simbólico, que en el segundo año, ocupa un lugar importante. [...]
1975
Cuadernos de pedagogía, Núm. 1 (Enero 1975) , p. 8-12
|
|
6.
|
4 p, 77.1 KB |
Anàlisi de la comprensió per part de l'alumnat sord dels documents televisius subtitulats i criteris de millora
/
Cambra, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ;
Leal, Aurora (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ;
Silvestre, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia)
Aquest article analitza com l'alumnat sord entén els dibuixos animats subtitulats de la televisió de Catalunya. Els resultats indiquen que l'alumnat amb sordesa te dificultats per comprendre els dibuixos animats no sols perquè la velocitat dels subtítols és excessiva, sinó també perquè la subtitulació literal no els permet mirar la imatge i extreure'n una significació del seu contingut. [...] This article analyses how deaf students understand subtitled cartoon programmes on Catalan television. Results indicate that students with deafness have problems in understanding cartoons, not only because the subtitles are too fast, but because literal subtitling does not allow them to look at the image and extract meaning from its content. [...]
2009
Quaderns del CAC, Núm. 31-32 (Juny 2009) , p. 145-148
|
|
7.
|
|
8.
|
1 p, 50.3 KB |
Vidusign, projecte europeu que promou l'ús creatiu del vídeo entre les persones sordes
/
Serrano Pau, Carrasumada (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis i de Recerca Psicoeducativa sobre Sordesa i d'Altres Dificultats Comunicatives GISTAL) ;
Silvestre, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis i de Recerca Psicoeducativa sobre Sordesa i d'Altres Dificultats Comunicatives GISTAL) ;
Laborda Molla, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis i de Recerca Psicoeducativa sobre Sordesa i d'Altres Dificultats Comunicatives GISTAL) ;
Cambra, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis i de Recerca Psicoeducativa sobre Sordesa i d'Altres Dificultats Comunicatives GISTAL)
Les professores Núria Silvestre, Cristina Laborda, Cristina Cambra i Carrasumada Serrano de la Facultat de Psicologia i de Ciències de l'Educació del CER-GISTAL de la UAB, especialitzat en la investigació de la comunicació i el desenvolupament psicoeducatiu de les persones amb sordesa, participen en un projecte europeu que s'emmarca en l'àmbit de la sordesa i la multimèdia juntament amb altres partners de Granada, Alemanya, Àustria, Gran Bretanya i Eslovènia. [...] Las profesoras Núria Silvestre, Cristina Laborda, Cristina Cámara y Carrasumada Serrano de la Facultad de Psicología y de Ciencias de la Educación del CER-GISTAL de la UAB, especializado en la investigación de la comunicación y el desarrollo psicoeducativo de las personas con sordera, participan en un proyecto europeo que se enmarca en el ámbito de la sordera y la multimedia junto con otros partners de Granada, Alemania, Austria, Gran Bretaña y Eslovenia. [...]
2014
UAB divulga, Octubre 2014
2 documentos
|
|
9.
|
24 p, 1.1 MB |
La amistad en adolescentes con sordera escolarizados en centros ordinarios, en modalidad comunicativa oral
/
Rom, Mireia (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament) ;
Silvestre, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Este trabajo analiza las relaciones de amistad que establecen los adolescentes con sordera escolarizados en centros ordinarios de secundaria, en modalidad comunicativa oral. El estudio versa sobre una muestra de veinte adolescentes sordos y veinte oyentes, de ambos sexos, escolarizados en Barcelona. [...] Aquest treball analitza les relacions d'amistat que estableixen els adolescents amb sordesa escolaritzats en centres ordinaris de secundària, en modalitat comunicativa oral. L'estudi versa sobre una mostra de vint adolescents sords i vint d'oients, de tots dos sexes, escolaritzats a Barcelona. [...] This paper analyses the friendships established by deaf adolescents who attend mainstream secondary schools in oral communication mode. The study focuses on a sample of twenty deaf and twenty hearing teenagers, of both sexes, attending schools in Barcelona. [...]
2011 - 10.5565/rev/educar.54
Educar, Vol. 47, Núm. 2 ( 2011) , p. 341-364
|
|
10.
|
17 p, 95.2 KB |
Les famílies que tenen criatures amb necessitats educatives específiques: les famílies oïdores que tenen criatures sordes
/
Silvestre, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Aquest article té com a punt de partença els processos adaptatius que fan les famílies davant de la presència d'un fill amb necessitats educatives especials, i se centra en el cas concret de les famílies oïdores que tenen criatures sordes. [...] Este artículo tiene como punto de partida los procesos adaptativos que deben realizar las familias ante la presencia de un hijo con necesidades educativas especiales, y se centra en el caso concreto de las familias que oyen pero que tienen criaturas sordas. [...] This article arises from an adaptive process that families should undertake with their children with special needs, and most specifically in the case of families with deaf children. It exposes recent progress in the development of deaf children and in the quality of family life through early application of new technologies and advances in early education. [...]
2010 - 10.5565/rev/educar.96
Educar, Núm. 45 (2010) , p. 99-115
|
|