Resultats globals: 11 registres trobats en 0.03 segons.
Materials de curs, 4 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 2 registres trobats
Articles, 4 registres trobats
Materials de curs 4 registres trobats  
1.
19 p, 1.3 MB Interacció llum-matèria i efecte hivernacle : seqüència didàctica per a l’estudi de l’espectroscòpia / Rios Font, Raquel (Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica (CRECIM)) ; Simarro Rodríguez, Cristina (Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica (CRECIM)) ; Lusic Sakotic, Oto (Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica (CRECIM)) ; Pintó, R. (Roser) (Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica (CRECIM))
Treball que correspon a les pràctiques que es fan als tallers REVIR organitzats pel CRECIM de la UAB. La seqüència pretén que l’alumnat de 1r i 2n de Batxillerat assoleixi una major comprensió de la interacció entre la radiació electromagnètica i la matèria. [...]
Bellaterra CRECIM 2016 (REVIR)  
2.
15 p, 1.3 MB Generació d’electricitat en plaques fotovoltaiques : seqüència didàctica per a l’estudi de les plaques fotovoltaiques / López Simó, Víctor (Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica (CRECIM)) ; Pintó, R. (Roser) (Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica (CRECIM)) ; Simarro Rodríguez, Cristina (Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica (CRECIM)) ; Corominas, Josep (Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica (CRECIM))
Treball que correspon a les pràctiques que es fan als tallers REVIR organitzats pel CRECIM de la UAB. La seqüència pretén que l’alumnat de segon a quart d’ESO assoleixi una major comprensió del fenomen de la generació d’electricitat a partir de plaques fotovoltaiques.
Bellaterra CRECIM 2016 (REVIR)  
3.
15 p, 1.0 MB Equilibri químic als oceans : seqüència didàctica per a l’estudi de l’equilibri químic / Grimalt Álvaro, Carme (Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica (CRECIM))) ; Garrido Espeja, Anna (Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica (CRECIM)) ; Simarro Rodríguez, Cristina (Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica (CRECIM)) ; Tortosa Moreno, Montserrat (Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica (CRECIM)) ; Sáez García, Marcela (Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica (CRECIM))
Treball que correspon a les pràctiques que es fan als tallers REVIR organitzats pel CRECIM de la UAB. La seqüència pretén que l’alumnat de 1r i 2n de Batxillerat entengui què és l’equilibri químic i com podem modificar-lo.
Bellaterra CRECIM 2016 (REVIR)  
4.
4 p, 31.3 KB Laboratori i virtualitat en l'educació primària [102088] / Simarro Rodriguez, Cristina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El treball experimental juga un paper molt important en l'educació científica a primària, ja que és l'espai on els infants s'inicien en la observació i estudi del món natural, desenvolupen les seves competències i s'inicien en la seva alfabetització científica. [...]
2015-16
Graduat o Graduada en Educació Primària [1140]
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]  

Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
325 p, 8.5 MB Computer based learning in ScienceCBLIS 2012 Conference Proceedings. Learning Science in the Society of Computers / Pintó, R. (Roser) , ed. (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Learning Science in the Society of Computers International Conference : (10a : 2012 : Barcelona) ; López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Simarro Rodríguez, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Since the first conference held in Vienna in 1993, the CBLIS has become an international forum to share and exchange ideas about teaching and learning Science with computers, to deepen the construction and development of new educational models and to elaborate contributions to both theoretical and practical in the field of computer-based Science teaching and learning. [...]
Barcelona : CRECIM , 2012  

Documents de recerca 2 registres trobats  
1.
201 p, 4.8 MB Spanish case studies (Project TRACES) / Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Badillo Jiménez, Edelmira Rosa (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Simarro Rodríguez, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Moreno, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona)
2012 (Deliverables Projecte TRACES)  
2.
90 p, 3.3 MB Visions del professorat de ciències sobre el treball experimental a les etapes de transició entre primària i secundària : anàlisi des d'un marc d'indagació / Simarro Rodríguez, Cristina ; Pintó, R. (Roser), dir. ; Couso, Digna, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Treball de recerca del màster de Recerca en Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals.
2011  

Articles 4 registres trobats  
1.
7 p, 603.0 KB Visiones del profesorado de ciencias sobre el trabajo experimental : análisis desde un marco de indagación / Simarro Rodríguez, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Pese a la importancia que la enseñanza de las ciencias da al trabajo experimental, ciertos autores han evidenciado una falta de efectividad del planteamiento de este tipo de trabajo. La presente investigación propone un marco de indagación basada en la modelización (IBM) para el trabajo experimental y lo utiliza para analizar las visiones del profesorado respecto a este tipo de actividad. [...]
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 3332-3338 (Innovacions didàctiques)  
2.
9 p, 776.2 KB Més enllà de la programació i la robòtica educativa : el pensament computacional en l’ensenyament STEAM a infantil i primària. / Simarro Rodríguez, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Cornellà, Pere (Universitat de Girona. UdigitalEdu) ; Peracaula, Marta (Universitat de Girona. UdigitalEdu) ; Niell, Mariona (Universitat de Girona. UdigitalEdu) ; Estebanell Minguell, Meritxell (Universitat de Girona. UdigitalEdu)
El pensament computacional està guanyant cada vegada més rellevància en el món edu-catiu. Més enllà de l’interès que pot tenir desenvolupar aquesta forma de pensar i resoldre problemes en un context cada cop més informatitzat, el desenvolupament del pensament computacional pot recolzar l’aprenentatge de totes les disciplines que conformen l’STEAM (Science, Technolgoy, Engineering, Arts and Mathematics). [...]
Computational thinking is gaining increasing relevance in education. Beyond the interest that developing this way of thinking and problem-solving problems may have in an increas-ingly computerized context, the development of computational thinking can support the learning of all STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts and Mathematics) disci-plines. [...]

2016
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 32 (Desembre 2016) , p. 38-46 (El Racó STEAM)  
3.
6 p, 79.7 KB El nou marc d’avaluació de la competència científica PISA 2015 : revisió i reflexions didàctiques / Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Simarro Rodríguez, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Després d’uns primers anys en què l’anomenat ensenyament per competències ha estat omnipresent en gran part dels sistemes educatius, el nou marc d’avaluació de la compe-tència científica de PISA 2015 planteja d’una manera molt més operativa i pràctica l’educació per formar ciutadans científicament alfabetitzats. [...]
After some recent years in which the well-known competence-based teaching has been omnipresent in most educational systems, the new framework for assessing scientific liter-acy in PISA 2015 presents in a much more operational and practical way the education for the achievement of scientific literacy. [...]

2014
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 28 (Juny 2014) , p. 21-23  
4.
9 p, 936.0 KB Indagació basada en la modelització : un marc per al treball pràctic / Simarro Rodríguez, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Pintó, R. (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Malgrat la rellevància que la recerca en didàctica de les ciències sembla donar a l’ensenyament de les ciències basat en la indagació, molts autors afirmen que aquest ti-pus de pràctica educativa no ha arribat a uns nivells de qualitat acceptable en la seva im-plementació a l’aula. [...]
Despite the importance that research in science education seems to give to inquiry-based science education, many authors claim that this type of educational practice has not reached acceptable levels of quality in its classroom implementation. [...]

2013
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 25 (Juny 2013) , p. 35-43  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.