Resultats globals: 44 registres trobats en 0.04 segons.
Materials de curs, 18 registres trobats
Documents de recerca, 11 registres trobats
Articles, 12 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 3 registres trobats
Materials de curs 18 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
5 p, 75.4 KB Mètodes de Recerca en Comunicació [103858] / Simelio i Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
L'assignatura es realitza a segon curs durant el segon semestre i pertany al bloc formatiu de la matèria "Investigació en comunicació". Els objectius formatius de l'assignatura són: Explicar les diferents formes d'aproximació al coneixement científic i els mètodes i tècniques quantitatius i qualitatius aplicats a l'anàlisi de la comunicació i el periodisme. [...]
2015-16
Graduat o Graduada en Periodisme [971]  
2.
8 p, 43.2 KB Producció Periodística Multiplataforma [103115] / Simelio i Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
L'assignatura pretén l'aplicació pràctica de les competències periodístiques multimèdia i el conjunt de rutines organitzatives, encaminades a l'elaboració de productes periodístics en un context de producció periodística multiplataforma. [...]
2015-16
Graduat o Graduada en Periodisme [971]  
3.
6 p, 149.4 KB Mètodes de Recerca en Comunicació [103858] / Simelio i Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
L'assignatura es realitza a segon curs durant el segon semestre i pertany al bloc formatiu de la matèria "Investigació en comunicació". Els objectius formatius de l'assignatura són: Explicar les diferents formes d'aproximació al coneixement científic i els mètodes i tècniques quantitatius i qualitatius aplicats a l'anàlisi de la comunicació i el periodisme. [...]
2014-15
Graduat o Graduada en Periodisme [971]  
4.
9 p, 126.3 KB Producció Periodística Multiplataforma [103115] / Simelio i Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
L'assignatura pretén l'aplicació pràctica de les competències periodístiques multimèdia i el conjunt de rutines organitzatives, estratègies comercials, comunicatives i de serveis, encaminades a l'elaboració de productes periodístics en un context de producció periodística multiplataforma. [...]
2014-15
Graduat o Graduada en Periodisme [971]  
5.
9 p, 127.0 KB Producció Periodística Multiplataforma [103115] / Simelio i Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
L'assignatura pretén l'aplicació pràctica de les competències periodístiques multimèdia i el conjunt de rutines organitzatives, estratègies comercials, comunicatives i de serveis, encaminades a l'elaboració de productes periodístics en un context de producció periodística multiplataforma. [...]
2013-14  
6.
6 p, 107.8 KB Metodologia per a la recerca i la innovació en mitjans [41922] / Simelio i Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Moreno, Amparo, 1947- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
1r Semestre 2011-12
Recerca en Comunicació i Periodisme [856]  
7.
9 p, 48.3 KB Metodologia per a la recerca i la innovació en mitjans [41922] / Moreno, Amparo, 1947- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i Ciències de la Comunicació) ; Simelio i Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
2010-11
Recerca en Comunicació i Periodisme [856]  
8.
4 p, 25.4 KB Mètodes i Tècniques d'Investig. en Comunicació de Masses II [20669] / Simelio i Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
1r Semestre 2010-11
Llicenciat en Comunicació Audiovisual [54]  
9.
7 p, 33.4 KB Gèneres Informatius i Interpretatius en Premsa [20722] / Fondevila Gascón, Joan Francesc; ; Simelio i Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
2n Semestre 2009-10
Llicenciat en Periodisme [72]  
10.
1 p, 210.2 KB Història General de la Comunicació [20690] / Ferré Pavia, Carme, 1969- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Simelio i Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
2n Semestre 2007-08
Llicenciat en Publicitat i Relacions Públiques [600]  
 Accés restringit a la UAB

Materials de curs : 18 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Documents de recerca 11 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
628 p, 8.0 MB Los blogs de moda : del periodismo al marketing. Análisis de las interacciones entre los egoblogs, los blogs periodísticos y las industrias del sector / Ruiz Molina, Encarna ; Simelio i Solà, Núria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació
Los blogs que hablan de moda y complementos se han convertido en una de las manifestaciones más interesantes de la blogosfera Internacional. Los estilistas más relevantes, las marcas más importantes y los medios especializados han visto como el formato blog les permitía llegar a un público global, interesado e interesante, desde el punto de vista del consumo. [...]
The blogs that speak of fashion and complements have become one of the most interesting manifestations of the international blogosphere. The most relevant stylists, the most important labels and the specialised media have witnessed how the blog format allows them to reach a global public, interested and interesting, from the consumer viewpoint. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  
2.
172 p, 7.9 MB Análisis comparativo de la utilización de Twitter como canal de comunicación para las principales editoriales estadounidenses y españolas / Moll de Alba Mendoza, Eva ; Simelio i Solà, Núria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació
Esta tesis doctoral analiza la utilización del nuevo canal de comunicación Twitter por el sector editorial, realizando una comparación entre la utilización de Twitter por parte de las editoriales estadounidenses y españolas. [...]
This Doctoral Thesis analyses the use of Twitter as a new communication channel for the publishing sector, comparing the use of Twitter by US and Spanish book publishers. This research is an approach to the phenomenon of social networks in the publishing industry and the way in which publishers are using the channel to communicate with Twitter users. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015
4 documents
3.
451 p, 3.2 MB Anàlisi dels gabinets de comunicació com a font informativa de la secció de Cultura de la premsa d'informació general i de les agències de notícies. Crítica i proposta d'una nova tipologia de fonts. / Massot Sentís, María Dolores ; Simelio i Solà, Núria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i Ciències de la Comunicació
Aquesta investigació porta per títol Anàlisi dels gabinets de comunicació com a font informativa de la secció de Cultura de la premsa d'informació general i de les agències de notícies. Crítica i proposta d'una nova tipologia de fonts. [...]
This research is titled Anàlisi dels gabinets de comunicació com a font informativa de la secció de Cultura de la premsa d'informació general i de les agències de notícies. Crítica i proposta d'una nova tipologia de fonts ("Analysis of communication offices as a source of information Culture section of the press of general information and news agencies. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
4.
81 p, 1.4 MB La representación de un nuevo tipo de estereotipo en los personajes de las series de ciencia ficción estadounidenses de televisión por cable actuales. Los casos de The Walking Dead, Juego de Tronos y Vikings / Vilá Carné, Elisabeth ; Simelio i Solà, Núria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
A lo largo del siglo XXI, en la literatura analizada se presenta un nuevo paradigma de nueva ficción audiovisual sustentada por unas características muy determinadas. Una representación de narrativa audiovisual que nace mediante una simplificación útil de pensamiento, haciendo más fácil la interiorización de los contenidos audiovisuales en los espectadores. [...]
2015  
5.
80 p, 2.6 MB Turismo 2.0 : revolución de los medios y contenidos turísticos. Análisis del caso del turismo de Barcelona / Gao, Yang ; Simelio i Solà, Núria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
En la actualidad, hay cada día más turistas que se inclinarían a planear sus propias vacaciones por medio de Internet, lo que les permiten adquirir informaciones y servicios turísticos, y compartir sus experiencias particulares de viajes. [...]
2015  
6.
355 p, 2.6 MB Medios de comunicación, imaginarios sociales y poder : el discurso de la prensa chilena y argentina en torno a la acción colectiva de protesta y la crisis argentina de 2001 / Mayorga Rojel, Alberto Javier ; Simelio i Solà, Núria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Valle Rojas, Carlos del, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i Ciències de la Comunicació
El presente trabajo de investigación se propone como un espacio para la discusión teórica y desarrollo empírico en torno a la problemática del poder que ostentan los medios de comunicación en la sociedad moderna y su capacidad para articular y cristalizar imaginarios sociales mediante una producción discursiva que se disemina por la esfera pública. [...]
The present research work aims to promote discussion about the issue of power they hold the mass media in the modern society for crystallize some social imaginaries through the production of a type of discourse that spreads through the public sphere. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  
7.
81 p, 2.7 MB La Transformación del periodismo tradicional en el nuevo entorno digital / Duan, Yilin ; Simelio i Solà, Núria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Comunicació
Esta investigación se centra en comparar las diferencias existentes entre el periodismo tradicional y el periodismo ciudadano, tanto desde un punto de vista teórico como desde un punto de vista práctico, analizando la situación actual en la que el periodismo tradicional se está transformando a consecuencia del nuevo entorno digital. [...]
2014  
8.
87 p, 1.7 MB Periodismo deportivo en España : estudio del tratamiento del concepto de imparcialidad en las noticias relacionadas con el fútbol en los diarios Marca, As, Mundo Deportivo y Sport / Li, Yifei ; Simelio i Solà, Núria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Este trabajo se trata sobre el tratamiento del concepto de imparcialidad en las noticias sobre el fútbol en los diarios deportivos españoles. El enfoque se pone en analizar una serie de noticias relacionadas con los partidos entre el R. [...]
Aquest treball es tracta sobre el tractament del concepte d'imparcialitat en les notícies sobre el futbol en els diaris esportius espanyols. L'enfocament es posa en analitzar una sèrie de notícies relacionades amb els partits entre el Reial Madrid i el Barça en els diaris esportius Marca, As, Mundo Deportivo i Sport. [...]

2014  
9.
106 p, 1.4 MB Las Herramientas de comunicación social en la red y las relaciones personales : el caso de los universitarios chinos / Li, Yaming ; Simelio i Solà, Núria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Se expone una breve evolución histórica del surgimiento de las nuevas herramientas de comunicación social en la red de la República Popular China, incidiendo en los incesantes avances de la evolución tecnológica y las tendencias de desarrollo que han experimentado los servicios de redes sociales. [...]
2014  
10.
297 p, 1.9 MB La Representación del trabajo de las mujeres en la prensa : análisis comparativo y cualitativo de la información de actualidad / Rovetto, Florencia ; Simelio i Solà, Núria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació
Esta tesis doctoral examina la representación del trabajo de las mujeres en la prensa escrita. El análisis empírico se ha realizado mediante la aplicación del Test ADSH para evaluar la Amplitud, la Diversidad y la Sensibilidad Humana de la información, en el contexto de la promulgación de la Ley Orgánica para la Igualdad Efectiva entre Mujeres y Hombres (LOIEMH), en marzo de 2007. [...]
This PhD thesis examines the representation of women's work in print press. The empirical analysis has been performed by applying the ADSH test to assess the extent, diversity and human sensibility of the information, in the context of the promulgation of the Organic Law for the Effective Equality Between Women and Men (Ley Orgánica para la Igualdad Efectiva entre Mujeres y Hombres, LOIEMH), in March of 2007. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2010  

Documents de recerca : 11 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Articles 12 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
21 p, 506.2 KB Propuesta metodológica para el análisis de la ficción televisiva 2.0 / Hernández García, Paula (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ruiz Muñoz, María Jesús (Universidad de Málaga. Departamento de Comunicación Audiovisual y Publicidad) ; Simelio i Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
En este trabajo se abordan las transformaciones experimentadas por la ficción televisiva en el contexto de la convergencia mediática y se desarrolla una propuesta para el análisis de los mecanismos y estrategias de difusión y promoción de los productos de ficción que llevan a cabo las cadenas de televisión españolas a través de Internet.
The changes televised fiction has experienced in the context of media convergence are addressed in this paper, and a proposal is outlined for analyzing the mechanisms and strategies Spanish television chains use to disseminate and promote fictional products through the Internet.
Neste trabalho abordam-se as transformações experimentadas pela ficção televisiva no contexto da convergência mediática e desenvolve uma proposta para a análise dos mecanismos e estratégias de difusão e promoção dos produtos de ficção que realizam os canais de televisão espanhóis através da internet.

2013 - 10.5294/pacla.2013.16.2.7
Palabra clave, Vol. 16 Núm 2 (2013)  
2.
13 p, 380.7 KB Comunicación pública y participación ciudadana. El uso de Twitter en los ayuntamientos de Cataluña / Simelio i Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Molina Rodríguez-Navas, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona)
El desarrollo de los recursos de la Web 2. 0 ofrece a las administraciones públicas la posibilidad de difundir información sobre su gestión y de favorecer la participación ciudadana. Las redes sociales, por su gran penetración, pueden ser instrumentos eficaces para mejorar la comunicación entre responsables políticos y ciudadanía, pero es necesario buscar la calidad de las comunicaciones. [...]
The growth of Web 2. 0 resources provides public administrations with the possibility to share information about their governance and it helps to promote citizen participation. Due to theirimportance, social networks may be effective tools for improving communication between elected political leaders and citizens, but there is need to find the quality of communications. [...]

2014 - 10.5209/rev_HICS.2014.v19.45043
Historia y Comunicación Social, Vol. 19 (Febrero 2014) , p. 479-490  
3.
13 p, 222.6 KB Estudiantes universitarios ante los retos formativos de las redes sociales : el caso de Colombia / Pérez Tornero, José Manuel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Simelio i Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Marín Ochoa, Beatriz Elena (Universidad Pontificia Bolivariana)
Este artículo analiza los retos formativos de estudiantes universitarios colombianos de Ciencias de la Comunicación con el objetivo de diagnosticar su uso de las redes sociales. Se han realizado encuestas a 71 estudiantes y 12 grupos focales. [...]
This article analyses the formative challenges of Colombian University Students from the Faculty of Communication Studies. The principal aim of this research is to identify their use of the social networks. [...]

2015 - 10.5209/rev_ESMP.2015.v21.n1.49108
Estudios sobre el mensaje periodístico, Vol. 21 Núm. 1 (2015) , p. 509-521  
4.
31 p, 481.4 KB The representation of women's roles in television series in Spain. Analysis of the Basque and Catalan cases / Tous, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Meso Ayerdi, Koldo (Universidad del País Vasco) ; Simelio i Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
The comparison of six Spanish television dramas has enabled us to analyse the role of women in these fictional products. In the series analysed there is a persistence of males playing the leading roles, as well as a reiteration of female stereotypes. [...]
La comparación de seis dramas televisivos españoles nos ha permitido analizar la imagen de la mujer en estos productos de ficción. En las series analizadas se observa una persistencia de la imagen del hombre en los papeles principales, así como un mantenimiento de los estereotipos femeninos. [...]

2013
Communication & Society, Vol. 26 Núm. 3 (2013) , p. 67-97  
5.
16 p, 167.3 KB Mujeres detrás de las cámaras en la industria española de televisión / Simelio i Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Forga Martel, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
En este artículo se analiza la tarea de las mujeres que trabajan detrás de las cámaras en las series de ficción de producción española emitidas en horario de máxima audiencia durante la temporada 2013-2014. [...]
This article analyses women’s behind the scenes employment on prime-time Spanish television series programs airing on the broadcast networks during 2012-2013. This research is particularly innovative, since there are no existing previous studies that have realized this diagnosis in relation to the Spanish TV fiction. [...]

2014 - 10.7238/a.v0i50.2252
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 50 (Maig 2014) , p. 69-84  
6.
11 p, 397.7 KB Televisión, cine y publicidad, fuentes de conocimiento del pasado y del presente / Molina Rodríguez-Navas, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Simelio i Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Ibarz Gelabert, Jordi (Universitat de Barcelona)
Los medios de comunicación son una fuente de estudio del pasado y del presente que permiten mostrar la articulación de los cambios sociales colectivos con las transformaciones individuales. En este artículo presentamos un método de análisis que hemos experimentado con productos cinematográficos, televisivos y de publicidad. [...]
Mass Media are a source of research for past and present knowledge that permit to show the articulation between social and collective changes with the individual transformations. In this article, we present a method of analysis that we have experimented with film, television and advertising products. [...]

2013 - 10.5209/rev_HICS.2013.v18.44342
Historia y comunicación social, Vol. 18, Núm. Esp (Diciembre 2013) , p. 461-471  
7.
21 p, 536.2 KB Análisis de la ficción iberoamericana de mayor audiencia en el mercado español / Simelio i Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ortega Lorenzo, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Medina Bravo, Pilar
Este artículo analiza las características de las series de ficción de producción iberoamericana con más audiencia en España durante el año 2010 con el objetivo de determinar las preferencias de la audiencia de cara a los programadores y establecer pautas de producción con una perspectiva más diversa y educativa. [...]
Artikulu honek aztergai ditu Espainian 2010 urtean zehar audientzia handiena izan zuten produkzio iberoamerikarreko fikziozko telesailak. Helburua audientziaren zaletasunak zehaztea da, honela programatzaileek datu horiek erabili eta produkziojarraibideak ikuspuntu ezberdin eta hezitzaileagoan ezartzeko. [...]
This article analyses the characteristics of the Ibero-American most watched TV series in Spain in 2010 with the aim of define the viewer’s preferences and to establish guidelines for the producers that take into account a more diverse and educational perspective. [...]

2013
Zer : revista de estudios de comunicación = komunikazio ikasketen aldizkaria, Vol. 18, Núm. 34 (Mayo 2013) , p. 229-249  
8.
21 p, 246.2 KB La Situación de las profesoras jóvenes en la Facultad de Ciencias de la Comunicación de la UAB / Simelio i Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rovetto, Florencia (Universitat Autònoma de Barcelona)
En este artículo analizamos la situación de las profesoras jóvenes adscritas a la Facultad de Ciencias de la Comunicación de la UAB durante el curso 2007-2008. El objetivo principal es determinar si se produce una desigualdad de género y de edad en la evaluación de la calidad académica e investigadora en comunicación. [...]
Artikulu honetan Bartzelonako Unibertsitate Autonomoko (UAB) Komunikazio Zientzien Fakultateko emakumezko irakasle gazteen egoera 2007-2008 ikasturtean aztertzen dugu. Xede nagusia komunikazio alorrean akademia eta ikerkuntzakalitatea ebaluatzean genero eta adin mailako desberdintzarik ote dagoen egiaztatzea da. [...]
This article analyses the present situation of academic and researchers women who were working in the Communication Sciences Faculty of the Autonomous University of Barcelona during 2007-2008. The principal aim is to determine if it is produced an inequality of gender and age in the evaluation of the academic quality in communication. [...]

2008
Zer : revista de estudios de comunicación = komunikazio ikasketen aldizkaria, Vol. 13, Núm. 25 (Noviembre 2008) , p. 287-307  
9.
12 p, 380.9 KB Periodismo y ciudadanía plural : problemas, rutinas y retos / Moreno, Amparo, 1947- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Simelio i Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Rovetto, Florencia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Buitrago, Alfonso (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Los resultados de varias investigaciones realizadas por el Feminario Mujeres y Cultura de Masas del Departamento de Periodismo y Ciencias de la Comunicación de la Universidad Autónoma de Barcelona (UAB) han puesto de manifiesto que en la prensa de información general española, desde la transición, persisten rutinas de construcción de noticias y formas de enfocar y tratar la realidad que impiden dar cuenta cabalmente de las importantes transformaciones sociales que se han producido en este tiempo. [...]
Several researches bring about by the group Women and Mass Culture Feminary, from the Department of journalism and Communication Sciences at University of Barcelona (UAB), have driven attention to the fact that at the Spanish press, since the transition to democracy after several decades of dictatorship, some routines of the news making process persist and avoid newspapers to properly inform about important social transformations occurred since the begging of the democratic process in Spain. [...]

2007
Estudios sobre el mensaje periodístico, Núm. 13 (2007) , p. 157-168  
10.
3 p, 55.2 KB Reseña / Simelio i Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Amparo MORENO ; Florencia ROVETTO ; Alfonso BUITRAGO, ¿De quién hablan las noticias? Guía para humanizar la información.
2008
Ruta : revista universitària de treballs acadèmics, N. 1 (2008) p. 0-0  

Articles : 12 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 3 registres trobats  
1.
6 p, 29.4 KB Una experiència de coordinació d’un modul docent a l’EEES / Ferré Pavia, Carme, 1969- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Simelio i Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i Ciències de la Comunicació)
Presentem una proposta de docència del Mòdul d’Història de la Comunicació de la licenciatura de Publicitat i Relacions Públiques de la Facultat de Ciències de la Comunicació en el marc de la prova pilot de l’EEES. [...]
In this Conference we present an experience on teaching History of Communication in a new career, the new studies of Publicity and Public Relations in the Faculty of Communication Sciences in the UAB. [...]

2008
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 5es : 2008  
2.
14 p, 137.2 KB La complementariedad de las herramientas telemáticas en la enseñanza de las ciencias sociales : forum y espacio wiki. / Perceval, José María (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i Ciències de la Comunicació) ; Ibarz, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i Ciències de la Comunicació) ; Pérez, Begoña (Universidad de Almería. Escuela de Educación Infantil) ; Simelio i Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Dentro de la enseñanza de las Ciencias Sociales la aparición de los espacios Wiki con sus particularidades características permite liberar a la herramienta forum de competencias que le superaban. En esta comunicación presentaremos la coordinación de ambas herramientas que permite una mayor profundización de la enseñanza colaborativa en red por parte del alumnado, la aplicación de la autoevaluación y un control por parte del profesorado tutor mucho más ponderado. [...]
In the framework of Social Sciences studies, the outcome of Wiki spaces permits a wider utilization of different competences than forum spaces. In this article, we present the combination of both in order to permit a wider profundity of collaborative knowledge from students, auto evaluation application and a better control from the teachers. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
3.
8 p, 61.9 KB Aprenentatge en col·laboració a història de la comunicació social a Catalunya / Ibarz Gelabert, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i Ciències de la Comunicació) ; Simelio i Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Aquesta comunicació pretén donar a conèixer una experiència docent realitzada en l’assignatura Història de la Comunicació Social a Catalunya a les llicenciatures de Periodisme, Publicitat i Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual durant els cursos 2004-2005 i 2005-2006. [...]
2006
Jornada de Campus d’Innovació Docent, 3a : 2006  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.