Resultats globals: 36 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 3 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 3 registres trobats
Documents de recerca, 5 registres trobats
Materials acadèmics, 25 registres trobats
Articles 3 registres trobats  
1.
18 p, 671.9 KB Estudio experimental del bilingüismo : revisión histórica / Soler Vilageliu, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona)
En este artículo se revisa brevemente la investigación realizada sobre la organización del lexicón bilingüe y los modelos de acceso al léxico a partir de los años 80, destacándose el cambio de orientación teórica realizado en la presente década. [...]
1995
Anuario de psicología, Núm. 66 (1995) , p. 19-36  
2.
28 p, 343.4 KB Less is more : effects of the amount of information and its presentation in the recall and reception of audio described characters / Fresno Cañada, Nazaret (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Castellà Mate, Judit (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Soler Vilageliu, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Audio description is a discipline within Translation Studies aimed at making audio visual products and events accessible to blind and visually impaired audiences. Works of art, TV programs, films and stage arts are audio described in order to guarantee that anyone, regardless of his/her visual capacity, can enjoy them. [...]
2014
International Journal of Sciences: Basic and Applied Research, Vol. 14, Núm. 2 (2014) , p. 169-196  
3.
2 p, 75.2 KB Com aprenen a escriure els nens? / Soler Vilageliu, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Nens que comencen a escriure amb lletra lligada tracen en una taula digital les paraules que els dicten els seus professors. Els seus traços queden registrats i permeten als investigadors dur a terme diferents experiments. [...]
2007
UAB divulga, abril 2007, p. 1-2  

Contribucions a jornades i congressos 3 registres trobats  
1.
1 p, 967.6 KB Un diseño experimental para evaluar la inducción emocional mediante películas : posibilidades y limitaciones / Serrano, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Méndez Ulrich, Jorge Luis (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Soler Vilageliu, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Iturregui-Gallardo, Gonzalo (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Jankowska, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
2017
VI Jornadas Emociones y Benestar & XXIV Reunión Anual de la Sociedad Española para el Estudio de la Ansiedad y el Estrés (SEAS). Madrid, : 2017  
2.
24 p, 549.9 KB First steps of the NEA project : audio subtitling / Iturregui-Gallardo, Gonzalo (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Soler-Vilageliu, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona)
2016
Languages and the Media conference, 11th International Conference on Language Transfer in Audiovisual Media.. Berlín, Alemanya, 11 : 2016  
3.
1 p, 406.2 KB Audio describing characters : what features do audiences remember? / Fresno Cañada, Nazaret (University of Texas) ; Castellà Mate, Judit (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Soler Vilageliu, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona)
The audio description of characters in films encompasses from brief descriptions to long and detailed ones. Guidelines and standards suggest how to approach the audio description of characters, and some practitioners, such as Bernd Benecke, have even developed models for character audio description. [...]
2015
ARSAD (Advanced Research Seminar on Audio Description). Barcelona, : 2015  

Documents de recerca 5 registres trobats  
1.
286 p, 2.1 MB Relacions entre el llenguatge i la teoria de la ment en l'alumnat de primària amb implant coclear / Bayés Espinet, Gemma, autor. ; Silvestre, Núria, supervisor acadèmic. ; Soler Vilageliu, Olga, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
En aquesta tesi s'estudia el nivell d'adquisició del llenguatge i de la teoria de la ment (TM) en l'alumnat de primària amb implants coclears (IC). L'objectiu principal és conèixer el seu nivell de llenguatge oral, en cadascuna de les dimensions lingüístiques, el seu nivell de llenguatge escrit i el seu nivell de desenvolupament de la TM i veure com es relacionen entre ells, a més de comprovar quins són els factors que poden influir en els resultats. [...]
This thesis makes a study of the level of Language acquisition and Theory of Mind (ToM) in primary students with cochlear implants (CI). The main objective is to know their level in oral Language, within each of the linguistic dimensions, their level in written language and their level of development regarding ToM, as well as to establish the interrelationship between these and to pinpoint which factors can influence the results. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
2.
112 p, 1.9 MB Attention and dual coding theory : an interaction model using subtitles as a paradigm / Oliver Moreno, Andreu, autor ; Soler Vilageliu, Olga, supervisor acadèmic ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
Dins l'entorn del projecte europeu HBB4ALL presentem dos experiments relacionats amb el subtitulat. Actualment, estem immersos en un context on el consum dels continguts multimèdia disponibles està migrant cap a una reproducció "a demanda" que es du a terme mitjançant un seguit de dispositius diferents. [...]
We have conducted two experiments on subtitling and its presentation as part of the HBB4ALL European project. Nowadays, the tendency for content consumption is shifting towards an "on demand" dynamic performed on an array of different devices. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017  
3.
5 p, 198.1 KB Audio subtitling: voicing strategies and their effect on film enjoyment / Iturregui-Gallardo, Gonzalo (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Serrano Ratera, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Méndez Ulrich, Jorge Luis (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Jankowska, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Soler Vilageliu, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona)
Media Accessibility, understood as a branch of Audiovisual Translation studies devoted to the study of access services to media, has experienced a growth in research in recent years. Even if some of the techniques in this field have produced a great number of works, others are still underresearched. [...]
York, Regne Unit , 2017  
4.
183 p, 4.0 MB Proyecciones espaciales para la relación entre las referencias temporal y modal en el procesamiento del lenguaje / Aguirre Fernández de Lara, Roberto ; Soler Vilageliu, Olga, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Santiago de Torres, Julio, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia de l'Educació
La evidencia experimental sobre las proyecciones espaciales del tiempo en los ejes espaciales sagital, lateral y vertical para eventos fácticos de pasado y de futuro sugiere preguntarse si la línea mental del tiempo se activaría durante el procesamiento de eventos potenciales, en dos formas principales. [...]
The experimental evidence of spatial mappings of factive past and future expressions on saggital, lateral and vertical axes suggests to question whether the mental timeline would be activated during the processing of potential past an future events in two main ways: first, for processing time valences (potential past - potential future); second, for processing epistemic valences (factive past and future - potential past and future). [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  
5.
55 p, 8.3 MB Bilingual lexical access : a connectionist model / Soler Vilageliu, Olga ; Estaún i Ferrer, Santiago, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Pendent.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2008
5 documents

Materials acadèmics 25 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
6 p, 84.3 KB Adquisició i processament del llenguatge [101730] / Soler Vilageliu, Olga ; Aparici Aznar, Melina ; Ramis Laloux, Yago ; Caño Melero, María Inés ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Aquesta assignatura de primer curs preten donar eines als estudiants per a que assoleixin coneixements fonamentals sobre dos temes cabdals en la psicolingüística: com adquirim el llenguatge a la infància i com el processem. [...]
2017-18
Grau en Logopèdia [1383]  
2.
4 p, 75.1 KB Processos Psicològics: Atenció i Percepció [102577] / Moix Queralto, Jenny ; Soler Vilageliu, Olga ; Chamarro Lusar, Andrés ; Castellà Mate, Judit ; Gonzalez Corona, Francisco Jose ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Aquesta assignatura forma part de la matèria bàsica "Psicologia" que està ubicada al primer curs del Grau. Forma part d'un grup d'assignatures orientades a l'aprenentatge dels diferents processos psicològics bàsics, que està integrat per (a banda de la ja esmentada): Processos Psicològics: motivació i emoció Processos Psicològics: memòria Processos Psicològics: aprenentatge i condicionament Processos Psicològics: pensament i llenguatge Els objectius generals d'aquesta assignatura són: Donar a conèixer als estudiants els aspectes fonamentals dels processos psicològics relacionats amb l'atenció i la percepció. [...]
2017-18
Grau en Psicologia [954]  
3.
7 p, 83.6 KB Processos Psicològics: Pensament i Llenguatge [102603] / Aparici Aznar, Melina ; Garau Florit, Adriana ; Soler Vilageliu, Olga ; Chamarro Lusar, Andrés ; Ramis Laloux, Yago ; Torregrossa Álvarez, Miquel ; Rovira Faixa, Tatiana ; Conill Purgimon, Berta ; Caño Melero, María Inés ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Aquesta assignatura té com objectiu introduir l'estudiant a l'estudi del pensament i del llenguatge des d'una perspectiva cognitiva. S'analitzaran les característiques de les tasques cognitives de classificació i estructuració de la informació, del raonament, de la presa de decisions i de la resolució de problemes, també es proporcionaran recursos per a la millora del pensament i s'identificaran mètodes d'intervenció. [...]
2017-18
Grau en Psicologia [954]  
4.
7 p, 93.4 KB Aprenentatge del Llenguatge Oral i Escrit [102568] / Soler Vilageliu, Olga ; Aparici Aznar, Melina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Català: Aquesta assignatura forma part de la menció Anàlisi i Intervenció Psicoeducativa i està pensada per a la formació d'un/a professional en aquest àmbit. És el 50% de la matèria Adquisició del llenguatge oral i escrit i les seves dificultats, juntament amb l'assignatura Sordeses i trastorns de l'aprenentatge. [...]
2017-18
Grau en Psicologia [954]
2 documents
5.
5 p, 86.9 KB Aprenentatge del Llenguatge Oral i Escrit [102568] / Soler Vilageliu, Olga ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Aquesta assignatura forma part de la menció Anàlisi i Intervenció Psicoeducativa i està pensada per a la formació d'un/a professional en aquest àmbit. És el 50% de la matèria Adquisició del llenguatge oral i escrit i les seves dificultats, juntament amb l'assignatura Sordeses i trastorns de l'aprenentatge. [...]
2016-17
Graduat o Graduada en Psicologia [954]  
6.
5 p, 32.1 KB Aprenentatge del Llenguatge Oral i Escrit [102568] / Soler Vilageliu, Olga ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Aquesta assignatura forma part de la menció Anàlisi i Intervenció Psicoeducativa i està pensada per a la formació d'un/a professional en aquest àmbit. És el 50% de la matèria Adquisició del llenguatge oral i escrit i les seves dificultats, juntament amb l'assignatura Sordeses i trastorns de l'aprenentatge. [...]
2015-16
Graduat o Graduada en Psicologia [954]  
7.
5 p, 107.9 KB Adquisició i processament del llenguatge [101730] / Soler Vilageliu, Olga ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Aquesta assignatura de primer curs preten donar eines als estudiants per a que assoleixin coneixements fonamentals sobre dos temes cabdals en la psicolingüística: com adquirim el llenguatge a la infància i com el processem. [...]
2014-15
Graduat o Graduada en Logopèdia [828]  
8.
5 p, 109.0 KB Aprenentatge del Llenguatge Oral i Escrit [102568] / Soler Vilageliu, Olga ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Aquesta assignatura forma part de la menció Anàlisi i Intervenció Psicoeducativa i està pensada per a la formació d'un/a professional en aquest àmbit. És el 50% de la matèria Adquisició del llenguatge oral i escrit i les seves dificultats, juntament amb l'assignatura Sordeses i trastorns de l'aprenentatge. [...]
2014-15
Graduat o Graduada en Psicologia [954]  
9.
5 p, 109.6 KB Aprenentatge del Llenguatge Oral i Escrit [102568] / Soler Vilageliu, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Aquesta assignatura forma part de la menció Anàlisi i Intervenció Psicoeducativa i està pensada per a la formació d'un/a professional en aquest àmbit. És el 50% de la matèria Adquisició del llenguatge oral i escrit i les seves dificultats, juntament amb l'assignatura Sordeses i trastorns de l'aprenentatge. [...]
2013-14  
10.
5 p, 108.6 KB Adquisició i processament del llenguatge [101730] / Soler Vilageliu, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Aquesta assignatura de primer curs preten donar eines als estudiants per a que assoleixin coneixements fonamentals sobre dos temes cabdals en la psicolingüística: com adquirim el llenguatge a la infància i com el processem. [...]
2013-14  

Materials acadèmics : 25 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.