Resultados globales: 61 registros encontrados en 0.01 segundos.
Artículos, Encontrados 5 registros
Contribuciones a jornadas y congresos, Encontrados 6 registros
Libros y colecciones, Encontrados 1 registros
Documentos de investigación, Encontrados 6 registros
Materiales académicos, Encontrados 43 registros
Artículos Encontrados 5 registros  
1.
23 p, 2.7 MB Electrodermal activity as a measure of emotions in media accessibility research : methodological considerations / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Soler Vilageliu, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Iturregui-Gallardo, Gonzalo (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Jankowska, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Méndez Ulrich, Jorge Luis (Universitat Autònoma de Barcelona)
This article proposes electrodermal activity (EDA) as a new objective measure for experimental studies in media accessibility. It first presents a theoretical framework in which the concept of emotion and its categorisation are presented. [...]
2020
JoSTrans: Journal of Specialised Translation, Núm. 33 (2020)  
2.
22 p, 700.3 KB Conducting experimental research in audiovisual translation (AVT) : a position paper / Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Doherty, Stephen (University of New South Wales) ; Kruger, Jan-Louis (Macquarie University) ; Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pedersen, Jan (Stockholms universitet) ; Perego, Elisa (Università degli studi di Trieste) ; Romero Fresco, Pablo (Universidade de Vigo) ; Rovira-Esteva, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Soler Vilageliu, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Szarkowska, Agnieszka (Uniwersytet Warszawski)
Experimental studies on AVT have grown incrementally over the past decade. This growing body of research has explored several aspects of AVT reception and production using behavioural measures such as eye tracking, as well as venturing into physiological measures such as electroencephalography (EEG), galvanic skin response, and heart rate. [...]
2018
JoSTrans: Journal of Specialised Translation, Vol. 30 (2018) , p. 105-126  
3.
18 p, 671.9 KB Estudio experimental del bilingüismo : revisión histórica / Soler Vilageliu, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona)
En este artículo se revisa brevemente la investigación realizada sobre la organización del lexicón bilingüe y los modelos de acceso al léxico a partir de los años 80, destacándose el cambio de orientación teórica realizado en la presente década. [...]
1995
Anuario de psicología, Núm. 66 (1995) , p. 19-36  
4.
28 p, 343.4 KB Less is more : effects of the amount of information and its presentation in the recall and reception of audio described characters / Fresno Cañada, Nazaret (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Castellà Mate, Judit (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Soler Vilageliu, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Audio description is a discipline within Translation Studies aimed at making audio visual products and events accessible to blind and visually impaired audiences. Works of art, TV programs, films and stage arts are audio described in order to guarantee that anyone, regardless of his/her visual capacity, can enjoy them. [...]
2014
International Journal of Sciences: Basic and Applied Research, Vol. 14, Núm. 2 (2014) , p. 169-196  
5.
2 p, 75.2 KB Com aprenen a escriure els nens? / Soler Vilageliu, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Nens que comencen a escriure amb lletra lligada tracen en una taula digital les paraules que els dicten els seus professors. Els seus traços queden registrats i permeten als investigadors dur a terme diferents experiments. [...]
2007
UAB divulga, abril 2007, p. 1-2  

Contribuciones a jornadas y congresos Encontrados 6 registros  
1.
30 p, 1.0 MB Audio Subtitling : Measuring Emotional Arousal in Users Through Psychophysiological Measures / Iturregui-Gallardo, Gonzalo (Universitat Autònoma de Barcelona. Transmedia Catalonia Research Group) ; Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Transmedia Catalonia Research Group) ; Soler Vilageliu, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona. Transmedia Catalonia Research Group)
2018
Languages and the Media. International Conference on Language Transfer in Audiovisual Media. Berlin, 12 : 2018  
2.
1 p, 5.9 MB Split screen exploration in sign language users : an eye-tracking study / Soler Vilageliu, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona. Transmedia Catalonia Research Group) ; Bosch Baliarda, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Transmedia Catalonia Research Group) ; Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Transmedia Catalonia Research Group)
In this research we applied eye-tracking measures to examine how sign-language users explore split TV screens. We used a sign-translated documentary where both visual and linguistic information is relevant. [...]
2018
Scandinavian Workshop on Eye Tracking (SWAET2018). Copenhagen, Dinamarca, : 2018  
3.
17 p, 766.6 KB Testing the filmic experience : audio subtitling and psychophysiology / Iturregui-Gallardo, Gonzalo (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Serrano Ratera, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Méndez Ulrich, Jorge Luis (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Soler Vilageliu, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Jankowska, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
2018
UMAQ Conference Understanding Media Accessibility Quality. Barcelona, : 2018  
4.
1 p, 967.6 KB Un diseño experimental para evaluar la inducción emocional mediante películas : posibilidades y limitaciones / Serrano, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Méndez Ulrich, Jorge Luis (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Soler Vilageliu, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Iturregui-Gallardo, Gonzalo (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Jankowska, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
2017
VI Jornadas Emociones y Benestar & XXIV Reunión Anual de la Sociedad Española para el Estudio de la Ansiedad y el Estrés (SEAS). Madrid, : 2017  
5.
24 p, 549.9 KB First steps of the NEA project : audio subtitling / Iturregui-Gallardo, Gonzalo (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Soler Vilageliu, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona)
2016
Languages and the Media conference, 11th International Conference on Language Transfer in Audiovisual Media.. Berlín, Alemanya, 11 : 2016  
6.
1 p, 406.2 KB Audio describing characters : what features do audiences remember? / Fresno Cañada, Nazaret (University of Texas) ; Castellà Mate, Judit (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Soler Vilageliu, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona)
The audio description of characters in films encompasses from brief descriptions to long and detailed ones. Guidelines and standards suggest how to approach the audio description of characters, and some practitioners, such as Bernd Benecke, have even developed models for character audio description. [...]
2015
ARSAD (Advanced Research Seminar on Audio Description). Barcelona, : 2015  

Libros y colecciones Encontrados 1 registros  
1.
7 p, 215.1 KB User-centric approaches in access services evaluation : profiling the end user / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rovira-Esteva, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Casas-Tost, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Morales Morante, Fernando (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Soler Vilageliu, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Agulló, Belén (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fidyka, Anita (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Segura Giménez, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Tor-Carroggio, Irene (Universitat Autònoma de Barcelona)
This article presents best practices for the design of a user-centric approach in accessibility research projects, taking two European projects as an example: ImAc (Immersive Accessibility) and EasyTV (Easing the access of Europeans with disabilities to converging media and content). [...]
París : ELRA, 2018
Proceedings of the Eleventh International Conference on Language Resources Evaluation (LREC 2018), 2018, p. 1-7  

Documentos de investigación Encontrados 6 registros  
1.
30 p, 695.1 KB How funny is dubbing? : english to Spanish dubbing in the sitcom “How I Met Your Mother” / Aceña Milán, Laura ; Soler, Olga, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
The aim of this study is to value the amount of linguistic humour loss in dubbing. To assess this, clips containing linguistic humour from the sitcom “How I Met Your Mother” were rated in the original English version and in its Spanish dubbed version. [...]
L’objectiu d’aquest estudi és avaluar la quantitat de pèrdua lingüística donada pel doblatge. Per valorar-ho, clips que contenien humor lingüístic de la sèrie “How I Met Your Mother” van ser qualificades en la seva versió original en anglès, i en la versió doblada al castellà. [...]

2018
Graduat o Graduada en Psicologia [954]
3 documentos
2.
286 p, 2.1 MB Relacions entre el llenguatge i la teoria de la ment en l'alumnat de primària amb implant coclear / Bayés Espinet, Gemma, autor. ; Silvestre, Núria, supervisor acadèmic. ; Soler Vilageliu, Olga, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
En aquesta tesi s'estudia el nivell d'adquisició del llenguatge i de la teoria de la ment (TM) en l'alumnat de primària amb implants coclears (IC). L'objectiu principal és conèixer el seu nivell de llenguatge oral, en cadascuna de les dimensions lingüístiques, el seu nivell de llenguatge escrit i el seu nivell de desenvolupament de la TM i veure com es relacionen entre ells, a més de comprovar quins són els factors que poden influir en els resultats. [...]
This thesis makes a study of the level of Language acquisition and Theory of Mind (ToM) in primary students with cochlear implants (CI). The main objective is to know their level in oral Language, within each of the linguistic dimensions, their level in written language and their level of development regarding ToM, as well as to establish the interrelationship between these and to pinpoint which factors can influence the results. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
3.
112 p, 1.9 MB Attention and dual coding theory : an interaction model using subtitles as a paradigm / Oliver Moreno, Andreu, autor ; Soler Vilageliu, Olga, supervisor acadèmic ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
Dins l'entorn del projecte europeu HBB4ALL presentem dos experiments relacionats amb el subtitulat. Actualment, estem immersos en un context on el consum dels continguts multimèdia disponibles està migrant cap a una reproducció "a demanda" que es du a terme mitjançant un seguit de dispositius diferents. [...]
We have conducted two experiments on subtitling and its presentation as part of the HBB4ALL European project. Nowadays, the tendency for content consumption is shifting towards an "on demand" dynamic performed on an array of different devices. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017  
4.
5 p, 198.1 KB Audio subtitling: voicing strategies and their effect on film enjoyment / Iturregui-Gallardo, Gonzalo (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Serrano Ratera, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Méndez Ulrich, Jorge Luis (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Jankowska, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Soler Vilageliu, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona)
Media Accessibility, understood as a branch of Audiovisual Translation studies devoted to the study of access services to media, has experienced a growth in research in recent years. Even if some of the techniques in this field have produced a great number of works, others are still underresearched. [...]
York, Regne Unit , 2017  
5.
183 p, 4.0 MB Proyecciones espaciales para la relación entre las referencias temporal y modal en el procesamiento del lenguaje / Aguirre Fernández de Lara, Roberto ; Soler Vilageliu, Olga, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Santiago de Torres, Julio, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia de l'Educació
La evidencia experimental sobre las proyecciones espaciales del tiempo en los ejes espaciales sagital, lateral y vertical para eventos fácticos de pasado y de futuro sugiere preguntarse si la línea mental del tiempo se activaría durante el procesamiento de eventos potenciales, en dos formas principales. [...]
The experimental evidence of spatial mappings of factive past and future expressions on saggital, lateral and vertical axes suggests to question whether the mental timeline would be activated during the processing of potential past an future events in two main ways: first, for processing time valences (potential past - potential future); second, for processing epistemic valences (factive past and future - potential past and future). [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  
6.
55 p, 8.3 MB Bilingual lexical access : a connectionist model / Soler Vilageliu, Olga ; Estaún i Ferrer, Santiago, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Pendent.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2008
5 documentos

Materiales académicos Encontrados 43 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
5 p, 85.9 KB Treball de Final de Grau [103989] / Fernández Cano, Maria Isabel ; San Rafael Gutiérrez, Sabiniana ; Feijoo Cid, Maria ; Jiménez Pera, Miguel ; Sist Viaplana, Xènia ; Moreu Valls, Andrea ; Granel Gimenez, Nina ; Watson Badia, Carolina ; Mestres Soler, Olga ; Leyva, Juan Manuel ; Checa Jiménez, Caterina ; Aguayo Gonzalez, Mariela Patricia ; Roldán Merino, Juan Francisco ; Arreciado Marañón, Antonia ; Manresa Domínguez, Josep Maria ; Rueda López, Justo ; Téllez Velasco, David ; Gomez Ibañez, Rebeca ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Medicina
Formular un problema o pregunta de recerca identificant els diferents components de l'enunciat. Realitzar una revisió bibliogràfica sobre la evidència científica que existeix sobre el problema de recerca elegit. [...]
Formular un problema o pregunta de investigación identificando los diferentes componentes del enunciado. Realizar una revisión bibliográfica sobre la evidencia científica que existe sobre el problema de investigación elegido. [...]

2018-19
Grau en Infermeria [830]
2 documentos
2.
9 p, 100.5 KB Pràcticum I [103674] / Mestres Soler, Olga ; Ramírez Díez, Ana María ; Soler Rovira, Mónica ; Janeiro Ochoa, Eva ; Vidal Valdivia, Lis ; Saavedra Salillas, Lydia ; Lolo Carrete, Montserrat ; Palomino Alba, Francisco Javier ; Gomez Ibañez, Rebeca ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Medicina
OBJECTIU GENERAL El Pràcticum I ha de permetre l'estudiant integrar i aplicar els continguts treballats en les diferents assignatures, incorporant nous coneixements, habilitats i actituds a través del contacte real amb la professió infermera dins l´àmbit assistencial i la seva complexitat. [...]
OBJETIVO GENERAL El Prácticum I tiene que permitir al estudiante integrar y aplicar los contenidos trabajados en las diferentes asignaturas, incorporando nuevos conocimientos, habilidades y actitudes a través del contacto real con la profesión enfermera dentro del ámbito asistencial y su complejidad. [...]

2018-19
Grau en Infermeria [830]
2 documentos
3.
6 p, 85.1 KB Adquisició i processament del llenguatge [101730] / Soler Vilageliu, Olga ; Aparici Aznar, Melina ; Ramis Laloux, Yago ; Caño Melero, María Inés ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Aquesta assignatura de primer curs preten donar eines als estudiants per a que assoleixin coneixements fonamentals sobre dos temes cabdals en la psicolingüística: com adquirim el llenguatge a la infància i com el processem. [...]
2018-19
Grau en Logopèdia [1383]  
4.
7 p, 84.4 KB Processos Psicològics: Pensament i Llenguatge [102603] / Aparici Aznar, Melina ; Garau Florit, Adriana ; Soler Vilageliu, Olga ; Chamarro Lusar, Andres ; Ramis Laloux, Yago ; Jordana Casas, Anna ; Borrueco Carmona, Marta ; Torregrossa Álvarez, Miquel ; Rovira Faixa, Tatiana ; Conill Purgimon, Berta ; Caño Melero, María Inés ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Aquesta assignatura té com objectiu introduir l'estudiant a l'estudi del pensament i del llenguatge des d'una perspectiva cognitiva. S'analitzaran les característiques de les tasques cognitives de classificació i estructuració de la informació, del raonament, de la presa de decisions i de la resolució de problemes, també es proporcionaran recursos per a la millora del pensament i s'identificaran mètodes d'intervenció. [...]
2018-19
Grau en Psicologia [954]  
5.
10 p, 103.3 KB Pràcticum III [103675] / Mestres Soler, Olga ; Ramírez Díez, Ana María ; Soler Rovira, Mónica ; Janeiro Ochoa, Eva ; Vidal Valdivia, Lis ; Saavedra Salillas, Lydia ; Lolo Carrete, Montserrat ; Palomino Alba, Francisco Javier ; Gomez Ibañez, Rebeca ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Medicina
Objectiu General El Pràcticum III ha de permetre l'estudiant integrar i aplicar els continguts treballats en les diferents assignatures, incorporant nous coneixements, habilitats i actituds a través del contacte real amb la professió infermera dins de l'àmbit assistencial i la seva complexitat. [...]
Objetivo General El Prácticum III tiene que permitir al estudiante integrar y aplicar los contenidos trabajados en las diferentes asignaturas, incorporando nuevos conocimientos, habilidades y actitudes a través del contacto real con la profesión enfermera dentro del ámbito asistencial y su complejidad. [...]

2018-19
Grau en Infermeria [830]
2 documentos
6.
7 p, 93.3 KB Evolució de les Cures i el Pensament en Infermeria [101803] / Mestres Soler, Olga ; Perez Conesa, Maria Cristina ; Aguayo Gonzalez, Mariela Patricia ; Arreciado Marañón, Antonia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Medicina
L'assignatura Evolució de les cures i Pensament Infermer està considerada com a obligatòria dins les directrius generals de Bases de la Infermeria del pla d'estudis, de la Universitat Autònoma de Barcelona, per a l'obtenció del títol de grau en infermeria. [...]
La asignatura Evolución de los Cuidados y Pensamiento Enfermero está considerada como obligatoria dentro de las directrices generales de las Bases de la Enfermería del plan de estudios de la Universidad Autónoma de Barcelona para la obtención del título de Grado en Enfermería. [...]

2018-19
Grau en Infermeria [830]
2 documentos
7.
5 p, 87.4 KB Aprenentatge del Llenguatge Oral i Escrit [102568] / Soler Vilageliu, Olga ; Aparici Aznar, Melina ; Caño Melero, María Inés ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Català: Aquesta assignatura forma part de la menció Anàlisi i Intervenció Psicoeducativa i està pensada per a la formació d'un/a professional en aquest àmbit. És el 50% de la matèria Adquisició del llenguatge oral i escrit i les seves dificultats, juntament amb l'assignatura Sordeses i trastorns de l'aprenentatge. [...]
2018-19
Grau en Psicologia [954]
2 documentos
8.
4 p, 74.8 KB Processos Psicològics: Atenció i Percepció [102577] / Castellà Mate, Judit ; Moix Queralto, Jenny ; Soler Vilageliu, Olga ; Chamarro Lusar, Andres ; Caño Melero, María Inés ; Gonzalez Corona, Francisco Jose ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Aquesta assignatura de formació bàsica està ubicada en el primer curs del Grau i forma part d'un grup d'assignatures orientades a l'aprenentatge dels diferents processos psicològics bàsics, que està integrat per (a banda de la ja esmentada): Processos Psicològics: motivació i emoció Processos Psicològics: memòria Processos Psicològics: aprenentatge i condicionament Processos Psicològics: pensament i llenguatge Els objectius generals d'aquesta assignatura són: Donar a conèixer a l'alumnat els aspectes fonamentals dels processos psicològics relacionats amb 1 Donar a conèixer a l'alumnat els aspectes fonamentals dels processos psicològics relacionats amb l'atenció i la percepció. [...]
2018-19
Grau en Psicologia [954]
3 documentos
9.
2 p, 1.3 MB Psicologia del Llenguatge [21139] / Soler Vilageliu, Olga ; Moliner, Joan L. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1998-99
Llicenciat en Psicologia [444]  
10.
2 p, 1.4 MB Atenció i Percepció (I) [21115] / Añaños, Elena ; Casanova, Lídia ; Cladellas, Ramón ; Carreras, Pere ; Fusté, Isabel ; Soler, Olga ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1998-99
Llicenciat en Psicologia [444]  

Materiales académicos : Encontrados 43 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Vea también: autores con nombres similares
5 Soler, O
1 Soler, Olga,
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.